Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 | GENERACJA IX

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 | GENERACJA IX

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 / test, opinie, cena, […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 | GENERACJA IX

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 | GENERACJA IX

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 / test, opinie, cena, […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 | GENERACJA IX

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 | GENERACJA IX

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 / test, opinie, cena, […]

Sebastian Mądrachowski

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 / test, opinie, cena, dane techniczne, spalanie |

Dawno temu Christian Andersen napisał bajkę o Hondzie Civic. Nosiła tytuł Brzydkie Kaczątko i do dziś rodzice serwują ją małolatom na dobranoc.

Szybki przelot przez kolejne generacje i widzimy ewolucję od pudełka, przez statek kosmiczny, do królowej balu. Zmieniało się wszystko i dopiero teraz możemy zobaczyć skutki. Wnioski wyciągać będziemy na podstawie perłowobiałej, 142-konnej Hondy Civic 1.8 i-Vtec w wersji SPORT.

tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak, Grupa Fotografów Lubelskich

Gdyby nie istniało słowo LANS, Honda Civic do dziś wyglądałaby jak pudełko zapałek na kołach. A, że lansować lubimy się od zawsze (patrz: marszałek Piłsudski i najbardziej odpicowana Kasztanka w okolicy), od zawsze też segment miejskich hatchbacków musiał reklamować dobry gust i status społeczny właściciela. Honda na zrozumienie tego mechanizmu potrzebowała ponad 40 lat i 9 generacji Civica. Na szczęście się udało.

Aż wierzyć się nie chce, że po modelu UFO można było zrobić coś tak ładnego i nikt nie ma podejrzeń, że kolejne dziecko jest adoptowane.

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 9 gen ix gen

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 | 9 gen.

Honda CIVIC 1.8 iVtec 2015 – generacja IX

Wszyscy wiemy, jak jest ze ślicznymi dziewczynami: jeżeli za szybko załapią, że są ładne, to przestają pracować nad swoim wnętrzem. Zaskoczę Was: Civic odrabiała lekcje i wyciągała wnioski z komentarzy na swój temat. Wciąż jest nowoczesna i trochę inna niż koleżanki, ale też nieco wygładzona.

Nie wsiada się do niej jak do statku kosmicznego, z którego się wywodzi, a bardziej jak do nowoczesnego mieszkania. Takiego, gdzie lubi się nowe technologie tak bardzo, że nawet lodówka jest podłączona do Internetu.

Honda CIVIC 1.8 iVtec 2015, generacja IX – wnętrze

Jest komfortowo, kokpit genialnie otacza kierowcę, a zegary, gdzie byśmy nie patrzyli, są zawsze widoczne. Sterowanie komputerem pokładowym, radiem i nawigacją wymaga przyzwyczajenia, ale przecież obsługę nowej dziewczyny poznaje się stopniowo. Ważne, że w 9 generacji Hondy Civic miejsca jest naprawdę dużo. I z przodu, i z tyłu.

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport civic 9 detale

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | detale

2015 Honda CIVIC 1.8 iVtec, generacja IX – dane techniczne, spalanie

Uboczną zaletą ładnych samochodów jest ich zdolność do jeżdżenia. Nie zawsze idzie to w parze, więc tym lepiej, że nowa Civic wstydu nie robi. 142 KM w silniku, który świetnie znamy (1.8 i-vtec) wystarczy, żeby uzasadnić czerwone akcenty wersji SPORT i bez kompleksów poruszać się po ulicach. Tu ciekawostka: przy spokojnej jeździe Honda chce wyższy bieg tuż po minięciu 2000 obrotów, a ona naprawdę wtedy jeszcze śpi. Standardowo zabawa zaczyna się pod odciną, co jest tym łatwiejsze, że w środku jest tak cicho, że lepiej patrzeć na obrotomierz.

Civic 1.8 w mieście pali 8 l/100 km, w trasie litr mniej.

Można też nie wyłączać systemu start&stop i zostawić włączone nastawy silnika ECO, ale po co pozbawiać się zabawy za 5 zł/100 km?

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport gen 9 generacja IX

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | fot. Grupa Fotografów Lubelskich

2015 Honda CIVIC 1.8 iVtec, gen 9 – opinie, test, podsumowanie

Na ładnych dziewczynach nie można oszczędzać. Wiemy, że da się taniej, ale nigdy nic dobrego z tego nie wynika. Dobrze, kiedy egzemplarz wart jest każdej ciężko zarobionej złotówki. Jeszcze lepiej, jeżeli trzyma wartość i mimo upływu czasu wciąż nie tracimy dużo, jeżeli przyjdzie nam do głowy zamienić ją na młodszy model. Wśród 5-drzwiowych hatchbacków konkurencja jest duża, ale Honda Civic 9 gen. postawiona obok kolegów i koleżanek naprawdę robi wrażenie. I co najważniejsze:

Honda Civic 1.8 i-Vtec nie traci przy bliższym poznaniu.

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport gen 9 generacja ix interior

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | wnętrze

2015 Honda Civic 1.8 i-Vtec Sport, gen. 9 – dane techniczne, cena:

  • moc/moment obrotowy: 142 KM/174 Nm
  • przyspieszenie: 0-100 km/h w 9.4s
  • masa: ~1300 kg
  • vmax: 215 km/h
  • cena: 84 700 zł

Honda CIVIC X generacji – 2017 – mamy dane techniczne i zdjęcia!

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport gen 9 gen ix on road

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | Na drodze

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | Na drodze

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | Automotive lifestyle

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | bok
2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | front

Tags: 1.8 i-vtec, civic, civic 1.8, civic 9, civic 9 gen cena, civic ix, crh, crh żagiel, gen, generacja, honda, honda civic 2015, honda civic 2015 cena, honda civic sport, lublin, nowego, r, sebastian mądrachowski, sport, test, type, v-tec, vtec, żagiel, żagiel honda

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 / test, opinie, cena, dane techniczne, spalanie |

Dawno temu Christian Andersen napisał bajkę o Hondzie Civic. Nosiła tytuł Brzydkie Kaczątko i do dziś rodzice serwują ją małolatom na dobranoc.

Szybki przelot przez kolejne generacje i widzimy ewolucję od pudełka, przez statek kosmiczny, do królowej balu. Zmieniało się wszystko i dopiero teraz możemy zobaczyć skutki. Wnioski wyciągać będziemy na podstawie perłowobiałej, 142-konnej Hondy Civic 1.8 i-Vtec w wersji SPORT.

tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak, Grupa Fotografów Lubelskich

Gdyby nie istniało słowo LANS, Honda Civic do dziś wyglądałaby jak pudełko zapałek na kołach. A, że lansować lubimy się od zawsze (patrz: marszałek Piłsudski i najbardziej odpicowana Kasztanka w okolicy), od zawsze też segment miejskich hatchbacków musiał reklamować dobry gust i status społeczny właściciela. Honda na zrozumienie tego mechanizmu potrzebowała ponad 40 lat i 9 generacji Civica. Na szczęście się udało.

Aż wierzyć się nie chce, że po modelu UFO można było zrobić coś tak ładnego i nikt nie ma podejrzeń, że kolejne dziecko jest adoptowane.

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 9 gen ix gen

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport 2015 | 9 gen.

Honda CIVIC 1.8 iVtec 2015 – generacja IX

Wszyscy wiemy, jak jest ze ślicznymi dziewczynami: jeżeli za szybko załapią, że są ładne, to przestają pracować nad swoim wnętrzem. Zaskoczę Was: Civic odrabiała lekcje i wyciągała wnioski z komentarzy na swój temat. Wciąż jest nowoczesna i trochę inna niż koleżanki, ale też nieco wygładzona.

Nie wsiada się do niej jak do statku kosmicznego, z którego się wywodzi, a bardziej jak do nowoczesnego mieszkania. Takiego, gdzie lubi się nowe technologie tak bardzo, że nawet lodówka jest podłączona do Internetu.

Honda CIVIC 1.8 iVtec 2015, generacja IX – wnętrze

Jest komfortowo, kokpit genialnie otacza kierowcę, a zegary, gdzie byśmy nie patrzyli, są zawsze widoczne. Sterowanie komputerem pokładowym, radiem i nawigacją wymaga przyzwyczajenia, ale przecież obsługę nowej dziewczyny poznaje się stopniowo. Ważne, że w 9 generacji Hondy Civic miejsca jest naprawdę dużo. I z przodu, i z tyłu.

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport civic 9 detale

Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | detale

2015 Honda CIVIC 1.8 iVtec, generacja IX – dane techniczne, spalanie

Uboczną zaletą ładnych samochodów jest ich zdolność do jeżdżenia. Nie zawsze idzie to w parze, więc tym lepiej, że nowa Civic wstydu nie robi. 142 KM w silniku, który świetnie znamy (1.8 i-vtec) wystarczy, żeby uzasadnić czerwone akcenty wersji SPORT i bez kompleksów poruszać się po ulicach. Tu ciekawostka: przy spokojnej jeździe Honda chce wyższy bieg tuż po minięciu 2000 obrotów, a ona naprawdę wtedy jeszcze śpi. Standardowo zabawa zaczyna się pod odciną, co jest tym łatwiejsze, że w środku jest tak cicho, że lepiej patrzeć na obrotomierz.

Civic 1.8 w mieście pali 8 l/100 km, w trasie litr mniej.

Można też nie wyłączać systemu start&stop i zostawić włączone nastawy silnika ECO, ale po co pozbawiać się zabawy za 5 zł/100 km?

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport gen 9 generacja IX

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | fot. Grupa Fotografów Lubelskich

2015 Honda CIVIC 1.8 iVtec, gen 9 – opinie, test, podsumowanie

Na ładnych dziewczynach nie można oszczędzać. Wiemy, że da się taniej, ale nigdy nic dobrego z tego nie wynika. Dobrze, kiedy egzemplarz wart jest każdej ciężko zarobionej złotówki. Jeszcze lepiej, jeżeli trzyma wartość i mimo upływu czasu wciąż nie tracimy dużo, jeżeli przyjdzie nam do głowy zamienić ją na młodszy model. Wśród 5-drzwiowych hatchbacków konkurencja jest duża, ale Honda Civic 9 gen. postawiona obok kolegów i koleżanek naprawdę robi wrażenie. I co najważniejsze:

Honda Civic 1.8 i-Vtec nie traci przy bliższym poznaniu.

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport gen 9 generacja ix interior

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | wnętrze

2015 Honda Civic 1.8 i-Vtec Sport, gen. 9 – dane techniczne, cena:

  • moc/moment obrotowy: 142 KM/174 Nm
  • przyspieszenie: 0-100 km/h w 9.4s
  • masa: ~1300 kg
  • vmax: 215 km/h
  • cena: 84 700 zł

Honda CIVIC X generacji – 2017 – mamy dane techniczne i zdjęcia!

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport gen 9 gen ix on road

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | Na drodze

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | Na drodze

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | Automotive lifestyle

2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | bok
2015 Honda CIVIC 1.8 i-Vtec Sport | front

Tags: 1.8 i-vtec, civic, civic 1.8, civic 9, civic 9 gen cena, civic ix, crh, crh żagiel, gen, generacja, honda, honda civic 2015, honda civic 2015 cena, honda civic sport, lublin, nowego, r, sebastian mądrachowski, sport, test, type, v-tec, vtec, żagiel, żagiel honda
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry