Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
F1 2021 zmiany - wizualizacja
Strona główna » F1 2021: zmiany w regulaminie, nowe auta i rewolucja

F1 2021: zmiany w regulaminie, nowe auta i rewolucja

F1 2021 zmiany Zwycięska passa Mercedesa może zostać przerwana. Włodarze […]

Klaudia Kowalczyk
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » F1 2021: zmiany w regulaminie, nowe auta i rewolucja

F1 2021: zmiany w regulaminie, nowe auta i rewolucja

F1 2021 zmiany Zwycięska passa Mercedesa może zostać przerwana. Włodarze […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » F1 2021: zmiany w regulaminie, nowe auta i rewolucja

F1 2021: zmiany w regulaminie, nowe auta i rewolucja

F1 2021 zmiany Zwycięska passa Mercedesa może zostać przerwana. Włodarze […]

Klaudia Kowalczyk

F1 2021 zmiany

Zwycięska passa Mercedesa może zostać przerwana. Włodarze serii uchylili rąbka tajemnicy o największej (centralnie planowanej) rewolucji w Formule 1. Ma być efektowniej i efektywniej zarazem. Co to oznacza?

Autor: Klaudia Kowalczyk

Pierwsze przecieki dotyczące planowanych zmian w zasadach gry na sezon 2021 pojawiły się w 2017 roku, gdy dziennikarze pisali o podkręceniu silników o 3 tys. obrotów, by w ten sposób ulepszyć ich dźwięk. Wówczas rozpoczęły się rozmowy o przyszłych regulacjach między FIA, zespołami F1 oraz Liberty Media, właścicielami serii. Im dalej w las, tym więcej dowiadywaliśmy się o postulatach wysuwanych przez poszczególne ciała. Niektórzy domagali się standaryzacji niektórych elementów aut, nowego rozdania jeśli chodzi o podział pieniędzy oraz ułatwienia wyprzedzania.

Wobec tego, doniesienia z konferencji prasowej poprzedzającej Grand Prix Stanów Zjednoczonych nie powinny nikogo dziwić. A jednak…

F1 2021 zmiany - przód

F1 2021 zmiany | Co się zmieni w F1?

„Widziałem trochę materiałów i zdjęć. Najważniejsze są cele, które F1 sobie wyznaczyła, i są one dobre dla wyścigów. Myślę, że to, czy podoba ci się kształt samochodu, czy nie, nie ma znaczenia.” – powiedział Robert Kubica po prezentacji nowych regulacji. „To, czego szukają kierowcy, to dobre wyścigi, samochód, którym może ścigać się z innymi, a to z pewnością otworzy możliwości dla lepszych wyścigów, lepszego show i większej liczby akcji. Jeśli F1 będzie w stanie dopasować się do tych celów, będzie to coś nowego, coś innego i coś ekscytującego.” – dodał polski zawodnik.

  • Ograniczone budżety zespołów

Każdy z teamów ma do wydania 175 milionów dolarów. Do tego limitu nie wliczają się pensje kierowców oraz kadry kierowniczej, a także koszty marketingowe. Ta zasada wejdzie w życie już w styczniu, ale bez sankcji za jej złamanie.

Twórcy regulaminu przyznają, że wzorowali się na ograniczeniach stosowanych w amerykańskich ligach: hokejowej, futbolowej i koszykówki. 175 milionów dolarów to budżet, który zespoły mają do rozdysponowania na 20 wyścigów. Każdy dodatkowy to kolejny milion więcej. Zasada działa też w drugą stronę, choć nie zanosi się na zmniejszenie liczby rozgrywanych rund.

Potencjalne kary? W pierwszym sezonie (2020) nie będą przyznawane. Od 2021 roku za przekroczenie limitu grozić może reprymenda, odebranie punktów, ograniczenie testów, wykluczenie z wyścigów lub nawet z całego cyklu.

  • Ułatwione wyprzedzanie

Auta co prawda nie otrzymają przycisku “turbo”, bo taki już mają (mowa o systemie DRS), ale walka na torze ma być prostsza. Obecnie nie jest to takie łatwe, bo bolidy wytwarzają za sobą tzw. brudne powietrze. Są to szumy, które mogą zmniejszyć docisk auta o ponad 40 procent, w związku z czym wyprzedzenie jest trudniejsze. Nowa konstrukcja bolidów pozwoli na zbliżenie się do siebie zawodników. Szersze i wyższe tylne skrzydło przemieści strumień brudnego powietrza ponad auto przeciwnika. W związku z tym nie będzie miało ono aż takiego wpływu na wyprzedzanie.

  • Mniej poprawek, więcej ustandaryzowanych części

W nowym regulaminie technicznym znalazły się zasady ograniczające liczbę poprawek wprowadzanych w weekendy wyścigowe oraz ulepszeń aerodynamicznych w sezonie. Skutkować ma to zwolnieniem wyścigu zbrojnego między zespołami, a w efekcie wyrównaniem stawki.

Standardowe części były przedmiotem bezowocnych dyskusji przez kilka ostatnich lat. Przy okazji zmian na sezon 2021 i one powróciły niczym bumerang. Każdy z zespołów będzie korzystał między innymi z takiej samej pompy paliwowej. Określoną konstrukcję (“na receptę”) mają natomiast osłony kół. Wszystko dla oszczędności.

Nic nie zmienia się w kwestii jednostki napędowej: sześć na sezon. Jednak samochody zwolnią – będą cięższe o 25 kilogramów.

  • Zmiany w formacie weekendu wyścigowego

Przedsezonowe testy mają trwać dwa dni krócej niż dotychczas. Natomiast w trakcie sezonu nie będzie już żadnych. Dołóżmy do tego skrócone piątkowe sesje i okazuje się, że możliwości rozwoju auta jest o wiele mniej.

Ponad to, same weekendy wyścigowe zostaną skrócone – wszystko rozpocznie się w piątek konferencją prasową, a nie tak jak dotychczas – w czwartek. Wyjątkiem jest jedynie Grand Prix Monako. Dzięki temu F1 ma być bardziej mobilna, bo w regulaminie zapisano nową, maksymalną liczbę rund – 25 wyścigów w sezonie.

  • Premia dla młodych kierowców

Każdy z zespołów będzie zobligowany do udostępnienia juniorom co najmniej dwóch treningów w ciągu sezonu. W zasadzie nie musi to być młody kierowca – w sensie wieku. Jedynym kryterium jest zaliczenie mniej niż dwóch Grand Prix w karierze. W zależności od przejechanego dystansu, zawodnik taki otrzyma dodatkowe punkty do superlicencji, czyli zbliży się do upragnionego debiutu podczas wyścigu.

W sezonie 2019 jedynym zespołem, który wypełnił to kryterium był… Williams. Nicholas Latifi wziął udział aż w pięciu sesjach treningowych.

  • Auta będą ładniejsze, po prostu…

Po pierwsze: mniej skomplikowana budowa przedniego i poszerzenie przedniego skrzydła. Dalej: zwiększona aerodynamika podwozia, uproszczone zawieszenie. W oczy rzucają się także nowe niskoprofilowe opony z 18-calowymi obręczami. Wyraźna zmiana to ukłon w stronę “niedzielnego” kibica. Nowy bolid to taki, który każde dziecko będzie chciało powiesić sobie na ścianie – zaznaczono. Nie sposób się z tym nie zgodzić. Nadwozie ad. 2021 to dziecko Williamsa z 1985 roku i resoraka Hot Wheels.

Jest jeszcze jeden punkt, który po raz pierwszy zapisano w regulaminie. Królowa Sportów Motorowych ma być jeszcze bardziej otwarta na kibiców oraz social media. Już żaden z zespołów nie będzie mógł odmówić występu w serialu (hej Mercedes, mówimy do was!). Aktywności w mediach staną się obligatoryjne. Obecnie oficjalnego konta na Instagramie i Facebooku nie ma jedynie Sebastian Vettel.

F1 2021 zmiany - bok F1 2021 zmiany - bolid

F1 2021 zmiany | Co jeszcze może się zmienić?

Wiele innych propozycji jest jeszcze w fazie dyskusji. Są to jednak tylko detale. Chodzi między innymi o ułatwienia dla kibiców. Dwie ledowe tablice – na felgach i bocznym wlocie powietrza – miałyby na bieżąco dostarczać informacje zajmowanej pozycji i aktualnie założonych oponach. Podobne rozwiązanie stosowane jest w wyścigach długodystansowych: kolor światełka oznacza daną klasę, a ich liczba pozycję.

Co ciekawe, zmiany w F1 przyjęto jednogłośnie. Wcześniej głosy sprzeciwu słychać było z garażu Mercedesa, Ferrari oraz McLarena. Pozostaje pytanie, które punkty regulaminu przeredagowano w sposób, który spodobał się szefom wcześniej wymienionych ekip.

Dla ciekawych zmian FIA opublikowała już szczegółowe regulaminy. Znajdziecie je TUTAJ.

Tags: f1, f1 2021, FIA, formuła 1, nowe bolidy 2021, rewolucja w f1, zmiany 2021, zmiany f1, zmiany w regulaminie

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

F1 2021 zmiany

Zwycięska passa Mercedesa może zostać przerwana. Włodarze serii uchylili rąbka tajemnicy o największej (centralnie planowanej) rewolucji w Formule 1. Ma być efektowniej i efektywniej zarazem. Co to oznacza?

Autor: Klaudia Kowalczyk

Pierwsze przecieki dotyczące planowanych zmian w zasadach gry na sezon 2021 pojawiły się w 2017 roku, gdy dziennikarze pisali o podkręceniu silników o 3 tys. obrotów, by w ten sposób ulepszyć ich dźwięk. Wówczas rozpoczęły się rozmowy o przyszłych regulacjach między FIA, zespołami F1 oraz Liberty Media, właścicielami serii. Im dalej w las, tym więcej dowiadywaliśmy się o postulatach wysuwanych przez poszczególne ciała. Niektórzy domagali się standaryzacji niektórych elementów aut, nowego rozdania jeśli chodzi o podział pieniędzy oraz ułatwienia wyprzedzania.

Wobec tego, doniesienia z konferencji prasowej poprzedzającej Grand Prix Stanów Zjednoczonych nie powinny nikogo dziwić. A jednak…

F1 2021 zmiany - przód

F1 2021 zmiany | Co się zmieni w F1?

„Widziałem trochę materiałów i zdjęć. Najważniejsze są cele, które F1 sobie wyznaczyła, i są one dobre dla wyścigów. Myślę, że to, czy podoba ci się kształt samochodu, czy nie, nie ma znaczenia.” – powiedział Robert Kubica po prezentacji nowych regulacji. „To, czego szukają kierowcy, to dobre wyścigi, samochód, którym może ścigać się z innymi, a to z pewnością otworzy możliwości dla lepszych wyścigów, lepszego show i większej liczby akcji. Jeśli F1 będzie w stanie dopasować się do tych celów, będzie to coś nowego, coś innego i coś ekscytującego.” – dodał polski zawodnik.

  • Ograniczone budżety zespołów

Każdy z teamów ma do wydania 175 milionów dolarów. Do tego limitu nie wliczają się pensje kierowców oraz kadry kierowniczej, a także koszty marketingowe. Ta zasada wejdzie w życie już w styczniu, ale bez sankcji za jej złamanie.

Twórcy regulaminu przyznają, że wzorowali się na ograniczeniach stosowanych w amerykańskich ligach: hokejowej, futbolowej i koszykówki. 175 milionów dolarów to budżet, który zespoły mają do rozdysponowania na 20 wyścigów. Każdy dodatkowy to kolejny milion więcej. Zasada działa też w drugą stronę, choć nie zanosi się na zmniejszenie liczby rozgrywanych rund.

Potencjalne kary? W pierwszym sezonie (2020) nie będą przyznawane. Od 2021 roku za przekroczenie limitu grozić może reprymenda, odebranie punktów, ograniczenie testów, wykluczenie z wyścigów lub nawet z całego cyklu.

  • Ułatwione wyprzedzanie

Auta co prawda nie otrzymają przycisku “turbo”, bo taki już mają (mowa o systemie DRS), ale walka na torze ma być prostsza. Obecnie nie jest to takie łatwe, bo bolidy wytwarzają za sobą tzw. brudne powietrze. Są to szumy, które mogą zmniejszyć docisk auta o ponad 40 procent, w związku z czym wyprzedzenie jest trudniejsze. Nowa konstrukcja bolidów pozwoli na zbliżenie się do siebie zawodników. Szersze i wyższe tylne skrzydło przemieści strumień brudnego powietrza ponad auto przeciwnika. W związku z tym nie będzie miało ono aż takiego wpływu na wyprzedzanie.

  • Mniej poprawek, więcej ustandaryzowanych części

W nowym regulaminie technicznym znalazły się zasady ograniczające liczbę poprawek wprowadzanych w weekendy wyścigowe oraz ulepszeń aerodynamicznych w sezonie. Skutkować ma to zwolnieniem wyścigu zbrojnego między zespołami, a w efekcie wyrównaniem stawki.

Standardowe części były przedmiotem bezowocnych dyskusji przez kilka ostatnich lat. Przy okazji zmian na sezon 2021 i one powróciły niczym bumerang. Każdy z zespołów będzie korzystał między innymi z takiej samej pompy paliwowej. Określoną konstrukcję (“na receptę”) mają natomiast osłony kół. Wszystko dla oszczędności.

Nic nie zmienia się w kwestii jednostki napędowej: sześć na sezon. Jednak samochody zwolnią – będą cięższe o 25 kilogramów.

  • Zmiany w formacie weekendu wyścigowego

Przedsezonowe testy mają trwać dwa dni krócej niż dotychczas. Natomiast w trakcie sezonu nie będzie już żadnych. Dołóżmy do tego skrócone piątkowe sesje i okazuje się, że możliwości rozwoju auta jest o wiele mniej.

Ponad to, same weekendy wyścigowe zostaną skrócone – wszystko rozpocznie się w piątek konferencją prasową, a nie tak jak dotychczas – w czwartek. Wyjątkiem jest jedynie Grand Prix Monako. Dzięki temu F1 ma być bardziej mobilna, bo w regulaminie zapisano nową, maksymalną liczbę rund – 25 wyścigów w sezonie.

  • Premia dla młodych kierowców

Każdy z zespołów będzie zobligowany do udostępnienia juniorom co najmniej dwóch treningów w ciągu sezonu. W zasadzie nie musi to być młody kierowca – w sensie wieku. Jedynym kryterium jest zaliczenie mniej niż dwóch Grand Prix w karierze. W zależności od przejechanego dystansu, zawodnik taki otrzyma dodatkowe punkty do superlicencji, czyli zbliży się do upragnionego debiutu podczas wyścigu.

W sezonie 2019 jedynym zespołem, który wypełnił to kryterium był… Williams. Nicholas Latifi wziął udział aż w pięciu sesjach treningowych.

  • Auta będą ładniejsze, po prostu…

Po pierwsze: mniej skomplikowana budowa przedniego i poszerzenie przedniego skrzydła. Dalej: zwiększona aerodynamika podwozia, uproszczone zawieszenie. W oczy rzucają się także nowe niskoprofilowe opony z 18-calowymi obręczami. Wyraźna zmiana to ukłon w stronę “niedzielnego” kibica. Nowy bolid to taki, który każde dziecko będzie chciało powiesić sobie na ścianie – zaznaczono. Nie sposób się z tym nie zgodzić. Nadwozie ad. 2021 to dziecko Williamsa z 1985 roku i resoraka Hot Wheels.

Jest jeszcze jeden punkt, który po raz pierwszy zapisano w regulaminie. Królowa Sportów Motorowych ma być jeszcze bardziej otwarta na kibiców oraz social media. Już żaden z zespołów nie będzie mógł odmówić występu w serialu (hej Mercedes, mówimy do was!). Aktywności w mediach staną się obligatoryjne. Obecnie oficjalnego konta na Instagramie i Facebooku nie ma jedynie Sebastian Vettel.

F1 2021 zmiany - bok F1 2021 zmiany - bolid

F1 2021 zmiany | Co jeszcze może się zmienić?

Wiele innych propozycji jest jeszcze w fazie dyskusji. Są to jednak tylko detale. Chodzi między innymi o ułatwienia dla kibiców. Dwie ledowe tablice – na felgach i bocznym wlocie powietrza – miałyby na bieżąco dostarczać informacje zajmowanej pozycji i aktualnie założonych oponach. Podobne rozwiązanie stosowane jest w wyścigach długodystansowych: kolor światełka oznacza daną klasę, a ich liczba pozycję.

Co ciekawe, zmiany w F1 przyjęto jednogłośnie. Wcześniej głosy sprzeciwu słychać było z garażu Mercedesa, Ferrari oraz McLarena. Pozostaje pytanie, które punkty regulaminu przeredagowano w sposób, który spodobał się szefom wcześniej wymienionych ekip.

Dla ciekawych zmian FIA opublikowała już szczegółowe regulaminy. Znajdziecie je TUTAJ.

Tags: f1, f1 2021, FIA, formuła 1, nowe bolidy 2021, rewolucja w f1, zmiany 2021, zmiany f1, zmiany w regulaminie

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020
Bolid F1 kontra myśliwiec

Bolid F1 kontra myśliwiec

27 marca 2020
Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

7 marca 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020
Bolid F1 kontra myśliwiec

Bolid F1 kontra myśliwiec

27 marca 2020
Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

7 marca 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry