Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mazda MX-5 ND: siła tradycji! | 2.0, 160KM

Mazda MX-5 ND: siła tradycji! | 2.0, 160KM

Mazda MX-5 ND: 2.0 benzyna, bezpośredni wtrysk, 160KM | Lekki, […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mazda MX-5 ND: siła tradycji! | 2.0, 160KM

Mazda MX-5 ND: siła tradycji! | 2.0, 160KM

Mazda MX-5 ND: 2.0 benzyna, bezpośredni wtrysk, 160KM | Lekki, […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mazda MX-5 ND: siła tradycji! | 2.0, 160KM

Mazda MX-5 ND: siła tradycji! | 2.0, 160KM

Mazda MX-5 ND: 2.0 benzyna, bezpośredni wtrysk, 160KM | Lekki, […]

Sebastian Mądrachowski

Mazda MX-5 ND: 2.0 benzyna, bezpośredni wtrysk, 160KM |

Lekki, zwinny kabriolet z tylnym napędem. Nowa Mazda MX-5 ND zrobiona jest według przepisu, który sprawił, że MX-5 stał się najlepiej sprzedającym roadsterem wszech-czasów.

Kiedyś takich samochodów na rynku funkcjonowało sporo… Teraz Mazda MX-5 czwartej generacji (ND) została praktycznie sama. Sprawdziliśmy, czy nowy model nie stracił ducha swoich poprzedniczek.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, Foto: Artur Woszak, Michał Węgrzynek

Mazda MX-5 ND – dieta

Jest lżejsza i nieco krótsza niż poprzedni model. Co więcej, jest krótsza i waży praktycznie tyle samo, co pierwsze MX-5 z 1989 roku! To pokazuje, jak poważnie podchodzi Mazda do swoich korzeni, a dzisiejszym kierowcom powinno dać do zrozumienia, jak technologicznie zaawansowane są współczesne samochody.

Przy wadze 1000 kg i zwartej konstrukcji udało się w tym samochodzie zmieścić całą współczesną wiedzę o wytrzymałości zderzeniowej samochodów.

Budzi szacunek.

mazda mx-5 nd

Mazda MX-5 ND – dane techniczne

Wszyscy wiemy, że kilogramy to wróg osiągów. Testowy egzemplarz napędzany był benzynowym 2.0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 160 KM, bez turbo. To dziwne w XXI wieku, prawda? Prostota konstrukcji nowej MX-5 jest urzekająca. Kiedy dołożymy do tego nieco ponad 7s. od 0 do 100 km/h i zeszperowany tylny dyferencjał, to otrzymujemy jeden z najciekawszych samochodów, po który obecnie można wybrać się do salonu. Oprócz 160 KM silnik generuje 200 NM momentu obrotowego, co oznacza, że frajdę mamy zawsze w zasięgu pedału gazu. Ten samochód naprawdę chce jechać.

mazda mx-5 nd

Mazda MX-5 ND – jak to lata?

Jeździłem wszystkimi generacjami MX-5, a poprzednią – NC – uważam za jeden z najlepiej prowadzących się samochodów świata. Czy nowy model coś w tej kwestii zmienił? Jest jeszcze sztywniej. Na równej drodze skutkuje to większą precyzją prowadzenia, na nierównościach Mazda jest trochę nerwowa. Przyspieszenie na wyjściu z zakrętu kosmiczne i nawet z wyłączoną kontrolą trakcji łatwo jest zapanować nad uciekającym często tyłem.

Warto rozważyć wersję ze 131-konnym silnikiem 1,5.

Mniejsza masa na przedniej osi powinna skutkować trochę łagodniejszym radzeniem sobie z nierównościami na drodze. A że szukając mocy, trzeba będzie kręcić silnik wyżej? Sama radość.

mazda mx-5

Mazda MX-5 ND – spalanie i cena

Jazda naprawdę cieszy, bo nawet agresywne obchodzenie się z gazem nie przekłada się na wysokie spalanie. W trakcie testu Mazda MX-5 zużywała ok. 8 l/100 km, co oznacza, że poza miastem da się zejść na 5–6, a w korkach zamknie się sporo poniżej 10 l. Co ciekawe, wydaje się, że ekonomia zaczyna się już na poziomie zakupu auta.

Mazda MX-5 ND z silnikiem 2,0 Sky-G bez dodatków kosztuje 104 tys. zł.

Bezpośrednią konkurencją MX-5 ND jest BMW Z-4 czy Toyota GT86, a one ceną nawet nie zbliżają się do poziomu 100 tys. zł. Różnica na korzyść Mazdy byłaby jeszcze wyraźniejsza, gdyby przeliczyć złotówki na ilość frajdy, jaką daje to auto:

Współczynnik radość z jazdy/cena zakupu to najmocniejszy punkt nowej MX-5.

foto: Michał Węgrzynek mazda mx-5

MX-5 ND | detale

Mazda MX-5 ND – czy dałoby się lepiej?

To trudne pytanie, jeżeli weźmie się pod uwagę założenia projektowe tego modelu. Jeżeli miało być możliwie prosto – to jest. A, że dach rozkładany jest manualnie? Nie przeszkadza, zwłaszcza że rozłożyć go można jedną ręką. Mały bagażnik i brak schowka? To mały problem, skoro i tak jeździmy tym samochodem we dwoje… To tak jakby w hotelu marudzić, że na prośbę o pokój dla dwojga nie dostaliśmy apartamentu z garderobą i balkonem. MX-5 jest prosta, lekka i bardzo dynamiczna. Dokładnie taka, jaka powinna być.

Jest też bardzo ładna. To ważne, bo w paskudzie ciężko byłoby się zakochać, a ten samochód kochać trzeba. Dlaczego?

Bo daje nadzieję, że auta, które pamiętamy sprzed lat, będą robione nadal, tylko lepiej.

Czyli dokładnie tak jak zrobiła to Mazda z nową MX-5 ND.

 

Mazda MX-5 ND detal
Mazda MX-5 ND front

 


Tags: cabrio, kabriolet, matsuoka lublin, matsuoka motors, Mazda, mazda miata, mazda mx-5, miata, miata minichallenge, mx5, mx5 nd, roadster, sebastian mądrachowski

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Mazda MX-5 ND: 2.0 benzyna, bezpośredni wtrysk, 160KM |

Lekki, zwinny kabriolet z tylnym napędem. Nowa Mazda MX-5 ND zrobiona jest według przepisu, który sprawił, że MX-5 stał się najlepiej sprzedającym roadsterem wszech-czasów.

Kiedyś takich samochodów na rynku funkcjonowało sporo… Teraz Mazda MX-5 czwartej generacji (ND) została praktycznie sama. Sprawdziliśmy, czy nowy model nie stracił ducha swoich poprzedniczek.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, Foto: Artur Woszak, Michał Węgrzynek

Mazda MX-5 ND – dieta

Jest lżejsza i nieco krótsza niż poprzedni model. Co więcej, jest krótsza i waży praktycznie tyle samo, co pierwsze MX-5 z 1989 roku! To pokazuje, jak poważnie podchodzi Mazda do swoich korzeni, a dzisiejszym kierowcom powinno dać do zrozumienia, jak technologicznie zaawansowane są współczesne samochody.

Przy wadze 1000 kg i zwartej konstrukcji udało się w tym samochodzie zmieścić całą współczesną wiedzę o wytrzymałości zderzeniowej samochodów.

Budzi szacunek.

mazda mx-5 nd

Mazda MX-5 ND – dane techniczne

Wszyscy wiemy, że kilogramy to wróg osiągów. Testowy egzemplarz napędzany był benzynowym 2.0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 160 KM, bez turbo. To dziwne w XXI wieku, prawda? Prostota konstrukcji nowej MX-5 jest urzekająca. Kiedy dołożymy do tego nieco ponad 7s. od 0 do 100 km/h i zeszperowany tylny dyferencjał, to otrzymujemy jeden z najciekawszych samochodów, po który obecnie można wybrać się do salonu. Oprócz 160 KM silnik generuje 200 NM momentu obrotowego, co oznacza, że frajdę mamy zawsze w zasięgu pedału gazu. Ten samochód naprawdę chce jechać.

mazda mx-5 nd

Mazda MX-5 ND – jak to lata?

Jeździłem wszystkimi generacjami MX-5, a poprzednią – NC – uważam za jeden z najlepiej prowadzących się samochodów świata. Czy nowy model coś w tej kwestii zmienił? Jest jeszcze sztywniej. Na równej drodze skutkuje to większą precyzją prowadzenia, na nierównościach Mazda jest trochę nerwowa. Przyspieszenie na wyjściu z zakrętu kosmiczne i nawet z wyłączoną kontrolą trakcji łatwo jest zapanować nad uciekającym często tyłem.

Warto rozważyć wersję ze 131-konnym silnikiem 1,5.

Mniejsza masa na przedniej osi powinna skutkować trochę łagodniejszym radzeniem sobie z nierównościami na drodze. A że szukając mocy, trzeba będzie kręcić silnik wyżej? Sama radość.

mazda mx-5

Mazda MX-5 ND – spalanie i cena

Jazda naprawdę cieszy, bo nawet agresywne obchodzenie się z gazem nie przekłada się na wysokie spalanie. W trakcie testu Mazda MX-5 zużywała ok. 8 l/100 km, co oznacza, że poza miastem da się zejść na 5–6, a w korkach zamknie się sporo poniżej 10 l. Co ciekawe, wydaje się, że ekonomia zaczyna się już na poziomie zakupu auta.

Mazda MX-5 ND z silnikiem 2,0 Sky-G bez dodatków kosztuje 104 tys. zł.

Bezpośrednią konkurencją MX-5 ND jest BMW Z-4 czy Toyota GT86, a one ceną nawet nie zbliżają się do poziomu 100 tys. zł. Różnica na korzyść Mazdy byłaby jeszcze wyraźniejsza, gdyby przeliczyć złotówki na ilość frajdy, jaką daje to auto:

Współczynnik radość z jazdy/cena zakupu to najmocniejszy punkt nowej MX-5.

foto: Michał Węgrzynek mazda mx-5

MX-5 ND | detale

Mazda MX-5 ND – czy dałoby się lepiej?

To trudne pytanie, jeżeli weźmie się pod uwagę założenia projektowe tego modelu. Jeżeli miało być możliwie prosto – to jest. A, że dach rozkładany jest manualnie? Nie przeszkadza, zwłaszcza że rozłożyć go można jedną ręką. Mały bagażnik i brak schowka? To mały problem, skoro i tak jeździmy tym samochodem we dwoje… To tak jakby w hotelu marudzić, że na prośbę o pokój dla dwojga nie dostaliśmy apartamentu z garderobą i balkonem. MX-5 jest prosta, lekka i bardzo dynamiczna. Dokładnie taka, jaka powinna być.

Jest też bardzo ładna. To ważne, bo w paskudzie ciężko byłoby się zakochać, a ten samochód kochać trzeba. Dlaczego?

Bo daje nadzieję, że auta, które pamiętamy sprzed lat, będą robione nadal, tylko lepiej.

Czyli dokładnie tak jak zrobiła to Mazda z nową MX-5 ND.

 

Mazda MX-5 ND detal
Mazda MX-5 ND front

 


Tags: cabrio, kabriolet, matsuoka lublin, matsuoka motors, Mazda, mazda miata, mazda mx-5, miata, miata minichallenge, mx5, mx5 nd, roadster, sebastian mądrachowski

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

  • Rysunki

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
- 20%
jaguar e-type rysunek plakat

Rysunek Jaguar E-Type tryptyk

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT
- 20%

Pakiet 3 wybranych rysunków

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT
- 20%
motoryzacyjne rysunki obrazy plakaty

Pakiet 5 wybranych rysunków

Rysunki
200,00 zł – 280,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry