Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Honda Civic Type R FK8 rig shot
Strona główna » Honda Civic Type R FK8 czyli TURBO Type R 2.0

Honda Civic Type R FK8 czyli TURBO Type R 2.0

Honda Civic Type R FK8 – nowy, najmocniejszy Civic na […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda Civic Type R FK8 czyli TURBO Type R 2.0

Honda Civic Type R FK8 czyli TURBO Type R 2.0

Honda Civic Type R FK8 – nowy, najmocniejszy Civic na […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda Civic Type R FK8 czyli TURBO Type R 2.0

Honda Civic Type R FK8 czyli TURBO Type R 2.0

Honda Civic Type R FK8 – nowy, najmocniejszy Civic na […]

Sebastian Mądrachowski

Honda Civic Type R FK8 – nowy, najmocniejszy Civic na rynku. Zabawka, której debiut nie przyniósł takich emocji, jakie wzbudziło zamontowanie turbosprężarki w poprzednim modelu. Co więcej, Honda nie dała się też podpuścić i nie postawiła na napęd wszystkich czterech kół. Zawiedzeni?

tekst: Sebastian Mądrachowski / foto: Michał Węgrzynek

Niepotrzebnie. To nadal najlepszy Type R, jaki mógł się wydarzyć. Trudno wczuć się w społeczność fanów tego modelu, ale akurat oni narzekać nie powinni. Jest mocna ośka, jest design żywcem wyrwany z japońskiego anime i jest podwójne uderzenie mocy, kiedy wjeżdża turbina i VTEC. Sama radość. Problem jest taki, że świat poszedł do przodu i odcinanie kuponów od pomysłów sprzed kilku lat już się nie sprawdza. Czy to dobre auto dla kogoś, kto potrzebuje mocnej zabawki na miasto? Czy to sensowny samochód do okazyjnych wizyt na torze? Pomogę wam to ocenić.

Honda Civic Type R FK8 tył spoiler

Honda Civic Type R FK8 w stronę słońca:)




Mocno jeżdżąc poprzednim modelem, orzekliśmy, że to już nie jest zwykły „hot hatch”, tylko coś więcej. Wiedzieliśmy, że Civic Type R konkuruje z najciekawszymi samochodami na masowym rynku: Renault Megane’em RS (275 KM), VW Golfem R (300 KM, 4×4), Fordem Focusem RS (350 KM, 4×4). Konkurencja się nie zmieniła, Civic też nie bardzo i to właśnie jest problem. Fakt – Civic Type R FK8 jest szybszy niż poprzednik, model FK2, ale wynika to jedynie z przekonstruowanej płyty podłogowej. Niżej rozłożony środek ciężkości i nieco szersze opony zwiększają prędkość lotu po zakrętach, ale na tym kończy się rozwój konstrukcji.

Honda Civic Type R FK8 – silnik i napęd

Nowy model dostał dokładnie ten sam silnik – jednostkę K20C1. Było 310 KM/400 Nm, teraz jest 320 KM, moment pozostał bez zmian. Ot zwykły remap komputera, co może być dobrą informacją dla posiadaczy poprzedniego modelu. Skoro Honda marketingowo podniosła moc o 10 KM i nadal daje gwarancję, możemy się spodziewać, że ktoś to policzył i do wytrzymałości materiałowej silnika jeszcze daleko. Silnik sam w sobie jest genialny.

Honda Civic Type R FK8 bok

Honda Civic Type R FK8 | fot. M. Węgrzynek

W trybie R, a więc z najmocniejszymi mapami wtrysku i najszybszą reakcją na otwarcie przepustnicy, jest szybki. W 5,8 s rozpędza samochód do 100 km/h, a poezja zaczyna się, kiedy próbujemy nadążyć ze zmianą biegów. Auto chodzi po obrotach tak szybko, że gdyby nie shift light, to praktycznie na każdym biegu zahaczalibyśmy o odcinę. Nie warto patrzeć na obrotomierz, bo on też nie nadąża. Albo pomoże modlitwa do ducha Ayrtona Senny o nadprzyrodzone umiejętności jazdy samochodem, albo pogódźmy się z tym, że czasem nie zdążymy w porę zmienić biegu. Swoją drogą, mam wrażenie, że Hondy to lubią…

Honda Civic Type R FK8 – skrzynia biegów

Kontrolę nad tym, jak szybkie jest nowe 2.0 turbo Hondy, ułatwia skrzynia biegów. Długie przełożenia, krótki skok lewarka i wyczuwalnie mocno zapinające sprzęgło pozwalają łatwo wczuć się w samochód. Wczuć się warto, bo od 2500 obr./min zaczyna dmuchać turbo, a świat nabiera tempa. Wtedy wstrzymujemy oddech, by po chwili zachwycić się jeszcze raz, kiedy przestawią się fazy rozrządu. Trwa to moment i zawsze kończy się panicznym wysprzęgleniem i próbą zmiany biegu, zanim złapie nas odcina. Takie „dobro” po japońsku.

Honda Civic Type R FK8 wnętrze

Honda Civic Type R FK8 wnętrze

Honda Civic Type R FK8 – adaptacyjne zawieszenie i hamulce

Przeciąg wywoływany przez silnik K20C1 w ryzach trzyma adaptacyjne zawieszenie, którego sztywność dopasowuje się do wybranego trybu jazdy i tego, co aktualnie dzieje się z samochodem. Nas interesuje zachowanie w trybie R. Civic podczas przyspieszania utwardza tył, a przy hamowaniu usztywnia przód – klasyka, jeżeli chodzi o działanie aktywnego zawieszenia. Tryb R już na wstępie utwardza amortyzatory, dzięki czemu mocno poprawia wyczucie tego, co się dzieje pod kołami. Jak przejedziecie po żyletce, to będziecie o tym wiedzieć.

Honda Civic Type R FK8 side shot

Type R FK8

Honda Civic Type R FK8 jeździ na 20-calowych kołach z oponami Continental w rozmiarze 245/30. Zaciski Brembo, 18-calowe tarcze przód – wszystko to, co tygryski lubią najbardziej. Dołóżcie do tego duży docisk aerodynamiczny, małą masę (ok. 1400 kg) i wsparcie adaptacyjnego zawieszenia, które utwardza przód w momencie hamowania, a otrzymacie układ hamulcowy, który wszystko zatrzymuje. Świat staje na głowie, samochód staje dęba, pasażerowie stają na rzęsach, pies staje na uszach, a układ hamulcowy staje na wysokości zadania. Tak to mniej więcej działa.

Honda Civic Type R FK8 – Cena i konkurencja, czyli: CZY WARTO?

Więcej przeczytasz i zobaczysz w papierowym wydaniu #1 Magazynu Motór.
Zamów, spodoba Ci się.

Honda Civic Type R FK8 – Dane techniczne i spalanie

 

Prędkość maksymalna272 km/h
Przyśpieszenie do 100 km/h5,8 s
Norma EuroEuro 6
Liczba miejsc5
Liczba drzwi5
Moc320 KM
Momen obrotowy400 Nm
Pojemność skokowa silnika1996 cm3
Średnica x skok (mm)86.0 x 85.9
Liczba cylindrów4
Liczba zaworów16
Pojemność zbiornika paliwa46 l
Masa własna1380-1420 kg
Ładowność340-380 kg
Skrzynia biegówAutomatyczna
NapędNapęd na przód
Rozmiar opon i felg245/30 ZR20 20″

 




FK8 przódType R FK8 z pyszczka

FK8 front

Type R FK8 całość

Type R FK8 w całej okazałości

Tags: civic, civic type r, civic type r fk8, civic type r moc, honda, Honda Civic Type R FK8, opinie, test, type r 2018 cena

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Honda Civic Type R FK8 – nowy, najmocniejszy Civic na rynku. Zabawka, której debiut nie przyniósł takich emocji, jakie wzbudziło zamontowanie turbosprężarki w poprzednim modelu. Co więcej, Honda nie dała się też podpuścić i nie postawiła na napęd wszystkich czterech kół. Zawiedzeni?

tekst: Sebastian Mądrachowski / foto: Michał Węgrzynek

Niepotrzebnie. To nadal najlepszy Type R, jaki mógł się wydarzyć. Trudno wczuć się w społeczność fanów tego modelu, ale akurat oni narzekać nie powinni. Jest mocna ośka, jest design żywcem wyrwany z japońskiego anime i jest podwójne uderzenie mocy, kiedy wjeżdża turbina i VTEC. Sama radość. Problem jest taki, że świat poszedł do przodu i odcinanie kuponów od pomysłów sprzed kilku lat już się nie sprawdza. Czy to dobre auto dla kogoś, kto potrzebuje mocnej zabawki na miasto? Czy to sensowny samochód do okazyjnych wizyt na torze? Pomogę wam to ocenić.

Honda Civic Type R FK8 tył spoiler

Honda Civic Type R FK8 w stronę słońca:)




Mocno jeżdżąc poprzednim modelem, orzekliśmy, że to już nie jest zwykły „hot hatch”, tylko coś więcej. Wiedzieliśmy, że Civic Type R konkuruje z najciekawszymi samochodami na masowym rynku: Renault Megane’em RS (275 KM), VW Golfem R (300 KM, 4×4), Fordem Focusem RS (350 KM, 4×4). Konkurencja się nie zmieniła, Civic też nie bardzo i to właśnie jest problem. Fakt – Civic Type R FK8 jest szybszy niż poprzednik, model FK2, ale wynika to jedynie z przekonstruowanej płyty podłogowej. Niżej rozłożony środek ciężkości i nieco szersze opony zwiększają prędkość lotu po zakrętach, ale na tym kończy się rozwój konstrukcji.

Honda Civic Type R FK8 – silnik i napęd

Nowy model dostał dokładnie ten sam silnik – jednostkę K20C1. Było 310 KM/400 Nm, teraz jest 320 KM, moment pozostał bez zmian. Ot zwykły remap komputera, co może być dobrą informacją dla posiadaczy poprzedniego modelu. Skoro Honda marketingowo podniosła moc o 10 KM i nadal daje gwarancję, możemy się spodziewać, że ktoś to policzył i do wytrzymałości materiałowej silnika jeszcze daleko. Silnik sam w sobie jest genialny.

Honda Civic Type R FK8 bok

Honda Civic Type R FK8 | fot. M. Węgrzynek

W trybie R, a więc z najmocniejszymi mapami wtrysku i najszybszą reakcją na otwarcie przepustnicy, jest szybki. W 5,8 s rozpędza samochód do 100 km/h, a poezja zaczyna się, kiedy próbujemy nadążyć ze zmianą biegów. Auto chodzi po obrotach tak szybko, że gdyby nie shift light, to praktycznie na każdym biegu zahaczalibyśmy o odcinę. Nie warto patrzeć na obrotomierz, bo on też nie nadąża. Albo pomoże modlitwa do ducha Ayrtona Senny o nadprzyrodzone umiejętności jazdy samochodem, albo pogódźmy się z tym, że czasem nie zdążymy w porę zmienić biegu. Swoją drogą, mam wrażenie, że Hondy to lubią…

Honda Civic Type R FK8 – skrzynia biegów

Kontrolę nad tym, jak szybkie jest nowe 2.0 turbo Hondy, ułatwia skrzynia biegów. Długie przełożenia, krótki skok lewarka i wyczuwalnie mocno zapinające sprzęgło pozwalają łatwo wczuć się w samochód. Wczuć się warto, bo od 2500 obr./min zaczyna dmuchać turbo, a świat nabiera tempa. Wtedy wstrzymujemy oddech, by po chwili zachwycić się jeszcze raz, kiedy przestawią się fazy rozrządu. Trwa to moment i zawsze kończy się panicznym wysprzęgleniem i próbą zmiany biegu, zanim złapie nas odcina. Takie „dobro” po japońsku.

Honda Civic Type R FK8 wnętrze

Honda Civic Type R FK8 wnętrze

Honda Civic Type R FK8 – adaptacyjne zawieszenie i hamulce

Przeciąg wywoływany przez silnik K20C1 w ryzach trzyma adaptacyjne zawieszenie, którego sztywność dopasowuje się do wybranego trybu jazdy i tego, co aktualnie dzieje się z samochodem. Nas interesuje zachowanie w trybie R. Civic podczas przyspieszania utwardza tył, a przy hamowaniu usztywnia przód – klasyka, jeżeli chodzi o działanie aktywnego zawieszenia. Tryb R już na wstępie utwardza amortyzatory, dzięki czemu mocno poprawia wyczucie tego, co się dzieje pod kołami. Jak przejedziecie po żyletce, to będziecie o tym wiedzieć.

Honda Civic Type R FK8 side shot

Type R FK8

Honda Civic Type R FK8 jeździ na 20-calowych kołach z oponami Continental w rozmiarze 245/30. Zaciski Brembo, 18-calowe tarcze przód – wszystko to, co tygryski lubią najbardziej. Dołóżcie do tego duży docisk aerodynamiczny, małą masę (ok. 1400 kg) i wsparcie adaptacyjnego zawieszenia, które utwardza przód w momencie hamowania, a otrzymacie układ hamulcowy, który wszystko zatrzymuje. Świat staje na głowie, samochód staje dęba, pasażerowie stają na rzęsach, pies staje na uszach, a układ hamulcowy staje na wysokości zadania. Tak to mniej więcej działa.

Honda Civic Type R FK8 – Cena i konkurencja, czyli: CZY WARTO?

Więcej przeczytasz i zobaczysz w papierowym wydaniu #1 Magazynu Motór.
Zamów, spodoba Ci się.

Honda Civic Type R FK8 – Dane techniczne i spalanie

 

Prędkość maksymalna272 km/h
Przyśpieszenie do 100 km/h5,8 s
Norma EuroEuro 6
Liczba miejsc5
Liczba drzwi5
Moc320 KM
Momen obrotowy400 Nm
Pojemność skokowa silnika1996 cm3
Średnica x skok (mm)86.0 x 85.9
Liczba cylindrów4
Liczba zaworów16
Pojemność zbiornika paliwa46 l
Masa własna1380-1420 kg
Ładowność340-380 kg
Skrzynia biegówAutomatyczna
NapędNapęd na przód
Rozmiar opon i felg245/30 ZR20 20″

 




FK8 przódType R FK8 z pyszczka

FK8 front

Type R FK8 całość

Type R FK8 w całej okazałości

Tags: civic, civic type r, civic type r fk8, civic type r moc, honda, Honda Civic Type R FK8, opinie, test, type r 2018 cena
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry