Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion – SleepeR

VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion – SleepeR

VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion | Warszawę od […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion – SleepeR

VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion – SleepeR

VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion | Warszawę od […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion – SleepeR

VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion – SleepeR

VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion | Warszawę od […]

Sebastian Mądrachowski

VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion |

Warszawę od Berlina dzieli 570 km, a podróż samochodem trwa ok. 5 godzin. Brytyjski dziennikarz, Jarema Klakson, cieszył się kiedyś, że VW Scirocco potrafi pokonać tę odległość bez tankowania.

Gdyby nie ograniczenia prędkości na polskich autostradach, nowy Vw Golf R bez problemu przejechałby trasę Berlin – Warszawa w czasie 2h 30min.

Tylko tankować trzeba by było kilka razy.

tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

VW Golf R – sleeper

Wielu chciałoby mieć mocny samochód, którego wygląd nie zdradza postronnym osiągów. Nowy Golf R to mistrz dyskrecji – jeżeli do myślenia nie da nam R na masce, albo nie zauważymy podwójnych wydechów, to zaskoczenie gwarantowane. Haldexowy napęd na wszystkie koła, 300 KM, 4.9s do 100 km/h i trakcja, która pozwala bez większego trudu kontrolować to auto. To wszystko razem składa się na jeden z najciekawszych samochodów, po który w tym momencie można wybrać się do salonu. Aż dziwnie pisze się takie rzeczy o VW Golfie, ale co zrobić… Mówię, jak jest.

blue volkswagen golf r

VW Golf R – na torze

Przez ponad godzinę, w ostrym deszczu, na macie poślizgowej próbowałem wyprowadzić ten samochód z równowagi. Tylko po to, żeby zrobić zdjęcie mielących czterech kół. Atakowałem matę napędzając się na łuku toru lubelskiego ODTJ i w momencie, kiedy jedno koło wjeżdżało na śliskie, wciskałem gaz w podłogę. Wszystko z wyłączonym ESP. Efekt? Przez ułamek sekundy masa wypychała Golfa na zewnątrz, a później minimalne ujęcie gazu odłączało tył i przód prostował samochód. Tym autem nie da się zrobić sobie krzywdy. Na torze, w naprawdę ciężkich warunkach, Vw Golf R daje takie poczucie bezpieczeństwa, że nie chce się wierzyć we wskazania prędkościomierza.

Samo napisanie „4.9 s do 100 km/h” nie oddaje emocji, jakie generuje nowy Golf R.

 

blue vw golf r rain

VW Golf R na macie poślizgowej

Golf R VII – cena

Golfa VII generacji widzimy na ulicach od końca 2012 roku. Słowem, które pierwsze kojarzy się z tym samochodem, jest słowo „solidny”. Nie ma fajerwerków, ale i nie ma się do czego przyczepić. Ci, którzy potrzebowali samochodu dynamicznego, zawsze sięgali po wersję GTI. W VII generacji GTI ma 220 KM i kosztuje 118 000 zł (ze skrzynią DSG). Wersja R jest droższa o 40 000 zł. Warto dopłacić?

Odpowiem trochę pokrętnie. W 2015 roku chcąc kupić 300-konne, czteronapędowe auto do wyboru mamy m.in. Subaru WRX STI (210 000 zł), Audi S3 (172 000 zł), może Mercedesa CLA 45 AMG (224 000 zł). Wszystko droższe. Więc może pytanie powinno brzmieć:

„Czy warto oszczędzić i wziąć Golfa R?”

vw golr r

Golf R na polu golfowym..

Vw Golf R – spalanie

Nie ma w nim lansu, ale jeździ zjawiskowo. Co więcej, kiedy wybierze się tryb ECO, wierzę, że potrafi spalać poniżej 10 l/100 km. Ciężko to sprawdzić, bo żeby R-ka przestała bawić, trzeba ją mieć kilka lat? W czasie testu wciągał tak mocno, że spalanie było ostatnią rzeczą, którą chciałem się martwić.

Vw Golf R – podsumowanie

To nie jest auto do zabawy. Nie wygląda na 300 KM. Geometrię ma tak dopracowaną, że nie da się nim latać bokami. Wnętrze to standardowy VW Golf z kilkoma tylko akcentami dla wersji R. Nic wyjątkowego. Do momentu, kiedy nie siądziecie za kierownicą, nie włączycie trybu RACE i pierwszy raz nie ruszycie ze świateł z fabrycznej procedury startu. Wtedy okazuje się, że najbardziej wyjątkowa w tym wszystkim jest skromność Volkswagena.

Stworzyć auto genialne i się tym nie afiszować, to naprawdę świadczy o klasie.

vw golf r 2015 blue

Golf R VII zegary

Jakby ktoś pytał, to do bagażnika w Golfie spokojnie mieści się zestaw kijów golfowych. I ciekawostka na koniec: oddając testową R-kę, myślałem o tym, że właśnie wysiadam z samochodu, którym chciałbym, żeby moja żona odwoziła dzieci do przedszkola. Nie mam żony, nie mam dzieci, ale kolekcjonowanie tego zestawu zacząłbym chyba od Golfa R.

volkswagen golf r blue

Golf R VII bagażnik

vw golf r

VW Golf R front

Tags: autohaus otto, danelczyk, drive, golf, golfowe, gti, nowego, otto, pole, r, samichodu, sebastian mądrachowski, sleeper, test, volkswagen golf r, vw, vw golf r, wierzchowiska

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion |

Warszawę od Berlina dzieli 570 km, a podróż samochodem trwa ok. 5 godzin. Brytyjski dziennikarz, Jarema Klakson, cieszył się kiedyś, że VW Scirocco potrafi pokonać tę odległość bez tankowania.

Gdyby nie ograniczenia prędkości na polskich autostradach, nowy Vw Golf R bez problemu przejechałby trasę Berlin – Warszawa w czasie 2h 30min.

Tylko tankować trzeba by było kilka razy.

tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

VW Golf R – sleeper

Wielu chciałoby mieć mocny samochód, którego wygląd nie zdradza postronnym osiągów. Nowy Golf R to mistrz dyskrecji – jeżeli do myślenia nie da nam R na masce, albo nie zauważymy podwójnych wydechów, to zaskoczenie gwarantowane. Haldexowy napęd na wszystkie koła, 300 KM, 4.9s do 100 km/h i trakcja, która pozwala bez większego trudu kontrolować to auto. To wszystko razem składa się na jeden z najciekawszych samochodów, po który w tym momencie można wybrać się do salonu. Aż dziwnie pisze się takie rzeczy o VW Golfie, ale co zrobić… Mówię, jak jest.

blue volkswagen golf r

VW Golf R – na torze

Przez ponad godzinę, w ostrym deszczu, na macie poślizgowej próbowałem wyprowadzić ten samochód z równowagi. Tylko po to, żeby zrobić zdjęcie mielących czterech kół. Atakowałem matę napędzając się na łuku toru lubelskiego ODTJ i w momencie, kiedy jedno koło wjeżdżało na śliskie, wciskałem gaz w podłogę. Wszystko z wyłączonym ESP. Efekt? Przez ułamek sekundy masa wypychała Golfa na zewnątrz, a później minimalne ujęcie gazu odłączało tył i przód prostował samochód. Tym autem nie da się zrobić sobie krzywdy. Na torze, w naprawdę ciężkich warunkach, Vw Golf R daje takie poczucie bezpieczeństwa, że nie chce się wierzyć we wskazania prędkościomierza.

Samo napisanie „4.9 s do 100 km/h” nie oddaje emocji, jakie generuje nowy Golf R.

 

blue vw golf r rain

VW Golf R na macie poślizgowej

Golf R VII – cena

Golfa VII generacji widzimy na ulicach od końca 2012 roku. Słowem, które pierwsze kojarzy się z tym samochodem, jest słowo „solidny”. Nie ma fajerwerków, ale i nie ma się do czego przyczepić. Ci, którzy potrzebowali samochodu dynamicznego, zawsze sięgali po wersję GTI. W VII generacji GTI ma 220 KM i kosztuje 118 000 zł (ze skrzynią DSG). Wersja R jest droższa o 40 000 zł. Warto dopłacić?

Odpowiem trochę pokrętnie. W 2015 roku chcąc kupić 300-konne, czteronapędowe auto do wyboru mamy m.in. Subaru WRX STI (210 000 zł), Audi S3 (172 000 zł), może Mercedesa CLA 45 AMG (224 000 zł). Wszystko droższe. Więc może pytanie powinno brzmieć:

„Czy warto oszczędzić i wziąć Golfa R?”

vw golr r

Golf R na polu golfowym..

Vw Golf R – spalanie

Nie ma w nim lansu, ale jeździ zjawiskowo. Co więcej, kiedy wybierze się tryb ECO, wierzę, że potrafi spalać poniżej 10 l/100 km. Ciężko to sprawdzić, bo żeby R-ka przestała bawić, trzeba ją mieć kilka lat? W czasie testu wciągał tak mocno, że spalanie było ostatnią rzeczą, którą chciałem się martwić.

Vw Golf R – podsumowanie

To nie jest auto do zabawy. Nie wygląda na 300 KM. Geometrię ma tak dopracowaną, że nie da się nim latać bokami. Wnętrze to standardowy VW Golf z kilkoma tylko akcentami dla wersji R. Nic wyjątkowego. Do momentu, kiedy nie siądziecie za kierownicą, nie włączycie trybu RACE i pierwszy raz nie ruszycie ze świateł z fabrycznej procedury startu. Wtedy okazuje się, że najbardziej wyjątkowa w tym wszystkim jest skromność Volkswagena.

Stworzyć auto genialne i się tym nie afiszować, to naprawdę świadczy o klasie.

vw golf r 2015 blue

Golf R VII zegary

Jakby ktoś pytał, to do bagażnika w Golfie spokojnie mieści się zestaw kijów golfowych. I ciekawostka na koniec: oddając testową R-kę, myślałem o tym, że właśnie wysiadam z samochodu, którym chciałbym, żeby moja żona odwoziła dzieci do przedszkola. Nie mam żony, nie mam dzieci, ale kolekcjonowanie tego zestawu zacząłbym chyba od Golfa R.

volkswagen golf r blue

Golf R VII bagażnik

vw golf r

VW Golf R front

Tags: autohaus otto, danelczyk, drive, golf, golfowe, gti, nowego, otto, pole, r, samichodu, sebastian mądrachowski, sleeper, test, volkswagen golf r, vw, vw golf r, wierzchowiska
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry