Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » SsangYong Tivoli 1.6 | Opinie, dane techniczne, spalanie

SsangYong Tivoli 1.6 | Opinie, dane techniczne, spalanie

SsangYong Tivoli 1.6 | W 1885 roku Gottlieb Daimler zbudował […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » SsangYong Tivoli 1.6 | Opinie, dane techniczne, spalanie

SsangYong Tivoli 1.6 | Opinie, dane techniczne, spalanie

SsangYong Tivoli 1.6 | W 1885 roku Gottlieb Daimler zbudował […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » SsangYong Tivoli 1.6 | Opinie, dane techniczne, spalanie

SsangYong Tivoli 1.6 | Opinie, dane techniczne, spalanie

SsangYong Tivoli 1.6 | W 1885 roku Gottlieb Daimler zbudował […]

Sebastian Mądrachowski

SsangYong Tivoli 1.6 | W 1885 roku Gottlieb Daimler zbudował pierwszy czterosuwowy silnik spalinowy. Od tamtej pory stworzyliśmy samochody piękne, szybkie, komfortowe i, w niektórych przypadkach, niezniszczalne.

Tekst: Sebastian Mądrachowski / Foto: Michał Węgrzynek

Mija 130 lat, a historia zatacza koło: auta się psują, tracą piękny, ponadczasowy wygląd, bywa, że na rynek trafiają modele, które nigdy nie powinny wyjść poza biura projektów. Korea nas uratuje?

Pytanie trochę na wyrost, ale nie do końca pozbawione sensu. W dzisiejszych czasach jedyne, co ogranicza możliwość budowy auta bezawaryjnego, to chęć zysku producenta. Samochód się psuje, trafia do ASO, części się sprzedają, biznes się kręci. A kto jest na dorobku i jeszcze nie wypada mu psuć własnych produktów? Korea!

SsangYong Tivoli 1.6 – opinie

Oni muszą nas, Europejczyków, najpierw przekonać, że potrafią robić samochody, a dopiero wtedy pozwolą sobie na odrobinę szaleństwa. Z takim nastawieniem wsiadałem do SsangYonga Tivoli i się za bardzo nie przeliczyłem. Po kolei.

Jest niedrogi. Cena bazowa to +/- 57 000 zł, a każde auto objęte jest pięcioletnią gwarancją. Wygląda nowocześnie, jest pojemny i całkiem sprawnie się odpycha. Ot, samochód: 1.6 benzyna z sześciobiegowym manualem, 128 KM i 160 Nm. Trzeba kręcić wysoko, ale jedzie bez kompleksów. Wysokie obroty słychać w środku, ale radia nie zagłuszają, a jeżdżony bez oszczędzania pali 8l/100 km. Wszystko OK.

SsangYong Tivoli 1.6 – opinie, dane techniczne, spalanie

Wnętrze ładne, widać, że robione pod Europę. Widać też, że z elektroniką Korea radzi sobie świetnie – sterowanie, ekran LCD i komputer pokładowy działają lepiej niż w kilku testówkach za grubo ponad 100 000 zł. Niewielu pobije Koreę w tej kwestii, bo wszyscy i tak kupują od nich komponenty do swoich systemów elektronicznych. SsangYong Tivoli nie ma elementu, który by w jakikolwiek sposób przeszkadzał. Nic do czego można się szczególnie przyczepić…

Zwłaszcza jeżeli o tym samochodzie myślimy przez pryzmat relacji pieniądze – jakość. Gdybym stał przed wyborem Renault Captura, Opla Mokki czy Nissana Juke’a to profilaktycznie do SsangYonga też bym zajrzał.

SsangYong Tivoli 1.6 –  podsumowanie

Jedyne, czego nie oferuje jeszcze SsangYong Tivoli, to prestiż. Przepłacanie za prestiż w budżetowym SUV-ie to średni temat, prawda?

ssangyong tivoli 1.6 2015

Ssangyong Tivoli | Zegary

ssangyong tivoli 1.6 2016 test opinie dane

Tags: sebastian mądrachowski, SsangYong, SsangYong Tivoli, ssangyong tivoli opinie, Tivoli, tivoli 1.6, tivoli test

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

SsangYong Tivoli 1.6 | W 1885 roku Gottlieb Daimler zbudował pierwszy czterosuwowy silnik spalinowy. Od tamtej pory stworzyliśmy samochody piękne, szybkie, komfortowe i, w niektórych przypadkach, niezniszczalne.

Tekst: Sebastian Mądrachowski / Foto: Michał Węgrzynek

Mija 130 lat, a historia zatacza koło: auta się psują, tracą piękny, ponadczasowy wygląd, bywa, że na rynek trafiają modele, które nigdy nie powinny wyjść poza biura projektów. Korea nas uratuje?

Pytanie trochę na wyrost, ale nie do końca pozbawione sensu. W dzisiejszych czasach jedyne, co ogranicza możliwość budowy auta bezawaryjnego, to chęć zysku producenta. Samochód się psuje, trafia do ASO, części się sprzedają, biznes się kręci. A kto jest na dorobku i jeszcze nie wypada mu psuć własnych produktów? Korea!

SsangYong Tivoli 1.6 – opinie

Oni muszą nas, Europejczyków, najpierw przekonać, że potrafią robić samochody, a dopiero wtedy pozwolą sobie na odrobinę szaleństwa. Z takim nastawieniem wsiadałem do SsangYonga Tivoli i się za bardzo nie przeliczyłem. Po kolei.

Jest niedrogi. Cena bazowa to +/- 57 000 zł, a każde auto objęte jest pięcioletnią gwarancją. Wygląda nowocześnie, jest pojemny i całkiem sprawnie się odpycha. Ot, samochód: 1.6 benzyna z sześciobiegowym manualem, 128 KM i 160 Nm. Trzeba kręcić wysoko, ale jedzie bez kompleksów. Wysokie obroty słychać w środku, ale radia nie zagłuszają, a jeżdżony bez oszczędzania pali 8l/100 km. Wszystko OK.

SsangYong Tivoli 1.6 – opinie, dane techniczne, spalanie

Wnętrze ładne, widać, że robione pod Europę. Widać też, że z elektroniką Korea radzi sobie świetnie – sterowanie, ekran LCD i komputer pokładowy działają lepiej niż w kilku testówkach za grubo ponad 100 000 zł. Niewielu pobije Koreę w tej kwestii, bo wszyscy i tak kupują od nich komponenty do swoich systemów elektronicznych. SsangYong Tivoli nie ma elementu, który by w jakikolwiek sposób przeszkadzał. Nic do czego można się szczególnie przyczepić…

Zwłaszcza jeżeli o tym samochodzie myślimy przez pryzmat relacji pieniądze – jakość. Gdybym stał przed wyborem Renault Captura, Opla Mokki czy Nissana Juke’a to profilaktycznie do SsangYonga też bym zajrzał.

SsangYong Tivoli 1.6 –  podsumowanie

Jedyne, czego nie oferuje jeszcze SsangYong Tivoli, to prestiż. Przepłacanie za prestiż w budżetowym SUV-ie to średni temat, prawda?

ssangyong tivoli 1.6 2015

Ssangyong Tivoli | Zegary

ssangyong tivoli 1.6 2016 test opinie dane

Tags: sebastian mądrachowski, SsangYong, SsangYong Tivoli, ssangyong tivoli opinie, Tivoli, tivoli 1.6, tivoli test
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry