Hybrydowy Jeep Renegade i Jeep Compass to przyszłość w wydaniu Jeepa, jednak producent nie postawił tylko na oszczędność. Nowy napęd ma poprawić efektywność nie tylko na utwardzonych drogach, ale również w terenie. Wraz z nim przychodzą odświeżone detale stylistyczne, ale od początku…
Hybrydowy Jeep Renegade i Jeep Compass | Napęd
Zarówno Renegade 4xe, jak i Compass 4xe są wyposażone w 1,3-litrowy silnik benzynowy z przodu oraz silniki elektryczny umieszczony między kołami tylnymi, zasilany akumulatorem o mocy 11,4 kWh. 1,3-litrowy silnik zapewnia moc 130 lub 180 KM oraz 250 Nm, a wsparty 60 KM i 270 Nm wytwarzanymi przez silnik elektryczny daje łączną moc 190 KM (wersja Limited) lub 240 KM (wersje Trailhawk i S). Połączenie silnika spalinowego i silnika elektrycznego gwarantuje osiągi na bardzo przyzwoitym poziomie: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie około 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie 130 km/h w trybie elektrycznym i 200 km/h w trybie hybrydowym.
Hybrydowy Jeep Renegade i Jeep Compass | Wyposażenie
Modele 4xe wyposażone są również w nową, sześciostopniową, automatyczną skrzynię biegów oraz selektor trybów jazdy Jeep Active Drive Low, współpracujący z systemem zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain. Na pokładzie znajdziemy pięć trybów jazdy:
- Auto: tryb standardowy, zapewnia ciągłe zarządzanie trakcją, odpowiedni do jazdy drogowej i terenowej.
- Sport: dla zapewnienia sportowych osiągów wykorzystuje zarówno silnik elektryczny, jak i silnik spalinowy. Ten dynamiczny tryb jazdy, nowość zarówno w modelu Renegade, jak i Compass, sprawia, że codzienne wrażenia z jazdy w mieście są przyjemniejsze, dzięki utwardzeniu układu kierowniczego, wyostrzeniu reakcji pedału przyspieszenia i dostosowaniu zachowania przekładni poprzez zmiany biegów przy wyższych obrotach w celu uzyskania pełnej mocy i momentu obrotowego.
- Snow: zapewnia lepszą przyczepność w ekstremalnych warunkach. Jest przeznaczony do jazdy po drogach i bezdrożach w warunkach słabej przyczepności, na przykład drogi pokryte śniegiem.
- Sand/Mud: tryb jazdy terenowej do pokonywania powierzchni o słabej przyczepności, jak błotniste lub piaszczyste tereny, aby zapewnić maksymalną przyczepność.
- Rock: (wyłącznie w wersji Trailhawk): Tryb ten jest dostępny jedynie, gdy włączony jest tryb 4WD Low. System konfiguruje samochód w celu zapewnienia maksymalnej przyczepności i zdolności kierowania na nawierzchni o niskiej przyczepności. Służy do pokonywania najtrudniejszych przeszkód, takich jak duże skały.
Oprócz tego na liście wyposażenia znajdziemy czarne akcenty „black wizard” na nawiewach powietrza, głośnikach i w środkowej części deski rozdzielczej (wersja Limited i S), natomiast w wersji Trailhawk deska rozdzielcza będzie mogła być w kolorze Ruby Red.
Hybrydowy Jeep Renegade i Jeep Compass | Po co to wszystko?
Oczywiście w imię ekologii, ale i coraz bardziej surowych przepisów dotyczących emisji spalin. Oprócz tego elektryfikacja modeli ma zapewnić konkurencyjność nie tylko Jeepowi, ale i całemu koncernowi FCA, co w kontekście współczesności jest bardzo ważne – wydajność napędów hybrydowych oraz elektrycznych staje się jednym z głównych kryteriów wyboru aut.
Zaobserwuj nas na Instagramie!
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Hybrydowy Jeep Renegade i Jeep Compass to przyszłość w wydaniu Jeepa, jednak producent nie postawił tylko na oszczędność. Nowy napęd ma poprawić efektywność nie tylko na utwardzonych drogach, ale również w terenie. Wraz z nim przychodzą odświeżone detale stylistyczne, ale od początku…
Hybrydowy Jeep Renegade i Jeep Compass | Napęd
Zarówno Renegade 4xe, jak i Compass 4xe są wyposażone w 1,3-litrowy silnik benzynowy z przodu oraz silniki elektryczny umieszczony między kołami tylnymi, zasilany akumulatorem o mocy 11,4 kWh. 1,3-litrowy silnik zapewnia moc 130 lub 180 KM oraz 250 Nm, a wsparty 60 KM i 270 Nm wytwarzanymi przez silnik elektryczny daje łączną moc 190 KM (wersja Limited) lub 240 KM (wersje Trailhawk i S). Połączenie silnika spalinowego i silnika elektrycznego gwarantuje osiągi na bardzo przyzwoitym poziomie: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie około 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie 130 km/h w trybie elektrycznym i 200 km/h w trybie hybrydowym.
Hybrydowy Jeep Renegade i Jeep Compass | Wyposażenie
Modele 4xe wyposażone są również w nową, sześciostopniową, automatyczną skrzynię biegów oraz selektor trybów jazdy Jeep Active Drive Low, współpracujący z systemem zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain. Na pokładzie znajdziemy pięć trybów jazdy:
- Auto: tryb standardowy, zapewnia ciągłe zarządzanie trakcją, odpowiedni do jazdy drogowej i terenowej.
- Sport: dla zapewnienia sportowych osiągów wykorzystuje zarówno silnik elektryczny, jak i silnik spalinowy. Ten dynamiczny tryb jazdy, nowość zarówno w modelu Renegade, jak i Compass, sprawia, że codzienne wrażenia z jazdy w mieście są przyjemniejsze, dzięki utwardzeniu układu kierowniczego, wyostrzeniu reakcji pedału przyspieszenia i dostosowaniu zachowania przekładni poprzez zmiany biegów przy wyższych obrotach w celu uzyskania pełnej mocy i momentu obrotowego.
- Snow: zapewnia lepszą przyczepność w ekstremalnych warunkach. Jest przeznaczony do jazdy po drogach i bezdrożach w warunkach słabej przyczepności, na przykład drogi pokryte śniegiem.
- Sand/Mud: tryb jazdy terenowej do pokonywania powierzchni o słabej przyczepności, jak błotniste lub piaszczyste tereny, aby zapewnić maksymalną przyczepność.
- Rock: (wyłącznie w wersji Trailhawk): Tryb ten jest dostępny jedynie, gdy włączony jest tryb 4WD Low. System konfiguruje samochód w celu zapewnienia maksymalnej przyczepności i zdolności kierowania na nawierzchni o niskiej przyczepności. Służy do pokonywania najtrudniejszych przeszkód, takich jak duże skały.
Oprócz tego na liście wyposażenia znajdziemy czarne akcenty „black wizard” na nawiewach powietrza, głośnikach i w środkowej części deski rozdzielczej (wersja Limited i S), natomiast w wersji Trailhawk deska rozdzielcza będzie mogła być w kolorze Ruby Red.
Hybrydowy Jeep Renegade i Jeep Compass | Po co to wszystko?
Oczywiście w imię ekologii, ale i coraz bardziej surowych przepisów dotyczących emisji spalin. Oprócz tego elektryfikacja modeli ma zapewnić konkurencyjność nie tylko Jeepowi, ale i całemu koncernowi FCA, co w kontekście współczesności jest bardzo ważne – wydajność napędów hybrydowych oraz elektrycznych staje się jednym z głównych kryteriów wyboru aut.