Sony Vision-S
Prawdopodobnie nikt nie spodziewał się, że targi CES w Las Vegas przyniosą nam samochód z logo… Sony – element zaskoczenia mamy zaliczony, ale czym jest nowy pojazd producenta telewizorów? Tak naprawdę Sony to wierzchołek góry lodowej bowiem jest kilka firm, które uznały projekt autonomicznego auta elektrycznego za przyszłościowy. Jakie to marki? Bosch, Continental, Nvidia, Qualcomm i ZF – patrząc z perspektywy technologicznego i finansowego zaplecza, zapowiada się nieźle. Drugi punkt zaliczony.
Sony Vision-S | Stylistyka
Debiutanckie auto nie dostanie jednak punktów za stylistykę. Mam wrażenie, że projektant dostał zadanie, by połączyć Teslę z Porsche Taycanem, a we wnętrzu inspiracją była Honda E (ekrany) i Ford Mustang (kierownica). Z pewnością znajdziecie tu stylistyczne nawiązania do jeszcze innych marek.
Zobacz również: Porsche Taycan
Wspomniałem wyżej, że Sony Vision-S ma być autem autonomicznym. By mogło się to ziścić, samochód wyposażono w 33 radary i czujniki dookoła pojazdu. Mają wykrywać pieszych, rowerzystów i oczywiście inne samochody czy motocykle uczestniczące w ruchu.
Sony Vision-S | Motoryzacyjna wizja przyszłości
Odnoszę wrażenie, że nikt nie spodziewał się takiej nowości, od takiego producenta. Wejście Sony na rynek motoryzacyjny ilustruje nam jak duże przetasowanie (spowodowane elektro-mobilnością i autonomią) może nastąpić. Skala zmian sektora motoryzacyjnego zapowiada się kolosalna. Co o tym świadczy? Vision-S jest tworem, którego Sony opakowuje i sprzedaje jako swój produkt, ale uczestniczą w nim producenci z całego świata.
Nawet jeżeli auto nie wejdzie do produkcji seryjnej, to wspomniane wyżej marki stworzyły na jego potrzeby technologie i rozwiązania, które mogą ugruntować ich pozycję na rynku w przyszłości. Dla Sony ma być to udoskonalanie i wykorzystywanie tworzonej przez siebie elektroniki, Qualcomm zdobędzie doświadczenie w tworzeniu nowego rodzaju oprogramowania a Nvidia zapewne rozwinie układy scalające pod kątem samochodów elektrycznych, które będą ich potrzebować.
Czy wizją przyszłości jest tworzenie samochodów przez firmy, które dotychczas z motoryzacją nie miały nic wspólnego? Wiele na to wskazuje i poniekąd już się to dzieje, czego przykładem są skrzynie biegów – żaden producent nie tworzy swoich, tylko kupuje je u podwykonawców. W przestrzeni mojej wyobraźni pojawia się wizja wnętrz tworzonych przez H&M, olejów silnikowych przez Lavazzę a szyb przez Ray-Bana.
Kiedyś poruszyłem temat, czy tunerami przyszłości zostaną informatycy – dzisiaj to pytanie dotyczy całej branży i obawiam się, że znamy na nie odpowiedź.
Zaobserwuj nas na Twitterze i Instagramie!
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Sony Vision-S
Prawdopodobnie nikt nie spodziewał się, że targi CES w Las Vegas przyniosą nam samochód z logo… Sony – element zaskoczenia mamy zaliczony, ale czym jest nowy pojazd producenta telewizorów? Tak naprawdę Sony to wierzchołek góry lodowej bowiem jest kilka firm, które uznały projekt autonomicznego auta elektrycznego za przyszłościowy. Jakie to marki? Bosch, Continental, Nvidia, Qualcomm i ZF – patrząc z perspektywy technologicznego i finansowego zaplecza, zapowiada się nieźle. Drugi punkt zaliczony.
Sony Vision-S | Stylistyka
Debiutanckie auto nie dostanie jednak punktów za stylistykę. Mam wrażenie, że projektant dostał zadanie, by połączyć Teslę z Porsche Taycanem, a we wnętrzu inspiracją była Honda E (ekrany) i Ford Mustang (kierownica). Z pewnością znajdziecie tu stylistyczne nawiązania do jeszcze innych marek.
Zobacz również: Porsche Taycan
Wspomniałem wyżej, że Sony Vision-S ma być autem autonomicznym. By mogło się to ziścić, samochód wyposażono w 33 radary i czujniki dookoła pojazdu. Mają wykrywać pieszych, rowerzystów i oczywiście inne samochody czy motocykle uczestniczące w ruchu.
Sony Vision-S | Motoryzacyjna wizja przyszłości
Odnoszę wrażenie, że nikt nie spodziewał się takiej nowości, od takiego producenta. Wejście Sony na rynek motoryzacyjny ilustruje nam jak duże przetasowanie (spowodowane elektro-mobilnością i autonomią) może nastąpić. Skala zmian sektora motoryzacyjnego zapowiada się kolosalna. Co o tym świadczy? Vision-S jest tworem, którego Sony opakowuje i sprzedaje jako swój produkt, ale uczestniczą w nim producenci z całego świata.
Nawet jeżeli auto nie wejdzie do produkcji seryjnej, to wspomniane wyżej marki stworzyły na jego potrzeby technologie i rozwiązania, które mogą ugruntować ich pozycję na rynku w przyszłości. Dla Sony ma być to udoskonalanie i wykorzystywanie tworzonej przez siebie elektroniki, Qualcomm zdobędzie doświadczenie w tworzeniu nowego rodzaju oprogramowania a Nvidia zapewne rozwinie układy scalające pod kątem samochodów elektrycznych, które będą ich potrzebować.
Czy wizją przyszłości jest tworzenie samochodów przez firmy, które dotychczas z motoryzacją nie miały nic wspólnego? Wiele na to wskazuje i poniekąd już się to dzieje, czego przykładem są skrzynie biegów – żaden producent nie tworzy swoich, tylko kupuje je u podwykonawców. W przestrzeni mojej wyobraźni pojawia się wizja wnętrz tworzonych przez H&M, olejów silnikowych przez Lavazzę a szyb przez Ray-Bana.
Kiedyś poruszyłem temat, czy tunerami przyszłości zostaną informatycy – dzisiaj to pytanie dotyczy całej branży i obawiam się, że znamy na nie odpowiedź.