Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Steve McQueen historia
Strona główna » Steve McQueen historia – good, bad boy

Steve McQueen historia – good, bad boy

Niesamowitość McQueena polega na tym, że gdy zapytamy przypadkową osobę o pierwsze skojarzenie z nim związane, dostaniemy pełny wachlarz odpowiedzi. Część powie o aktorze, część o ogromnym miłośniku motoryzacji, a jeszcze ktoś o symbolu nawrócenia.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Steve McQueen historia – good, bad boy

Steve McQueen historia – good, bad boy

Niesamowitość McQueena polega na tym, że gdy zapytamy przypadkową osobę o pierwsze skojarzenie z nim związane, dostaniemy pełny wachlarz odpowiedzi. Część powie o aktorze, część o ogromnym miłośniku motoryzacji, a jeszcze ktoś o symbolu nawrócenia.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Steve McQueen historia – good, bad boy

Steve McQueen historia – good, bad boy

Niesamowitość McQueena polega na tym, że gdy zapytamy przypadkową osobę o pierwsze skojarzenie z nim związane, dostaniemy pełny wachlarz odpowiedzi. Część powie o aktorze, część o ogromnym miłośniku motoryzacji, a jeszcze ktoś o symbolu nawrócenia.

Magazyn Motór

Steve McQueen historia

Od czego to się zaczęło?

Czy wyrazista, pełna barw postać musi nieść za sobą bagaż przykrych doświadczeń? Jeżeli postanowimy odpowiedzieć na to z perspektywy Steva McQueena, to tak. Przecież mówimy o człowieku wychowującym się bez ojca, co dla mężczyzny jest kolosalnym deficytem. Jakby tego było mało jego matka nie dość, że była kobietą dość lekkich obyczajów z problemem alkoholowym, to nie specjalnie paliła się do wychowywania swojego jedynego syna. Samotność musiał odebrać jako lekcję życia, a nie dożywotnie wykluczenie.

Steve mcqueen historia

Steve McQueen papierosy

Chłopak z takimi korzeniami musi zostać albo ikoną, albo boleśnie mówiąc – nikim. Na półśrodki nie ma tu miejsca. Początkowo jego młodość wybierała drogę ku drugiemu scenariuszowi, co potwierdzać mogą liczne przypadki życia poza prawem. Jednak moment przełomu, którym było dostanie się do szkoły aktorskiej w Nowym Yorku, doprowadził go na szczyt, a według wielu jego cień przyćmił gwiazdorską aurę Jamesa Deana. Co ciekawe, ścieżki obu panów przecięły się, zanim bohater tego materiału stał się ikoną. Gdy McQueen pracował w jednym z warsztatów, naprawiał motocykl – dokładnie Indiana Warrior TT – należący właśnie do Jamesa Deana. Nie tak długo później, ten sam chłopak za samo przeczytanie scenariusza, życzył sobie 50 000 dolarów. Przewrotność nie zna granic, jednak punkt kulminacyjny jego życia skrywał też pewnego rodzaju niewydolność.

Moment, kiedy był najbardziej rozchwytywany, był momentem, kiedy chciał jak najbardziej uciec od splendoru Hollywood.

Wszystko w imię poszukiwań czegoś, co da mu czyste szczęście pozbawione obłudy. Jednak nie zawsze tak było – Steve w jakimś stopniu kochał też wystawne życie. Był nawet w drodze na feralną imprezę, podczas której zginęła Sharon Tate – pokazywanie się w takich miejscach było na to dowodem. Jak się później okazało, McQueen znalazł się nawet na liście osób, które mają się przenieść na tamten świat, będący później dla niego obiektem kultu i fascynacji. W tej konkretnej sytuacji życie uratowała mu spontaniczność – zatrzymał się ze świeżo poznaną autostopowiczką, a do domu Polańskiego i Tate nie dotarł. Nie tak dawno temu historia odżyła za sprawą „Pewnego razu w Hollywood”.

Steve McQueen historia | Obraz prawdziwy

Steve McQueen kobiety

Steve McQueen i Faye Dunaway

Paradoksem jego życia aktorskiego było to, że on tak naprawdę nie lubił grać, co z resztą oficjalnie przyznał. Wybrał aktorstwo z możliwie najbardziej… zwierzęcego powodu – było w nim dużo pięknych kobiet, co później stało się też odzwierciedleniem jego życia. Liczne zdrady i romanse przyćmiły liczne śluby, poza tym ostatnim, z Barbarą Minty McQueen – on miał być inny. Jednak to małżeństwo przepełnione prawdziwym i odwzajemnianym uczuciem, niestety przepełnione było też chorobą, którą aktor początkowo próbował ukrywać – złośliwym nowotworem, którego nabawił się od azbestu, używanego w kombinezonach wyścigowych w celu ochrony przed poparzeniami. Jego kolosalny problem zdradziło to, że podczas zdjęć przestał wykonywać sceny kaskaderskie, co przecież wcześniej robił bardzo często.

„Kochał kobiety, ale motocykle bardziej”

McQueen kochał wyścigi, prędkość i jazdą samą w sobie, dlatego lista jego aut czy motocykli, jest dłuższa niż most Hong Kong–Zhuhai–Macau. Gdy był zestresowany, wsiadał na motocykl lub do samochodu i jeździł bez celu. W swojej krótkiej, ale burzliwej historii był właścicielem Ferrari 250GT Lusso, Porsche 911S, Porsche 908 Spyder, Lotusa Eleven czy Mercedesa 300SEL 6.3. Wyjątkową miłością darzył czarne Porsche Speedster – auto, które po sprzedaniu, za wszelką cenę chciał odkupić od nowego właściciela. Ponoć właśnie w tym aucie ścigał się po raz pierwszy.

„Aktor, który jeździ, czy kierowca, który gra?”

Niech za dowód jego fascynacji jazdą posłuży 37 mandatów za prędkość, które dostał podczas przejażdżek swoim Mercedesem, towarzyszących zdjęciom do Wielkiej Ucieczki. Członkowie, obserwatorzy czy komentatorzy jego życia właśnie w tym upatrują emocji, dającej mu najbardziej zintensyfikowane bodźce, a gdy sytuacja tego wymagała, największe ukojenie.

Steve McQueen historia | Podsumowując…

Jedną z rzeczy, które stanowią o byciu ikoną, jest ponadczasowość. Inaczej mówiąc, kiedy nowe pokolenia odkrywają daną postać od nowa – trochę tak jak my teraz. Mówimy tu przecież o wielowymiarowej, wielkiej osobowości, pełnej blasków i cieni, reprezentującej wielkie kino i wielkie życie. Pod koniec swojego życia McQueen się nawrócił, uwierzył w niewidzialny byt. Kto wie, może w takim razie jego duch nadal podróżuje drogami Hollywood?

Steve McQueen historia

Zaobserwuj nas na Twitterze i Instagramie!

Tags: Hollywood, james dean, ludzie, Porsche Speedster, Steve McQueen, Steve McQueen historia

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Steve McQueen historia

Od czego to się zaczęło?

Czy wyrazista, pełna barw postać musi nieść za sobą bagaż przykrych doświadczeń? Jeżeli postanowimy odpowiedzieć na to z perspektywy Steva McQueena, to tak. Przecież mówimy o człowieku wychowującym się bez ojca, co dla mężczyzny jest kolosalnym deficytem. Jakby tego było mało jego matka nie dość, że była kobietą dość lekkich obyczajów z problemem alkoholowym, to nie specjalnie paliła się do wychowywania swojego jedynego syna. Samotność musiał odebrać jako lekcję życia, a nie dożywotnie wykluczenie.

Steve mcqueen historia

Steve McQueen papierosy

Chłopak z takimi korzeniami musi zostać albo ikoną, albo boleśnie mówiąc – nikim. Na półśrodki nie ma tu miejsca. Początkowo jego młodość wybierała drogę ku drugiemu scenariuszowi, co potwierdzać mogą liczne przypadki życia poza prawem. Jednak moment przełomu, którym było dostanie się do szkoły aktorskiej w Nowym Yorku, doprowadził go na szczyt, a według wielu jego cień przyćmił gwiazdorską aurę Jamesa Deana. Co ciekawe, ścieżki obu panów przecięły się, zanim bohater tego materiału stał się ikoną. Gdy McQueen pracował w jednym z warsztatów, naprawiał motocykl – dokładnie Indiana Warrior TT – należący właśnie do Jamesa Deana. Nie tak długo później, ten sam chłopak za samo przeczytanie scenariusza, życzył sobie 50 000 dolarów. Przewrotność nie zna granic, jednak punkt kulminacyjny jego życia skrywał też pewnego rodzaju niewydolność.

Moment, kiedy był najbardziej rozchwytywany, był momentem, kiedy chciał jak najbardziej uciec od splendoru Hollywood.

Wszystko w imię poszukiwań czegoś, co da mu czyste szczęście pozbawione obłudy. Jednak nie zawsze tak było – Steve w jakimś stopniu kochał też wystawne życie. Był nawet w drodze na feralną imprezę, podczas której zginęła Sharon Tate – pokazywanie się w takich miejscach było na to dowodem. Jak się później okazało, McQueen znalazł się nawet na liście osób, które mają się przenieść na tamten świat, będący później dla niego obiektem kultu i fascynacji. W tej konkretnej sytuacji życie uratowała mu spontaniczność – zatrzymał się ze świeżo poznaną autostopowiczką, a do domu Polańskiego i Tate nie dotarł. Nie tak dawno temu historia odżyła za sprawą „Pewnego razu w Hollywood”.

Steve McQueen historia | Obraz prawdziwy

Steve McQueen kobiety

Steve McQueen i Faye Dunaway

Paradoksem jego życia aktorskiego było to, że on tak naprawdę nie lubił grać, co z resztą oficjalnie przyznał. Wybrał aktorstwo z możliwie najbardziej… zwierzęcego powodu – było w nim dużo pięknych kobiet, co później stało się też odzwierciedleniem jego życia. Liczne zdrady i romanse przyćmiły liczne śluby, poza tym ostatnim, z Barbarą Minty McQueen – on miał być inny. Jednak to małżeństwo przepełnione prawdziwym i odwzajemnianym uczuciem, niestety przepełnione było też chorobą, którą aktor początkowo próbował ukrywać – złośliwym nowotworem, którego nabawił się od azbestu, używanego w kombinezonach wyścigowych w celu ochrony przed poparzeniami. Jego kolosalny problem zdradziło to, że podczas zdjęć przestał wykonywać sceny kaskaderskie, co przecież wcześniej robił bardzo często.

„Kochał kobiety, ale motocykle bardziej”

McQueen kochał wyścigi, prędkość i jazdą samą w sobie, dlatego lista jego aut czy motocykli, jest dłuższa niż most Hong Kong–Zhuhai–Macau. Gdy był zestresowany, wsiadał na motocykl lub do samochodu i jeździł bez celu. W swojej krótkiej, ale burzliwej historii był właścicielem Ferrari 250GT Lusso, Porsche 911S, Porsche 908 Spyder, Lotusa Eleven czy Mercedesa 300SEL 6.3. Wyjątkową miłością darzył czarne Porsche Speedster – auto, które po sprzedaniu, za wszelką cenę chciał odkupić od nowego właściciela. Ponoć właśnie w tym aucie ścigał się po raz pierwszy.

„Aktor, który jeździ, czy kierowca, który gra?”

Niech za dowód jego fascynacji jazdą posłuży 37 mandatów za prędkość, które dostał podczas przejażdżek swoim Mercedesem, towarzyszących zdjęciom do Wielkiej Ucieczki. Członkowie, obserwatorzy czy komentatorzy jego życia właśnie w tym upatrują emocji, dającej mu najbardziej zintensyfikowane bodźce, a gdy sytuacja tego wymagała, największe ukojenie.

Steve McQueen historia | Podsumowując…

Jedną z rzeczy, które stanowią o byciu ikoną, jest ponadczasowość. Inaczej mówiąc, kiedy nowe pokolenia odkrywają daną postać od nowa – trochę tak jak my teraz. Mówimy tu przecież o wielowymiarowej, wielkiej osobowości, pełnej blasków i cieni, reprezentującej wielkie kino i wielkie życie. Pod koniec swojego życia McQueen się nawrócił, uwierzył w niewidzialny byt. Kto wie, może w takim razie jego duch nadal podróżuje drogami Hollywood?

Steve McQueen historia

Zaobserwuj nas na Twitterze i Instagramie!

Tags: Hollywood, james dean, ludzie, Porsche Speedster, Steve McQueen, Steve McQueen historia
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

    Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

    21:35|0 Comments
  • Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

    09:05
  • Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

    16:17
  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

    Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

    08:24
  • Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

    14:55
  • Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

    16:04
  • Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    09:23
  • Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

    Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

    08:11
  • Sam na sam z… Akira Nakai San

    Sam na sam z… Akira Nakai San

    14:50

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

    Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

    21:35|0 Comments
  • Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

    09:05
  • Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

    16:17
  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

    Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

    08:24
  • Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

    14:55
  • Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

    16:04
  • Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    09:23
  • Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

    Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

    08:11
  • Sam na sam z… Akira Nakai San

    Sam na sam z… Akira Nakai San

    14:50

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry