Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mazda 3 2.0 125KM | test/opinie/spalanie

Mazda 3 2.0 125KM | test/opinie/spalanie

Mazda 3 2.0 125KM test | Możemy się umówić, że […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mazda 3 2.0 125KM | test/opinie/spalanie

Mazda 3 2.0 125KM | test/opinie/spalanie

Mazda 3 2.0 125KM test | Możemy się umówić, że […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mazda 3 2.0 125KM | test/opinie/spalanie

Mazda 3 2.0 125KM | test/opinie/spalanie

Mazda 3 2.0 125KM test | Możemy się umówić, że […]

Sebastian Mądrachowski

Mazda 3 2.0 125KM test |

Możemy się umówić, że wszystkie nowe samochody są OK bo są… nowe. Są takie auta, które kiedy nowe być przestają, wciąż bardzo się podobają. Są też takie, które po krótkim czasie chętnie zamienilibyśmy na coś… nowego. Słowo-klucz. Jak wybrać ten, który będzie podobał się przez wszystkie lata kredytu i nie znudzi się nawet żonie?

tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

 

Umawialiśmy się, że wszystkie nowe samochody są w porządku, ale wiadomo, że niektóre są lepsze niż reszta. Mocno zastanawialiśmy się nad wyborem samochodu, który chcielibyśmy Wam przybliżyć w tym numerze Motóra. Wiedzieliśmy, że auto ma być ciekawe, bo życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami. Wiedzieliśmy, że auto ma sprawiać frajdę, bo szkoda tracić weekend na turlanie się nudnym wozidłem.

Później okazało się, że ten samochód mamy cały czas obok siebie. Opowiem Wam jaka na co dzień jest nowa Mazda 3.

Mazda 3 2.0 125KM test | konkurencja

Przyjrzyjmy się temu segmentowi:

Królem jest Golf (podobno VW rozważa zmianę nazwy modelu na TENNIS, żeby tchnąć choć trochę życia w ten samochód).

Sporą część rynku trzymają:

  • Civic – od modelu „ufo” honda już wie, że jej klienci i tak nie patrzą na ich samochody tylko od razu kupują
  • Astra – bo wielu chce, żeby Piszczu z lewej, Lewy z tyłu, a Błaszczykowski cośtam, cośtam
  • Focus – „bo się świetnie prowadzi” i na pewno 1.0 turbo będzie mało paliło w mieście, pfff…
  • Skoda – ciężko powiedzieć czemu, bo Hyundai i Kia są tańsze
matsuoka mazda 3 2.0 125KM red 2015

Mazda 3 2.0 125KM test/opinie

To dziwne, ale próżno szukać Mazdy na szczycie list sprzedaży i chyba nawet wiem dlaczego tak jest. Zauważyliście, że po dawnej 323 i 323F Mazda w Polsce zniknęła? Szczerze: kto pamięta łącznik z lat 98-03? W 2003 przyszła Mazda 3 i w początkowym okresie też zbytnio nie zachęcała. Trochę problemów z elektryką, korozja i brak „tego czegoś” co sprawia, że jaki by samochód nie był, to i tak chce się go mieć. Nie wiem czy dobrze wyjaśniłem o co mi chodzi, więc jako przykład podam Fiata Multiplę: blacha słaba, elektryka i sterowanie silnika wariuje, a na ulicy i tak się każdy obejrzy. Coś w sobie ma.

Mazda 3 2.0 125KM test

Koniec przydługiego wstępu, czas na Mazdę 3. Wreszcie nie da się jej nie zauważyć. Zarówno jeżeli chodzi o samochody na ulicach, jak i obecność samej marki w życiu osób, które motoryzacją się interesują. Na lubelskiego dealera – Matsuokę – wpadaliśmy przy różnych okazjach: od spotkań Lubelskich Klasyków Nocą, przez koncerty, po imprezy lokalnych klubów Mazdy.

Mazda jako marka otworzyła się trochę jakby na nowo, a testowana Mazda 3 to nowe otwarcie marki w segmencie miejskich hatchback’ów.

matsuoka mazda 3 2.0 125KM red 2015

Mazda 3 2.0 125KM test | tył

Moja mama i dziewczyna powiedziały, że jest bardzo ładna (one są śliczne, więc się znają). Później były zakręty, było szybko, dziewczyna nie mówiła już nic – znaczy, że samochód prowadzi się genialnie. Jadąc wysoko wykręconym drugim, trzecim i czwartym biegiem, z redukcjami i mocnymi dohamowaniami czuć, jak precyzyjna jest skrzynia i jak dobrze radzi sobie zawieszenie.

Mazda 3 2.0 125KM test | silnik i spalanie

Zabawa, której można by się spodziewać po MX-5, a nie „cywilnej” trójce. I to wszystko w raptem 120-konnym 2.0. Max na europejski rynek to 2.0 165KM i ten wariant polecamy najbardziej – pali tyle samo, jedzie lepiej. Co do spalania, to testowy egzemplarz chciał 7.3l/100km, czyli niedużo, biorąc pod uwagę, że lekko nie miał, a ja w ogóle nie słuchałem ekonomizera.

matsuoka mazda 3 2.0 125KM red 2015

Mazda 3 2.0 125KM test | przód

Mazda 3 2.0 125KM test | wnętrze

Wnętrze to ciekawy temat. Wykończone dobrze (jak na standardy japońskie – wykończone świetnie), bez fajerwerków, ale funkcjonalne i z dużą ilością schowków. Kiedy zbierałem szpargały oddając auto minął pewnie z kwadrans, a portfel i tak następnego dnia znalazła dziewczyna z Mazdy. Sporo osób zwracało uwagę na specyficznie poprowadzoną linię dachu – nad głową niby nie dużo miejsca, ale przy prawie 190cm wzrostu dużo jest tylko w Neoplanie. Na tylnej kanapie podróżowałem z plecakiem, jedną ryzą magazynu Motór, aparatem fotograficznym i kanapkami.

Można by bez stresu wziąć jeszcze kilka autostopowiczek, ale nie było skąd.

Mazda 3 2.0 125KM test | korozja

Na początku tekstu zwróciłem uwagę, że kiedyś Mazda miała kłopot z elektryką i blacharką. Nowe otwarcie Mazdy, nowa jakość i nowe standardy: teraz Mazdy idą w podwójnym ocynku – korozja z głowy. Z elektryką kłopotów też większych być nie powinno, bo w poprzednim modelu już sobie z nimi poradzono. Zostaje jeździć… i to w tym samochodzie naprawdę daje frajdę.

Można by jeszcze pomarudzić nad wykończeniem niektórych elementów czy oszczędną warstwą lakieru, ale prawda jest taka, że każdy kto szuka samochodu do 70 tys. zł, powinien przejechać się Mazda 3.

Ma wszystko tak dobre jak reszta, ale od reszty jest ładniejsza i zdecydowanie lepiej się prowadzi.

 



 

Tags: 3, matsuoka, Mazda, mazda 3 2.0, mazda 3 opinie, mazda 3 test, samochodu, sebastian mądrachowski, test, trójka

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Mazda 3 2.0 125KM test |

Możemy się umówić, że wszystkie nowe samochody są OK bo są… nowe. Są takie auta, które kiedy nowe być przestają, wciąż bardzo się podobają. Są też takie, które po krótkim czasie chętnie zamienilibyśmy na coś… nowego. Słowo-klucz. Jak wybrać ten, który będzie podobał się przez wszystkie lata kredytu i nie znudzi się nawet żonie?

tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

 

Umawialiśmy się, że wszystkie nowe samochody są w porządku, ale wiadomo, że niektóre są lepsze niż reszta. Mocno zastanawialiśmy się nad wyborem samochodu, który chcielibyśmy Wam przybliżyć w tym numerze Motóra. Wiedzieliśmy, że auto ma być ciekawe, bo życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami. Wiedzieliśmy, że auto ma sprawiać frajdę, bo szkoda tracić weekend na turlanie się nudnym wozidłem.

Później okazało się, że ten samochód mamy cały czas obok siebie. Opowiem Wam jaka na co dzień jest nowa Mazda 3.

Mazda 3 2.0 125KM test | konkurencja

Przyjrzyjmy się temu segmentowi:

Królem jest Golf (podobno VW rozważa zmianę nazwy modelu na TENNIS, żeby tchnąć choć trochę życia w ten samochód).

Sporą część rynku trzymają:

  • Civic – od modelu „ufo” honda już wie, że jej klienci i tak nie patrzą na ich samochody tylko od razu kupują
  • Astra – bo wielu chce, żeby Piszczu z lewej, Lewy z tyłu, a Błaszczykowski cośtam, cośtam
  • Focus – „bo się świetnie prowadzi” i na pewno 1.0 turbo będzie mało paliło w mieście, pfff…
  • Skoda – ciężko powiedzieć czemu, bo Hyundai i Kia są tańsze
matsuoka mazda 3 2.0 125KM red 2015

Mazda 3 2.0 125KM test/opinie

To dziwne, ale próżno szukać Mazdy na szczycie list sprzedaży i chyba nawet wiem dlaczego tak jest. Zauważyliście, że po dawnej 323 i 323F Mazda w Polsce zniknęła? Szczerze: kto pamięta łącznik z lat 98-03? W 2003 przyszła Mazda 3 i w początkowym okresie też zbytnio nie zachęcała. Trochę problemów z elektryką, korozja i brak „tego czegoś” co sprawia, że jaki by samochód nie był, to i tak chce się go mieć. Nie wiem czy dobrze wyjaśniłem o co mi chodzi, więc jako przykład podam Fiata Multiplę: blacha słaba, elektryka i sterowanie silnika wariuje, a na ulicy i tak się każdy obejrzy. Coś w sobie ma.

Mazda 3 2.0 125KM test

Koniec przydługiego wstępu, czas na Mazdę 3. Wreszcie nie da się jej nie zauważyć. Zarówno jeżeli chodzi o samochody na ulicach, jak i obecność samej marki w życiu osób, które motoryzacją się interesują. Na lubelskiego dealera – Matsuokę – wpadaliśmy przy różnych okazjach: od spotkań Lubelskich Klasyków Nocą, przez koncerty, po imprezy lokalnych klubów Mazdy.

Mazda jako marka otworzyła się trochę jakby na nowo, a testowana Mazda 3 to nowe otwarcie marki w segmencie miejskich hatchback’ów.

matsuoka mazda 3 2.0 125KM red 2015

Mazda 3 2.0 125KM test | tył

Moja mama i dziewczyna powiedziały, że jest bardzo ładna (one są śliczne, więc się znają). Później były zakręty, było szybko, dziewczyna nie mówiła już nic – znaczy, że samochód prowadzi się genialnie. Jadąc wysoko wykręconym drugim, trzecim i czwartym biegiem, z redukcjami i mocnymi dohamowaniami czuć, jak precyzyjna jest skrzynia i jak dobrze radzi sobie zawieszenie.

Mazda 3 2.0 125KM test | silnik i spalanie

Zabawa, której można by się spodziewać po MX-5, a nie „cywilnej” trójce. I to wszystko w raptem 120-konnym 2.0. Max na europejski rynek to 2.0 165KM i ten wariant polecamy najbardziej – pali tyle samo, jedzie lepiej. Co do spalania, to testowy egzemplarz chciał 7.3l/100km, czyli niedużo, biorąc pod uwagę, że lekko nie miał, a ja w ogóle nie słuchałem ekonomizera.

matsuoka mazda 3 2.0 125KM red 2015

Mazda 3 2.0 125KM test | przód

Mazda 3 2.0 125KM test | wnętrze

Wnętrze to ciekawy temat. Wykończone dobrze (jak na standardy japońskie – wykończone świetnie), bez fajerwerków, ale funkcjonalne i z dużą ilością schowków. Kiedy zbierałem szpargały oddając auto minął pewnie z kwadrans, a portfel i tak następnego dnia znalazła dziewczyna z Mazdy. Sporo osób zwracało uwagę na specyficznie poprowadzoną linię dachu – nad głową niby nie dużo miejsca, ale przy prawie 190cm wzrostu dużo jest tylko w Neoplanie. Na tylnej kanapie podróżowałem z plecakiem, jedną ryzą magazynu Motór, aparatem fotograficznym i kanapkami.

Można by bez stresu wziąć jeszcze kilka autostopowiczek, ale nie było skąd.

Mazda 3 2.0 125KM test | korozja

Na początku tekstu zwróciłem uwagę, że kiedyś Mazda miała kłopot z elektryką i blacharką. Nowe otwarcie Mazdy, nowa jakość i nowe standardy: teraz Mazdy idą w podwójnym ocynku – korozja z głowy. Z elektryką kłopotów też większych być nie powinno, bo w poprzednim modelu już sobie z nimi poradzono. Zostaje jeździć… i to w tym samochodzie naprawdę daje frajdę.

Można by jeszcze pomarudzić nad wykończeniem niektórych elementów czy oszczędną warstwą lakieru, ale prawda jest taka, że każdy kto szuka samochodu do 70 tys. zł, powinien przejechać się Mazda 3.

Ma wszystko tak dobre jak reszta, ale od reszty jest ładniejsza i zdecydowanie lepiej się prowadzi.

 



 

Tags: 3, matsuoka, Mazda, mazda 3 2.0, mazda 3 opinie, mazda 3 test, samochodu, sebastian mądrachowski, test, trójka

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry