Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 / test, opinie, cena, dane techniczne, spalanie |
Dawno temu Christian Andersen napisał bajkę o Hondzie Civic. Nosiła tytuł Brzydkie Kaczątko i do dziś rodzice serwują ją małolatom na dobranoc.
Szybki przelot przez kolejne generacje i widzimy ewolucję od pudełka, przez statek kosmiczny, do królowej balu. Zmieniało się wszystko i dopiero teraz możemy zobaczyć skutki. Wnioski wyciągać będziemy na podstawie perłowobiałej, 142-konnej Hondy Civic 1.8 i-Vtec w wersji SPORT.
tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak, Grupa Fotografów Lubelskich
Gdyby nie istniało słowo LANS, Honda Civic do dziś wyglądałaby jak pudełko zapałek na kołach. A, że lansować lubimy się od zawsze (patrz: marszałek Piłsudski i najbardziej odpicowana Kasztanka w okolicy), od zawsze też segment miejskich hatchbacków musiał reklamować dobry gust i status społeczny właściciela. Honda na zrozumienie tego mechanizmu potrzebowała ponad 40 lat i 9 generacji Civica. Na szczęście się udało.
Aż wierzyć się nie chce, że po modelu UFO można było zrobić coś tak ładnego i nikt nie ma podejrzeń, że kolejne dziecko jest adoptowane.
Honda CIVIC 1.8 iVtec 2015 – generacja IX
Wszyscy wiemy, jak jest ze ślicznymi dziewczynami: jeżeli za szybko załapią, że są ładne, to przestają pracować nad swoim wnętrzem. Zaskoczę Was: Civic odrabiała lekcje i wyciągała wnioski z komentarzy na swój temat. Wciąż jest nowoczesna i trochę inna niż koleżanki, ale też nieco wygładzona.
Nie wsiada się do niej jak do statku kosmicznego, z którego się wywodzi, a bardziej jak do nowoczesnego mieszkania. Takiego, gdzie lubi się nowe technologie tak bardzo, że nawet lodówka jest podłączona do Internetu.
Honda CIVIC 1.8 iVtec 2015, generacja IX – wnętrze
Jest komfortowo, kokpit genialnie otacza kierowcę, a zegary, gdzie byśmy nie patrzyli, są zawsze widoczne. Sterowanie komputerem pokładowym, radiem i nawigacją wymaga przyzwyczajenia, ale przecież obsługę nowej dziewczyny poznaje się stopniowo. Ważne, że w 9 generacji Hondy Civic miejsca jest naprawdę dużo. I z przodu, i z tyłu.
2015 Honda CIVIC 1.8 iVtec, generacja IX – dane techniczne, spalanie
Uboczną zaletą ładnych samochodów jest ich zdolność do jeżdżenia. Nie zawsze idzie to w parze, więc tym lepiej, że nowa Civic wstydu nie robi. 142 KM w silniku, który świetnie znamy (1.8 i-vtec) wystarczy, żeby uzasadnić czerwone akcenty wersji SPORT i bez kompleksów poruszać się po ulicach. Tu ciekawostka: przy spokojnej jeździe Honda chce wyższy bieg tuż po minięciu 2000 obrotów, a ona naprawdę wtedy jeszcze śpi. Standardowo zabawa zaczyna się pod odciną, co jest tym łatwiejsze, że w środku jest tak cicho, że lepiej patrzeć na obrotomierz.
Civic 1.8 w mieście pali 8 l/100 km, w trasie litr mniej.
Można też nie wyłączać systemu start&stop i zostawić włączone nastawy silnika ECO, ale po co pozbawiać się zabawy za 5 zł/100 km?
2015 Honda CIVIC 1.8 iVtec, gen 9 – opinie, test, podsumowanie
Na ładnych dziewczynach nie można oszczędzać. Wiemy, że da się taniej, ale nigdy nic dobrego z tego nie wynika. Dobrze, kiedy egzemplarz wart jest każdej ciężko zarobionej złotówki. Jeszcze lepiej, jeżeli trzyma wartość i mimo upływu czasu wciąż nie tracimy dużo, jeżeli przyjdzie nam do głowy zamienić ją na młodszy model. Wśród 5-drzwiowych hatchbacków konkurencja jest duża, ale Honda Civic 9 gen. postawiona obok kolegów i koleżanek naprawdę robi wrażenie. I co najważniejsze:
Honda Civic 1.8 i-Vtec nie traci przy bliższym poznaniu.
2015 Honda Civic 1.8 i-Vtec Sport, gen. 9 – dane techniczne, cena:
- moc/moment obrotowy: 142 KM/174 Nm
- przyspieszenie: 0-100 km/h w 9.4s
- masa: ~1300 kg
- vmax: 215 km/h
cena: 84 700 zł
Honda CIVIC X generacji – 2017 – mamy dane techniczne i zdjęcia!
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 / test, opinie, cena, dane techniczne, spalanie |
Dawno temu Christian Andersen napisał bajkę o Hondzie Civic. Nosiła tytuł Brzydkie Kaczątko i do dziś rodzice serwują ją małolatom na dobranoc.
Szybki przelot przez kolejne generacje i widzimy ewolucję od pudełka, przez statek kosmiczny, do królowej balu. Zmieniało się wszystko i dopiero teraz możemy zobaczyć skutki. Wnioski wyciągać będziemy na podstawie perłowobiałej, 142-konnej Hondy Civic 1.8 i-Vtec w wersji SPORT.
tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak, Grupa Fotografów Lubelskich
Gdyby nie istniało słowo LANS, Honda Civic do dziś wyglądałaby jak pudełko zapałek na kołach. A, że lansować lubimy się od zawsze (patrz: marszałek Piłsudski i najbardziej odpicowana Kasztanka w okolicy), od zawsze też segment miejskich hatchbacków musiał reklamować dobry gust i status społeczny właściciela. Honda na zrozumienie tego mechanizmu potrzebowała ponad 40 lat i 9 generacji Civica. Na szczęście się udało.
Aż wierzyć się nie chce, że po modelu UFO można było zrobić coś tak ładnego i nikt nie ma podejrzeń, że kolejne dziecko jest adoptowane.
Honda CIVIC 1.8 iVtec 2015 – generacja IX
Wszyscy wiemy, jak jest ze ślicznymi dziewczynami: jeżeli za szybko załapią, że są ładne, to przestają pracować nad swoim wnętrzem. Zaskoczę Was: Civic odrabiała lekcje i wyciągała wnioski z komentarzy na swój temat. Wciąż jest nowoczesna i trochę inna niż koleżanki, ale też nieco wygładzona.
Nie wsiada się do niej jak do statku kosmicznego, z którego się wywodzi, a bardziej jak do nowoczesnego mieszkania. Takiego, gdzie lubi się nowe technologie tak bardzo, że nawet lodówka jest podłączona do Internetu.
Honda CIVIC 1.8 iVtec 2015, generacja IX – wnętrze
Jest komfortowo, kokpit genialnie otacza kierowcę, a zegary, gdzie byśmy nie patrzyli, są zawsze widoczne. Sterowanie komputerem pokładowym, radiem i nawigacją wymaga przyzwyczajenia, ale przecież obsługę nowej dziewczyny poznaje się stopniowo. Ważne, że w 9 generacji Hondy Civic miejsca jest naprawdę dużo. I z przodu, i z tyłu.
2015 Honda CIVIC 1.8 iVtec, generacja IX – dane techniczne, spalanie
Uboczną zaletą ładnych samochodów jest ich zdolność do jeżdżenia. Nie zawsze idzie to w parze, więc tym lepiej, że nowa Civic wstydu nie robi. 142 KM w silniku, który świetnie znamy (1.8 i-vtec) wystarczy, żeby uzasadnić czerwone akcenty wersji SPORT i bez kompleksów poruszać się po ulicach. Tu ciekawostka: przy spokojnej jeździe Honda chce wyższy bieg tuż po minięciu 2000 obrotów, a ona naprawdę wtedy jeszcze śpi. Standardowo zabawa zaczyna się pod odciną, co jest tym łatwiejsze, że w środku jest tak cicho, że lepiej patrzeć na obrotomierz.
Civic 1.8 w mieście pali 8 l/100 km, w trasie litr mniej.
Można też nie wyłączać systemu start&stop i zostawić włączone nastawy silnika ECO, ale po co pozbawiać się zabawy za 5 zł/100 km?
2015 Honda CIVIC 1.8 iVtec, gen 9 – opinie, test, podsumowanie
Na ładnych dziewczynach nie można oszczędzać. Wiemy, że da się taniej, ale nigdy nic dobrego z tego nie wynika. Dobrze, kiedy egzemplarz wart jest każdej ciężko zarobionej złotówki. Jeszcze lepiej, jeżeli trzyma wartość i mimo upływu czasu wciąż nie tracimy dużo, jeżeli przyjdzie nam do głowy zamienić ją na młodszy model. Wśród 5-drzwiowych hatchbacków konkurencja jest duża, ale Honda Civic 9 gen. postawiona obok kolegów i koleżanek naprawdę robi wrażenie. I co najważniejsze:
Honda Civic 1.8 i-Vtec nie traci przy bliższym poznaniu.
2015 Honda Civic 1.8 i-Vtec Sport, gen. 9 – dane techniczne, cena:
- moc/moment obrotowy: 142 KM/174 Nm
- przyspieszenie: 0-100 km/h w 9.4s
- masa: ~1300 kg
- vmax: 215 km/h
cena: 84 700 zł