Wartość rezydualna – warto o niej pamiętać | Spadek wartości samochodu
Przy wyborze nowego auta warto pomyśleć także o jego wartości rezydualnej. Jest to suma, za którą możemy sprzedać auto po kilku latach eksploatacji.
Im samochód lepiej trzyma wartość rezydualną, tym mniej będzie kosztował nas w całkowitym rozrachunku i mniejszy będzie spadek wartości samochodu po latach eksploatacji.
inf. prasowa / foto: vw
Jak pokazują wyniki badania Instytutu Millward Brown przeprowadzonego na zlecenie marki Volkswagen w październiku 2016 roku, polscy kierowcy nie zwracają większej uwagi na utratę wartości. W rankingu najważniejszych elementów branych pod uwagę podczas kupna nowego auta, wartość rezydualna znalazła się ona na ostatnim, 11. miejscu.
W tym zestawieniu wygrywa cena przed marką i modelem samochodu oraz parametrami technicznymi, wartość rezydualna znalazła się ona na ostatnim, 11. miejscu.
Wartość rezydualna / spadek wartości samochodu | Największa część kosztów użytkowania auta
Z drugiej strony, gdy spojrzymy na deklaracje ankietowanych, okaże się, ze co drugi jest skłonny zapłacić więcej za samochód, który „trzyma wartość” i w przyszłości będzie można odsprzedać go za atrakcyjną cenę. Aż 67 proc. ankietowanych twierdzi, że Volkswagen jest marką, która traci niewiele na wartości. Z kolei trzech na czterech kierowców uważa, że łatwo sprzedać używanego Volkswagena, bo na te auta jest duży popyt.
Eksperci są zdania, że utrata wartości to największa część łącznych kosztów utrzymania auta.
Wartość rezydualna | Utrata wartości VW Golf 1.4 TSI Comfortline z przebiegiem 60 tys. km
Przykładem może być czteroletni VW Golf 1.4 TSI Comfortline z przebiegiem 60 tys. km. Auto po czterech latach jest wciąż warte niemal 52% ceny nowego egzemplarza. To relatywnie mały spadek wartości samochodu. W przypadku innych marek często jest to niewiele ponad 45%. Ta różnica wyraźnie przekłada się na łączne koszty użytkowania (wyliczenia przygotowane przez Eurotax na zlecenie marki Volkswagen z 1 grudnia 2016, szczegóły na www.volkswagen.pl).
Wartość rezydualna | Co jest brane pod uwagę?
Dane o utracie wartości publikują wyspecjalizowane firmy, m.in. Eurotax. „Do wyliczenia wartości rezydualnej bierzemy pod uwagę pozycję marki i modelu na rynku, parametry użytkowe, cenę, plany sprzedażowe, a także takie elementy, jak na przykład to, czy importer ma rozbudowaną sieć serwisową i jak będzie wyglądała sytuacja w segmencie za kilka lat” – wylicza Paweł Grabarczyk, dyrektor handlowy Eurotaxu. „W analizach uwzględniamy przyszłą wartość wskaźnika ’popyt i podaż’ jako ważny element powstawania ceny transakcyjnej” – dodaje.
Wartość rezydualna | Najczęściej wyszukiwany samochód w serwisie OTOMOTO
O popularności samochodu na rynku wtórnym świadczy zainteresowanie używanymi egzemplarzami. Popyt i podaż można oszacować analizując oferty sprzedaży aut z drugiej ręki. Wartość rezydualna jest wypadkową tych czynników. „Golf to kilkukrotny zdobywca tytułu Internetowy Samochód Roku. Tytuł przyznawany jest najczęściej wyszukiwanemu samochodowi używanemu w serwisie OTOMOTO” – mówi Piotr Grzemski, brand manager OTOMOTO.
Kupując nowy samochód należy brać pod uwagę wiele czynników mających wpływ na koszty eksploatacji. Wartość rezydualna to jeden z ważniejszych. By ułatwić wybór, Volkswagen przygotował sekcję poświęconą całkowitym kosztom użytkowania na stronie www.volkswagen.pl. Znajduje się tam kompleksowe porównanie Golfa i Passata z kilkoma konkurentami.
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Wartość rezydualna – warto o niej pamiętać | Spadek wartości samochodu
Przy wyborze nowego auta warto pomyśleć także o jego wartości rezydualnej. Jest to suma, za którą możemy sprzedać auto po kilku latach eksploatacji.
Im samochód lepiej trzyma wartość rezydualną, tym mniej będzie kosztował nas w całkowitym rozrachunku i mniejszy będzie spadek wartości samochodu po latach eksploatacji.
inf. prasowa / foto: vw
Jak pokazują wyniki badania Instytutu Millward Brown przeprowadzonego na zlecenie marki Volkswagen w październiku 2016 roku, polscy kierowcy nie zwracają większej uwagi na utratę wartości. W rankingu najważniejszych elementów branych pod uwagę podczas kupna nowego auta, wartość rezydualna znalazła się ona na ostatnim, 11. miejscu.
W tym zestawieniu wygrywa cena przed marką i modelem samochodu oraz parametrami technicznymi, wartość rezydualna znalazła się ona na ostatnim, 11. miejscu.
Wartość rezydualna / spadek wartości samochodu | Największa część kosztów użytkowania auta
Z drugiej strony, gdy spojrzymy na deklaracje ankietowanych, okaże się, ze co drugi jest skłonny zapłacić więcej za samochód, który „trzyma wartość” i w przyszłości będzie można odsprzedać go za atrakcyjną cenę. Aż 67 proc. ankietowanych twierdzi, że Volkswagen jest marką, która traci niewiele na wartości. Z kolei trzech na czterech kierowców uważa, że łatwo sprzedać używanego Volkswagena, bo na te auta jest duży popyt.
Eksperci są zdania, że utrata wartości to największa część łącznych kosztów utrzymania auta.
Wartość rezydualna | Utrata wartości VW Golf 1.4 TSI Comfortline z przebiegiem 60 tys. km
Przykładem może być czteroletni VW Golf 1.4 TSI Comfortline z przebiegiem 60 tys. km. Auto po czterech latach jest wciąż warte niemal 52% ceny nowego egzemplarza. To relatywnie mały spadek wartości samochodu. W przypadku innych marek często jest to niewiele ponad 45%. Ta różnica wyraźnie przekłada się na łączne koszty użytkowania (wyliczenia przygotowane przez Eurotax na zlecenie marki Volkswagen z 1 grudnia 2016, szczegóły na www.volkswagen.pl).
Wartość rezydualna | Co jest brane pod uwagę?
Dane o utracie wartości publikują wyspecjalizowane firmy, m.in. Eurotax. „Do wyliczenia wartości rezydualnej bierzemy pod uwagę pozycję marki i modelu na rynku, parametry użytkowe, cenę, plany sprzedażowe, a także takie elementy, jak na przykład to, czy importer ma rozbudowaną sieć serwisową i jak będzie wyglądała sytuacja w segmencie za kilka lat” – wylicza Paweł Grabarczyk, dyrektor handlowy Eurotaxu. „W analizach uwzględniamy przyszłą wartość wskaźnika ’popyt i podaż’ jako ważny element powstawania ceny transakcyjnej” – dodaje.
Wartość rezydualna | Najczęściej wyszukiwany samochód w serwisie OTOMOTO
O popularności samochodu na rynku wtórnym świadczy zainteresowanie używanymi egzemplarzami. Popyt i podaż można oszacować analizując oferty sprzedaży aut z drugiej ręki. Wartość rezydualna jest wypadkową tych czynników. „Golf to kilkukrotny zdobywca tytułu Internetowy Samochód Roku. Tytuł przyznawany jest najczęściej wyszukiwanemu samochodowi używanemu w serwisie OTOMOTO” – mówi Piotr Grzemski, brand manager OTOMOTO.
Kupując nowy samochód należy brać pod uwagę wiele czynników mających wpływ na koszty eksploatacji. Wartość rezydualna to jeden z ważniejszych. By ułatwić wybór, Volkswagen przygotował sekcję poświęconą całkowitym kosztom użytkowania na stronie www.volkswagen.pl. Znajduje się tam kompleksowe porównanie Golfa i Passata z kilkoma konkurentami.