Mercedes S63 AMG Coupe dane techniczne, cena, wrażenia |
Witam na krańcu motoryzacyjnego świata. Żeby tu dotrzeć musieliście minąć kilka szybkich samochodów, prawda? Pewnie po drodze stało też kilka pięknych, ekskluzywnych modeli? Tym bardziej cieszę się, że szliście dalej. Dotarliście do miejsca, gdzie kompromis nie istnieje. Zobaczycie co motoryzacja ma najlepszego do zaoferowania.
Mercedes S63 AMG Coupe, poznajcie się.
Tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Michał Węgrzynek
Motoryzacja to bardzo obszerna dziedzina. Jest jak świat, który nas otacza. Gdzie nie spojrzymy, tam czai się coś wyjątkowego, a im dłużej się rozglądamy, tym trudniej jest zdecydować się na cokolwiek.
Samochody sportowe? Dobre, kiedy skoncentrowani wypadamy na miasto. Na co dzień męczą kręgosłup i uszy. Komfortowe limuzyny? Kłopotliwe, kiedy próbujemy poruszać się nimi w godzinach szczytu. Dopiero teraz wiemy, że udało się połączyć niepołączalne.
Mercedes S63 AMG Coupe – dane techniczne
Jest przeciwieństwem samochodu sportowego. To może dziwić, biorąc pod uwagę, że do 100 km/h przyspiesza poniżej 4 sek., ale taka jest prawda. Sportowe samochody zazwyczaj nie ocierają się o komfort, który oferuje Mercedes S63 AMG. W egzemplarzu, który widzicie na zdjęciach, właściciel wymienił oryginalne 20-calowe felgi na 22-calowe ADV1 i… nie zauważył, żeby komfort się obniżył.
To auto wskoczyło na szczyt do tej pory zajmowany przez Bentleya Continental GT czy Astona Martina DB9.
Teraz angielscy dżentelmeni będą musieli zakasać rękawy, żeby odzyskać pozycję…
Mercedes S63 AMG Coupe – silnik
5.5 l V8 bi-turbo, 577 KM i prawie 900 Nm dostępnych chwilę po przekroczeniu 2000 obr./min.
Przyspiesza jak startujący samolot, a co w tym czasie dzieje się w środku? Spokój, relaks, gra muzyka. Nie do opisania jest, z jaką łatwością można rozpędzać dwie tony. Bez ogłuszającego ryku silnika i przeciążeń wyginających kręgosłup. Po zdjęciu ogranicznika prędkości jest to jedyny salon masażu, jaki znam, zdolny rozpędzić się do 300 km/h.
Mercedes S63 AMG Coupe – wyposażenie
Tutaj, na krańcu motoryzacyjnego świata, Wasze marzenia będą spełniać się same. Wy wymyślacie, a rzeczywistość dwoi się i troi, żeby sprostać wymaganiom. Lista wyposażenia dodatkowego gabarytami przypomina encyklopedię powszechną. Przednie lampy LED mogą mieć kilkadziesiąt kryształów Swarovskiego. Część służy jako kierunkowskaz, część jako światło do jazdy dziennej. Opcjonalnie za nagłośnienie może odpowiadać 24-głośnikowy zestaw Burmester. To na wypadek, gdybyśmy po wyjściu z filharmonii mieli ochotę przesłuchać ulubioną uwerturę jeszcze raz.
Zawędrowaliście w motoryzacyjnym świecie w miejsce, gdzie zasłuchany kierowca-meloman jest najbezpieczniejszą osobą pod słońcem. Jak to możliwe?
Mercedes S63 AMG Coupe – systemy bezpieczeństwa
S63 AMG Coupe używa sześciu radarów i dwóch czujników podczerwieni, stale monitorując otoczenie auta. Wykrywa wszystko, co może mieć wpływ na komfort prowadzącego i zawczasu reaguje, informuje albo przeciwdziała. Dotyczy to choćby bocznych podmuchów wiatru – zanim poczujemy, że wieje, samochód samodzielnie koryguje tor jazdy.
Tutaj, na krańcu motoryzacyjnego świata, prowadzenie samochodu jest przyjemnością, która nie może być zakłócana drobiazgami.
Jeżeli przed auto wtargnie pieszy, to Mercedes zahamuje sam. Jeżeli jedziemy nocą przez leśną drogę i obawiamy się zwierząt – system jazdy nocnej pokaże je na ekranie z odległości 100 m. Jest ryzyko, że w korku ktoś wjedzie nam w tył? Mercedes będzie wiedział o tym kilka milisekund wcześniej i zminimalizuje ryzyko przeciążenia naszego kręgosłupa. Jedziemy trasą, na której zdarzają się nierówności? Czujniki wychwycą je z wyprzedzeniem i dopasują charakterystykę zawieszenia tak, żebyśmy nic nie poczuli.
Żadnych powodów do zmartwień.
Mercedes S63 AMG – czy to już naprawdę koniec?
Jak dotąd to chyba najlepsze auto, z jakim miałem do czynienia. Wyprzedza Astona DB9 i Maserati GranTurismo, które na mojej liście były najgorętszymi pozycjami. Wyglądają bardziej spektakularnie, ale technologicznie to Mercedes wysoko podnosi poprzeczkę.
Wszyscy wiemy, że na świecie są rzeczy ważne i ważniejsze. W przypadku samochodów jest podobnie: ważne jest, jak wyglądają, ważniejsze, jak jeżdżą. W Mercedesie S63 AMG nie da się znaleźć słabych punktów. Jeździ spektakularnie, wygląda świetnie i w każdym drobiazgu daje poczucie, że jest samochodem z najwyższej półki.
Mercedes S63 AMG – pieniądze
Pisząc o nim, świadomie pominąłem kwestię pieniędzy. Przy samochodach za milion, kwota traci znaczenie. Ważny jest fakt, że Mercedes zbudował samochód, który przesuwa granice. S63 AMG Coupe to najlepsze, co można było zrobić z klasyczną motoryzacją: duże V8, nowoczesne, ale nie przesadzone wnętrze i prowadzenie, które pozwala się tym samochodem cieszyć.
Jesteśmy na krańcu motoryzacyjnego świata.
Dalej są już tylko futurystyczne wynalazki, które nijak się mają do tego, co mamy w głowie, myśląc: samochód.
Na początku 2016 roku Mercedes zakomunikował światu: „130 lat temu wymyśliliśmy samochód”. Teraz wiadomo, że Mercedes zrobił to najlepiej, jak się da.
Gdyby Salvador Dali namalował grafikę symbolizującą wszystko, co w motoryzacji NAJ zobaczylibyśmy na niej: koło, klimatyzację, piękną dziewczynę, jakiś motocykl i Mercedesa S63 AMG Coupe.
Poważnie.
Mercedes S63 AMG Coupe | Poniżej znajdziesz 5 najlepszych sportowych Mercedesów, które na rynek trafiły w XX-wieku:
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Mercedes S63 AMG Coupe dane techniczne, cena, wrażenia |
Witam na krańcu motoryzacyjnego świata. Żeby tu dotrzeć musieliście minąć kilka szybkich samochodów, prawda? Pewnie po drodze stało też kilka pięknych, ekskluzywnych modeli? Tym bardziej cieszę się, że szliście dalej. Dotarliście do miejsca, gdzie kompromis nie istnieje. Zobaczycie co motoryzacja ma najlepszego do zaoferowania.
Mercedes S63 AMG Coupe, poznajcie się.
Tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Michał Węgrzynek
Motoryzacja to bardzo obszerna dziedzina. Jest jak świat, który nas otacza. Gdzie nie spojrzymy, tam czai się coś wyjątkowego, a im dłużej się rozglądamy, tym trudniej jest zdecydować się na cokolwiek.
Samochody sportowe? Dobre, kiedy skoncentrowani wypadamy na miasto. Na co dzień męczą kręgosłup i uszy. Komfortowe limuzyny? Kłopotliwe, kiedy próbujemy poruszać się nimi w godzinach szczytu. Dopiero teraz wiemy, że udało się połączyć niepołączalne.
Mercedes S63 AMG Coupe – dane techniczne
Jest przeciwieństwem samochodu sportowego. To może dziwić, biorąc pod uwagę, że do 100 km/h przyspiesza poniżej 4 sek., ale taka jest prawda. Sportowe samochody zazwyczaj nie ocierają się o komfort, który oferuje Mercedes S63 AMG. W egzemplarzu, który widzicie na zdjęciach, właściciel wymienił oryginalne 20-calowe felgi na 22-calowe ADV1 i… nie zauważył, żeby komfort się obniżył.
To auto wskoczyło na szczyt do tej pory zajmowany przez Bentleya Continental GT czy Astona Martina DB9.
Teraz angielscy dżentelmeni będą musieli zakasać rękawy, żeby odzyskać pozycję…
Mercedes S63 AMG Coupe – silnik
5.5 l V8 bi-turbo, 577 KM i prawie 900 Nm dostępnych chwilę po przekroczeniu 2000 obr./min.
Przyspiesza jak startujący samolot, a co w tym czasie dzieje się w środku? Spokój, relaks, gra muzyka. Nie do opisania jest, z jaką łatwością można rozpędzać dwie tony. Bez ogłuszającego ryku silnika i przeciążeń wyginających kręgosłup. Po zdjęciu ogranicznika prędkości jest to jedyny salon masażu, jaki znam, zdolny rozpędzić się do 300 km/h.
Mercedes S63 AMG Coupe – wyposażenie
Tutaj, na krańcu motoryzacyjnego świata, Wasze marzenia będą spełniać się same. Wy wymyślacie, a rzeczywistość dwoi się i troi, żeby sprostać wymaganiom. Lista wyposażenia dodatkowego gabarytami przypomina encyklopedię powszechną. Przednie lampy LED mogą mieć kilkadziesiąt kryształów Swarovskiego. Część służy jako kierunkowskaz, część jako światło do jazdy dziennej. Opcjonalnie za nagłośnienie może odpowiadać 24-głośnikowy zestaw Burmester. To na wypadek, gdybyśmy po wyjściu z filharmonii mieli ochotę przesłuchać ulubioną uwerturę jeszcze raz.
Zawędrowaliście w motoryzacyjnym świecie w miejsce, gdzie zasłuchany kierowca-meloman jest najbezpieczniejszą osobą pod słońcem. Jak to możliwe?
Mercedes S63 AMG Coupe – systemy bezpieczeństwa
S63 AMG Coupe używa sześciu radarów i dwóch czujników podczerwieni, stale monitorując otoczenie auta. Wykrywa wszystko, co może mieć wpływ na komfort prowadzącego i zawczasu reaguje, informuje albo przeciwdziała. Dotyczy to choćby bocznych podmuchów wiatru – zanim poczujemy, że wieje, samochód samodzielnie koryguje tor jazdy.
Tutaj, na krańcu motoryzacyjnego świata, prowadzenie samochodu jest przyjemnością, która nie może być zakłócana drobiazgami.
Jeżeli przed auto wtargnie pieszy, to Mercedes zahamuje sam. Jeżeli jedziemy nocą przez leśną drogę i obawiamy się zwierząt – system jazdy nocnej pokaże je na ekranie z odległości 100 m. Jest ryzyko, że w korku ktoś wjedzie nam w tył? Mercedes będzie wiedział o tym kilka milisekund wcześniej i zminimalizuje ryzyko przeciążenia naszego kręgosłupa. Jedziemy trasą, na której zdarzają się nierówności? Czujniki wychwycą je z wyprzedzeniem i dopasują charakterystykę zawieszenia tak, żebyśmy nic nie poczuli.
Żadnych powodów do zmartwień.
Mercedes S63 AMG – czy to już naprawdę koniec?
Jak dotąd to chyba najlepsze auto, z jakim miałem do czynienia. Wyprzedza Astona DB9 i Maserati GranTurismo, które na mojej liście były najgorętszymi pozycjami. Wyglądają bardziej spektakularnie, ale technologicznie to Mercedes wysoko podnosi poprzeczkę.
Wszyscy wiemy, że na świecie są rzeczy ważne i ważniejsze. W przypadku samochodów jest podobnie: ważne jest, jak wyglądają, ważniejsze, jak jeżdżą. W Mercedesie S63 AMG nie da się znaleźć słabych punktów. Jeździ spektakularnie, wygląda świetnie i w każdym drobiazgu daje poczucie, że jest samochodem z najwyższej półki.
Mercedes S63 AMG – pieniądze
Pisząc o nim, świadomie pominąłem kwestię pieniędzy. Przy samochodach za milion, kwota traci znaczenie. Ważny jest fakt, że Mercedes zbudował samochód, który przesuwa granice. S63 AMG Coupe to najlepsze, co można było zrobić z klasyczną motoryzacją: duże V8, nowoczesne, ale nie przesadzone wnętrze i prowadzenie, które pozwala się tym samochodem cieszyć.
Jesteśmy na krańcu motoryzacyjnego świata.
Dalej są już tylko futurystyczne wynalazki, które nijak się mają do tego, co mamy w głowie, myśląc: samochód.
Na początku 2016 roku Mercedes zakomunikował światu: „130 lat temu wymyśliliśmy samochód”. Teraz wiadomo, że Mercedes zrobił to najlepiej, jak się da.
Gdyby Salvador Dali namalował grafikę symbolizującą wszystko, co w motoryzacji NAJ zobaczylibyśmy na niej: koło, klimatyzację, piękną dziewczynę, jakiś motocykl i Mercedesa S63 AMG Coupe.
Poważnie.
Mercedes S63 AMG Coupe | Poniżej znajdziesz 5 najlepszych sportowych Mercedesów, które na rynek trafiły w XX-wieku: