Kia Optima opinie, test | 1.7 CRDI – dane techniczne, spalanie |
Wiedzieliście, że nazwa Kia składa się z dwóch członów? Pierwszy – ki – oznacza wyjść, wychodzić, drugi – a – w języku koreańskim oznacza Azję. Słowo Kia może być więc tłumaczone jako ‘wyjść z Azji’, a tak się składa, że ostatnio z Azji wyszło kilka naprawdę ciekawych modeli. Spośród nich to właśnie Kia Optima zaskoczyła nas najbardziej.
Foto: Michał Węgrzynek (zdjęcia zostały wykonane dzięki uprzejmości Areny Lublin)
Od kiedy kontrolę nad działem designu marki Kia przejął były projektant
VW/Audi – Peter Schreyer, koreańska marka zaczęła wyznaczać estetyczne standardy. Duży sedan, limuzyna, a tych gabarytów zupełnie nie czuć kiedy siada się za kierownicą. Nad rozmiarami pomaga zapanować świetna elektronika.
Jak to u Koreańczyków – mamy na przykład asystenta pasa ruchu i adaptacyjny tempomat, które razem działają praktycznie jak autopilot. Elektronika jest tak zaawansowana i skuteczna, że wzbudza zaufanie, co wcale nie jest regułą u konkurencji. Udogodnień jest oczywiście dużo więcej, ale to warto sprawdzić samemu.
Przyjemność z jazdy zaskakuje, podobnie zresztą jak geometria tego samochodu. Sprawdziliśmy – kiedy Kia Optima wpada w poślizg zachowuje się bardzo przewidywalnie, pozwalając kierowcy na spokojną reakcję. Wszystko dzięki świetnemu rozłożeniu masy i precyzyjnemu układowi kierowniczemu.
Kia Optima opinie | dane techniczne, silniki
Europejski klient ma do wyboru, jak na razie, tylko dwa silniki. Benzynowe 2.0 o mocy 163KM i wysokoprężne 141-konne 1.7 CRDI. Chociaż każdy z tych silników daje radę, a diesel spala poniżej pięciu litrów, to my czekamy na nadchodzący benzynowy silnik 2.0 T-GDI. W nim, oprócz świstu turbiny, kierowca będzie mógł się cieszyć mocą aż 245 KM.
Kia Optima 1.7 CRDI – spalanie
Testowa Kia Optima z silnikiem 1.7 CRDI spiętym z 7-biegowym automatem to rozsądny kompromis. Dobra dynamika, elastyczność, która sprawdza się w miejskiej jeździe, a do tego ekonomia. 6-6,5l/100km jest realnym spalaniem przy spokojnej, miejskiej jeździe. Warto rozważyć dopłatę za diesla, żeby później móc uśmiechać się pod dystrybutorem. Egzemplarze z zamontowanym benzynowym 2.0 pod maską i sześciobiegowym manualem są w cenniku sporo tańsze.
Korea wyszła z Azji i bez kompleksów zdobywa Europę… Z tego mogą wyjść same dobre rzeczy – europejscy producenci czując oddech konkurencji na karku, będą zmuszeni robić lepsze samochody, a zyskamy na tym my – kierowcy.
Kia, brawo Ty!
Dziękujemy firmie KIA Technotop Lublin za użyczenie samochodu.
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Kia Optima opinie, test | 1.7 CRDI – dane techniczne, spalanie |
Wiedzieliście, że nazwa Kia składa się z dwóch członów? Pierwszy – ki – oznacza wyjść, wychodzić, drugi – a – w języku koreańskim oznacza Azję. Słowo Kia może być więc tłumaczone jako ‘wyjść z Azji’, a tak się składa, że ostatnio z Azji wyszło kilka naprawdę ciekawych modeli. Spośród nich to właśnie Kia Optima zaskoczyła nas najbardziej.
Foto: Michał Węgrzynek (zdjęcia zostały wykonane dzięki uprzejmości Areny Lublin)
Od kiedy kontrolę nad działem designu marki Kia przejął były projektant
VW/Audi – Peter Schreyer, koreańska marka zaczęła wyznaczać estetyczne standardy. Duży sedan, limuzyna, a tych gabarytów zupełnie nie czuć kiedy siada się za kierownicą. Nad rozmiarami pomaga zapanować świetna elektronika.
Jak to u Koreańczyków – mamy na przykład asystenta pasa ruchu i adaptacyjny tempomat, które razem działają praktycznie jak autopilot. Elektronika jest tak zaawansowana i skuteczna, że wzbudza zaufanie, co wcale nie jest regułą u konkurencji. Udogodnień jest oczywiście dużo więcej, ale to warto sprawdzić samemu.
Przyjemność z jazdy zaskakuje, podobnie zresztą jak geometria tego samochodu. Sprawdziliśmy – kiedy Kia Optima wpada w poślizg zachowuje się bardzo przewidywalnie, pozwalając kierowcy na spokojną reakcję. Wszystko dzięki świetnemu rozłożeniu masy i precyzyjnemu układowi kierowniczemu.
Kia Optima opinie | dane techniczne, silniki
Europejski klient ma do wyboru, jak na razie, tylko dwa silniki. Benzynowe 2.0 o mocy 163KM i wysokoprężne 141-konne 1.7 CRDI. Chociaż każdy z tych silników daje radę, a diesel spala poniżej pięciu litrów, to my czekamy na nadchodzący benzynowy silnik 2.0 T-GDI. W nim, oprócz świstu turbiny, kierowca będzie mógł się cieszyć mocą aż 245 KM.
Kia Optima 1.7 CRDI – spalanie
Testowa Kia Optima z silnikiem 1.7 CRDI spiętym z 7-biegowym automatem to rozsądny kompromis. Dobra dynamika, elastyczność, która sprawdza się w miejskiej jeździe, a do tego ekonomia. 6-6,5l/100km jest realnym spalaniem przy spokojnej, miejskiej jeździe. Warto rozważyć dopłatę za diesla, żeby później móc uśmiechać się pod dystrybutorem. Egzemplarze z zamontowanym benzynowym 2.0 pod maską i sześciobiegowym manualem są w cenniku sporo tańsze.
Korea wyszła z Azji i bez kompleksów zdobywa Europę… Z tego mogą wyjść same dobre rzeczy – europejscy producenci czując oddech konkurencji na karku, będą zmuszeni robić lepsze samochody, a zyskamy na tym my – kierowcy.
Kia, brawo Ty!