Audi, BMW, Daimler AG, Ford i Porsche planują zawiązanie spółki, której zadaniem będzie budowa sieci instalacji umożliwiających błyskawiczne ładowanie samochodów elektrycznych.
tekst / foto: inf. prasowa / Mor
Niespotykana wcześniej współpraca producentów samochodów ma na celu stworzenie niezależnej sieci punktów ładowania aut elektrycznych. Partnerzy podpisali w tym celu odpowiednie porozumienie. Chcą wspólnie, w krótkim czasie, wybudować dużą liczbę punktów ładowania i w ten sposób znacznie zwiększyć możliwość korzystania z pojazdów elektrycznych na długich odcinkach tras.
Stacje ładowania samochodów elektrycznych zostaną stworzone wzdłuż najważniejszych europejskich autostrad.
To ważny krok w kierunku masowego wprowadzenia na rynek pojazdów elektrycznych.
Ładowanie samochodów elektrycznych – infrastruktura
Planowana infrastruktura o maksymalnej mocy 350 kW, umożliwi o wiele szybsze ładowanie akumulatorów samochodów elektrycznych niż ma to miejsce dziś. Budowa rozpocznie się w 2017 roku.
W pierwszym etapie, planuje się uruchomienie ok. 400 stacji w całej Europie.
Do roku 2020 roku klienci mają zyskać dostęp do tysięcy punktów ładowania wysokiej mocy. Stacje umożliwiające ładowanie samochodów elektrycznych umiejscowione wzdłuż autostrad i często uczęszczanych dróg tranzytowych będą dostępne powszechnie. Ma to umożliwić elektryczną jazdę w długich trasach.
Czas ładowania samochodu ma być na tyle krótki, aby cały proces przebiegał równie komfortowo jak tradycyjne tankowanie paliwa.
Ładowanie samochodów elektrycznych – czas ładowania
Sieć ładowania bazować będzie na standardzie Combined Charging System (CCS). Planowana infrastruktura ma umożliwić ładowanie prądem stałym o mocy do 350 kW. Pojazdy dostosowane do pobierania takiej mocy byłyby ładowane w ułamku czasu potrzebnego dziś do tej operacji.
Ładowanie samochodów elektrycznych – dlaczego spółka gigantów?
Celem stworzenia sieci jest umożliwienie ładowania wszystkich pojazdów wyposażonych w standard CCS, niezależnie od marki. Ma to pomóc w znacznym zwiększeniu akceptacji pojazdów elektrycznych w Europie.
Planowane inwestycje podkreślają znaczenie elektromobilności. Grupa BMW, Daimler AG, Ford Motor Company i Koncern Volkswagen pragną mieć równy udział w spółce. Inni producenci samochodów są mile widziani i także mogą uczestniczyć w inicjatywie na rzecz budowania sieci ładowania oraz mieć swój wkład w rozwiązania na tym polu. Ponadto, spółka jest otwarta na współpracę z regionalnymi partnerami.
___
Punkty ładowania samochodów elektrycznych –
400 stacji ultraszybkiego ładowania samochodów elektrycznych w całej Europie bazujących na standardzie Combined Charging System (CCS).
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Audi, BMW, Daimler AG, Ford i Porsche planują zawiązanie spółki, której zadaniem będzie budowa sieci instalacji umożliwiających błyskawiczne ładowanie samochodów elektrycznych.
tekst / foto: inf. prasowa / Mor
Niespotykana wcześniej współpraca producentów samochodów ma na celu stworzenie niezależnej sieci punktów ładowania aut elektrycznych. Partnerzy podpisali w tym celu odpowiednie porozumienie. Chcą wspólnie, w krótkim czasie, wybudować dużą liczbę punktów ładowania i w ten sposób znacznie zwiększyć możliwość korzystania z pojazdów elektrycznych na długich odcinkach tras.
Stacje ładowania samochodów elektrycznych zostaną stworzone wzdłuż najważniejszych europejskich autostrad.
To ważny krok w kierunku masowego wprowadzenia na rynek pojazdów elektrycznych.
Ładowanie samochodów elektrycznych – infrastruktura
Planowana infrastruktura o maksymalnej mocy 350 kW, umożliwi o wiele szybsze ładowanie akumulatorów samochodów elektrycznych niż ma to miejsce dziś. Budowa rozpocznie się w 2017 roku.
W pierwszym etapie, planuje się uruchomienie ok. 400 stacji w całej Europie.
Do roku 2020 roku klienci mają zyskać dostęp do tysięcy punktów ładowania wysokiej mocy. Stacje umożliwiające ładowanie samochodów elektrycznych umiejscowione wzdłuż autostrad i często uczęszczanych dróg tranzytowych będą dostępne powszechnie. Ma to umożliwić elektryczną jazdę w długich trasach.
Czas ładowania samochodu ma być na tyle krótki, aby cały proces przebiegał równie komfortowo jak tradycyjne tankowanie paliwa.
Ładowanie samochodów elektrycznych – czas ładowania
Sieć ładowania bazować będzie na standardzie Combined Charging System (CCS). Planowana infrastruktura ma umożliwić ładowanie prądem stałym o mocy do 350 kW. Pojazdy dostosowane do pobierania takiej mocy byłyby ładowane w ułamku czasu potrzebnego dziś do tej operacji.
Ładowanie samochodów elektrycznych – dlaczego spółka gigantów?
Celem stworzenia sieci jest umożliwienie ładowania wszystkich pojazdów wyposażonych w standard CCS, niezależnie od marki. Ma to pomóc w znacznym zwiększeniu akceptacji pojazdów elektrycznych w Europie.
Planowane inwestycje podkreślają znaczenie elektromobilności. Grupa BMW, Daimler AG, Ford Motor Company i Koncern Volkswagen pragną mieć równy udział w spółce. Inni producenci samochodów są mile widziani i także mogą uczestniczyć w inicjatywie na rzecz budowania sieci ładowania oraz mieć swój wkład w rozwiązania na tym polu. Ponadto, spółka jest otwarta na współpracę z regionalnymi partnerami.
___
Punkty ładowania samochodów elektrycznych –
400 stacji ultraszybkiego ładowania samochodów elektrycznych w całej Europie bazujących na standardzie Combined Charging System (CCS).