Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion – SleepeR

VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion – SleepeR

VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion | Warszawę od […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion – SleepeR

VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion – SleepeR

VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion | Warszawę od […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion – SleepeR

VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion – SleepeR

VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion | Warszawę od […]

Sebastian Mądrachowski

VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion |

Warszawę od Berlina dzieli 570 km, a podróż samochodem trwa ok. 5 godzin. Brytyjski dziennikarz, Jarema Klakson, cieszył się kiedyś, że VW Scirocco potrafi pokonać tę odległość bez tankowania.

Gdyby nie ograniczenia prędkości na polskich autostradach, nowy Vw Golf R bez problemu przejechałby trasę Berlin – Warszawa w czasie 2h 30min.

Tylko tankować trzeba by było kilka razy.

tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

VW Golf R – sleeper

Wielu chciałoby mieć mocny samochód, którego wygląd nie zdradza postronnym osiągów. Nowy Golf R to mistrz dyskrecji – jeżeli do myślenia nie da nam R na masce, albo nie zauważymy podwójnych wydechów, to zaskoczenie gwarantowane. Haldexowy napęd na wszystkie koła, 300 KM, 4.9s do 100 km/h i trakcja, która pozwala bez większego trudu kontrolować to auto. To wszystko razem składa się na jeden z najciekawszych samochodów, po który w tym momencie można wybrać się do salonu. Aż dziwnie pisze się takie rzeczy o VW Golfie, ale co zrobić… Mówię, jak jest.

blue volkswagen golf r

VW Golf R – na torze

Przez ponad godzinę, w ostrym deszczu, na macie poślizgowej próbowałem wyprowadzić ten samochód z równowagi. Tylko po to, żeby zrobić zdjęcie mielących czterech kół. Atakowałem matę napędzając się na łuku toru lubelskiego ODTJ i w momencie, kiedy jedno koło wjeżdżało na śliskie, wciskałem gaz w podłogę. Wszystko z wyłączonym ESP. Efekt? Przez ułamek sekundy masa wypychała Golfa na zewnątrz, a później minimalne ujęcie gazu odłączało tył i przód prostował samochód. Tym autem nie da się zrobić sobie krzywdy. Na torze, w naprawdę ciężkich warunkach, Vw Golf R daje takie poczucie bezpieczeństwa, że nie chce się wierzyć we wskazania prędkościomierza.

Samo napisanie „4.9 s do 100 km/h” nie oddaje emocji, jakie generuje nowy Golf R.

 

blue vw golf r rain

VW Golf R na macie poślizgowej

Golf R VII – cena

Golfa VII generacji widzimy na ulicach od końca 2012 roku. Słowem, które pierwsze kojarzy się z tym samochodem, jest słowo “solidny”. Nie ma fajerwerków, ale i nie ma się do czego przyczepić. Ci, którzy potrzebowali samochodu dynamicznego, zawsze sięgali po wersję GTI. W VII generacji GTI ma 220 KM i kosztuje 118 000 zł (ze skrzynią DSG). Wersja R jest droższa o 40 000 zł. Warto dopłacić?

Odpowiem trochę pokrętnie. W 2015 roku chcąc kupić 300-konne, czteronapędowe auto do wyboru mamy m.in. Subaru WRX STI (210 000 zł), Audi S3 (172 000 zł), może Mercedesa CLA 45 AMG (224 000 zł). Wszystko droższe. Więc może pytanie powinno brzmieć:

„Czy warto oszczędzić i wziąć Golfa R?”

vw golr r

Golf R na polu golfowym..

Vw Golf R – spalanie

Nie ma w nim lansu, ale jeździ zjawiskowo. Co więcej, kiedy wybierze się tryb ECO, wierzę, że potrafi spalać poniżej 10 l/100 km. Ciężko to sprawdzić, bo żeby R-ka przestała bawić, trzeba ją mieć kilka lat? W czasie testu wciągał tak mocno, że spalanie było ostatnią rzeczą, którą chciałem się martwić.

Vw Golf R – podsumowanie

To nie jest auto do zabawy. Nie wygląda na 300 KM. Geometrię ma tak dopracowaną, że nie da się nim latać bokami. Wnętrze to standardowy VW Golf z kilkoma tylko akcentami dla wersji R. Nic wyjątkowego. Do momentu, kiedy nie siądziecie za kierownicą, nie włączycie trybu RACE i pierwszy raz nie ruszycie ze świateł z fabrycznej procedury startu. Wtedy okazuje się, że najbardziej wyjątkowa w tym wszystkim jest skromność Volkswagena.

Stworzyć auto genialne i się tym nie afiszować, to naprawdę świadczy o klasie.

vw golf r 2015 blue

Golf R VII zegary

Jakby ktoś pytał, to do bagażnika w Golfie spokojnie mieści się zestaw kijów golfowych. I ciekawostka na koniec: oddając testową R-kę, myślałem o tym, że właśnie wysiadam z samochodu, którym chciałbym, żeby moja żona odwoziła dzieci do przedszkola. Nie mam żony, nie mam dzieci, ale kolekcjonowanie tego zestawu zacząłbym chyba od Golfa R.

volkswagen golf r blue

Golf R VII bagażnik

vw golf r

VW Golf R front

Tags: autohaus otto, danelczyk, drive, golf, golfowe, gti, nowego, otto, pole, r, samichodu, sebastian mądrachowski, sleeper, test, volkswagen golf r, vw, vw golf r, wierzchowiska

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

VW Golf R 2.0 TFSI 300KM 4motion |

Warszawę od Berlina dzieli 570 km, a podróż samochodem trwa ok. 5 godzin. Brytyjski dziennikarz, Jarema Klakson, cieszył się kiedyś, że VW Scirocco potrafi pokonać tę odległość bez tankowania.

Gdyby nie ograniczenia prędkości na polskich autostradach, nowy Vw Golf R bez problemu przejechałby trasę Berlin – Warszawa w czasie 2h 30min.

Tylko tankować trzeba by było kilka razy.

tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

VW Golf R – sleeper

Wielu chciałoby mieć mocny samochód, którego wygląd nie zdradza postronnym osiągów. Nowy Golf R to mistrz dyskrecji – jeżeli do myślenia nie da nam R na masce, albo nie zauważymy podwójnych wydechów, to zaskoczenie gwarantowane. Haldexowy napęd na wszystkie koła, 300 KM, 4.9s do 100 km/h i trakcja, która pozwala bez większego trudu kontrolować to auto. To wszystko razem składa się na jeden z najciekawszych samochodów, po który w tym momencie można wybrać się do salonu. Aż dziwnie pisze się takie rzeczy o VW Golfie, ale co zrobić… Mówię, jak jest.

blue volkswagen golf r

VW Golf R – na torze

Przez ponad godzinę, w ostrym deszczu, na macie poślizgowej próbowałem wyprowadzić ten samochód z równowagi. Tylko po to, żeby zrobić zdjęcie mielących czterech kół. Atakowałem matę napędzając się na łuku toru lubelskiego ODTJ i w momencie, kiedy jedno koło wjeżdżało na śliskie, wciskałem gaz w podłogę. Wszystko z wyłączonym ESP. Efekt? Przez ułamek sekundy masa wypychała Golfa na zewnątrz, a później minimalne ujęcie gazu odłączało tył i przód prostował samochód. Tym autem nie da się zrobić sobie krzywdy. Na torze, w naprawdę ciężkich warunkach, Vw Golf R daje takie poczucie bezpieczeństwa, że nie chce się wierzyć we wskazania prędkościomierza.

Samo napisanie „4.9 s do 100 km/h” nie oddaje emocji, jakie generuje nowy Golf R.

 

blue vw golf r rain

VW Golf R na macie poślizgowej

Golf R VII – cena

Golfa VII generacji widzimy na ulicach od końca 2012 roku. Słowem, które pierwsze kojarzy się z tym samochodem, jest słowo “solidny”. Nie ma fajerwerków, ale i nie ma się do czego przyczepić. Ci, którzy potrzebowali samochodu dynamicznego, zawsze sięgali po wersję GTI. W VII generacji GTI ma 220 KM i kosztuje 118 000 zł (ze skrzynią DSG). Wersja R jest droższa o 40 000 zł. Warto dopłacić?

Odpowiem trochę pokrętnie. W 2015 roku chcąc kupić 300-konne, czteronapędowe auto do wyboru mamy m.in. Subaru WRX STI (210 000 zł), Audi S3 (172 000 zł), może Mercedesa CLA 45 AMG (224 000 zł). Wszystko droższe. Więc może pytanie powinno brzmieć:

„Czy warto oszczędzić i wziąć Golfa R?”

vw golr r

Golf R na polu golfowym..

Vw Golf R – spalanie

Nie ma w nim lansu, ale jeździ zjawiskowo. Co więcej, kiedy wybierze się tryb ECO, wierzę, że potrafi spalać poniżej 10 l/100 km. Ciężko to sprawdzić, bo żeby R-ka przestała bawić, trzeba ją mieć kilka lat? W czasie testu wciągał tak mocno, że spalanie było ostatnią rzeczą, którą chciałem się martwić.

Vw Golf R – podsumowanie

To nie jest auto do zabawy. Nie wygląda na 300 KM. Geometrię ma tak dopracowaną, że nie da się nim latać bokami. Wnętrze to standardowy VW Golf z kilkoma tylko akcentami dla wersji R. Nic wyjątkowego. Do momentu, kiedy nie siądziecie za kierownicą, nie włączycie trybu RACE i pierwszy raz nie ruszycie ze świateł z fabrycznej procedury startu. Wtedy okazuje się, że najbardziej wyjątkowa w tym wszystkim jest skromność Volkswagena.

Stworzyć auto genialne i się tym nie afiszować, to naprawdę świadczy o klasie.

vw golf r 2015 blue

Golf R VII zegary

Jakby ktoś pytał, to do bagażnika w Golfie spokojnie mieści się zestaw kijów golfowych. I ciekawostka na koniec: oddając testową R-kę, myślałem o tym, że właśnie wysiadam z samochodu, którym chciałbym, żeby moja żona odwoziła dzieci do przedszkola. Nie mam żony, nie mam dzieci, ale kolekcjonowanie tego zestawu zacząłbym chyba od Golfa R.

volkswagen golf r blue

Golf R VII bagażnik

vw golf r

VW Golf R front

Tags: autohaus otto, danelczyk, drive, golf, golfowe, gti, nowego, otto, pole, r, samichodu, sebastian mądrachowski, sleeper, test, volkswagen golf r, vw, vw golf r, wierzchowiska

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry