Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mazda MX-5 ND: siła tradycji! | 2.0, 160KM

Mazda MX-5 ND: siła tradycji! | 2.0, 160KM

Mazda MX-5 ND: 2.0 benzyna, bezpośredni wtrysk, 160KM | Lekki, […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mazda MX-5 ND: siła tradycji! | 2.0, 160KM

Mazda MX-5 ND: siła tradycji! | 2.0, 160KM

Mazda MX-5 ND: 2.0 benzyna, bezpośredni wtrysk, 160KM | Lekki, […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mazda MX-5 ND: siła tradycji! | 2.0, 160KM

Mazda MX-5 ND: siła tradycji! | 2.0, 160KM

Mazda MX-5 ND: 2.0 benzyna, bezpośredni wtrysk, 160KM | Lekki, […]

Sebastian Mądrachowski

Mazda MX-5 ND: 2.0 benzyna, bezpośredni wtrysk, 160KM |

Lekki, zwinny kabriolet z tylnym napędem. Nowa Mazda MX-5 ND zrobiona jest według przepisu, który sprawił, że MX-5 stał się najlepiej sprzedającym roadsterem wszech-czasów.

Kiedyś takich samochodów na rynku funkcjonowało sporo… Teraz Mazda MX-5 czwartej generacji (ND) została praktycznie sama. Sprawdziliśmy, czy nowy model nie stracił ducha swoich poprzedniczek.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, Foto: Artur Woszak, Michał Węgrzynek

Mazda MX-5 ND – dieta

Jest lżejsza i nieco krótsza niż poprzedni model. Co więcej, jest krótsza i waży praktycznie tyle samo, co pierwsze MX-5 z 1989 roku! To pokazuje, jak poważnie podchodzi Mazda do swoich korzeni, a dzisiejszym kierowcom powinno dać do zrozumienia, jak technologicznie zaawansowane są współczesne samochody.

Przy wadze 1000 kg i zwartej konstrukcji udało się w tym samochodzie zmieścić całą współczesną wiedzę o wytrzymałości zderzeniowej samochodów.

Budzi szacunek.

mazda mx-5 nd

Mazda MX-5 ND – dane techniczne

Wszyscy wiemy, że kilogramy to wróg osiągów. Testowy egzemplarz napędzany był benzynowym 2.0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 160 KM, bez turbo. To dziwne w XXI wieku, prawda? Prostota konstrukcji nowej MX-5 jest urzekająca. Kiedy dołożymy do tego nieco ponad 7s. od 0 do 100 km/h i zeszperowany tylny dyferencjał, to otrzymujemy jeden z najciekawszych samochodów, po który obecnie można wybrać się do salonu. Oprócz 160 KM silnik generuje 200 NM momentu obrotowego, co oznacza, że frajdę mamy zawsze w zasięgu pedału gazu. Ten samochód naprawdę chce jechać.

mazda mx-5 nd

Mazda MX-5 ND – jak to lata?

Jeździłem wszystkimi generacjami MX-5, a poprzednią – NC – uważam za jeden z najlepiej prowadzących się samochodów świata. Czy nowy model coś w tej kwestii zmienił? Jest jeszcze sztywniej. Na równej drodze skutkuje to większą precyzją prowadzenia, na nierównościach Mazda jest trochę nerwowa. Przyspieszenie na wyjściu z zakrętu kosmiczne i nawet z wyłączoną kontrolą trakcji łatwo jest zapanować nad uciekającym często tyłem.

Warto rozważyć wersję ze 131-konnym silnikiem 1,5.

Mniejsza masa na przedniej osi powinna skutkować trochę łagodniejszym radzeniem sobie z nierównościami na drodze. A że szukając mocy, trzeba będzie kręcić silnik wyżej? Sama radość.

mazda mx-5

Mazda MX-5 ND – spalanie i cena

Jazda naprawdę cieszy, bo nawet agresywne obchodzenie się z gazem nie przekłada się na wysokie spalanie. W trakcie testu Mazda MX-5 zużywała ok. 8 l/100 km, co oznacza, że poza miastem da się zejść na 5–6, a w korkach zamknie się sporo poniżej 10 l. Co ciekawe, wydaje się, że ekonomia zaczyna się już na poziomie zakupu auta.

Mazda MX-5 ND z silnikiem 2,0 Sky-G bez dodatków kosztuje 104 tys. zł.

Bezpośrednią konkurencją MX-5 ND jest BMW Z-4 czy Toyota GT86, a one ceną nawet nie zbliżają się do poziomu 100 tys. zł. Różnica na korzyść Mazdy byłaby jeszcze wyraźniejsza, gdyby przeliczyć złotówki na ilość frajdy, jaką daje to auto:

Współczynnik radość z jazdy/cena zakupu to najmocniejszy punkt nowej MX-5.

foto: Michał Węgrzynek mazda mx-5

MX-5 ND | detale

Mazda MX-5 ND – czy dałoby się lepiej?

To trudne pytanie, jeżeli weźmie się pod uwagę założenia projektowe tego modelu. Jeżeli miało być możliwie prosto – to jest. A, że dach rozkładany jest manualnie? Nie przeszkadza, zwłaszcza że rozłożyć go można jedną ręką. Mały bagażnik i brak schowka? To mały problem, skoro i tak jeździmy tym samochodem we dwoje… To tak jakby w hotelu marudzić, że na prośbę o pokój dla dwojga nie dostaliśmy apartamentu z garderobą i balkonem. MX-5 jest prosta, lekka i bardzo dynamiczna. Dokładnie taka, jaka powinna być.

Jest też bardzo ładna. To ważne, bo w paskudzie ciężko byłoby się zakochać, a ten samochód kochać trzeba. Dlaczego?

Bo daje nadzieję, że auta, które pamiętamy sprzed lat, będą robione nadal, tylko lepiej.

Czyli dokładnie tak jak zrobiła to Mazda z nową MX-5 ND.

 

Mazda MX-5 ND detal
Mazda MX-5 ND front

 


Tags: cabrio, kabriolet, matsuoka lublin, matsuoka motors, Mazda, mazda miata, mazda mx-5, miata, miata minichallenge, mx5, mx5 nd, roadster, sebastian mądrachowski

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Mazda MX-5 ND: 2.0 benzyna, bezpośredni wtrysk, 160KM |

Lekki, zwinny kabriolet z tylnym napędem. Nowa Mazda MX-5 ND zrobiona jest według przepisu, który sprawił, że MX-5 stał się najlepiej sprzedającym roadsterem wszech-czasów.

Kiedyś takich samochodów na rynku funkcjonowało sporo… Teraz Mazda MX-5 czwartej generacji (ND) została praktycznie sama. Sprawdziliśmy, czy nowy model nie stracił ducha swoich poprzedniczek.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, Foto: Artur Woszak, Michał Węgrzynek

Mazda MX-5 ND – dieta

Jest lżejsza i nieco krótsza niż poprzedni model. Co więcej, jest krótsza i waży praktycznie tyle samo, co pierwsze MX-5 z 1989 roku! To pokazuje, jak poważnie podchodzi Mazda do swoich korzeni, a dzisiejszym kierowcom powinno dać do zrozumienia, jak technologicznie zaawansowane są współczesne samochody.

Przy wadze 1000 kg i zwartej konstrukcji udało się w tym samochodzie zmieścić całą współczesną wiedzę o wytrzymałości zderzeniowej samochodów.

Budzi szacunek.

mazda mx-5 nd

Mazda MX-5 ND – dane techniczne

Wszyscy wiemy, że kilogramy to wróg osiągów. Testowy egzemplarz napędzany był benzynowym 2.0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 160 KM, bez turbo. To dziwne w XXI wieku, prawda? Prostota konstrukcji nowej MX-5 jest urzekająca. Kiedy dołożymy do tego nieco ponad 7s. od 0 do 100 km/h i zeszperowany tylny dyferencjał, to otrzymujemy jeden z najciekawszych samochodów, po który obecnie można wybrać się do salonu. Oprócz 160 KM silnik generuje 200 NM momentu obrotowego, co oznacza, że frajdę mamy zawsze w zasięgu pedału gazu. Ten samochód naprawdę chce jechać.

mazda mx-5 nd

Mazda MX-5 ND – jak to lata?

Jeździłem wszystkimi generacjami MX-5, a poprzednią – NC – uważam za jeden z najlepiej prowadzących się samochodów świata. Czy nowy model coś w tej kwestii zmienił? Jest jeszcze sztywniej. Na równej drodze skutkuje to większą precyzją prowadzenia, na nierównościach Mazda jest trochę nerwowa. Przyspieszenie na wyjściu z zakrętu kosmiczne i nawet z wyłączoną kontrolą trakcji łatwo jest zapanować nad uciekającym często tyłem.

Warto rozważyć wersję ze 131-konnym silnikiem 1,5.

Mniejsza masa na przedniej osi powinna skutkować trochę łagodniejszym radzeniem sobie z nierównościami na drodze. A że szukając mocy, trzeba będzie kręcić silnik wyżej? Sama radość.

mazda mx-5

Mazda MX-5 ND – spalanie i cena

Jazda naprawdę cieszy, bo nawet agresywne obchodzenie się z gazem nie przekłada się na wysokie spalanie. W trakcie testu Mazda MX-5 zużywała ok. 8 l/100 km, co oznacza, że poza miastem da się zejść na 5–6, a w korkach zamknie się sporo poniżej 10 l. Co ciekawe, wydaje się, że ekonomia zaczyna się już na poziomie zakupu auta.

Mazda MX-5 ND z silnikiem 2,0 Sky-G bez dodatków kosztuje 104 tys. zł.

Bezpośrednią konkurencją MX-5 ND jest BMW Z-4 czy Toyota GT86, a one ceną nawet nie zbliżają się do poziomu 100 tys. zł. Różnica na korzyść Mazdy byłaby jeszcze wyraźniejsza, gdyby przeliczyć złotówki na ilość frajdy, jaką daje to auto:

Współczynnik radość z jazdy/cena zakupu to najmocniejszy punkt nowej MX-5.

foto: Michał Węgrzynek mazda mx-5

MX-5 ND | detale

Mazda MX-5 ND – czy dałoby się lepiej?

To trudne pytanie, jeżeli weźmie się pod uwagę założenia projektowe tego modelu. Jeżeli miało być możliwie prosto – to jest. A, że dach rozkładany jest manualnie? Nie przeszkadza, zwłaszcza że rozłożyć go można jedną ręką. Mały bagażnik i brak schowka? To mały problem, skoro i tak jeździmy tym samochodem we dwoje… To tak jakby w hotelu marudzić, że na prośbę o pokój dla dwojga nie dostaliśmy apartamentu z garderobą i balkonem. MX-5 jest prosta, lekka i bardzo dynamiczna. Dokładnie taka, jaka powinna być.

Jest też bardzo ładna. To ważne, bo w paskudzie ciężko byłoby się zakochać, a ten samochód kochać trzeba. Dlaczego?

Bo daje nadzieję, że auta, które pamiętamy sprzed lat, będą robione nadal, tylko lepiej.

Czyli dokładnie tak jak zrobiła to Mazda z nową MX-5 ND.

 

Mazda MX-5 ND detal
Mazda MX-5 ND front

 


Tags: cabrio, kabriolet, matsuoka lublin, matsuoka motors, Mazda, mazda miata, mazda mx-5, miata, miata minichallenge, mx5, mx5 nd, roadster, sebastian mądrachowski

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry