Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi
Strona główna » Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Test, opinie

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Test, opinie

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi Tekst i foto: Łukasz Kamiński […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Test, opinie

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Test, opinie

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi Tekst i foto: Łukasz Kamiński […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Test, opinie

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Test, opinie

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi Tekst i foto: Łukasz Kamiński […]

Magazyn Motór

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi

Tekst i foto: Łukasz Kamiński

Jeśli komfort może być bardziej komfortowy, to Ford Edge w odmianie Vignale może być ciekawą alternatywą dla luksusowych SUV-ów.

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Plusy:

  • Detale to coś, co w każdym modelu linii Vignale zachwyca. Zacznijmy od felg, atrapy chłodnicy, przeszyć, połaci skóry – to wszystko sprawia, że naprawdę czujesz się jak w luksusowym aucie.
  • Komfort podróżowania to bez wątpienia jeden z największych atutów Edge’a Vignale. Wymienić choćby ogrom przestrzeni, wysoka pozycją siedzenia, miękkie fotele – tym Fordem chce się podróżować.
  • 210-konny diesel połączony z automatyczną i szybką przekładnią to zgrany tandem. W efekcie autu nie brakuje tchu nawet przy autostradowych prędkościach, a spalanie potrafi zadowolić (średnio 8-9 litrów).

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Minusy:

  • Choć nie każdemu będzie to przeszkadzało, w Edge’u rzeczywiście czuć amerykańskie korzenie. Jest to widoczne zwłaszcza w stylistyce, która dodatkowo zaczyna odczuwać upływ czasu (premiera w USA w 2014 roku).
  • Około 230 000 zł za testowany egzemplarz to sporo pieniędzy. Można zdecydować się na mniej luksusową odmianę ST-Line lub Titanium – oszczędność około 30-40 tys. zł., ale rezygnujemy z tego, co w Vignale najlepsze.
  • Zwłaszcza w tej cenie dziwi brak adaptacyjnego zawieszenia. Aktywny układ zawieszenia z pewnością wsparłby prowadzenie i amortyzację pokaźnych rozmiarów SUV-a.

W wersji Vignale duży SUV Forda z jednej strony przestaje mieć sens, z drugiej jednak – w końcu wygląda tak, jakbyśmy tego chcieli. Przyszły właściciel stanie więc przed dylematem, czy skupić się na funkcjonalności i ekonomii, czy dopłacić za detale i poczucie spełnienia.

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Dane techniczne

Norma EuroEuro 6
Liczba drzwi5
Liczba miejsc5
Moc210 KM (154 kW) przy 3750obr/min
Momen obrotowy450 Nm przy 2000-2250 obr/min
Pojemność skokowa silnika1997 cm3
Typ silnikaDiesel
Liczba cylindrów4
Liczba zaworów16
Skrzynia biegówAutomatyczna 6 stopniowa
Napęd4×4

Wymiary:

Długość4808 mm
Szerokość
1928 mm
Rozstaw osi2848 mm
Wysokość1692 mm
Masa własna1874 kg
Masa całkowita2555 kg

Artykuł pochodzi z #3 numeru Magazynu Motór

Tags: 2.0Tdci, Edge, Ford Edge, Ford Edge Vignale, Ford Edge Vignale 2.0 TDCi, Ford Vignale, ministesty, motormag, Vignale

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi

Tekst i foto: Łukasz Kamiński

Jeśli komfort może być bardziej komfortowy, to Ford Edge w odmianie Vignale może być ciekawą alternatywą dla luksusowych SUV-ów.

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Plusy:

  • Detale to coś, co w każdym modelu linii Vignale zachwyca. Zacznijmy od felg, atrapy chłodnicy, przeszyć, połaci skóry – to wszystko sprawia, że naprawdę czujesz się jak w luksusowym aucie.
  • Komfort podróżowania to bez wątpienia jeden z największych atutów Edge’a Vignale. Wymienić choćby ogrom przestrzeni, wysoka pozycją siedzenia, miękkie fotele – tym Fordem chce się podróżować.
  • 210-konny diesel połączony z automatyczną i szybką przekładnią to zgrany tandem. W efekcie autu nie brakuje tchu nawet przy autostradowych prędkościach, a spalanie potrafi zadowolić (średnio 8-9 litrów).

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Minusy:

  • Choć nie każdemu będzie to przeszkadzało, w Edge’u rzeczywiście czuć amerykańskie korzenie. Jest to widoczne zwłaszcza w stylistyce, która dodatkowo zaczyna odczuwać upływ czasu (premiera w USA w 2014 roku).
  • Około 230 000 zł za testowany egzemplarz to sporo pieniędzy. Można zdecydować się na mniej luksusową odmianę ST-Line lub Titanium – oszczędność około 30-40 tys. zł., ale rezygnujemy z tego, co w Vignale najlepsze.
  • Zwłaszcza w tej cenie dziwi brak adaptacyjnego zawieszenia. Aktywny układ zawieszenia z pewnością wsparłby prowadzenie i amortyzację pokaźnych rozmiarów SUV-a.

W wersji Vignale duży SUV Forda z jednej strony przestaje mieć sens, z drugiej jednak – w końcu wygląda tak, jakbyśmy tego chcieli. Przyszły właściciel stanie więc przed dylematem, czy skupić się na funkcjonalności i ekonomii, czy dopłacić za detale i poczucie spełnienia.

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Dane techniczne

Norma EuroEuro 6
Liczba drzwi5
Liczba miejsc5
Moc210 KM (154 kW) przy 3750obr/min
Momen obrotowy450 Nm przy 2000-2250 obr/min
Pojemność skokowa silnika1997 cm3
Typ silnikaDiesel
Liczba cylindrów4
Liczba zaworów16
Skrzynia biegówAutomatyczna 6 stopniowa
Napęd4×4

Wymiary:

Długość4808 mm
Szerokość
1928 mm
Rozstaw osi2848 mm
Wysokość1692 mm
Masa własna1874 kg
Masa całkowita2555 kg

Artykuł pochodzi z #3 numeru Magazynu Motór

Tags: 2.0Tdci, Edge, Ford Edge, Ford Edge Vignale, Ford Edge Vignale 2.0 TDCi, Ford Vignale, ministesty, motormag, Vignale
  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

OSTATNIO DODANE

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 911R

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Audi Quattro S1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • EKO Kolekcja Magazynu Motór

    Magazyn Motór
    150,00 zł 100,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry