Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mazda 3 2.0 125KM | test/opinie/spalanie

Mazda 3 2.0 125KM | test/opinie/spalanie

Mazda 3 2.0 125KM test | Możemy się umówić, że […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mazda 3 2.0 125KM | test/opinie/spalanie

Mazda 3 2.0 125KM | test/opinie/spalanie

Mazda 3 2.0 125KM test | Możemy się umówić, że […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mazda 3 2.0 125KM | test/opinie/spalanie

Mazda 3 2.0 125KM | test/opinie/spalanie

Mazda 3 2.0 125KM test | Możemy się umówić, że […]

Sebastian Mądrachowski

Mazda 3 2.0 125KM test |

Możemy się umówić, że wszystkie nowe samochody są OK bo są… nowe. Są takie auta, które kiedy nowe być przestają, wciąż bardzo się podobają. Są też takie, które po krótkim czasie chętnie zamienilibyśmy na coś… nowego. Słowo-klucz. Jak wybrać ten, który będzie podobał się przez wszystkie lata kredytu i nie znudzi się nawet żonie?

tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

 

Umawialiśmy się, że wszystkie nowe samochody są w porządku, ale wiadomo, że niektóre są lepsze niż reszta. Mocno zastanawialiśmy się nad wyborem samochodu, który chcielibyśmy Wam przybliżyć w tym numerze Motóra. Wiedzieliśmy, że auto ma być ciekawe, bo życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami. Wiedzieliśmy, że auto ma sprawiać frajdę, bo szkoda tracić weekend na turlanie się nudnym wozidłem.

Później okazało się, że ten samochód mamy cały czas obok siebie. Opowiem Wam jaka na co dzień jest nowa Mazda 3.

Mazda 3 2.0 125KM test | konkurencja

Przyjrzyjmy się temu segmentowi:

Królem jest Golf (podobno VW rozważa zmianę nazwy modelu na TENNIS, żeby tchnąć choć trochę życia w ten samochód).

Sporą część rynku trzymają:

  • Civic – od modelu „ufo” honda już wie, że jej klienci i tak nie patrzą na ich samochody tylko od razu kupują
  • Astra – bo wielu chce, żeby Piszczu z lewej, Lewy z tyłu, a Błaszczykowski cośtam, cośtam
  • Focus – „bo się świetnie prowadzi” i na pewno 1.0 turbo będzie mało paliło w mieście, pfff…
  • Skoda – ciężko powiedzieć czemu, bo Hyundai i Kia są tańsze
matsuoka mazda 3 2.0 125KM red 2015

Mazda 3 2.0 125KM test/opinie

To dziwne, ale próżno szukać Mazdy na szczycie list sprzedaży i chyba nawet wiem dlaczego tak jest. Zauważyliście, że po dawnej 323 i 323F Mazda w Polsce zniknęła? Szczerze: kto pamięta łącznik z lat 98-03? W 2003 przyszła Mazda 3 i w początkowym okresie też zbytnio nie zachęcała. Trochę problemów z elektryką, korozja i brak „tego czegoś” co sprawia, że jaki by samochód nie był, to i tak chce się go mieć. Nie wiem czy dobrze wyjaśniłem o co mi chodzi, więc jako przykład podam Fiata Multiplę: blacha słaba, elektryka i sterowanie silnika wariuje, a na ulicy i tak się każdy obejrzy. Coś w sobie ma.

Mazda 3 2.0 125KM test

Koniec przydługiego wstępu, czas na Mazdę 3. Wreszcie nie da się jej nie zauważyć. Zarówno jeżeli chodzi o samochody na ulicach, jak i obecność samej marki w życiu osób, które motoryzacją się interesują. Na lubelskiego dealera – Matsuokę – wpadaliśmy przy różnych okazjach: od spotkań Lubelskich Klasyków Nocą, przez koncerty, po imprezy lokalnych klubów Mazdy.

Mazda jako marka otworzyła się trochę jakby na nowo, a testowana Mazda 3 to nowe otwarcie marki w segmencie miejskich hatchback’ów.

matsuoka mazda 3 2.0 125KM red 2015

Mazda 3 2.0 125KM test | tył

Moja mama i dziewczyna powiedziały, że jest bardzo ładna (one są śliczne, więc się znają). Później były zakręty, było szybko, dziewczyna nie mówiła już nic – znaczy, że samochód prowadzi się genialnie. Jadąc wysoko wykręconym drugim, trzecim i czwartym biegiem, z redukcjami i mocnymi dohamowaniami czuć, jak precyzyjna jest skrzynia i jak dobrze radzi sobie zawieszenie.

Mazda 3 2.0 125KM test | silnik i spalanie

Zabawa, której można by się spodziewać po MX-5, a nie „cywilnej” trójce. I to wszystko w raptem 120-konnym 2.0. Max na europejski rynek to 2.0 165KM i ten wariant polecamy najbardziej – pali tyle samo, jedzie lepiej. Co do spalania, to testowy egzemplarz chciał 7.3l/100km, czyli niedużo, biorąc pod uwagę, że lekko nie miał, a ja w ogóle nie słuchałem ekonomizera.

matsuoka mazda 3 2.0 125KM red 2015

Mazda 3 2.0 125KM test | przód

Mazda 3 2.0 125KM test | wnętrze

Wnętrze to ciekawy temat. Wykończone dobrze (jak na standardy japońskie – wykończone świetnie), bez fajerwerków, ale funkcjonalne i z dużą ilością schowków. Kiedy zbierałem szpargały oddając auto minął pewnie z kwadrans, a portfel i tak następnego dnia znalazła dziewczyna z Mazdy. Sporo osób zwracało uwagę na specyficznie poprowadzoną linię dachu – nad głową niby nie dużo miejsca, ale przy prawie 190cm wzrostu dużo jest tylko w Neoplanie. Na tylnej kanapie podróżowałem z plecakiem, jedną ryzą magazynu Motór, aparatem fotograficznym i kanapkami.

Można by bez stresu wziąć jeszcze kilka autostopowiczek, ale nie było skąd.

Mazda 3 2.0 125KM test | korozja

Na początku tekstu zwróciłem uwagę, że kiedyś Mazda miała kłopot z elektryką i blacharką. Nowe otwarcie Mazdy, nowa jakość i nowe standardy: teraz Mazdy idą w podwójnym ocynku – korozja z głowy. Z elektryką kłopotów też większych być nie powinno, bo w poprzednim modelu już sobie z nimi poradzono. Zostaje jeździć… i to w tym samochodzie naprawdę daje frajdę.

Można by jeszcze pomarudzić nad wykończeniem niektórych elementów czy oszczędną warstwą lakieru, ale prawda jest taka, że każdy kto szuka samochodu do 70 tys. zł, powinien przejechać się Mazda 3.

Ma wszystko tak dobre jak reszta, ale od reszty jest ładniejsza i zdecydowanie lepiej się prowadzi.

 



 

Tags: 3, matsuoka, Mazda, mazda 3 2.0, mazda 3 opinie, mazda 3 test, samochodu, sebastian mądrachowski, test, trójka

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Mazda 3 2.0 125KM test |

Możemy się umówić, że wszystkie nowe samochody są OK bo są… nowe. Są takie auta, które kiedy nowe być przestają, wciąż bardzo się podobają. Są też takie, które po krótkim czasie chętnie zamienilibyśmy na coś… nowego. Słowo-klucz. Jak wybrać ten, który będzie podobał się przez wszystkie lata kredytu i nie znudzi się nawet żonie?

tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

 

Umawialiśmy się, że wszystkie nowe samochody są w porządku, ale wiadomo, że niektóre są lepsze niż reszta. Mocno zastanawialiśmy się nad wyborem samochodu, który chcielibyśmy Wam przybliżyć w tym numerze Motóra. Wiedzieliśmy, że auto ma być ciekawe, bo życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami. Wiedzieliśmy, że auto ma sprawiać frajdę, bo szkoda tracić weekend na turlanie się nudnym wozidłem.

Później okazało się, że ten samochód mamy cały czas obok siebie. Opowiem Wam jaka na co dzień jest nowa Mazda 3.

Mazda 3 2.0 125KM test | konkurencja

Przyjrzyjmy się temu segmentowi:

Królem jest Golf (podobno VW rozważa zmianę nazwy modelu na TENNIS, żeby tchnąć choć trochę życia w ten samochód).

Sporą część rynku trzymają:

  • Civic – od modelu „ufo” honda już wie, że jej klienci i tak nie patrzą na ich samochody tylko od razu kupują
  • Astra – bo wielu chce, żeby Piszczu z lewej, Lewy z tyłu, a Błaszczykowski cośtam, cośtam
  • Focus – „bo się świetnie prowadzi” i na pewno 1.0 turbo będzie mało paliło w mieście, pfff…
  • Skoda – ciężko powiedzieć czemu, bo Hyundai i Kia są tańsze
matsuoka mazda 3 2.0 125KM red 2015

Mazda 3 2.0 125KM test/opinie

To dziwne, ale próżno szukać Mazdy na szczycie list sprzedaży i chyba nawet wiem dlaczego tak jest. Zauważyliście, że po dawnej 323 i 323F Mazda w Polsce zniknęła? Szczerze: kto pamięta łącznik z lat 98-03? W 2003 przyszła Mazda 3 i w początkowym okresie też zbytnio nie zachęcała. Trochę problemów z elektryką, korozja i brak „tego czegoś” co sprawia, że jaki by samochód nie był, to i tak chce się go mieć. Nie wiem czy dobrze wyjaśniłem o co mi chodzi, więc jako przykład podam Fiata Multiplę: blacha słaba, elektryka i sterowanie silnika wariuje, a na ulicy i tak się każdy obejrzy. Coś w sobie ma.

Mazda 3 2.0 125KM test

Koniec przydługiego wstępu, czas na Mazdę 3. Wreszcie nie da się jej nie zauważyć. Zarówno jeżeli chodzi o samochody na ulicach, jak i obecność samej marki w życiu osób, które motoryzacją się interesują. Na lubelskiego dealera – Matsuokę – wpadaliśmy przy różnych okazjach: od spotkań Lubelskich Klasyków Nocą, przez koncerty, po imprezy lokalnych klubów Mazdy.

Mazda jako marka otworzyła się trochę jakby na nowo, a testowana Mazda 3 to nowe otwarcie marki w segmencie miejskich hatchback’ów.

matsuoka mazda 3 2.0 125KM red 2015

Mazda 3 2.0 125KM test | tył

Moja mama i dziewczyna powiedziały, że jest bardzo ładna (one są śliczne, więc się znają). Później były zakręty, było szybko, dziewczyna nie mówiła już nic – znaczy, że samochód prowadzi się genialnie. Jadąc wysoko wykręconym drugim, trzecim i czwartym biegiem, z redukcjami i mocnymi dohamowaniami czuć, jak precyzyjna jest skrzynia i jak dobrze radzi sobie zawieszenie.

Mazda 3 2.0 125KM test | silnik i spalanie

Zabawa, której można by się spodziewać po MX-5, a nie „cywilnej” trójce. I to wszystko w raptem 120-konnym 2.0. Max na europejski rynek to 2.0 165KM i ten wariant polecamy najbardziej – pali tyle samo, jedzie lepiej. Co do spalania, to testowy egzemplarz chciał 7.3l/100km, czyli niedużo, biorąc pod uwagę, że lekko nie miał, a ja w ogóle nie słuchałem ekonomizera.

matsuoka mazda 3 2.0 125KM red 2015

Mazda 3 2.0 125KM test | przód

Mazda 3 2.0 125KM test | wnętrze

Wnętrze to ciekawy temat. Wykończone dobrze (jak na standardy japońskie – wykończone świetnie), bez fajerwerków, ale funkcjonalne i z dużą ilością schowków. Kiedy zbierałem szpargały oddając auto minął pewnie z kwadrans, a portfel i tak następnego dnia znalazła dziewczyna z Mazdy. Sporo osób zwracało uwagę na specyficznie poprowadzoną linię dachu – nad głową niby nie dużo miejsca, ale przy prawie 190cm wzrostu dużo jest tylko w Neoplanie. Na tylnej kanapie podróżowałem z plecakiem, jedną ryzą magazynu Motór, aparatem fotograficznym i kanapkami.

Można by bez stresu wziąć jeszcze kilka autostopowiczek, ale nie było skąd.

Mazda 3 2.0 125KM test | korozja

Na początku tekstu zwróciłem uwagę, że kiedyś Mazda miała kłopot z elektryką i blacharką. Nowe otwarcie Mazdy, nowa jakość i nowe standardy: teraz Mazdy idą w podwójnym ocynku – korozja z głowy. Z elektryką kłopotów też większych być nie powinno, bo w poprzednim modelu już sobie z nimi poradzono. Zostaje jeździć… i to w tym samochodzie naprawdę daje frajdę.

Można by jeszcze pomarudzić nad wykończeniem niektórych elementów czy oszczędną warstwą lakieru, ale prawda jest taka, że każdy kto szuka samochodu do 70 tys. zł, powinien przejechać się Mazda 3.

Ma wszystko tak dobre jak reszta, ale od reszty jest ładniejsza i zdecydowanie lepiej się prowadzi.

 



 

Tags: 3, matsuoka, Mazda, mazda 3 2.0, mazda 3 opinie, mazda 3 test, samochodu, sebastian mądrachowski, test, trójka
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry