Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 | GENERACJA IX

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 | GENERACJA IX

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 / test, opinie, cena, […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 | GENERACJA IX

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 | GENERACJA IX

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 / test, opinie, cena, […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 | GENERACJA IX

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 | GENERACJA IX

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 / test, opinie, cena, […]

Sebastian Mądrachowski
  • Honda CIVIC X generacji – 2017 – mamy dane techniczne i zdjęcia!

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 / test, opinie, cena, dane techniczne, spalanie |

Dawno temu Christian Andersen napisał bajkę o Hondzie Civic. Nosiła tytuł Brzydkie Kaczątko i do dziś rodzice serwują ją małolatom na dobranoc.

Szybki przelot przez kolejne generacje i widzimy ewolucję od pudełka, przez statek kosmiczny, do królowej balu. Zmieniało się wszystko i dopiero teraz możemy zobaczyć skutki. Wnioski wyciągać będziemy na podstawie perłowobiałej, 142-konnej Hondy Civic 1.8 i-Vtec w wersji SPORT.

tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak, Grupa Fotografów Lubelskich

Gdyby nie istniało słowo LANS, Honda Civic do dziś wyglądałaby jak pudełko zapałek na kołach. A, że lansować lubimy się od zawsze (patrz: marszałek Piłsudski i najbardziej odpicowana Kasztanka w okolicy), od zawsze też segment miejskich hatchbacków musiał reklamować dobry gust i status społeczny właściciela. Honda na zrozumienie tego mechanizmu potrzebowała ponad 40 lat i 9 generacji Civica. Na szczęście się udało.

Aż wierzyć się nie chce, że po modelu UFO można było zrobić coś tak ładnego i nikt nie ma podejrzeń, że kolejne dziecko jest adoptowane.

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 9 gen ix gen

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 | 9 gen.

Honda CIVIC 1.8 iVtec 2015 – generacja IX

Wszyscy wiemy, jak jest ze ślicznymi dziewczynami: jeżeli za szybko załapią, że są ładne, to przestają pracować nad swoim wnętrzem. Zaskoczę Was: Civic odrabiała lekcje i wyciągała wnioski z komentarzy na swój temat. Wciąż jest nowoczesna i trochę inna niż koleżanki, ale też nieco wygładzona.

Nie wsiada się do niej jak do statku kosmicznego, z którego się wywodzi, a bardziej jak do nowoczesnego mieszkania. Takiego, gdzie lubi się nowe technologie tak bardzo, że nawet lodówka jest podłączona do Internetu.

Honda CIVIC 1.8 iVtec 2015, generacja IX – wnętrze

Jest komfortowo, kokpit genialnie otacza kierowcę, a zegary, gdzie byśmy nie patrzyli, są zawsze widoczne. Sterowanie komputerem pokładowym, radiem i nawigacją wymaga przyzwyczajenia, ale przecież obsługę nowej dziewczyny poznaje się stopniowo. Ważne, że w 9 generacji Hondy Civic miejsca jest naprawdę dużo. I z przodu, i z tyłu.

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport civic 9 detale

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | detale

2015 Honda CIVIC 1.8 iVtec, generacja IX – dane techniczne, spalanie

Uboczną zaletą ładnych samochodów jest ich zdolność do jeżdżenia. Nie zawsze idzie to w parze, więc tym lepiej, że nowa Civic wstydu nie robi. 142 KM w silniku, który świetnie znamy (1.8 i-vtec) wystarczy, żeby uzasadnić czerwone akcenty wersji SPORT i bez kompleksów poruszać się po ulicach. Tu ciekawostka: przy spokojnej jeździe Honda chce wyższy bieg tuż po minięciu 2000 obrotów, a ona naprawdę wtedy jeszcze śpi. Standardowo zabawa zaczyna się pod odciną, co jest tym łatwiejsze, że w środku jest tak cicho, że lepiej patrzeć na obrotomierz.

Civic 1.8 w mieście pali 8 l/100 km, w trasie litr mniej.

Można też nie wyłączać systemu start&stop i zostawić włączone nastawy silnika ECO, ale po co pozbawiać się zabawy za 5 zł/100 km?

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport gen 9 generacja IX

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | fot. Grupa Fotografów Lubelskich

2015 Honda CIVIC 1.8 iVtec, gen 9 – opinie, test, podsumowanie

Na ładnych dziewczynach nie można oszczędzać. Wiemy, że da się taniej, ale nigdy nic dobrego z tego nie wynika. Dobrze, kiedy egzemplarz wart jest każdej ciężko zarobionej złotówki. Jeszcze lepiej, jeżeli trzyma wartość i mimo upływu czasu wciąż nie tracimy dużo, jeżeli przyjdzie nam do głowy zamienić ją na młodszy model. Wśród 5-drzwiowych hatchbacków konkurencja jest duża, ale Honda Civic 9 gen. postawiona obok kolegów i koleżanek naprawdę robi wrażenie. I co najważniejsze:

Honda Civic 1.8 i-Vtec nie traci przy bliższym poznaniu.

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport gen 9 generacja ix interior

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | wnętrze

2015 Honda Civic 1.8 i-Vtec Sport, gen. 9 – dane techniczne, cena:

  • moc/moment obrotowy: 142 KM/174 Nm
  • przyspieszenie: 0-100 km/h w 9.4s
  • masa: ~1300 kg
  • vmax: 215 km/h
  • cena: 84 700 zł

Honda CIVIC X generacji – 2017 – mamy dane techniczne i zdjęcia!

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport gen 9 gen ix on road

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | Na drodze

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | Na drodze

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | Automotive lifestyle

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | bok
2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | front

Tags: 1.8 i-vtec, civic, civic 1.8, civic 9, civic 9 gen cena, civic ix, crh, crh żagiel, gen, generacja, honda, honda civic 2015, honda civic 2015 cena, honda civic sport, lublin, nowego, r, sebastian mądrachowski, sport, test, type, v-tec, vtec, żagiel, żagiel honda

POPRZEDNI

NASTĘPNY

To koniec Magazynu Motór… ale początek czegoś NOWEGO. Bardzo mi zależy, żebyś to przeczytał(a)

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 / test, opinie, cena, dane techniczne, spalanie |

Dawno temu Christian Andersen napisał bajkę o Hondzie Civic. Nosiła tytuł Brzydkie Kaczątko i do dziś rodzice serwują ją małolatom na dobranoc.

Szybki przelot przez kolejne generacje i widzimy ewolucję od pudełka, przez statek kosmiczny, do królowej balu. Zmieniało się wszystko i dopiero teraz możemy zobaczyć skutki. Wnioski wyciągać będziemy na podstawie perłowobiałej, 142-konnej Hondy Civic 1.8 i-Vtec w wersji SPORT.

tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak, Grupa Fotografów Lubelskich

Gdyby nie istniało słowo LANS, Honda Civic do dziś wyglądałaby jak pudełko zapałek na kołach. A, że lansować lubimy się od zawsze (patrz: marszałek Piłsudski i najbardziej odpicowana Kasztanka w okolicy), od zawsze też segment miejskich hatchbacków musiał reklamować dobry gust i status społeczny właściciela. Honda na zrozumienie tego mechanizmu potrzebowała ponad 40 lat i 9 generacji Civica. Na szczęście się udało.

Aż wierzyć się nie chce, że po modelu UFO można było zrobić coś tak ładnego i nikt nie ma podejrzeń, że kolejne dziecko jest adoptowane.

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 9 gen ix gen

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 | 9 gen.

Honda CIVIC 1.8 iVtec 2015 – generacja IX

Wszyscy wiemy, jak jest ze ślicznymi dziewczynami: jeżeli za szybko załapią, że są ładne, to przestają pracować nad swoim wnętrzem. Zaskoczę Was: Civic odrabiała lekcje i wyciągała wnioski z komentarzy na swój temat. Wciąż jest nowoczesna i trochę inna niż koleżanki, ale też nieco wygładzona.

Nie wsiada się do niej jak do statku kosmicznego, z którego się wywodzi, a bardziej jak do nowoczesnego mieszkania. Takiego, gdzie lubi się nowe technologie tak bardzo, że nawet lodówka jest podłączona do Internetu.

Honda CIVIC 1.8 iVtec 2015, generacja IX – wnętrze

Jest komfortowo, kokpit genialnie otacza kierowcę, a zegary, gdzie byśmy nie patrzyli, są zawsze widoczne. Sterowanie komputerem pokładowym, radiem i nawigacją wymaga przyzwyczajenia, ale przecież obsługę nowej dziewczyny poznaje się stopniowo. Ważne, że w 9 generacji Hondy Civic miejsca jest naprawdę dużo. I z przodu, i z tyłu.

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport civic 9 detale

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | detale

2015 Honda CIVIC 1.8 iVtec, generacja IX – dane techniczne, spalanie

Uboczną zaletą ładnych samochodów jest ich zdolność do jeżdżenia. Nie zawsze idzie to w parze, więc tym lepiej, że nowa Civic wstydu nie robi. 142 KM w silniku, który świetnie znamy (1.8 i-vtec) wystarczy, żeby uzasadnić czerwone akcenty wersji SPORT i bez kompleksów poruszać się po ulicach. Tu ciekawostka: przy spokojnej jeździe Honda chce wyższy bieg tuż po minięciu 2000 obrotów, a ona naprawdę wtedy jeszcze śpi. Standardowo zabawa zaczyna się pod odciną, co jest tym łatwiejsze, że w środku jest tak cicho, że lepiej patrzeć na obrotomierz.

Civic 1.8 w mieście pali 8 l/100 km, w trasie litr mniej.

Można też nie wyłączać systemu start&stop i zostawić włączone nastawy silnika ECO, ale po co pozbawiać się zabawy za 5 zł/100 km?

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport gen 9 generacja IX

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | fot. Grupa Fotografów Lubelskich

2015 Honda CIVIC 1.8 iVtec, gen 9 – opinie, test, podsumowanie

Na ładnych dziewczynach nie można oszczędzać. Wiemy, że da się taniej, ale nigdy nic dobrego z tego nie wynika. Dobrze, kiedy egzemplarz wart jest każdej ciężko zarobionej złotówki. Jeszcze lepiej, jeżeli trzyma wartość i mimo upływu czasu wciąż nie tracimy dużo, jeżeli przyjdzie nam do głowy zamienić ją na młodszy model. Wśród 5-drzwiowych hatchbacków konkurencja jest duża, ale Honda Civic 9 gen. postawiona obok kolegów i koleżanek naprawdę robi wrażenie. I co najważniejsze:

Honda Civic 1.8 i-Vtec nie traci przy bliższym poznaniu.

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport gen 9 generacja ix interior

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | wnętrze

2015 Honda Civic 1.8 i-Vtec Sport, gen. 9 – dane techniczne, cena:

  • moc/moment obrotowy: 142 KM/174 Nm
  • przyspieszenie: 0-100 km/h w 9.4s
  • masa: ~1300 kg
  • vmax: 215 km/h
  • cena: 84 700 zł

Honda CIVIC X generacji – 2017 – mamy dane techniczne i zdjęcia!

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport gen 9 gen ix on road

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | Na drodze

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | Na drodze

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | Automotive lifestyle

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | bok
2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | front

Tags: 1.8 i-vtec, civic, civic 1.8, civic 9, civic 9 gen cena, civic ix, crh, crh żagiel, gen, generacja, honda, honda civic 2015, honda civic 2015 cena, honda civic sport, lublin, nowego, r, sebastian mądrachowski, sport, test, type, v-tec, vtec, żagiel, żagiel honda

To koniec Magazynu Motór… ale początek czegoś NOWEGO. Bardzo mi zależy, żebyś to przeczytał(a)

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry