Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Steve McQueen historia
Strona główna » Steve McQueen historia – good, bad boy

Steve McQueen historia – good, bad boy

Niesamowitość McQueena polega na tym, że gdy zapytamy przypadkową osobę o pierwsze skojarzenie z nim związane, dostaniemy pełny wachlarz odpowiedzi. Część powie o aktorze, część o ogromnym miłośniku motoryzacji, a jeszcze ktoś o symbolu nawrócenia.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Steve McQueen historia – good, bad boy

Steve McQueen historia – good, bad boy

Niesamowitość McQueena polega na tym, że gdy zapytamy przypadkową osobę o pierwsze skojarzenie z nim związane, dostaniemy pełny wachlarz odpowiedzi. Część powie o aktorze, część o ogromnym miłośniku motoryzacji, a jeszcze ktoś o symbolu nawrócenia.

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Steve McQueen historia – good, bad boy

Steve McQueen historia – good, bad boy

Niesamowitość McQueena polega na tym, że gdy zapytamy przypadkową osobę o pierwsze skojarzenie z nim związane, dostaniemy pełny wachlarz odpowiedzi. Część powie o aktorze, część o ogromnym miłośniku motoryzacji, a jeszcze ktoś o symbolu nawrócenia.

Magazyn Motór
    • Od czego to się zaczęło?
    • Steve McQueen historia | Obraz prawdziwy
    • Steve McQueen historia | Podsumowując…
    • Zaobserwuj nas na Twitterze i Instagramie!

Steve McQueen historia

Od czego to się zaczęło?

Czy wyrazista, pełna barw postać musi nieść za sobą bagaż przykrych doświadczeń? Jeżeli postanowimy odpowiedzieć na to z perspektywy Steva McQueena, to tak. Przecież mówimy o człowieku wychowującym się bez ojca, co dla mężczyzny jest kolosalnym deficytem. Jakby tego było mało jego matka nie dość, że była kobietą dość lekkich obyczajów z problemem alkoholowym, to nie specjalnie paliła się do wychowywania swojego jedynego syna. Samotność musiał odebrać jako lekcję życia, a nie dożywotnie wykluczenie.

Steve mcqueen historia

Steve McQueen papierosy

Chłopak z takimi korzeniami musi zostać albo ikoną, albo boleśnie mówiąc – nikim. Na półśrodki nie ma tu miejsca. Początkowo jego młodość wybierała drogę ku drugiemu scenariuszowi, co potwierdzać mogą liczne przypadki życia poza prawem. Jednak moment przełomu, którym było dostanie się do szkoły aktorskiej w Nowym Yorku, doprowadził go na szczyt, a według wielu jego cień przyćmił gwiazdorską aurę Jamesa Deana. Co ciekawe, ścieżki obu panów przecięły się, zanim bohater tego materiału stał się ikoną. Gdy McQueen pracował w jednym z warsztatów, naprawiał motocykl – dokładnie Indiana Warrior TT – należący właśnie do Jamesa Deana. Nie tak długo później, ten sam chłopak za samo przeczytanie scenariusza, życzył sobie 50 000 dolarów. Przewrotność nie zna granic, jednak punkt kulminacyjny jego życia skrywał też pewnego rodzaju niewydolność.

Moment, kiedy był najbardziej rozchwytywany, był momentem, kiedy chciał jak najbardziej uciec od splendoru Hollywood.

Wszystko w imię poszukiwań czegoś, co da mu czyste szczęście pozbawione obłudy. Jednak nie zawsze tak było – Steve w jakimś stopniu kochał też wystawne życie. Był nawet w drodze na feralną imprezę, podczas której zginęła Sharon Tate – pokazywanie się w takich miejscach było na to dowodem. Jak się później okazało, McQueen znalazł się nawet na liście osób, które mają się przenieść na tamten świat, będący później dla niego obiektem kultu i fascynacji. W tej konkretnej sytuacji życie uratowała mu spontaniczność – zatrzymał się ze świeżo poznaną autostopowiczką, a do domu Polańskiego i Tate nie dotarł. Nie tak dawno temu historia odżyła za sprawą „Pewnego razu w Hollywood”.

Steve McQueen historia | Obraz prawdziwy

Steve McQueen kobiety

Steve McQueen i Faye Dunaway

Paradoksem jego życia aktorskiego było to, że on tak naprawdę nie lubił grać, co z resztą oficjalnie przyznał. Wybrał aktorstwo z możliwie najbardziej… zwierzęcego powodu – było w nim dużo pięknych kobiet, co później stało się też odzwierciedleniem jego życia. Liczne zdrady i romanse przyćmiły liczne śluby, poza tym ostatnim, z Barbarą Minty McQueen – on miał być inny. Jednak to małżeństwo przepełnione prawdziwym i odwzajemnianym uczuciem, niestety przepełnione było też chorobą, którą aktor początkowo próbował ukrywać – złośliwym nowotworem, którego nabawił się od azbestu, używanego w kombinezonach wyścigowych w celu ochrony przed poparzeniami. Jego kolosalny problem zdradziło to, że podczas zdjęć przestał wykonywać sceny kaskaderskie, co przecież wcześniej robił bardzo często.

„Kochał kobiety, ale motocykle bardziej”

McQueen kochał wyścigi, prędkość i jazdą samą w sobie, dlatego lista jego aut czy motocykli, jest dłuższa niż most Hong Kong–Zhuhai–Macau. Gdy był zestresowany, wsiadał na motocykl lub do samochodu i jeździł bez celu. W swojej krótkiej, ale burzliwej historii był właścicielem Ferrari 250GT Lusso, Porsche 911S, Porsche 908 Spyder, Lotusa Eleven czy Mercedesa 300SEL 6.3. Wyjątkową miłością darzył czarne Porsche Speedster – auto, które po sprzedaniu, za wszelką cenę chciał odkupić od nowego właściciela. Ponoć właśnie w tym aucie ścigał się po raz pierwszy.

„Aktor, który jeździ, czy kierowca, który gra?”

Niech za dowód jego fascynacji jazdą posłuży 37 mandatów za prędkość, które dostał podczas przejażdżek swoim Mercedesem, towarzyszących zdjęciom do Wielkiej Ucieczki. Członkowie, obserwatorzy czy komentatorzy jego życia właśnie w tym upatrują emocji, dającej mu najbardziej zintensyfikowane bodźce, a gdy sytuacja tego wymagała, największe ukojenie.

Steve McQueen historia | Podsumowując…

Jedną z rzeczy, które stanowią o byciu ikoną, jest ponadczasowość. Inaczej mówiąc, kiedy nowe pokolenia odkrywają daną postać od nowa – trochę tak jak my teraz. Mówimy tu przecież o wielowymiarowej, wielkiej osobowości, pełnej blasków i cieni, reprezentującej wielkie kino i wielkie życie. Pod koniec swojego życia McQueen się nawrócił, uwierzył w niewidzialny byt. Kto wie, może w takim razie jego duch nadal podróżuje drogami Hollywood?

Steve McQueen historia

Zaobserwuj nas na Twitterze i Instagramie!

Tags: Hollywood, james dean, ludzie, Porsche Speedster, Steve McQueen, Steve McQueen historia

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Steve McQueen historia

Od czego to się zaczęło?

Czy wyrazista, pełna barw postać musi nieść za sobą bagaż przykrych doświadczeń? Jeżeli postanowimy odpowiedzieć na to z perspektywy Steva McQueena, to tak. Przecież mówimy o człowieku wychowującym się bez ojca, co dla mężczyzny jest kolosalnym deficytem. Jakby tego było mało jego matka nie dość, że była kobietą dość lekkich obyczajów z problemem alkoholowym, to nie specjalnie paliła się do wychowywania swojego jedynego syna. Samotność musiał odebrać jako lekcję życia, a nie dożywotnie wykluczenie.

Steve mcqueen historia

Steve McQueen papierosy

Chłopak z takimi korzeniami musi zostać albo ikoną, albo boleśnie mówiąc – nikim. Na półśrodki nie ma tu miejsca. Początkowo jego młodość wybierała drogę ku drugiemu scenariuszowi, co potwierdzać mogą liczne przypadki życia poza prawem. Jednak moment przełomu, którym było dostanie się do szkoły aktorskiej w Nowym Yorku, doprowadził go na szczyt, a według wielu jego cień przyćmił gwiazdorską aurę Jamesa Deana. Co ciekawe, ścieżki obu panów przecięły się, zanim bohater tego materiału stał się ikoną. Gdy McQueen pracował w jednym z warsztatów, naprawiał motocykl – dokładnie Indiana Warrior TT – należący właśnie do Jamesa Deana. Nie tak długo później, ten sam chłopak za samo przeczytanie scenariusza, życzył sobie 50 000 dolarów. Przewrotność nie zna granic, jednak punkt kulminacyjny jego życia skrywał też pewnego rodzaju niewydolność.

Moment, kiedy był najbardziej rozchwytywany, był momentem, kiedy chciał jak najbardziej uciec od splendoru Hollywood.

Wszystko w imię poszukiwań czegoś, co da mu czyste szczęście pozbawione obłudy. Jednak nie zawsze tak było – Steve w jakimś stopniu kochał też wystawne życie. Był nawet w drodze na feralną imprezę, podczas której zginęła Sharon Tate – pokazywanie się w takich miejscach było na to dowodem. Jak się później okazało, McQueen znalazł się nawet na liście osób, które mają się przenieść na tamten świat, będący później dla niego obiektem kultu i fascynacji. W tej konkretnej sytuacji życie uratowała mu spontaniczność – zatrzymał się ze świeżo poznaną autostopowiczką, a do domu Polańskiego i Tate nie dotarł. Nie tak dawno temu historia odżyła za sprawą „Pewnego razu w Hollywood”.

Steve McQueen historia | Obraz prawdziwy

Steve McQueen kobiety

Steve McQueen i Faye Dunaway

Paradoksem jego życia aktorskiego było to, że on tak naprawdę nie lubił grać, co z resztą oficjalnie przyznał. Wybrał aktorstwo z możliwie najbardziej… zwierzęcego powodu – było w nim dużo pięknych kobiet, co później stało się też odzwierciedleniem jego życia. Liczne zdrady i romanse przyćmiły liczne śluby, poza tym ostatnim, z Barbarą Minty McQueen – on miał być inny. Jednak to małżeństwo przepełnione prawdziwym i odwzajemnianym uczuciem, niestety przepełnione było też chorobą, którą aktor początkowo próbował ukrywać – złośliwym nowotworem, którego nabawił się od azbestu, używanego w kombinezonach wyścigowych w celu ochrony przed poparzeniami. Jego kolosalny problem zdradziło to, że podczas zdjęć przestał wykonywać sceny kaskaderskie, co przecież wcześniej robił bardzo często.

„Kochał kobiety, ale motocykle bardziej”

McQueen kochał wyścigi, prędkość i jazdą samą w sobie, dlatego lista jego aut czy motocykli, jest dłuższa niż most Hong Kong–Zhuhai–Macau. Gdy był zestresowany, wsiadał na motocykl lub do samochodu i jeździł bez celu. W swojej krótkiej, ale burzliwej historii był właścicielem Ferrari 250GT Lusso, Porsche 911S, Porsche 908 Spyder, Lotusa Eleven czy Mercedesa 300SEL 6.3. Wyjątkową miłością darzył czarne Porsche Speedster – auto, które po sprzedaniu, za wszelką cenę chciał odkupić od nowego właściciela. Ponoć właśnie w tym aucie ścigał się po raz pierwszy.

„Aktor, który jeździ, czy kierowca, który gra?”

Niech za dowód jego fascynacji jazdą posłuży 37 mandatów za prędkość, które dostał podczas przejażdżek swoim Mercedesem, towarzyszących zdjęciom do Wielkiej Ucieczki. Członkowie, obserwatorzy czy komentatorzy jego życia właśnie w tym upatrują emocji, dającej mu najbardziej zintensyfikowane bodźce, a gdy sytuacja tego wymagała, największe ukojenie.

Steve McQueen historia | Podsumowując…

Jedną z rzeczy, które stanowią o byciu ikoną, jest ponadczasowość. Inaczej mówiąc, kiedy nowe pokolenia odkrywają daną postać od nowa – trochę tak jak my teraz. Mówimy tu przecież o wielowymiarowej, wielkiej osobowości, pełnej blasków i cieni, reprezentującej wielkie kino i wielkie życie. Pod koniec swojego życia McQueen się nawrócił, uwierzył w niewidzialny byt. Kto wie, może w takim razie jego duch nadal podróżuje drogami Hollywood?

Steve McQueen historia

Zaobserwuj nas na Twitterze i Instagramie!

Tags: Hollywood, james dean, ludzie, Porsche Speedster, Steve McQueen, Steve McQueen historia

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

14 kwietnia 2022|0 Comments
Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

6 grudnia 2021
Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

2 listopada 2021
Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

7 października 2021
Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

20 września 2021
Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

2 maja 2021
Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

25 marca 2021
Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

30 grudnia 2020
Sam na sam z… Akira Nakai San

Sam na sam z… Akira Nakai San

23 grudnia 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

14 kwietnia 2022|0 Comments
Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

6 grudnia 2021
Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

2 listopada 2021
Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

7 października 2021
Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

20 września 2021
Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

2 maja 2021
Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

25 marca 2021
Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

30 grudnia 2020
Sam na sam z… Akira Nakai San

Sam na sam z… Akira Nakai San

23 grudnia 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry