Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
GOLDWING Cafe Racer
Strona główna » GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing 'CESTUS’

GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘CESTUS’

Goldwing Cafe Racer – 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘Cestus’ od […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing 'CESTUS’

GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘CESTUS’

Goldwing Cafe Racer – 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘Cestus’ od […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing 'CESTUS’

GOLDWING Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘CESTUS’

Goldwing Cafe Racer – 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘Cestus’ od […]

Sebastian Mądrachowski

Goldwing Cafe Racer – 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘Cestus’ od Cardsharper Customs

Honda Goldwing to motocykl charakterystyczny. Jest łatwo rozpoznawana, ciągną się za nią liczne stereotypy i kojarzona jest ze specyficznym gronem użytkowników. Przeważnie budzi też skrajne emocje: albo Goldwingi lubimy, albo się z nich śmiejemy. Nikt nie jest obojętny.

Tekst: Sebastian Mądrachowski / foto: Artur Woszak, Marek Jachorek

broger moto

Jak ugryźć temat przebudowy Goldwinga, aby wznieść się ponad uprzedzenia i znaleźć aprobatę sympatyków modelu? Wczujcie się w Jacka Mulaka z Cardsharper Customs, kiedy w progu warsztatu stanął Tomek i poprosił o zbudowanie: „czegoś a’la cafe racer”. Założę się, że pierwszą myślą było coś na kształt:

Honda chciała ciężko, majestatycznie i wygodnie, a ja pokażę, że można dynamicznie, lekko i może trochę agresywnie.

Patrząc na efekt prac, możemy się cieszyć, że Tomek – właściciel Cestusa – zaakceptował tę wizję. Z motóra stworzonego do pokonywania długich tras udało się wyciągnąć esencję: potężnego pożeracza miejskich ulic. Patrząc na zakres modyfikacji, Goldwing Cafe Racer nie był łatwym projektem.

mod. Aleksandra Kulińska / fot. Vosh

Goldwing ‘Cestus’ | Baza

Goldwing trafił na rynek 43 lata temu, w 1974 roku. Po gigantycznym sukcesie modelu CB750 Honda zrozumiała, że mocny silnik, dobre zawieszenia i hamulce pozwalają sprzedawać motocykle. Właśnie wtedy zaprojektowany został GL1000 Goldwing, który posłużył za bazę do stworzenia opisywanego cafe racera.

GL1000 Goldwing to motocykl turystyczny. Dziś, kiedy czytamy takie rzeczy, przed oczami stają nam współczesne turystyki, wyposażone w radio, podgrzewane fotele i zmywarkę do naczyń. Kiedyś było inaczej. Wtedy motocykl turystyczny miał duży silnik i pozycję za kierownicą, która po przejechaniu 100 km nie gięła kręgosłupa w chińskie 8. Tyle.

Goldwing Cafe Racer 1975 Honda GL1000 Goldwing 'Cestus' cardsharper custooms cafe racer

Goldwing Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘Cestus’

Goldwing Cafe Racer | GL1000 Goldwing – dane techniczne, masa

Pierwszy GL1000 Goldwing napędzany jest czterocylindrowym boxerem o pojemności 999 ccm i waży prawie 270 kg na sucho. Po zatankowaniu masa rośnie do niebagatelnych 295 kg. Co ciekawe, silnik generuje mizerne 82 KM i mimo to rozpędza ten pocisk do prawie 200 km/h.

Baza solidna, ale żeby uciec od metki ociężałego zjadacza kilometrów, trzeba było się napracować.

model Aleksandra Kulińska / fot. Vosh

Goldwing Cafe Racer | mod. Aleksandra Kulińska / fot. Vosh

Goldwing Cafe Racer | ‘Cestus’ – przebudowa, zmiany

Już na wstępie widać wizję, która wyznaczała kierunek zmian. Jacek Mulak, właściciel Cardsharper Customs, nadał temu motórowi przydomek Cestus.

Cestus to skórzana, wzmacniana metalem rękawica, której używano do walki na setki lat zanim Jezus chodził po wodzie.

Goldwing Cafe Racer Honda GL1000 Goldwing zbiornik paliwa fot. M. Jachorek

1975 Honda GL1000 Goldwing ‘Cestus’ | Zegary / fot. M. Jachorek

Bokserskie zapędy projektu pokazuje choćby przednie zawieszenie. Bujany widelec Goldwinga zastąpił masywny przód upside-down od GSX-R’a 750. Z gryzionymi tarczami i radialnymi zaciskami. Mamy też czystą główkę ramy. Zegary znikły, a ich funkcję przejął elektroniczny wyświetlacz wtopiony w zbiornik paliwa. Sam zbiornik został zapożyczony z Hondy CX550. Podobnie jak w oryginalnym Goldwingu nie ma w nim paliwa, ale za to wdzięcznie skrywa elektronikę.

Cafe Racer Honda GL1000 Goldwing 'Cestus' zadupek tył fot. M. Jachorek

1975 Honda GL1000 Goldwing ‘Cestus’ / fot. M. Jachorek

Prawdziwy zbiornik paliwa znajduje się pod kanapą, a wlew umieszczony jest w ładnie przyciętej „tylnej sekcji motocykla”, czyli na zadupku. Tutaj jest też mój ulubiony detal Cestusa – przecudnie wkomponowane tylne światło stop. Mistrzostwo świata.

Goldwing Cafe Racer | Wykończenie

Całość wykończona jest w ciepłych, matowych kolorach z dbałością o najmniejszy detal. Uwierzylibyście, że tak stylowo można połączyć błękit z czekoladowym brązem? Za malowanie odpowiada najlepszy lubelski aerograf – Adam Brzezowski i, moim zdaniem, udało mu się dokonać niemożliwego.

Wzór, który wybrał dla tego cafe racera, sprawia, że nawet na postoju Goldwing wygląda „żwawo”. Klasa.

Goldwing Cafe Racer silnik fot. M. Jachorek

Goldwing Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘Cestus’ silnik / fot. M. Jachorek




Podsumowanie

Ten motocykl zelektryzuje światową scenę customów.

Goldwing jest trudną bazą i customy, które na nim powstają, praktycznie nigdy nie dają rady oderwać się od ciężaru gatunkowego protoplasty. Za to Cestus od Cardsharper Customs wydaje się mały, dynamiczny i wyjątkowo rześki. Co więcej, dla customowych ortodoksów będzie trudny do wrzucenia w którąś z mnożących się szufladek. Goldwing Cafe Racer? Cestus to przecież nie do końca cafe racer, nie do końca streetfighter itd. Na potrzeby tego tekstu zaklasyfikuję motocykl Tomka jako EPIC BIKE. Pasuje, prawda?

Cardsharper Customs ‘Cestus’ Goldwing Cafe Racer EPIC BIKE:

Goldwing Cafe Racer | Coffee Factory / fot. M. Jachorek

Goldwing Cafe Racer | Coffee Factory / fot. M. Jachorek

model: Aleksandra Kulińska
make-up: Magdalena Stępnik
foto: Artur Woszak
place: Coffee Factory

Tags: Café racer, cardsharper customs, custom, custom bike, customs, goldwing, goldwing cafe racer, honda, honda goldwing

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Goldwing Cafe Racer – 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘Cestus’ od Cardsharper Customs

Honda Goldwing to motocykl charakterystyczny. Jest łatwo rozpoznawana, ciągną się za nią liczne stereotypy i kojarzona jest ze specyficznym gronem użytkowników. Przeważnie budzi też skrajne emocje: albo Goldwingi lubimy, albo się z nich śmiejemy. Nikt nie jest obojętny.

Tekst: Sebastian Mądrachowski / foto: Artur Woszak, Marek Jachorek

broger moto

Jak ugryźć temat przebudowy Goldwinga, aby wznieść się ponad uprzedzenia i znaleźć aprobatę sympatyków modelu? Wczujcie się w Jacka Mulaka z Cardsharper Customs, kiedy w progu warsztatu stanął Tomek i poprosił o zbudowanie: „czegoś a’la cafe racer”. Założę się, że pierwszą myślą było coś na kształt:

Honda chciała ciężko, majestatycznie i wygodnie, a ja pokażę, że można dynamicznie, lekko i może trochę agresywnie.

Patrząc na efekt prac, możemy się cieszyć, że Tomek – właściciel Cestusa – zaakceptował tę wizję. Z motóra stworzonego do pokonywania długich tras udało się wyciągnąć esencję: potężnego pożeracza miejskich ulic. Patrząc na zakres modyfikacji, Goldwing Cafe Racer nie był łatwym projektem.

mod. Aleksandra Kulińska / fot. Vosh

Goldwing ‘Cestus’ | Baza

Goldwing trafił na rynek 43 lata temu, w 1974 roku. Po gigantycznym sukcesie modelu CB750 Honda zrozumiała, że mocny silnik, dobre zawieszenia i hamulce pozwalają sprzedawać motocykle. Właśnie wtedy zaprojektowany został GL1000 Goldwing, który posłużył za bazę do stworzenia opisywanego cafe racera.

GL1000 Goldwing to motocykl turystyczny. Dziś, kiedy czytamy takie rzeczy, przed oczami stają nam współczesne turystyki, wyposażone w radio, podgrzewane fotele i zmywarkę do naczyń. Kiedyś było inaczej. Wtedy motocykl turystyczny miał duży silnik i pozycję za kierownicą, która po przejechaniu 100 km nie gięła kręgosłupa w chińskie 8. Tyle.

Goldwing Cafe Racer 1975 Honda GL1000 Goldwing 'Cestus' cardsharper custooms cafe racer

Goldwing Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘Cestus’

Goldwing Cafe Racer | GL1000 Goldwing – dane techniczne, masa

Pierwszy GL1000 Goldwing napędzany jest czterocylindrowym boxerem o pojemności 999 ccm i waży prawie 270 kg na sucho. Po zatankowaniu masa rośnie do niebagatelnych 295 kg. Co ciekawe, silnik generuje mizerne 82 KM i mimo to rozpędza ten pocisk do prawie 200 km/h.

Baza solidna, ale żeby uciec od metki ociężałego zjadacza kilometrów, trzeba było się napracować.

model Aleksandra Kulińska / fot. Vosh

Goldwing Cafe Racer | mod. Aleksandra Kulińska / fot. Vosh

Goldwing Cafe Racer | ‘Cestus’ – przebudowa, zmiany

Już na wstępie widać wizję, która wyznaczała kierunek zmian. Jacek Mulak, właściciel Cardsharper Customs, nadał temu motórowi przydomek Cestus.

Cestus to skórzana, wzmacniana metalem rękawica, której używano do walki na setki lat zanim Jezus chodził po wodzie.

Goldwing Cafe Racer Honda GL1000 Goldwing zbiornik paliwa fot. M. Jachorek

1975 Honda GL1000 Goldwing ‘Cestus’ | Zegary / fot. M. Jachorek

Bokserskie zapędy projektu pokazuje choćby przednie zawieszenie. Bujany widelec Goldwinga zastąpił masywny przód upside-down od GSX-R’a 750. Z gryzionymi tarczami i radialnymi zaciskami. Mamy też czystą główkę ramy. Zegary znikły, a ich funkcję przejął elektroniczny wyświetlacz wtopiony w zbiornik paliwa. Sam zbiornik został zapożyczony z Hondy CX550. Podobnie jak w oryginalnym Goldwingu nie ma w nim paliwa, ale za to wdzięcznie skrywa elektronikę.

Cafe Racer Honda GL1000 Goldwing 'Cestus' zadupek tył fot. M. Jachorek

1975 Honda GL1000 Goldwing ‘Cestus’ / fot. M. Jachorek

Prawdziwy zbiornik paliwa znajduje się pod kanapą, a wlew umieszczony jest w ładnie przyciętej „tylnej sekcji motocykla”, czyli na zadupku. Tutaj jest też mój ulubiony detal Cestusa – przecudnie wkomponowane tylne światło stop. Mistrzostwo świata.

Goldwing Cafe Racer | Wykończenie

Całość wykończona jest w ciepłych, matowych kolorach z dbałością o najmniejszy detal. Uwierzylibyście, że tak stylowo można połączyć błękit z czekoladowym brązem? Za malowanie odpowiada najlepszy lubelski aerograf – Adam Brzezowski i, moim zdaniem, udało mu się dokonać niemożliwego.

Wzór, który wybrał dla tego cafe racera, sprawia, że nawet na postoju Goldwing wygląda „żwawo”. Klasa.

Goldwing Cafe Racer silnik fot. M. Jachorek

Goldwing Cafe Racer | 1975 Honda GL1000 Goldwing ‘Cestus’ silnik / fot. M. Jachorek




Podsumowanie

Ten motocykl zelektryzuje światową scenę customów.

Goldwing jest trudną bazą i customy, które na nim powstają, praktycznie nigdy nie dają rady oderwać się od ciężaru gatunkowego protoplasty. Za to Cestus od Cardsharper Customs wydaje się mały, dynamiczny i wyjątkowo rześki. Co więcej, dla customowych ortodoksów będzie trudny do wrzucenia w którąś z mnożących się szufladek. Goldwing Cafe Racer? Cestus to przecież nie do końca cafe racer, nie do końca streetfighter itd. Na potrzeby tego tekstu zaklasyfikuję motocykl Tomka jako EPIC BIKE. Pasuje, prawda?

Cardsharper Customs ‘Cestus’ Goldwing Cafe Racer EPIC BIKE:

Goldwing Cafe Racer | Coffee Factory / fot. M. Jachorek

Goldwing Cafe Racer | Coffee Factory / fot. M. Jachorek

model: Aleksandra Kulińska
make-up: Magdalena Stępnik
foto: Artur Woszak
place: Coffee Factory

Tags: Café racer, cardsharper customs, custom, custom bike, customs, goldwing, goldwing cafe racer, honda, honda goldwing

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

19 stycznia 2021
Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

7 grudnia 2020
Moto Guzzi V11 Le Mans

Moto Guzzi V11 Le Mans

26 sierpnia 2020
Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

11 czerwca 2020
Ariel model B i F – rocznik 1929

Ariel model B i F – rocznik 1929

21 stycznia 2020|0 Comments
Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

13 grudnia 2019
NSU 251 OSL 1938 salon Polska od motocyklisty

NSU 251 OSL 1938 salon Polska od motocyklisty

2 października 2019|0 Comments
Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

10 czerwca 2019|0 Comments
Victoria KR 8 1934 r. | UNIKAT!

Victoria KR 8 1934 r. | UNIKAT!

19 lutego 2019|0 Comments
HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

26 stycznia 2019|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

Honda Goldwing Turbo – Waga ciężka

19 stycznia 2021
Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

7 grudnia 2020
Moto Guzzi V11 Le Mans

Moto Guzzi V11 Le Mans

26 sierpnia 2020
Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

11 czerwca 2020
Ariel model B i F – rocznik 1929

Ariel model B i F – rocznik 1929

21 stycznia 2020|0 Comments
Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

13 grudnia 2019
NSU 251 OSL 1938 salon Polska od motocyklisty

NSU 251 OSL 1938 salon Polska od motocyklisty

2 października 2019|0 Comments
Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

10 czerwca 2019|0 Comments
Victoria KR 8 1934 r. | UNIKAT!

Victoria KR 8 1934 r. | UNIKAT!

19 lutego 2019|0 Comments
HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

HARLEY RZESZÓW | Hard Rock Beast by GOC

26 stycznia 2019|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry