Ford Edge Vignale 2.0 TDCi

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Test, opinie

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi

Tekst i foto: Łukasz Kamiński

Jeśli komfort może być bardziej komfortowy, to Ford Edge w odmianie Vignale może być ciekawą alternatywą dla luksusowych SUV-ów.

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Plusy:

  • Detale to coś, co w każdym modelu linii Vignale zachwyca. Zacznijmy od felg, atrapy chłodnicy, przeszyć, połaci skóry – to wszystko sprawia, że naprawdę czujesz się jak w luksusowym aucie.
  • Komfort podróżowania to bez wątpienia jeden z największych atutów Edge’a Vignale. Wymienić choćby ogrom przestrzeni, wysoka pozycją siedzenia, miękkie fotele – tym Fordem chce się podróżować.
  • 210-konny diesel połączony z automatyczną i szybką przekładnią to zgrany tandem. W efekcie autu nie brakuje tchu nawet przy autostradowych prędkościach, a spalanie potrafi zadowolić (średnio 8-9 litrów).

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Minusy:

  • Choć nie każdemu będzie to przeszkadzało, w Edge’u rzeczywiście czuć amerykańskie korzenie. Jest to widoczne zwłaszcza w stylistyce, która dodatkowo zaczyna odczuwać upływ czasu (premiera w USA w 2014 roku).
  • Około 230 000 zł za testowany egzemplarz to sporo pieniędzy. Można zdecydować się na mniej luksusową odmianę ST-Line lub Titanium – oszczędność około 30-40 tys. zł., ale rezygnujemy z tego, co w Vignale najlepsze.
  • Zwłaszcza w tej cenie dziwi brak adaptacyjnego zawieszenia. Aktywny układ zawieszenia z pewnością wsparłby prowadzenie i amortyzację pokaźnych rozmiarów SUV-a.

W wersji Vignale duży SUV Forda z jednej strony przestaje mieć sens, z drugiej jednak – w końcu wygląda tak, jakbyśmy tego chcieli. Przyszły właściciel stanie więc przed dylematem, czy skupić się na funkcjonalności i ekonomii, czy dopłacić za detale i poczucie spełnienia.

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Dane techniczne

Norma EuroEuro 6
Liczba drzwi5
Liczba miejsc5
Moc210 KM (154 kW) przy 3750obr/min
Momen obrotowy450 Nm przy 2000-2250 obr/min
Pojemność skokowa silnika1997 cm3
Typ silnikaDiesel
Liczba cylindrów4
Liczba zaworów16
Skrzynia biegówAutomatyczna 6 stopniowa
Napęd4×4

Wymiary:

Długość4808 mm
Szerokość
1928 mm
Rozstaw osi2848 mm
Wysokość1692 mm
Masa własna1874 kg
Masa całkowita2555 kg

Artykuł pochodzi z #3 numeru Magazynu Motór