Ford Mondeo Hybrid | Test, opinie, dane techniczne
Nazwa Mondeo pochodzi od łacińskiego słowa Mundus, które oznacza Świat. Ford i Mondeo piątej generacji od wielu lat zdobywają świat, Europę zostawiając sobie trochę na deser. 2 lata czekaliśmy na pojawienie się tego auta na naszym rynku…
Tekst: Sebastian Mądrachowski / Foto: Artur Woszak
Ford Mondeo MK5 miało swoją premierę w 2012 roku w Los Angeles. Kalifornia słynie z mocnego wspierania ekologii, więc miejsce pokazania światu nowego modelu nie było wybrane przypadkowo. Ford wiedział, że jego technologie hybrydowe zostaną zauważone i zyskają uznanie. Furorę zrobił Ford Mondeo Hybrid. Skutek? Cała linia Mondeo z rocznika 2013 została uhonorowana tytułem Green Car Of The Year.
Ford Mondeo Hybrid – pierwsze wrażenia
Jeździłem Fordem Mondeo (a właściwie Fusion, bo tak to auto nazywa się w USA) z rocznika 2013, więc wsiadając w Lublinie do auta wyprodukowanego w 2016 roku wiedziałem czego mogę się spodziewać. Wiedziałem, a i tak byłem zaskoczony: jeżeli na co dzień nie poruszacie się hybrydą, to ZAWSZE zaskoczy Was cisza. To auto cicho rusza, cicho jedzie (mniejsze opony 215/60 R16) i cicho… dołącza silnik benzynowy, kiedy potrzebuje więcej mocy.
Ford Mondeo Hybrid – jak działa fordowski napęd hybrydowy?
Klasycznie. Ford buduje hybrydy od ładnych kilku lat i w dużym, flagowym sedanie zdecydował się na sprawdzone rozwiązania. Benzynowy, 140-konny silnik 2.0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa dzieli wał napędowy z silnikiem elektrycznym o mocy ok. 118 KM. Wypadkowa moc takiej hybrydy to 187 KM. To pozwala osiągnąć pierwsze 100 km/h w około 9 s.
Bardzo sprawnie, choć przeszkadza bezstopniowa skrzynia automatyczna rodem ze skutera, która nie dość, że wymusza głośną pracę silnika, to jeszcze ogranicza dynamiczną jednostkę.
Ford Mondeo Hybrid – zużycie paliwa
Producent deklaruje spalanie w cyklu miejskim na poziomie 2.8l/100km. To oczywiście wariant optymistyczny, ale też nie przesadził Ford za bardzo. Realne spalanie w mieście zamknie się w 4 litrach benzyny na każde przejechane 100 km. Dobry wynik jak na prawie 200 KM i masę 1579 kg, prawda?
Tu widać wyraźnie największe profity z jazdy hybrydowym Fordem: jest po prostu tanio. Mondeo Hybrid łamie, stworzony przez koncerny japońskie, stereotyp wysokiej ceny zakupu auta hybrydowego. Do tego ekonomią rzuca wyzwanie konstrukcjom konkurencji.
Na tym etapie rozwoju rynku hybryd jesteśmy: jest konkurencja i trzeba robić lepiej, wydajniej i taniej. 130 000 zł za Forda Mondeo Hybrid to mniej niż za podobnie wyposażonego diesla, a wrażenia z jazdy o wiele lepsze.
Ford Mondeo Hybrid – podsumowanie
- Najważniejsze plusy? Cisza, spokój, relaks, chronimy susły perełkowe.
- Minusy? Mniejszy bagażnik i brak haka – wozimy 1.4 kWh prądu, więc producent nie przewidział, żeby do tego zestawu dołączać jeszcze przyczepkę.
- Kto powinien brać pod uwagę zakup? Każdy kto nie ma wyścigowych zapędów, za to chce mieć komfortowe auto, za które płaci przy zakupie, a później wrzuca tylko drobne.
Sprawdź go na żywo: www.ford-lublin.pl
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Ford Mondeo Hybrid | Test, opinie, dane techniczne
Nazwa Mondeo pochodzi od łacińskiego słowa Mundus, które oznacza Świat. Ford i Mondeo piątej generacji od wielu lat zdobywają świat, Europę zostawiając sobie trochę na deser. 2 lata czekaliśmy na pojawienie się tego auta na naszym rynku…
Tekst: Sebastian Mądrachowski / Foto: Artur Woszak
Ford Mondeo MK5 miało swoją premierę w 2012 roku w Los Angeles. Kalifornia słynie z mocnego wspierania ekologii, więc miejsce pokazania światu nowego modelu nie było wybrane przypadkowo. Ford wiedział, że jego technologie hybrydowe zostaną zauważone i zyskają uznanie. Furorę zrobił Ford Mondeo Hybrid. Skutek? Cała linia Mondeo z rocznika 2013 została uhonorowana tytułem Green Car Of The Year.
Ford Mondeo Hybrid – pierwsze wrażenia
Jeździłem Fordem Mondeo (a właściwie Fusion, bo tak to auto nazywa się w USA) z rocznika 2013, więc wsiadając w Lublinie do auta wyprodukowanego w 2016 roku wiedziałem czego mogę się spodziewać. Wiedziałem, a i tak byłem zaskoczony: jeżeli na co dzień nie poruszacie się hybrydą, to ZAWSZE zaskoczy Was cisza. To auto cicho rusza, cicho jedzie (mniejsze opony 215/60 R16) i cicho… dołącza silnik benzynowy, kiedy potrzebuje więcej mocy.
Ford Mondeo Hybrid – jak działa fordowski napęd hybrydowy?
Klasycznie. Ford buduje hybrydy od ładnych kilku lat i w dużym, flagowym sedanie zdecydował się na sprawdzone rozwiązania. Benzynowy, 140-konny silnik 2.0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa dzieli wał napędowy z silnikiem elektrycznym o mocy ok. 118 KM. Wypadkowa moc takiej hybrydy to 187 KM. To pozwala osiągnąć pierwsze 100 km/h w około 9 s.
Bardzo sprawnie, choć przeszkadza bezstopniowa skrzynia automatyczna rodem ze skutera, która nie dość, że wymusza głośną pracę silnika, to jeszcze ogranicza dynamiczną jednostkę.
Ford Mondeo Hybrid – zużycie paliwa
Producent deklaruje spalanie w cyklu miejskim na poziomie 2.8l/100km. To oczywiście wariant optymistyczny, ale też nie przesadził Ford za bardzo. Realne spalanie w mieście zamknie się w 4 litrach benzyny na każde przejechane 100 km. Dobry wynik jak na prawie 200 KM i masę 1579 kg, prawda?
Tu widać wyraźnie największe profity z jazdy hybrydowym Fordem: jest po prostu tanio. Mondeo Hybrid łamie, stworzony przez koncerny japońskie, stereotyp wysokiej ceny zakupu auta hybrydowego. Do tego ekonomią rzuca wyzwanie konstrukcjom konkurencji.
Na tym etapie rozwoju rynku hybryd jesteśmy: jest konkurencja i trzeba robić lepiej, wydajniej i taniej. 130 000 zł za Forda Mondeo Hybrid to mniej niż za podobnie wyposażonego diesla, a wrażenia z jazdy o wiele lepsze.
Ford Mondeo Hybrid – podsumowanie
- Najważniejsze plusy? Cisza, spokój, relaks, chronimy susły perełkowe.
- Minusy? Mniejszy bagażnik i brak haka – wozimy 1.4 kWh prądu, więc producent nie przewidział, żeby do tego zestawu dołączać jeszcze przyczepkę.
- Kto powinien brać pod uwagę zakup? Każdy kto nie ma wyścigowych zapędów, za to chce mieć komfortowe auto, za które płaci przy zakupie, a później wrzuca tylko drobne.
Sprawdź go na żywo: www.ford-lublin.pl