Ford Edge Vignale 2.0 TDCi
Tekst i foto: Łukasz Kamiński
Jeśli komfort może być bardziej komfortowy, to Ford Edge w odmianie Vignale może być ciekawą alternatywą dla luksusowych SUV-ów.
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Plusy:
- Detale to coś, co w każdym modelu linii Vignale zachwyca. Zacznijmy od felg, atrapy chłodnicy, przeszyć, połaci skóry – to wszystko sprawia, że naprawdę czujesz się jak w luksusowym aucie.
- Komfort podróżowania to bez wątpienia jeden z największych atutów Edge’a Vignale. Wymienić choćby ogrom przestrzeni, wysoka pozycją siedzenia, miękkie fotele – tym Fordem chce się podróżować.
- 210-konny diesel połączony z automatyczną i szybką przekładnią to zgrany tandem. W efekcie autu nie brakuje tchu nawet przy autostradowych prędkościach, a spalanie potrafi zadowolić (średnio 8-9 litrów).
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Minusy:
- Choć nie każdemu będzie to przeszkadzało, w Edge’u rzeczywiście czuć amerykańskie korzenie. Jest to widoczne zwłaszcza w stylistyce, która dodatkowo zaczyna odczuwać upływ czasu (premiera w USA w 2014 roku).
- Około 230 000 zł za testowany egzemplarz to sporo pieniędzy. Można zdecydować się na mniej luksusową odmianę ST-Line lub Titanium – oszczędność około 30-40 tys. zł., ale rezygnujemy z tego, co w Vignale najlepsze.
- Zwłaszcza w tej cenie dziwi brak adaptacyjnego zawieszenia. Aktywny układ zawieszenia z pewnością wsparłby prowadzenie i amortyzację pokaźnych rozmiarów SUV-a.
W wersji Vignale duży SUV Forda z jednej strony przestaje mieć sens, z drugiej jednak – w końcu wygląda tak, jakbyśmy tego chcieli. Przyszły właściciel stanie więc przed dylematem, czy skupić się na funkcjonalności i ekonomii, czy dopłacić za detale i poczucie spełnienia.
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Dane techniczne
Norma Euro | Euro 6 |
Liczba drzwi | 5 |
Liczba miejsc | 5 |
Moc | 210 KM (154 kW) przy 3750obr/min |
Momen obrotowy | 450 Nm przy 2000-2250 obr/min |
Pojemność skokowa silnika | 1997 cm3 |
Typ silnika | Diesel |
Liczba cylindrów | 4 |
Liczba zaworów | 16 |
Skrzynia biegów | Automatyczna 6 stopniowa |
Napęd | 4×4 |
Wymiary:
Długość | 4808 mm |
Szerokość | 1928 mm |
Rozstaw osi | 2848 mm |
Wysokość | 1692 mm |
Masa własna | 1874 kg |
Masa całkowita | 2555 kg |
Artykuł pochodzi z #3 numeru Magazynu Motór
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi
Tekst i foto: Łukasz Kamiński
Jeśli komfort może być bardziej komfortowy, to Ford Edge w odmianie Vignale może być ciekawą alternatywą dla luksusowych SUV-ów.
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Plusy:
- Detale to coś, co w każdym modelu linii Vignale zachwyca. Zacznijmy od felg, atrapy chłodnicy, przeszyć, połaci skóry – to wszystko sprawia, że naprawdę czujesz się jak w luksusowym aucie.
- Komfort podróżowania to bez wątpienia jeden z największych atutów Edge’a Vignale. Wymienić choćby ogrom przestrzeni, wysoka pozycją siedzenia, miękkie fotele – tym Fordem chce się podróżować.
- 210-konny diesel połączony z automatyczną i szybką przekładnią to zgrany tandem. W efekcie autu nie brakuje tchu nawet przy autostradowych prędkościach, a spalanie potrafi zadowolić (średnio 8-9 litrów).
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Minusy:
- Choć nie każdemu będzie to przeszkadzało, w Edge’u rzeczywiście czuć amerykańskie korzenie. Jest to widoczne zwłaszcza w stylistyce, która dodatkowo zaczyna odczuwać upływ czasu (premiera w USA w 2014 roku).
- Około 230 000 zł za testowany egzemplarz to sporo pieniędzy. Można zdecydować się na mniej luksusową odmianę ST-Line lub Titanium – oszczędność około 30-40 tys. zł., ale rezygnujemy z tego, co w Vignale najlepsze.
- Zwłaszcza w tej cenie dziwi brak adaptacyjnego zawieszenia. Aktywny układ zawieszenia z pewnością wsparłby prowadzenie i amortyzację pokaźnych rozmiarów SUV-a.
W wersji Vignale duży SUV Forda z jednej strony przestaje mieć sens, z drugiej jednak – w końcu wygląda tak, jakbyśmy tego chcieli. Przyszły właściciel stanie więc przed dylematem, czy skupić się na funkcjonalności i ekonomii, czy dopłacić za detale i poczucie spełnienia.
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Dane techniczne
Norma Euro | Euro 6 |
Liczba drzwi | 5 |
Liczba miejsc | 5 |
Moc | 210 KM (154 kW) przy 3750obr/min |
Momen obrotowy | 450 Nm przy 2000-2250 obr/min |
Pojemność skokowa silnika | 1997 cm3 |
Typ silnika | Diesel |
Liczba cylindrów | 4 |
Liczba zaworów | 16 |
Skrzynia biegów | Automatyczna 6 stopniowa |
Napęd | 4×4 |
Wymiary:
Długość | 4808 mm |
Szerokość | 1928 mm |
Rozstaw osi | 2848 mm |
Wysokość | 1692 mm |
Masa własna | 1874 kg |
Masa całkowita | 2555 kg |
Artykuł pochodzi z #3 numeru Magazynu Motór