Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Honda Civic Type R FK8 rig shot
Strona główna » Honda Civic Type R FK8 czyli TURBO Type R 2.0

Honda Civic Type R FK8 czyli TURBO Type R 2.0

Honda Civic Type R FK8 – nowy, najmocniejszy Civic na […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda Civic Type R FK8 czyli TURBO Type R 2.0

Honda Civic Type R FK8 czyli TURBO Type R 2.0

Honda Civic Type R FK8 – nowy, najmocniejszy Civic na […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Honda Civic Type R FK8 czyli TURBO Type R 2.0

Honda Civic Type R FK8 czyli TURBO Type R 2.0

Honda Civic Type R FK8 – nowy, najmocniejszy Civic na […]

Sebastian Mądrachowski

Honda Civic Type R FK8 – nowy, najmocniejszy Civic na rynku. Zabawka, której debiut nie przyniósł takich emocji, jakie wzbudziło zamontowanie turbosprężarki w poprzednim modelu. Co więcej, Honda nie dała się też podpuścić i nie postawiła na napęd wszystkich czterech kół. Zawiedzeni?

tekst: Sebastian Mądrachowski / foto: Michał Węgrzynek

Niepotrzebnie. To nadal najlepszy Type R, jaki mógł się wydarzyć. Trudno wczuć się w społeczność fanów tego modelu, ale akurat oni narzekać nie powinni. Jest mocna ośka, jest design żywcem wyrwany z japońskiego anime i jest podwójne uderzenie mocy, kiedy wjeżdża turbina i VTEC. Sama radość. Problem jest taki, że świat poszedł do przodu i odcinanie kuponów od pomysłów sprzed kilku lat już się nie sprawdza. Czy to dobre auto dla kogoś, kto potrzebuje mocnej zabawki na miasto? Czy to sensowny samochód do okazyjnych wizyt na torze? Pomogę wam to ocenić.

Honda Civic Type R FK8 tył spoiler

Honda Civic Type R FK8 w stronę słońca:)




Mocno jeżdżąc poprzednim modelem, orzekliśmy, że to już nie jest zwykły „hot hatch”, tylko coś więcej. Wiedzieliśmy, że Civic Type R konkuruje z najciekawszymi samochodami na masowym rynku: Renault Megane’em RS (275 KM), VW Golfem R (300 KM, 4×4), Fordem Focusem RS (350 KM, 4×4). Konkurencja się nie zmieniła, Civic też nie bardzo i to właśnie jest problem. Fakt – Civic Type R FK8 jest szybszy niż poprzednik, model FK2, ale wynika to jedynie z przekonstruowanej płyty podłogowej. Niżej rozłożony środek ciężkości i nieco szersze opony zwiększają prędkość lotu po zakrętach, ale na tym kończy się rozwój konstrukcji.

Honda Civic Type R FK8 – silnik i napęd

Nowy model dostał dokładnie ten sam silnik – jednostkę K20C1. Było 310 KM/400 Nm, teraz jest 320 KM, moment pozostał bez zmian. Ot zwykły remap komputera, co może być dobrą informacją dla posiadaczy poprzedniego modelu. Skoro Honda marketingowo podniosła moc o 10 KM i nadal daje gwarancję, możemy się spodziewać, że ktoś to policzył i do wytrzymałości materiałowej silnika jeszcze daleko. Silnik sam w sobie jest genialny.

Honda Civic Type R FK8 bok

Honda Civic Type R FK8 | fot. M. Węgrzynek

W trybie R, a więc z najmocniejszymi mapami wtrysku i najszybszą reakcją na otwarcie przepustnicy, jest szybki. W 5,8 s rozpędza samochód do 100 km/h, a poezja zaczyna się, kiedy próbujemy nadążyć ze zmianą biegów. Auto chodzi po obrotach tak szybko, że gdyby nie shift light, to praktycznie na każdym biegu zahaczalibyśmy o odcinę. Nie warto patrzeć na obrotomierz, bo on też nie nadąża. Albo pomoże modlitwa do ducha Ayrtona Senny o nadprzyrodzone umiejętności jazdy samochodem, albo pogódźmy się z tym, że czasem nie zdążymy w porę zmienić biegu. Swoją drogą, mam wrażenie, że Hondy to lubią…

Honda Civic Type R FK8 – skrzynia biegów

Kontrolę nad tym, jak szybkie jest nowe 2.0 turbo Hondy, ułatwia skrzynia biegów. Długie przełożenia, krótki skok lewarka i wyczuwalnie mocno zapinające sprzęgło pozwalają łatwo wczuć się w samochód. Wczuć się warto, bo od 2500 obr./min zaczyna dmuchać turbo, a świat nabiera tempa. Wtedy wstrzymujemy oddech, by po chwili zachwycić się jeszcze raz, kiedy przestawią się fazy rozrządu. Trwa to moment i zawsze kończy się panicznym wysprzęgleniem i próbą zmiany biegu, zanim złapie nas odcina. Takie „dobro” po japońsku.

Honda Civic Type R FK8 wnętrze

Honda Civic Type R FK8 wnętrze

Honda Civic Type R FK8 – adaptacyjne zawieszenie i hamulce

Przeciąg wywoływany przez silnik K20C1 w ryzach trzyma adaptacyjne zawieszenie, którego sztywność dopasowuje się do wybranego trybu jazdy i tego, co aktualnie dzieje się z samochodem. Nas interesuje zachowanie w trybie R. Civic podczas przyspieszania utwardza tył, a przy hamowaniu usztywnia przód – klasyka, jeżeli chodzi o działanie aktywnego zawieszenia. Tryb R już na wstępie utwardza amortyzatory, dzięki czemu mocno poprawia wyczucie tego, co się dzieje pod kołami. Jak przejedziecie po żyletce, to będziecie o tym wiedzieć.

Honda Civic Type R FK8 side shot

Type R FK8

Honda Civic Type R FK8 jeździ na 20-calowych kołach z oponami Continental w rozmiarze 245/30. Zaciski Brembo, 18-calowe tarcze przód – wszystko to, co tygryski lubią najbardziej. Dołóżcie do tego duży docisk aerodynamiczny, małą masę (ok. 1400 kg) i wsparcie adaptacyjnego zawieszenia, które utwardza przód w momencie hamowania, a otrzymacie układ hamulcowy, który wszystko zatrzymuje. Świat staje na głowie, samochód staje dęba, pasażerowie stają na rzęsach, pies staje na uszach, a układ hamulcowy staje na wysokości zadania. Tak to mniej więcej działa.

Honda Civic Type R FK8 – Cena i konkurencja, czyli: CZY WARTO?

Więcej przeczytasz i zobaczysz w papierowym wydaniu #1 Magazynu Motór.
Zamów, spodoba Ci się.

Honda Civic Type R FK8 – Dane techniczne i spalanie

 

Prędkość maksymalna272 km/h
Przyśpieszenie do 100 km/h5,8 s
Norma EuroEuro 6
Liczba miejsc5
Liczba drzwi5
Moc320 KM
Momen obrotowy400 Nm
Pojemność skokowa silnika1996 cm3
Średnica x skok (mm)86.0 x 85.9
Liczba cylindrów4
Liczba zaworów16
Pojemność zbiornika paliwa46 l
Masa własna1380-1420 kg
Ładowność340-380 kg
Skrzynia biegówAutomatyczna
NapędNapęd na przód
Rozmiar opon i felg245/30 ZR20 20″

 




FK8 przódType R FK8 z pyszczka

FK8 front

Type R FK8 całość

Type R FK8 w całej okazałości

Tags: civic, civic type r, civic type r fk8, civic type r moc, honda, Honda Civic Type R FK8, opinie, test, type r 2018 cena

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Honda Civic Type R FK8 – nowy, najmocniejszy Civic na rynku. Zabawka, której debiut nie przyniósł takich emocji, jakie wzbudziło zamontowanie turbosprężarki w poprzednim modelu. Co więcej, Honda nie dała się też podpuścić i nie postawiła na napęd wszystkich czterech kół. Zawiedzeni?

tekst: Sebastian Mądrachowski / foto: Michał Węgrzynek

Niepotrzebnie. To nadal najlepszy Type R, jaki mógł się wydarzyć. Trudno wczuć się w społeczność fanów tego modelu, ale akurat oni narzekać nie powinni. Jest mocna ośka, jest design żywcem wyrwany z japońskiego anime i jest podwójne uderzenie mocy, kiedy wjeżdża turbina i VTEC. Sama radość. Problem jest taki, że świat poszedł do przodu i odcinanie kuponów od pomysłów sprzed kilku lat już się nie sprawdza. Czy to dobre auto dla kogoś, kto potrzebuje mocnej zabawki na miasto? Czy to sensowny samochód do okazyjnych wizyt na torze? Pomogę wam to ocenić.

Honda Civic Type R FK8 tył spoiler

Honda Civic Type R FK8 w stronę słońca:)




Mocno jeżdżąc poprzednim modelem, orzekliśmy, że to już nie jest zwykły „hot hatch”, tylko coś więcej. Wiedzieliśmy, że Civic Type R konkuruje z najciekawszymi samochodami na masowym rynku: Renault Megane’em RS (275 KM), VW Golfem R (300 KM, 4×4), Fordem Focusem RS (350 KM, 4×4). Konkurencja się nie zmieniła, Civic też nie bardzo i to właśnie jest problem. Fakt – Civic Type R FK8 jest szybszy niż poprzednik, model FK2, ale wynika to jedynie z przekonstruowanej płyty podłogowej. Niżej rozłożony środek ciężkości i nieco szersze opony zwiększają prędkość lotu po zakrętach, ale na tym kończy się rozwój konstrukcji.

Honda Civic Type R FK8 – silnik i napęd

Nowy model dostał dokładnie ten sam silnik – jednostkę K20C1. Było 310 KM/400 Nm, teraz jest 320 KM, moment pozostał bez zmian. Ot zwykły remap komputera, co może być dobrą informacją dla posiadaczy poprzedniego modelu. Skoro Honda marketingowo podniosła moc o 10 KM i nadal daje gwarancję, możemy się spodziewać, że ktoś to policzył i do wytrzymałości materiałowej silnika jeszcze daleko. Silnik sam w sobie jest genialny.

Honda Civic Type R FK8 bok

Honda Civic Type R FK8 | fot. M. Węgrzynek

W trybie R, a więc z najmocniejszymi mapami wtrysku i najszybszą reakcją na otwarcie przepustnicy, jest szybki. W 5,8 s rozpędza samochód do 100 km/h, a poezja zaczyna się, kiedy próbujemy nadążyć ze zmianą biegów. Auto chodzi po obrotach tak szybko, że gdyby nie shift light, to praktycznie na każdym biegu zahaczalibyśmy o odcinę. Nie warto patrzeć na obrotomierz, bo on też nie nadąża. Albo pomoże modlitwa do ducha Ayrtona Senny o nadprzyrodzone umiejętności jazdy samochodem, albo pogódźmy się z tym, że czasem nie zdążymy w porę zmienić biegu. Swoją drogą, mam wrażenie, że Hondy to lubią…

Honda Civic Type R FK8 – skrzynia biegów

Kontrolę nad tym, jak szybkie jest nowe 2.0 turbo Hondy, ułatwia skrzynia biegów. Długie przełożenia, krótki skok lewarka i wyczuwalnie mocno zapinające sprzęgło pozwalają łatwo wczuć się w samochód. Wczuć się warto, bo od 2500 obr./min zaczyna dmuchać turbo, a świat nabiera tempa. Wtedy wstrzymujemy oddech, by po chwili zachwycić się jeszcze raz, kiedy przestawią się fazy rozrządu. Trwa to moment i zawsze kończy się panicznym wysprzęgleniem i próbą zmiany biegu, zanim złapie nas odcina. Takie „dobro” po japońsku.

Honda Civic Type R FK8 wnętrze

Honda Civic Type R FK8 wnętrze

Honda Civic Type R FK8 – adaptacyjne zawieszenie i hamulce

Przeciąg wywoływany przez silnik K20C1 w ryzach trzyma adaptacyjne zawieszenie, którego sztywność dopasowuje się do wybranego trybu jazdy i tego, co aktualnie dzieje się z samochodem. Nas interesuje zachowanie w trybie R. Civic podczas przyspieszania utwardza tył, a przy hamowaniu usztywnia przód – klasyka, jeżeli chodzi o działanie aktywnego zawieszenia. Tryb R już na wstępie utwardza amortyzatory, dzięki czemu mocno poprawia wyczucie tego, co się dzieje pod kołami. Jak przejedziecie po żyletce, to będziecie o tym wiedzieć.

Honda Civic Type R FK8 side shot

Type R FK8

Honda Civic Type R FK8 jeździ na 20-calowych kołach z oponami Continental w rozmiarze 245/30. Zaciski Brembo, 18-calowe tarcze przód – wszystko to, co tygryski lubią najbardziej. Dołóżcie do tego duży docisk aerodynamiczny, małą masę (ok. 1400 kg) i wsparcie adaptacyjnego zawieszenia, które utwardza przód w momencie hamowania, a otrzymacie układ hamulcowy, który wszystko zatrzymuje. Świat staje na głowie, samochód staje dęba, pasażerowie stają na rzęsach, pies staje na uszach, a układ hamulcowy staje na wysokości zadania. Tak to mniej więcej działa.

Honda Civic Type R FK8 – Cena i konkurencja, czyli: CZY WARTO?

Więcej przeczytasz i zobaczysz w papierowym wydaniu #1 Magazynu Motór.
Zamów, spodoba Ci się.

Honda Civic Type R FK8 – Dane techniczne i spalanie

 

Prędkość maksymalna272 km/h
Przyśpieszenie do 100 km/h5,8 s
Norma EuroEuro 6
Liczba miejsc5
Liczba drzwi5
Moc320 KM
Momen obrotowy400 Nm
Pojemność skokowa silnika1996 cm3
Średnica x skok (mm)86.0 x 85.9
Liczba cylindrów4
Liczba zaworów16
Pojemność zbiornika paliwa46 l
Masa własna1380-1420 kg
Ładowność340-380 kg
Skrzynia biegówAutomatyczna
NapędNapęd na przód
Rozmiar opon i felg245/30 ZR20 20″

 




FK8 przódType R FK8 z pyszczka

FK8 front

Type R FK8 całość

Type R FK8 w całej okazałości

Tags: civic, civic type r, civic type r fk8, civic type r moc, honda, Honda Civic Type R FK8, opinie, test, type r 2018 cena

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry