Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi
Strona główna » Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Test, opinie

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Test, opinie

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi Tekst i foto: Łukasz Kamiński […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Test, opinie

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Test, opinie

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi Tekst i foto: Łukasz Kamiński […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Test, opinie

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Test, opinie

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi Tekst i foto: Łukasz Kamiński […]

Magazyn Motór

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi

Tekst i foto: Łukasz Kamiński

Jeśli komfort może być bardziej komfortowy, to Ford Edge w odmianie Vignale może być ciekawą alternatywą dla luksusowych SUV-ów.

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Plusy:

  • Detale to coś, co w każdym modelu linii Vignale zachwyca. Zacznijmy od felg, atrapy chłodnicy, przeszyć, połaci skóry – to wszystko sprawia, że naprawdę czujesz się jak w luksusowym aucie.
  • Komfort podróżowania to bez wątpienia jeden z największych atutów Edge’a Vignale. Wymienić choćby ogrom przestrzeni, wysoka pozycją siedzenia, miękkie fotele – tym Fordem chce się podróżować.
  • 210-konny diesel połączony z automatyczną i szybką przekładnią to zgrany tandem. W efekcie autu nie brakuje tchu nawet przy autostradowych prędkościach, a spalanie potrafi zadowolić (średnio 8-9 litrów).

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Minusy:

  • Choć nie każdemu będzie to przeszkadzało, w Edge’u rzeczywiście czuć amerykańskie korzenie. Jest to widoczne zwłaszcza w stylistyce, która dodatkowo zaczyna odczuwać upływ czasu (premiera w USA w 2014 roku).
  • Około 230 000 zł za testowany egzemplarz to sporo pieniędzy. Można zdecydować się na mniej luksusową odmianę ST-Line lub Titanium – oszczędność około 30-40 tys. zł., ale rezygnujemy z tego, co w Vignale najlepsze.
  • Zwłaszcza w tej cenie dziwi brak adaptacyjnego zawieszenia. Aktywny układ zawieszenia z pewnością wsparłby prowadzenie i amortyzację pokaźnych rozmiarów SUV-a.

W wersji Vignale duży SUV Forda z jednej strony przestaje mieć sens, z drugiej jednak – w końcu wygląda tak, jakbyśmy tego chcieli. Przyszły właściciel stanie więc przed dylematem, czy skupić się na funkcjonalności i ekonomii, czy dopłacić za detale i poczucie spełnienia.

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Dane techniczne

Norma EuroEuro 6
Liczba drzwi5
Liczba miejsc5
Moc210 KM (154 kW) przy 3750obr/min
Momen obrotowy450 Nm przy 2000-2250 obr/min
Pojemność skokowa silnika1997 cm3
Typ silnikaDiesel
Liczba cylindrów4
Liczba zaworów16
Skrzynia biegówAutomatyczna 6 stopniowa
Napęd4×4

Wymiary:

Długość4808 mm
Szerokość
1928 mm
Rozstaw osi2848 mm
Wysokość1692 mm
Masa własna1874 kg
Masa całkowita2555 kg

Artykuł pochodzi z #3 numeru Magazynu Motór

Tags: 2.0Tdci, Edge, Ford Edge, Ford Edge Vignale, Ford Edge Vignale 2.0 TDCi, Ford Vignale, ministesty, motormag, Vignale

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi

Tekst i foto: Łukasz Kamiński

Jeśli komfort może być bardziej komfortowy, to Ford Edge w odmianie Vignale może być ciekawą alternatywą dla luksusowych SUV-ów.

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Plusy:

  • Detale to coś, co w każdym modelu linii Vignale zachwyca. Zacznijmy od felg, atrapy chłodnicy, przeszyć, połaci skóry – to wszystko sprawia, że naprawdę czujesz się jak w luksusowym aucie.
  • Komfort podróżowania to bez wątpienia jeden z największych atutów Edge’a Vignale. Wymienić choćby ogrom przestrzeni, wysoka pozycją siedzenia, miękkie fotele – tym Fordem chce się podróżować.
  • 210-konny diesel połączony z automatyczną i szybką przekładnią to zgrany tandem. W efekcie autu nie brakuje tchu nawet przy autostradowych prędkościach, a spalanie potrafi zadowolić (średnio 8-9 litrów).

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Minusy:

  • Choć nie każdemu będzie to przeszkadzało, w Edge’u rzeczywiście czuć amerykańskie korzenie. Jest to widoczne zwłaszcza w stylistyce, która dodatkowo zaczyna odczuwać upływ czasu (premiera w USA w 2014 roku).
  • Około 230 000 zł za testowany egzemplarz to sporo pieniędzy. Można zdecydować się na mniej luksusową odmianę ST-Line lub Titanium – oszczędność około 30-40 tys. zł., ale rezygnujemy z tego, co w Vignale najlepsze.
  • Zwłaszcza w tej cenie dziwi brak adaptacyjnego zawieszenia. Aktywny układ zawieszenia z pewnością wsparłby prowadzenie i amortyzację pokaźnych rozmiarów SUV-a.

W wersji Vignale duży SUV Forda z jednej strony przestaje mieć sens, z drugiej jednak – w końcu wygląda tak, jakbyśmy tego chcieli. Przyszły właściciel stanie więc przed dylematem, czy skupić się na funkcjonalności i ekonomii, czy dopłacić za detale i poczucie spełnienia.

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi | Dane techniczne

Norma EuroEuro 6
Liczba drzwi5
Liczba miejsc5
Moc210 KM (154 kW) przy 3750obr/min
Momen obrotowy450 Nm przy 2000-2250 obr/min
Pojemność skokowa silnika1997 cm3
Typ silnikaDiesel
Liczba cylindrów4
Liczba zaworów16
Skrzynia biegówAutomatyczna 6 stopniowa
Napęd4×4

Wymiary:

Długość4808 mm
Szerokość
1928 mm
Rozstaw osi2848 mm
Wysokość1692 mm
Masa własna1874 kg
Masa całkowita2555 kg

Artykuł pochodzi z #3 numeru Magazynu Motór

Tags: 2.0Tdci, Edge, Ford Edge, Ford Edge Vignale, Ford Edge Vignale 2.0 TDCi, Ford Vignale, ministesty, motormag, Vignale

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry