MINI Clubman Cooper S
MINI Clubman Cooper S to auto trudne do skatalogowania. Choć marka przyzwyczaiła nas do produkcji niewielkich aut, ten model ma rozstaw osi większy od Forda Focusa. Niech Was nie zwiedzie również nadwozie, bo to pełnoprawne kombi z zapasem mocy pod prawą nogą.
Foto: MINI
MINI Clubman Cooper S – wymiary i prowadzenie
Prezentowane MINI tak na prawdę nie jest mini. Mówimy o samochodzie, który ma ponad 4 metry długości i 1,80 metra szerokości. O rozmiarach gokarta, które poniekąd wpisują się w genezę marki możemy zapomnieć, ale prowadzenie to już inna bajka.
Układ kierowniczy stawia przyjemny opór, co w połączeniu z benzynowym silnikiem 2.0 o mocy 192 KM i 280 Nm daje nam zwinną zabawkę do jazdy na co dzień. Całość dopełnia 8-stopniowa skrzynia biegów, która nie gubi się z doborem przełożenia i działa błyskawicznie w każdym z dostępnych trybów.
MINI Clubman Cooper S – widoczność, wnętrze i jakość wykonania
Niestety w ruchu miejskim wrażenia z jazdy schodzą na drugi plan. Pierwszą rysą na odbiorze brytyjskiej dumy jest widoczność. Przednia szyba ustawiona jest zbyt pionowo, przez co trzeba się nagimnastykować za każdym razem, kiedy staniemy jako pierwsi na światłach. Z widokiem do tyłu nie jest lepiej. Kamerę cofania uważam za obowiązkowy element wyposażenia.
Wnętrze każdego MINI jest oryginalne. Nie ma szans, żeby pomylić je z jakąkolwiek inną marką. Wykonanie i dbałość o szczegóły jest na poziomie, jakiego spodziewamy się wydając ok. 150 000 zł. W testowym modelu miałem granatową, skórzaną tapicerkę Indygo Blue, która wygląda niesamowicie. Niestety oryginalność nie pozwoliła mi zapomnieć o ergonomii. Uchwyty na napoje są zbyt daleko. Podobnie jak przełączniki, które notabene wyglądają bardzo rasowo.
Nie da się nie zauważyć braku miejsca do odłożenia telefonu powyżej 5,5”. Jeżeli posiadasz telefon z Androidem sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, ponieważ producent nie przewidział opcjonalnego Android Auto.
Auto choć nie bez wad, na pewno jest godne uwagi. Szczególnie jeżeli szukamy ciekawie wyglądającego pojazdu, który poza zawiezieniem nas z punktu A do B, da nam satysfakcję i przyjemność z prowadzenia.
MINI Clubman Cooper S – dane techniczne
Silnik | R4 2,0 l |
---|---|
Moc | 192 KM @ 5,000 rpm (141 kW) |
Moment | 281 Nm |
Skrzynia | 6 biegowy manual |
Napęd | AWD |
0-100 km/h | 7,0 s |
V-max | 225 km/h |
Spalanie: | |
Miasto | 11.4 L/100 km |
Trasa | 7.8 L/100 km |
Cykl mieszany | 9.4 L/100 km |
Zasięg | 531 km |
Emisja CO₂ | 227 g/km |
Wymiary / Waga | |
---|---|
Długość | 4,275 mm (168″) |
Szerokość | 1,801 mm (71″) |
Wysokość | 1,440 mm (57″) |
Rozstaw osi | 2,670 mm (105″) |
Waga | 1,563 kg (3,446 lb) |
POPRZEDNI
NASTĘPNY
MINI Clubman Cooper S
MINI Clubman Cooper S to auto trudne do skatalogowania. Choć marka przyzwyczaiła nas do produkcji niewielkich aut, ten model ma rozstaw osi większy od Forda Focusa. Niech Was nie zwiedzie również nadwozie, bo to pełnoprawne kombi z zapasem mocy pod prawą nogą.
Foto: MINI
MINI Clubman Cooper S – wymiary i prowadzenie
Prezentowane MINI tak na prawdę nie jest mini. Mówimy o samochodzie, który ma ponad 4 metry długości i 1,80 metra szerokości. O rozmiarach gokarta, które poniekąd wpisują się w genezę marki możemy zapomnieć, ale prowadzenie to już inna bajka.
Układ kierowniczy stawia przyjemny opór, co w połączeniu z benzynowym silnikiem 2.0 o mocy 192 KM i 280 Nm daje nam zwinną zabawkę do jazdy na co dzień. Całość dopełnia 8-stopniowa skrzynia biegów, która nie gubi się z doborem przełożenia i działa błyskawicznie w każdym z dostępnych trybów.
MINI Clubman Cooper S – widoczność, wnętrze i jakość wykonania
Niestety w ruchu miejskim wrażenia z jazdy schodzą na drugi plan. Pierwszą rysą na odbiorze brytyjskiej dumy jest widoczność. Przednia szyba ustawiona jest zbyt pionowo, przez co trzeba się nagimnastykować za każdym razem, kiedy staniemy jako pierwsi na światłach. Z widokiem do tyłu nie jest lepiej. Kamerę cofania uważam za obowiązkowy element wyposażenia.
Wnętrze każdego MINI jest oryginalne. Nie ma szans, żeby pomylić je z jakąkolwiek inną marką. Wykonanie i dbałość o szczegóły jest na poziomie, jakiego spodziewamy się wydając ok. 150 000 zł. W testowym modelu miałem granatową, skórzaną tapicerkę Indygo Blue, która wygląda niesamowicie. Niestety oryginalność nie pozwoliła mi zapomnieć o ergonomii. Uchwyty na napoje są zbyt daleko. Podobnie jak przełączniki, które notabene wyglądają bardzo rasowo.
Nie da się nie zauważyć braku miejsca do odłożenia telefonu powyżej 5,5”. Jeżeli posiadasz telefon z Androidem sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, ponieważ producent nie przewidział opcjonalnego Android Auto.
Auto choć nie bez wad, na pewno jest godne uwagi. Szczególnie jeżeli szukamy ciekawie wyglądającego pojazdu, który poza zawiezieniem nas z punktu A do B, da nam satysfakcję i przyjemność z prowadzenia.
MINI Clubman Cooper S – dane techniczne
Silnik | R4 2,0 l |
---|---|
Moc | 192 KM @ 5,000 rpm (141 kW) |
Moment | 281 Nm |
Skrzynia | 6 biegowy manual |
Napęd | AWD |
0-100 km/h | 7,0 s |
V-max | 225 km/h |
Spalanie: | |
Miasto | 11.4 L/100 km |
Trasa | 7.8 L/100 km |
Cykl mieszany | 9.4 L/100 km |
Zasięg | 531 km |
Emisja CO₂ | 227 g/km |
Wymiary / Waga | |
---|---|
Długość | 4,275 mm (168″) |
Szerokość | 1,801 mm (71″) |
Wysokość | 1,440 mm (57″) |
Rozstaw osi | 2,670 mm (105″) |
Waga | 1,563 kg (3,446 lb) |