BMW x5 F15 | Według internetowej Nonsensopedii, BMW to “najsłynniejsza marka drogich, niekoniecznie najlepszych, samochodów zwanych potocznie benzynożercami.”
tekst: Marcin Łukasik (Radio Zet/4Fun), Mor / fot.: Artur Woszak
Pokażemy Wam jakie jest nowe BMW x5 F15, ale najpierw ustalmy jedno: Nonsensopedia kłamie.
BMW x5 F15 – spalanie
BMW x5 F15 xDrive40e Plug-in Hybrid brzydzi się paliwem.
BMW x5 F15 opinie | Czy te oczy mogą kłamać?!(;
Naładowane do pełna w ogóle nie chce włączać silnika spalinowego, przynajmniej przez pierwsze 20km. Na tyle wystarcza prądu w akumulatorze. Później też nie ma dramatu. Benzynowe 2.0, bez wsparcia silników elektrycznych, spala ok. 10l/100km w cyklu mieszanym. Wynik jest zaskakująco dobry – mówimy przecież o naprawdę DUŻYM suvie: nowe X5 waży ponad 2200kg i ma aerodynamikę kiosku Ruchu.
Pierwsze co pomyślałem wsiadając do nowego X5 to to, że oprócz miejsca na nogi i wszystkie moje rzeczy, jest jeszcze trochę miejsca żeby rozłożyć rodzinny namiot z przedsionkiem. Odpalając hybrydę pojawia się myśl: “hmm… całkiem cicho i przytulnie w tym namiocie”. Później wciskasz gaz, zaczynasz jechać przez miasto i już wiesz, że Włóczykij z Muminków na pewno zazdrości Ci takiego dużego, szybkiego namiotu.
BMW X5 F15 x WNĘTRZE
BMW x5 F15 | xDrive40e Plug-in Hybrid | Test
Teraz kilka słów o tym na co warto zwrócić uwagę w tym samochodzie. X5 xDrive40e to pierwsza hybryda plug-in, która wyszła pod oryginalną marką BMW. Do tej pory technologia eDrive używana była wyłącznie przez oddział firmy: BMW i. Nowe BMW x5 F15 xDrive40e ma układ napędowy przeniesiony wprost z ultrasportowego BMW i8. Co to znaczy?
Że sportowym i8 nie było można jeździć po krawężnikach, a teraz można. Profit!
BMW x5 F15 | xDrive40e Plug-in Hybrid | Jak jeździ?
Model X5 F15 znamy od 2013 roku. Wygląda jak BMW, jakość wykończenia wciąż na premium-poziomie, miejsca w środku jest naprawdę dużo i jeździ szybko. “Szybko” oznacza bezproblemowy sprint od 0 do 100km/h poniżej 5 sekund. Co ciekawe, zawieszenie zestrojone jest bardziej komfortowo niż przyzwyczaiły nas inne modele BMW.
BMW x5 F15 | Zestaw testowy
Dzięki temu jesteśmy w stanie zaprzyjaźnić się nawet z najwyższym krawężnikiem, a jednocześnie przyjemnie przykleić się do drogi na obwodnicy miasta.
Ciekawostka: jeżeli zaparkujesz pod blokiem, a sąsiad wyjdzie z psem na spacer i będzie chciał obejrzeć czym przyjechałeś to… zanim skończy drugie okrążenie pies zasugeruje mu, że ma dość najdłuższego spaceru w tym tygodniu. X5 F15 jest naprawdę większe od poprzednika.
BMW x5 F15 | xDrive40e Plug-in Hybrid | Co z tą hybrydą?
Świat się zmienił. Do niedawna wszystkie topowe koncerny samochodowe za wszelką – przeważnie wysoką – cenę próbowały wcisnąć nam silnik diesla. Wychodzi na to, że zapasy silników na ropę już zniknęły z półek i wreszcie można dostać coś sensownego. Hybryda plug-in to naprawdę dobre rozwiązanie. 20-30km przejeżdżamy za free. Później spalanie też nie poraża, za to osiągi – owszem.
BMW x5 F15 | xDrive40e Plug-in Hybrid | Osiągi
“Jadąc na trasie Warszawa-Lublin, z wysokości budki myśliwego, spokojnie podziwiałem postęp prac nad nową trasą S17. W pewnym momencie zdałem sobie sprawę, że zwiedzających jest zbyt dużo. Wtedy wjechałem na obwodnicę Garwolina.
BMW x5 F15 plug-in hybrid | Zegary
Szkoda, że nie ma tam odcinkowego pomiaru prędkości, bo wysłałbym czasy do F1. Nowe X5 pomimo swoich gabarytów wciska w fotel jak awans naszej kadry na Mundial.”
BMW x5 F15 | xDrive40e Plug-in Hybrid | Cena?
Technologiczna przyszłość ma swoją cenę. W przypadku testowego egzemplarza cena to ok. 350 tys. zł i wcale nie jest to dużo. BMW x5 F15 jest wyposażone w topowe systemy napędu, multimediów i komfortu dostępne na rynku. Dla porównania zestawimy to z myśliwcami F16 kupionymi przez polski rząd. F16 technologicznie pochodzą z lat 70-tych, a za sztukę zapłaciliśmy prawie 100 mln złotych.
Wychodzi, że BMW trochę gorzej lata, lepiej jeździ, czyli chyba się opłaca.
Zwłaszcza, że na pokładzie X5 odpadają nam wszelkie wątpliwości typu: czy zima w tym roku zaskoczy drogowców? Drogowców i kierowców BMW X5 na pewno NIE.
PS. Do testowego zestawu BMW X5 F15 dołączony był rower elektryczny BMW eDrive – naczytujcie uważnie, niedługo pokażemy Wam o co cho z pedałami na prąd.
BMW X5 F15 x BMW eDrive x Marcin Łukasik
Marcin Łukasik | Prowadzący Listę Przebojów Radia ZET, prezenter telewizji 4FUN TV oraz 1/2 youtube’owego podcastu SerwuS Codzienny – zajarany motoryzacją od tankowania do tankowania!
POPRZEDNI
NASTĘPNY
BMW x5 F15 | Według internetowej Nonsensopedii, BMW to “najsłynniejsza marka drogich, niekoniecznie najlepszych, samochodów zwanych potocznie benzynożercami.”
tekst: Marcin Łukasik (Radio Zet/4Fun), Mor / fot.: Artur Woszak
Pokażemy Wam jakie jest nowe BMW x5 F15, ale najpierw ustalmy jedno: Nonsensopedia kłamie.
BMW x5 F15 – spalanie
BMW x5 F15 xDrive40e Plug-in Hybrid brzydzi się paliwem.
BMW x5 F15 opinie | Czy te oczy mogą kłamać?!(;
Naładowane do pełna w ogóle nie chce włączać silnika spalinowego, przynajmniej przez pierwsze 20km. Na tyle wystarcza prądu w akumulatorze. Później też nie ma dramatu. Benzynowe 2.0, bez wsparcia silników elektrycznych, spala ok. 10l/100km w cyklu mieszanym. Wynik jest zaskakująco dobry – mówimy przecież o naprawdę DUŻYM suvie: nowe X5 waży ponad 2200kg i ma aerodynamikę kiosku Ruchu.
Pierwsze co pomyślałem wsiadając do nowego X5 to to, że oprócz miejsca na nogi i wszystkie moje rzeczy, jest jeszcze trochę miejsca żeby rozłożyć rodzinny namiot z przedsionkiem. Odpalając hybrydę pojawia się myśl: “hmm… całkiem cicho i przytulnie w tym namiocie”. Później wciskasz gaz, zaczynasz jechać przez miasto i już wiesz, że Włóczykij z Muminków na pewno zazdrości Ci takiego dużego, szybkiego namiotu.
BMW X5 F15 x WNĘTRZE
BMW x5 F15 | xDrive40e Plug-in Hybrid | Test
Teraz kilka słów o tym na co warto zwrócić uwagę w tym samochodzie. X5 xDrive40e to pierwsza hybryda plug-in, która wyszła pod oryginalną marką BMW. Do tej pory technologia eDrive używana była wyłącznie przez oddział firmy: BMW i. Nowe BMW x5 F15 xDrive40e ma układ napędowy przeniesiony wprost z ultrasportowego BMW i8. Co to znaczy?
Że sportowym i8 nie było można jeździć po krawężnikach, a teraz można. Profit!
BMW x5 F15 | xDrive40e Plug-in Hybrid | Jak jeździ?
Model X5 F15 znamy od 2013 roku. Wygląda jak BMW, jakość wykończenia wciąż na premium-poziomie, miejsca w środku jest naprawdę dużo i jeździ szybko. “Szybko” oznacza bezproblemowy sprint od 0 do 100km/h poniżej 5 sekund. Co ciekawe, zawieszenie zestrojone jest bardziej komfortowo niż przyzwyczaiły nas inne modele BMW.
BMW x5 F15 | Zestaw testowy
Dzięki temu jesteśmy w stanie zaprzyjaźnić się nawet z najwyższym krawężnikiem, a jednocześnie przyjemnie przykleić się do drogi na obwodnicy miasta.
Ciekawostka: jeżeli zaparkujesz pod blokiem, a sąsiad wyjdzie z psem na spacer i będzie chciał obejrzeć czym przyjechałeś to… zanim skończy drugie okrążenie pies zasugeruje mu, że ma dość najdłuższego spaceru w tym tygodniu. X5 F15 jest naprawdę większe od poprzednika.
BMW x5 F15 | xDrive40e Plug-in Hybrid | Co z tą hybrydą?
Świat się zmienił. Do niedawna wszystkie topowe koncerny samochodowe za wszelką – przeważnie wysoką – cenę próbowały wcisnąć nam silnik diesla. Wychodzi na to, że zapasy silników na ropę już zniknęły z półek i wreszcie można dostać coś sensownego. Hybryda plug-in to naprawdę dobre rozwiązanie. 20-30km przejeżdżamy za free. Później spalanie też nie poraża, za to osiągi – owszem.
BMW x5 F15 | xDrive40e Plug-in Hybrid | Osiągi
“Jadąc na trasie Warszawa-Lublin, z wysokości budki myśliwego, spokojnie podziwiałem postęp prac nad nową trasą S17. W pewnym momencie zdałem sobie sprawę, że zwiedzających jest zbyt dużo. Wtedy wjechałem na obwodnicę Garwolina.
BMW x5 F15 plug-in hybrid | Zegary
Szkoda, że nie ma tam odcinkowego pomiaru prędkości, bo wysłałbym czasy do F1. Nowe X5 pomimo swoich gabarytów wciska w fotel jak awans naszej kadry na Mundial.”
BMW x5 F15 | xDrive40e Plug-in Hybrid | Cena?
Technologiczna przyszłość ma swoją cenę. W przypadku testowego egzemplarza cena to ok. 350 tys. zł i wcale nie jest to dużo. BMW x5 F15 jest wyposażone w topowe systemy napędu, multimediów i komfortu dostępne na rynku. Dla porównania zestawimy to z myśliwcami F16 kupionymi przez polski rząd. F16 technologicznie pochodzą z lat 70-tych, a za sztukę zapłaciliśmy prawie 100 mln złotych.
Wychodzi, że BMW trochę gorzej lata, lepiej jeździ, czyli chyba się opłaca.
Zwłaszcza, że na pokładzie X5 odpadają nam wszelkie wątpliwości typu: czy zima w tym roku zaskoczy drogowców? Drogowców i kierowców BMW X5 na pewno NIE.
PS. Do testowego zestawu BMW X5 F15 dołączony był rower elektryczny BMW eDrive – naczytujcie uważnie, niedługo pokażemy Wam o co cho z pedałami na prąd.
BMW X5 F15 x BMW eDrive x Marcin Łukasik
Marcin Łukasik | Prowadzący Listę Przebojów Radia ZET, prezenter telewizji 4FUN TV oraz 1/2 youtube’owego podcastu SerwuS Codzienny – zajarany motoryzacją od tankowania do tankowania!