Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » SsangYong Tivoli 1.6 | Opinie, dane techniczne, spalanie

SsangYong Tivoli 1.6 | Opinie, dane techniczne, spalanie

SsangYong Tivoli 1.6 | W 1885 roku Gottlieb Daimler zbudował […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » SsangYong Tivoli 1.6 | Opinie, dane techniczne, spalanie

SsangYong Tivoli 1.6 | Opinie, dane techniczne, spalanie

SsangYong Tivoli 1.6 | W 1885 roku Gottlieb Daimler zbudował […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » SsangYong Tivoli 1.6 | Opinie, dane techniczne, spalanie

SsangYong Tivoli 1.6 | Opinie, dane techniczne, spalanie

SsangYong Tivoli 1.6 | W 1885 roku Gottlieb Daimler zbudował […]

Sebastian Mądrachowski

SsangYong Tivoli 1.6 | W 1885 roku Gottlieb Daimler zbudował pierwszy czterosuwowy silnik spalinowy. Od tamtej pory stworzyliśmy samochody piękne, szybkie, komfortowe i, w niektórych przypadkach, niezniszczalne.

Tekst: Sebastian Mądrachowski / Foto: Michał Węgrzynek

Mija 130 lat, a historia zatacza koło: auta się psują, tracą piękny, ponadczasowy wygląd, bywa, że na rynek trafiają modele, które nigdy nie powinny wyjść poza biura projektów. Korea nas uratuje?

Pytanie trochę na wyrost, ale nie do końca pozbawione sensu. W dzisiejszych czasach jedyne, co ogranicza możliwość budowy auta bezawaryjnego, to chęć zysku producenta. Samochód się psuje, trafia do ASO, części się sprzedają, biznes się kręci. A kto jest na dorobku i jeszcze nie wypada mu psuć własnych produktów? Korea!

SsangYong Tivoli 1.6 – opinie

Oni muszą nas, Europejczyków, najpierw przekonać, że potrafią robić samochody, a dopiero wtedy pozwolą sobie na odrobinę szaleństwa. Z takim nastawieniem wsiadałem do SsangYonga Tivoli i się za bardzo nie przeliczyłem. Po kolei.

Jest niedrogi. Cena bazowa to +/- 57 000 zł, a każde auto objęte jest pięcioletnią gwarancją. Wygląda nowocześnie, jest pojemny i całkiem sprawnie się odpycha. Ot, samochód: 1.6 benzyna z sześciobiegowym manualem, 128 KM i 160 Nm. Trzeba kręcić wysoko, ale jedzie bez kompleksów. Wysokie obroty słychać w środku, ale radia nie zagłuszają, a jeżdżony bez oszczędzania pali 8l/100 km. Wszystko OK.

SsangYong Tivoli 1.6 – opinie, dane techniczne, spalanie

Wnętrze ładne, widać, że robione pod Europę. Widać też, że z elektroniką Korea radzi sobie świetnie – sterowanie, ekran LCD i komputer pokładowy działają lepiej niż w kilku testówkach za grubo ponad 100 000 zł. Niewielu pobije Koreę w tej kwestii, bo wszyscy i tak kupują od nich komponenty do swoich systemów elektronicznych. SsangYong Tivoli nie ma elementu, który by w jakikolwiek sposób przeszkadzał. Nic do czego można się szczególnie przyczepić…

Zwłaszcza jeżeli o tym samochodzie myślimy przez pryzmat relacji pieniądze – jakość. Gdybym stał przed wyborem Renault Captura, Opla Mokki czy Nissana Juke’a to profilaktycznie do SsangYonga też bym zajrzał.

SsangYong Tivoli 1.6 –  podsumowanie

Jedyne, czego nie oferuje jeszcze SsangYong Tivoli, to prestiż. Przepłacanie za prestiż w budżetowym SUV-ie to średni temat, prawda?

ssangyong tivoli 1.6 2015

Ssangyong Tivoli | Zegary

ssangyong tivoli 1.6 2016 test opinie dane

Tags: sebastian mądrachowski, SsangYong, SsangYong Tivoli, ssangyong tivoli opinie, Tivoli, tivoli 1.6, tivoli test

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

SsangYong Tivoli 1.6 | W 1885 roku Gottlieb Daimler zbudował pierwszy czterosuwowy silnik spalinowy. Od tamtej pory stworzyliśmy samochody piękne, szybkie, komfortowe i, w niektórych przypadkach, niezniszczalne.

Tekst: Sebastian Mądrachowski / Foto: Michał Węgrzynek

Mija 130 lat, a historia zatacza koło: auta się psują, tracą piękny, ponadczasowy wygląd, bywa, że na rynek trafiają modele, które nigdy nie powinny wyjść poza biura projektów. Korea nas uratuje?

Pytanie trochę na wyrost, ale nie do końca pozbawione sensu. W dzisiejszych czasach jedyne, co ogranicza możliwość budowy auta bezawaryjnego, to chęć zysku producenta. Samochód się psuje, trafia do ASO, części się sprzedają, biznes się kręci. A kto jest na dorobku i jeszcze nie wypada mu psuć własnych produktów? Korea!

SsangYong Tivoli 1.6 – opinie

Oni muszą nas, Europejczyków, najpierw przekonać, że potrafią robić samochody, a dopiero wtedy pozwolą sobie na odrobinę szaleństwa. Z takim nastawieniem wsiadałem do SsangYonga Tivoli i się za bardzo nie przeliczyłem. Po kolei.

Jest niedrogi. Cena bazowa to +/- 57 000 zł, a każde auto objęte jest pięcioletnią gwarancją. Wygląda nowocześnie, jest pojemny i całkiem sprawnie się odpycha. Ot, samochód: 1.6 benzyna z sześciobiegowym manualem, 128 KM i 160 Nm. Trzeba kręcić wysoko, ale jedzie bez kompleksów. Wysokie obroty słychać w środku, ale radia nie zagłuszają, a jeżdżony bez oszczędzania pali 8l/100 km. Wszystko OK.

SsangYong Tivoli 1.6 – opinie, dane techniczne, spalanie

Wnętrze ładne, widać, że robione pod Europę. Widać też, że z elektroniką Korea radzi sobie świetnie – sterowanie, ekran LCD i komputer pokładowy działają lepiej niż w kilku testówkach za grubo ponad 100 000 zł. Niewielu pobije Koreę w tej kwestii, bo wszyscy i tak kupują od nich komponenty do swoich systemów elektronicznych. SsangYong Tivoli nie ma elementu, który by w jakikolwiek sposób przeszkadzał. Nic do czego można się szczególnie przyczepić…

Zwłaszcza jeżeli o tym samochodzie myślimy przez pryzmat relacji pieniądze – jakość. Gdybym stał przed wyborem Renault Captura, Opla Mokki czy Nissana Juke’a to profilaktycznie do SsangYonga też bym zajrzał.

SsangYong Tivoli 1.6 –  podsumowanie

Jedyne, czego nie oferuje jeszcze SsangYong Tivoli, to prestiż. Przepłacanie za prestiż w budżetowym SUV-ie to średni temat, prawda?

ssangyong tivoli 1.6 2015

Ssangyong Tivoli | Zegary

ssangyong tivoli 1.6 2016 test opinie dane

Tags: sebastian mądrachowski, SsangYong, SsangYong Tivoli, ssangyong tivoli opinie, Tivoli, tivoli 1.6, tivoli test

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry