Ford Focus 1.0 EcoBoost opinie
W 1998 roku swojego żywota dokonał Escort, którego zastąpił całkowicie nowy model – Focus. Od 2018 roku produkowana jest czwarta generacja. Focus od początku słynie z dobrego prowadzenia i zawieszenia, które wyróżniały się na tle innych aut segmentu C.
Wyposażenie
Podstawowy Focus wyposażony jest między innymi w sześciogłośnikowy system autio z bluetooth, System kontroli pasa ruchu Lane Keeping Alert czy klimatyzację. Ciekawie robi się wyżej, ponieważ na pokładzie może znaleźć się Apple CarPlay oraz Android Auto, nagłośnienie Bang & Olufsen, pięć trybów jazdy do wyboru (wersja Active Business), nastrojowe oświetlenie wnętrza diodami LED z możliwością wyboru koloru.
Ford Focus 1.0 EcoBoost opinie | Wrażenia
Jak jednym słowem opisać wrażenia z prowadzenia nowego Focusa? Sport. Wpływa na to nisko położony środek ciężkości, to jest efektem jak najbardziej pożądanym. Niestety, jak to już bywa, takie rozwiązanie nie kończy się na samych plusach. Lekka góra auta sprawia wrażenie delikatności. To trochę tak, jakbyśmy jechali autem z plastiku. Do testu dostaliśmy wersję ST-Line o mocy 125 KM.
Zobacz również: Ford EcoSport test
Takich to dożyliśmy czasów, że elektronika absolutnie zawładnęła samochodami. Ford nie mógł się przed tym uchronić. Mnogość systemów jest przytłaczająca, a niewyłączenie ich może przysporzyć bólu głowy.
XXI wiek to czas aplikacji, dlatego amerykański producent postanowił połączyć z nimi swój samochód. Dzięki Ford Connect na naszym smartfonie możemy na bierząco śledzić położenie auta, zużycie paliwa, czy sposób, w jaki pokonujemy trasę. Mała rzecz a cieszy.
Podsumowanie
Czy Ford Focus 1.0 EcoBoost to kompakt na miarę naszych czasów? Zdecydowanie tak, szczególnie w segmencie zawładniętym przez nudnego Volkswagena Golfa. Auto wygląda dobrze (dużo daje tu pakiet ST-Line) i angażuje kierowcę, a to niestety już rzadkość.
Ford Focus 1.0 EcoBoost opinie | Cena
Za podstawową wersję Focusa Trend z silnikiem benzynowym musimy zapłacić 78 900 zł, podstawowy diesel to już wydatek 91 800 zł. Bazowa wersja Golfa to 91 990 zł za benzynę i 95 290 za diesla.
Za użyczenie samochodu dziękujemy Ford Carrara Lublin
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Ford Focus 1.0 EcoBoost opinie
W 1998 roku swojego żywota dokonał Escort, którego zastąpił całkowicie nowy model – Focus. Od 2018 roku produkowana jest czwarta generacja. Focus od początku słynie z dobrego prowadzenia i zawieszenia, które wyróżniały się na tle innych aut segmentu C.
Wyposażenie
Podstawowy Focus wyposażony jest między innymi w sześciogłośnikowy system autio z bluetooth, System kontroli pasa ruchu Lane Keeping Alert czy klimatyzację. Ciekawie robi się wyżej, ponieważ na pokładzie może znaleźć się Apple CarPlay oraz Android Auto, nagłośnienie Bang & Olufsen, pięć trybów jazdy do wyboru (wersja Active Business), nastrojowe oświetlenie wnętrza diodami LED z możliwością wyboru koloru.
Ford Focus 1.0 EcoBoost opinie | Wrażenia
Jak jednym słowem opisać wrażenia z prowadzenia nowego Focusa? Sport. Wpływa na to nisko położony środek ciężkości, to jest efektem jak najbardziej pożądanym. Niestety, jak to już bywa, takie rozwiązanie nie kończy się na samych plusach. Lekka góra auta sprawia wrażenie delikatności. To trochę tak, jakbyśmy jechali autem z plastiku. Do testu dostaliśmy wersję ST-Line o mocy 125 KM.
Zobacz również: Ford EcoSport test
Takich to dożyliśmy czasów, że elektronika absolutnie zawładnęła samochodami. Ford nie mógł się przed tym uchronić. Mnogość systemów jest przytłaczająca, a niewyłączenie ich może przysporzyć bólu głowy.
XXI wiek to czas aplikacji, dlatego amerykański producent postanowił połączyć z nimi swój samochód. Dzięki Ford Connect na naszym smartfonie możemy na bierząco śledzić położenie auta, zużycie paliwa, czy sposób, w jaki pokonujemy trasę. Mała rzecz a cieszy.
Podsumowanie
Czy Ford Focus 1.0 EcoBoost to kompakt na miarę naszych czasów? Zdecydowanie tak, szczególnie w segmencie zawładniętym przez nudnego Volkswagena Golfa. Auto wygląda dobrze (dużo daje tu pakiet ST-Line) i angażuje kierowcę, a to niestety już rzadkość.
Ford Focus 1.0 EcoBoost opinie | Cena
Za podstawową wersję Focusa Trend z silnikiem benzynowym musimy zapłacić 78 900 zł, podstawowy diesel to już wydatek 91 800 zł. Bazowa wersja Golfa to 91 990 zł za benzynę i 95 290 za diesla.