Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Akira Nakai San
Strona główna » Sam na sam z… Akira Nakai San

Sam na sam z… Akira Nakai San

Nakai San to międzynarodowa gwiazda tuningu. Modyfikowane przez niego modele Porsche 911 są obiektem westchnień fanów motoryzacji na całym świecie. Jednak sam twórca zaskakuje również osobowością – zwłaszcza, jeśli rozmowa zejdzie na temat Polski

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Sam na sam z… Akira Nakai San

Sam na sam z… Akira Nakai San

Nakai San to międzynarodowa gwiazda tuningu. Modyfikowane przez niego modele Porsche 911 są obiektem westchnień fanów motoryzacji na całym świecie. Jednak sam twórca zaskakuje również osobowością – zwłaszcza, jeśli rozmowa zejdzie na temat Polski

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Sam na sam z… Akira Nakai San

Sam na sam z… Akira Nakai San

Nakai San to międzynarodowa gwiazda tuningu. Modyfikowane przez niego modele Porsche 911 są obiektem westchnień fanów motoryzacji na całym świecie. Jednak sam twórca zaskakuje również osobowością – zwłaszcza, jeśli rozmowa zejdzie na temat Polski

Magazyn Motór

Akira Nakai San

Pierwsze zaskoczenie? Założyciel legendarnego RAUH-Welt Begriff jest wyjątkowo skromny, nigdy też nie oczekuje wyjątkowego traktowania. Mimo jego międzynarodowego statusu, można uczyć się od niego, jak nie „gwiazdorzyć”. To typowy introwertyk, który nie okazuje zbyt wielu emocji. Na początku ciężko mi było przyzwyczaić się do jego małomówności, zdecydowanie woli obserwować i analizować to, co się dzieje wokół. Zwykłe pogawędki nie są więc szczególnie rozbudowane, ale kiedy już nawiąże się z nim rozmowę, zwykle jest bardzo treściwa i wartościowa. Podczas jednej z nich zaskoczyła mnie jego opinia o naszym kraju.

RAUH-Welt Begriff
Akira Nakai San

Akira w Polsce ceni sobie wiele rzeczy: gościnność, jedzenie, otwartość ludzi oraz to, że ma tutaj tak wielu fanów, którzy przyjeżdżają na spotkania z nim. Fakt, że Akira pojawi się w Polce już po raz piąty, nie jest przypadkiem. Udało nam się wypracować taki model współpracy, w którym nie musi obawiać się o przygotowanie i wsparcie techniczne. Choć jego praca wygląda na proste składanie klocków, to trzeba wiedzieć, że proces budowy rozpoczyna się na długo przed przylotem Akiry. W tym czasie przy samym projekcie pracuje sztab osób, a przygotowania aut zawsze są dopinane na ostatni guzik. Wolne chwile staramy się wykorzystać na pokazanie naszemu gościowi czegoś ciekawego. Zaliczył już warszawskie wianki w Noc Świętojańską i pokaz fajerwerków, koncert chopinowski w Żelazowej Woli, spotkanie Youngtimer Warsaw na Powiślu, a także kilka przemiłych kolacji i spotkań w grupie właścicieli RWB oraz jego sympatyków.

Akira Nakai San w Polsce

Mieliśmy okazję towarzyszyć mu w budowaniu samochodów w Dubaju, Australii i Wielkiej Brytanii – mistrz jest zawsze przyjaźnie nastawiony do gospodarzy i wszystkich otaczających go osób. Jedna rzecz mnie szczególnie zdumiała, a jednocześnie sprawiła dużo przyjemności: po pierwszej wizycie w Polsce Akira nazwał jeden ze swoich samochodów „ŁOMIANKI”. To naprawdę wyjątek, ponieważ każde z jego kilkunastu aut nosi imię żeńskie. Kiedy go zapytałem, co wpłynęło na to, że wybrał takie miano dla 993, odpowiedział krótko: „I love to be there”.

Co pokochał w Polsce? Z pewnością naszą kuchnię. Jedzenie to szczególna część wizyty Nakai Sana – jest prawdziwym smakoszem! Bardzo lubi miejscowe specjały i za każdym razem staramy się, żeby był usatysfakcjonowany. Bardziej od restauracji z gwiazdką Michelin ceni sobie tradycyjny domowy obiad. Miał okazję jeść u nas większość typowo polskich dań: rosół, pomidorową, chłodnik, pierogi, mięsa, krokiety, bigos i wiele innych. Uwielbia kaszankę! Moja żona wyjątkowo dba, żeby Akira był najedzony, więc za każdym razem posiłki są przygotowywane pod jego gust. Oprócz tego pije bardzo dużo coli, kawy oraz uwielbia mieć na stole ciasteczka, owoce i inne sezonowe przekąski. Alkoholu nie pije od wielu lat, za to znany jest oczywiście z zamiłowania do papierosów.

Akira w polsce

Historia powstania RWB nie jest do końca opisana. Akira jako kierowca wyścigowy szukał w swoich autach trakcji i przyczepności. Aby ją uzyskać, instalował szersze koła, a żeby się zmieściły, musiał wyciąć błotniki, co z kolei oznaczało konieczność przebudowy samochodu. Dziś RWB to szanowana na całym świecie marka, która stworzyła kilkaset unikatowych projektów bazujących na Porsche 911. Ich właściciele są połączeni w komunę RWB Family, utrzymują ze sobą stały kontakt, mimo tego, że są rozsiani na całym globie. Taka zażyła relacja nie byłaby możliwa, gdyby nie najważniejsze spoiwo, jakim okazała się pasja do motoryzacji, tuningu, Porsche 911 i wyjątkowość samego Akira Nakai San.

O czym jeszcze nie wiedzieliście? Akira zawsze prosi o radio VOX FM oraz ten sam skromny hotel w Łomiankach, choć proponujemy coś bardziej wykwintnego. Jego  stałym ekwipunkiem jest zmęczona życiem walizka z narzędziami do pracy oraz plecak na prywatne rzeczy. Jego piąta wizyta w Polsce będzie przełomowa – po pierwsze, jeszcze nigdy kolejny przyjazd nie następował tak szybko po poprzednim (po pół roku). Po drugie, do tej pory nie mieliśmy okazji budować aż trzech aut jednocześnie. Jak zwykle odwiedzą nas miłośnicy RWB oraz Porsche z całej Polski i nie tylko. Wśród nich zdarzają się prominentne osoby kierujące losami tego świata, choć wizyty mają charakter zupełnie prywatny. I właśnie to buduje tę wyjątkową grupę odbiorców – pasja ponad podziałami, jaką zaszczepił w nas pewien skromny i małomówny Japończyk.

Materiał pochodzi z #6 Magazynu Motór

Tags: akira nakai-san, best

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Akira Nakai San

Pierwsze zaskoczenie? Założyciel legendarnego RAUH-Welt Begriff jest wyjątkowo skromny, nigdy też nie oczekuje wyjątkowego traktowania. Mimo jego międzynarodowego statusu, można uczyć się od niego, jak nie „gwiazdorzyć”. To typowy introwertyk, który nie okazuje zbyt wielu emocji. Na początku ciężko mi było przyzwyczaić się do jego małomówności, zdecydowanie woli obserwować i analizować to, co się dzieje wokół. Zwykłe pogawędki nie są więc szczególnie rozbudowane, ale kiedy już nawiąże się z nim rozmowę, zwykle jest bardzo treściwa i wartościowa. Podczas jednej z nich zaskoczyła mnie jego opinia o naszym kraju.

RAUH-Welt Begriff
Akira Nakai San

Akira w Polsce ceni sobie wiele rzeczy: gościnność, jedzenie, otwartość ludzi oraz to, że ma tutaj tak wielu fanów, którzy przyjeżdżają na spotkania z nim. Fakt, że Akira pojawi się w Polce już po raz piąty, nie jest przypadkiem. Udało nam się wypracować taki model współpracy, w którym nie musi obawiać się o przygotowanie i wsparcie techniczne. Choć jego praca wygląda na proste składanie klocków, to trzeba wiedzieć, że proces budowy rozpoczyna się na długo przed przylotem Akiry. W tym czasie przy samym projekcie pracuje sztab osób, a przygotowania aut zawsze są dopinane na ostatni guzik. Wolne chwile staramy się wykorzystać na pokazanie naszemu gościowi czegoś ciekawego. Zaliczył już warszawskie wianki w Noc Świętojańską i pokaz fajerwerków, koncert chopinowski w Żelazowej Woli, spotkanie Youngtimer Warsaw na Powiślu, a także kilka przemiłych kolacji i spotkań w grupie właścicieli RWB oraz jego sympatyków.

Akira Nakai San w Polsce

Mieliśmy okazję towarzyszyć mu w budowaniu samochodów w Dubaju, Australii i Wielkiej Brytanii – mistrz jest zawsze przyjaźnie nastawiony do gospodarzy i wszystkich otaczających go osób. Jedna rzecz mnie szczególnie zdumiała, a jednocześnie sprawiła dużo przyjemności: po pierwszej wizycie w Polsce Akira nazwał jeden ze swoich samochodów „ŁOMIANKI”. To naprawdę wyjątek, ponieważ każde z jego kilkunastu aut nosi imię żeńskie. Kiedy go zapytałem, co wpłynęło na to, że wybrał takie miano dla 993, odpowiedział krótko: „I love to be there”.

Co pokochał w Polsce? Z pewnością naszą kuchnię. Jedzenie to szczególna część wizyty Nakai Sana – jest prawdziwym smakoszem! Bardzo lubi miejscowe specjały i za każdym razem staramy się, żeby był usatysfakcjonowany. Bardziej od restauracji z gwiazdką Michelin ceni sobie tradycyjny domowy obiad. Miał okazję jeść u nas większość typowo polskich dań: rosół, pomidorową, chłodnik, pierogi, mięsa, krokiety, bigos i wiele innych. Uwielbia kaszankę! Moja żona wyjątkowo dba, żeby Akira był najedzony, więc za każdym razem posiłki są przygotowywane pod jego gust. Oprócz tego pije bardzo dużo coli, kawy oraz uwielbia mieć na stole ciasteczka, owoce i inne sezonowe przekąski. Alkoholu nie pije od wielu lat, za to znany jest oczywiście z zamiłowania do papierosów.

Akira w polsce

Historia powstania RWB nie jest do końca opisana. Akira jako kierowca wyścigowy szukał w swoich autach trakcji i przyczepności. Aby ją uzyskać, instalował szersze koła, a żeby się zmieściły, musiał wyciąć błotniki, co z kolei oznaczało konieczność przebudowy samochodu. Dziś RWB to szanowana na całym świecie marka, która stworzyła kilkaset unikatowych projektów bazujących na Porsche 911. Ich właściciele są połączeni w komunę RWB Family, utrzymują ze sobą stały kontakt, mimo tego, że są rozsiani na całym globie. Taka zażyła relacja nie byłaby możliwa, gdyby nie najważniejsze spoiwo, jakim okazała się pasja do motoryzacji, tuningu, Porsche 911 i wyjątkowość samego Akira Nakai San.

O czym jeszcze nie wiedzieliście? Akira zawsze prosi o radio VOX FM oraz ten sam skromny hotel w Łomiankach, choć proponujemy coś bardziej wykwintnego. Jego  stałym ekwipunkiem jest zmęczona życiem walizka z narzędziami do pracy oraz plecak na prywatne rzeczy. Jego piąta wizyta w Polsce będzie przełomowa – po pierwsze, jeszcze nigdy kolejny przyjazd nie następował tak szybko po poprzednim (po pół roku). Po drugie, do tej pory nie mieliśmy okazji budować aż trzech aut jednocześnie. Jak zwykle odwiedzą nas miłośnicy RWB oraz Porsche z całej Polski i nie tylko. Wśród nich zdarzają się prominentne osoby kierujące losami tego świata, choć wizyty mają charakter zupełnie prywatny. I właśnie to buduje tę wyjątkową grupę odbiorców – pasja ponad podziałami, jaką zaszczepił w nas pewien skromny i małomówny Japończyk.

Materiał pochodzi z #6 Magazynu Motór

Tags: akira nakai-san, best
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

    14:55
  • Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

    16:04
  • Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    09:23
  • Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

    Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

    08:11
  • Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    09:13
  • Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    14:11
  • Exotic RAGE 2020 | Szczery wywiad z Przemysławem Waszczukiem

    Exotic RAGE 2020 | Szczery wywiad z Przemysławem Waszczukiem

    13:46
  • Jacek TEDE Graniecki: „90% aut w teledyskach nie należy do raperów” | Wywiad

    Jacek TEDE Graniecki: „90% aut w teledyskach nie należy do raperów” | Wywiad

    11:29
  • Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    09:07
  • Steve McQueen historia – good, bad boy

    Steve McQueen historia – good, bad boy

    09:12

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

    14:55
  • Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

    16:04
  • Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    09:23
  • Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

    Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

    08:11
  • Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    09:13
  • Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    14:11
  • Exotic RAGE 2020 | Szczery wywiad z Przemysławem Waszczukiem

    Exotic RAGE 2020 | Szczery wywiad z Przemysławem Waszczukiem

    13:46
  • Jacek TEDE Graniecki: „90% aut w teledyskach nie należy do raperów” | Wywiad

    Jacek TEDE Graniecki: „90% aut w teledyskach nie należy do raperów” | Wywiad

    11:29
  • Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    09:07
  • Steve McQueen historia – good, bad boy

    Steve McQueen historia – good, bad boy

    09:12

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry