Jesteś fanem customowych motocykli, ale nie masz możliwości budowy własnej maszyny? Producenci motocykli kolejny raz wyciągają pomocną dłoń. Zdążyliśmy już przyzwyczaić się do możliwości kupna cafe racera czy scramblera. Triumph na rok 2017 przygotował coś zupełnie innego. Oto nowy Triumph Bonneville Bobber.
tekst: Artur Skibiński, Mor / foto: triumph
Czym jest „bobber”? To styl budowy motocykla, który polega na ogołoceniu motóra ze wszelkich zbędnych elementów. Usuwa się m.in. chromowane zdobienia, przedni błotnik, lusterka oraz skraca się błotnik tylny (tzw. bob tail). Motocykl ma mieć tylko siodło dla kierowcy i dawać maksymalnie dużo frajdy z jazdy.
Triumph Bonneville – Bobber a’la Triumph
Anglicy nieco rozwiją ten pomysł, oferując nowoczesnego bobbera, który jest wygodny i przyjazny w użytkowaniu. Jest też wyposażony w systemy ułatwiające jazdę.
Triumph Bonneville Bobber – dane techniczne
Sercem nowego Bonneville jest dwucylindrowa jednostka z modelu T120 o pojemności 1200ccm.
Moc to jedynie 77KM przy 6100 obr/min, a maksymalnym momentem obrotowym 106Nm dysponujemy już od 4000 obr/min.
Pozwala to na naprawdę żwawe ruszanie z miejsca. Podczas jazdy wspomaga nas system kontroli trakcji, możemy też wybierać między trybem drogowym, a deszczowym oraz włączyć tempomat. Wszystkie informacje są podane w jednym zegarze analogowym, wzbogaconym o wyświetlacz w technologii LED.
Bonneville Bobber – zawieszenia
Zawieszenie nie ma regulacji i jest nastawione na wygodne przemierzanie kilometrów. Z przodu mamy widelec Kayaba o skoku 90mm. Przy konstruowaniu customowych bobberów często spawa się tylne zawieszenie na „sztywno”. Tu na pierwszy rzut oka również mamy sztywny tył, jednak pod ramą i siodłem jest sprytnie schowany amortyzator KYB.
O zdrowie naszego kręgosłupa dba nie tylko zawieszenie z tyłu, ale także regulowane siodło, co pozwoli nam na wygodne dopasowanie się do maszyny.
Hamowanie wspomaga ABS. Z przodu jest tylko jedna tarcza o średnicy 310 mm i dwutłoczkowy zacisk, z tyłu jednotłoczkowy zacisk i tarcza o średnicy 255 mm. Zestaw dostarcza firma Nissin.
Podczas konfigurowania swojej wymarzonej maszyny mamy do wyboru niezliczone dodatki, od emblematów przez wydechy, kierownice, na skórzanych sakwach kończąc.
Triumph Bonneville Bobber – opinie/cena
Dzięki nowoczesnej formie i szerokim zakresowi personalizacji Triumph Bonneville Bobber może okazać się hitem sprzedaży.
Już w przyszłym roku będziemy mogli kupić brytyjskiego customa za 10,500£ (ok. 58 tysięcy złotych) w wersji podstawowej i kolorystyce Jet Black.
Za inne kolory, a także dodatki będziemy musieli zapłacić odpowiednio więcej.
Bonneville Bobber – wersje kolorystyczne
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Jesteś fanem customowych motocykli, ale nie masz możliwości budowy własnej maszyny? Producenci motocykli kolejny raz wyciągają pomocną dłoń. Zdążyliśmy już przyzwyczaić się do możliwości kupna cafe racera czy scramblera. Triumph na rok 2017 przygotował coś zupełnie innego. Oto nowy Triumph Bonneville Bobber.
tekst: Artur Skibiński, Mor / foto: triumph
Czym jest „bobber”? To styl budowy motocykla, który polega na ogołoceniu motóra ze wszelkich zbędnych elementów. Usuwa się m.in. chromowane zdobienia, przedni błotnik, lusterka oraz skraca się błotnik tylny (tzw. bob tail). Motocykl ma mieć tylko siodło dla kierowcy i dawać maksymalnie dużo frajdy z jazdy.
Triumph Bonneville – Bobber a’la Triumph
Anglicy nieco rozwiją ten pomysł, oferując nowoczesnego bobbera, który jest wygodny i przyjazny w użytkowaniu. Jest też wyposażony w systemy ułatwiające jazdę.
Triumph Bonneville Bobber – dane techniczne
Sercem nowego Bonneville jest dwucylindrowa jednostka z modelu T120 o pojemności 1200ccm.
Moc to jedynie 77KM przy 6100 obr/min, a maksymalnym momentem obrotowym 106Nm dysponujemy już od 4000 obr/min.
Pozwala to na naprawdę żwawe ruszanie z miejsca. Podczas jazdy wspomaga nas system kontroli trakcji, możemy też wybierać między trybem drogowym, a deszczowym oraz włączyć tempomat. Wszystkie informacje są podane w jednym zegarze analogowym, wzbogaconym o wyświetlacz w technologii LED.
Bonneville Bobber – zawieszenia
Zawieszenie nie ma regulacji i jest nastawione na wygodne przemierzanie kilometrów. Z przodu mamy widelec Kayaba o skoku 90mm. Przy konstruowaniu customowych bobberów często spawa się tylne zawieszenie na „sztywno”. Tu na pierwszy rzut oka również mamy sztywny tył, jednak pod ramą i siodłem jest sprytnie schowany amortyzator KYB.
O zdrowie naszego kręgosłupa dba nie tylko zawieszenie z tyłu, ale także regulowane siodło, co pozwoli nam na wygodne dopasowanie się do maszyny.
Hamowanie wspomaga ABS. Z przodu jest tylko jedna tarcza o średnicy 310 mm i dwutłoczkowy zacisk, z tyłu jednotłoczkowy zacisk i tarcza o średnicy 255 mm. Zestaw dostarcza firma Nissin.
Podczas konfigurowania swojej wymarzonej maszyny mamy do wyboru niezliczone dodatki, od emblematów przez wydechy, kierownice, na skórzanych sakwach kończąc.
Triumph Bonneville Bobber – opinie/cena
Dzięki nowoczesnej formie i szerokim zakresowi personalizacji Triumph Bonneville Bobber może okazać się hitem sprzedaży.
Już w przyszłym roku będziemy mogli kupić brytyjskiego customa za 10,500£ (ok. 58 tysięcy złotych) w wersji podstawowej i kolorystyce Jet Black.
Za inne kolory, a także dodatki będziemy musieli zapłacić odpowiednio więcej.