Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Piracka Rat Tigra: Stara miłość nie rdzewieje

Piracka Rat Tigra: Stara miłość nie rdzewieje

Rat Tigra by Pirat | Przyzwyczailiśmy się już do wytartych […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Piracka Rat Tigra: Stara miłość nie rdzewieje

Piracka Rat Tigra: Stara miłość nie rdzewieje

Rat Tigra by Pirat | Przyzwyczailiśmy się już do wytartych […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Piracka Rat Tigra: Stara miłość nie rdzewieje

Piracka Rat Tigra: Stara miłość nie rdzewieje

Rat Tigra by Pirat | Przyzwyczailiśmy się już do wytartych […]

Mateusz Cieślak

Rat Tigra by Pirat | Przyzwyczailiśmy się już do wytartych dżinsów, postarzanych mebli czy filtrów retro z Instagrama, jednak estetyka samochodów popowodziowych wciąż nie może przebić się do mainstreamu. Wyglądają jak zatopione statki wyciągnięte po latach na suchy ląd. Zazwyczaj jeżdżą nimi osoby, którym w młodości marzyła się żegluga pod piracką banderą. Jedną z nich jest lubelski Jack Sparrow.

tekst: Mateusz Cieślak, foto: Michał Węgrzynek, Artur Woszak

Daniel Piróg, znany szerzej jako Pirat, jest jednym z bardziej rozpoznawalnych lubelskich motocelebrytów. Skąd ten przydomek? Wszystko zaczęło się jeszcze w podstawówce, kiedy nauczycielka przekręciła jego nazwisko i zamiast Piróga wywołała do tablicy Pirata.

Pirat rat Tigra Rat Rust Rost Stance


Rat Tigra – jak to się zaczęło?

Nie wiedziała jeszcze wtedy, że wcale tak bardzo się nie pomyliła. Długie dredy, kolczyki, broda, tatuaże – z czasem rzeczywiście upodobnił się do bohatera filmu „Piraci z Karaibów”, podobno nieświadomie. A na statek, chociaż bardziej kuter, a właściwie małą tratwę, wybrał sobie Opla Tigrę.

Trafili na siebie przez przypadek. Kiedy pięć lat temu Daniel siedział z kolegami w barze, poradził jednemu z nich, żeby zrobił swój samochód w stylu pokrytego rdzą rata. Ten popukał się w czoło i powiedział: „Sam sobie zrób”. No i zrobił.

rat Pirat Tigra Rat Rust Rost Stance

W tym celu odkupił od znajomego Tigrę. Miała kierownicę po złej stronie i, choć trudno w to uwierzyć, wyglądała jeszcze gorzej niż teraz. Prace tuningowe odbywały się u babci Pirata. Tarcze do szlifierki zdzierające lakier zużywały się równie szybko, co butelki piwa. Bywało, że Opel zsuwał się z podnośnika i wpadał do babcinego ogródka, niszcząc świeżo opielone grządki. A przecież można go było zakopać.

rat Pirat Tigra Rat Rust Rost StanceRat Tigra – zmiany, zmiany

W ciągu tych pięciu lat Tigra przywdziewała sezonowe body kity. Były zielone felgi, stickerbomby, kolorowe felgi, pickupowa klapa (która mi podobała się najbardziej), czerwone felgi, walizka na dachu, a ostatnio także i rower, który jednak Daniel szybko zdjął, bo nie podobał się mamie kolegi. Teraz chce odejść od nieco cukierkowego wizerunku swojego auta na rzecz ciemnych kolorów, brudu i jeszcze większego „zeszczurzenia”.

rat Pirat Tigra Rat Rust Rost Stance

Rat Tigra – rust, rat, rost style

Kolejna, niezrozumiała dla zwykłego Kowalskiego rzecz, to prześwit. Wysokość wydechu i zderzaka nad poziomem asfaltu wynosi około 2 cm, a bywało, o zgrozo, nawet mniej. Dlaczego tak nisko? Bo niżej już się nie da. To maksimum dla zawieszenia z Alledrogo, przy którym nie trzeba przerabiać amortyzatorów.

Gdy ktoś pyta, jak tym jeździć po nierównych lubelskich ulicach, odpowiada wymijająco: „Zawsze z kamienną twarzą”.

Styl Tigry wywołuje skrajne emocje. Jej właściciel może pochwalić się licznymi pucharami, zdobytymi na różnych zlotach i imprezach w całej Polsce. Na ulicy spotyka się z uśmiechami i machaniem przechodniów, ale zdarzają się też wyrazy dezaprobaty dla rost style’u. Pewnego razu po wyjściu z domu Daniel zobaczył na masce swojego zardzewiałego Opla obfitego pawia, jakiego zostawił mu nieznajomy. Widocznie był wyjątkowo zniesmaczony.

Rat Pirat Tigra Rat Rust Rost Stance

Jak zapewnia Pirat, Tigra, mimo wielu wad, ma u niego dożywocie i zapewne jeszcze nie raz zaskoczy lubelską publiczność. Jak to się mówi: stara miłość nie rdzewieje, chociaż w tym przypadku to chyba nie najlepsze określenie.

Rat Pirat Tigra Rat Rust Rost Stance

Tags: cultstyle, daniel, gleba, low, lublin, nocą, opel, pirat, piróg, prodakszyn, rat, rost, stance, tigra, włodawa

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Rat Tigra by Pirat | Przyzwyczailiśmy się już do wytartych dżinsów, postarzanych mebli czy filtrów retro z Instagrama, jednak estetyka samochodów popowodziowych wciąż nie może przebić się do mainstreamu. Wyglądają jak zatopione statki wyciągnięte po latach na suchy ląd. Zazwyczaj jeżdżą nimi osoby, którym w młodości marzyła się żegluga pod piracką banderą. Jedną z nich jest lubelski Jack Sparrow.

tekst: Mateusz Cieślak, foto: Michał Węgrzynek, Artur Woszak

Daniel Piróg, znany szerzej jako Pirat, jest jednym z bardziej rozpoznawalnych lubelskich motocelebrytów. Skąd ten przydomek? Wszystko zaczęło się jeszcze w podstawówce, kiedy nauczycielka przekręciła jego nazwisko i zamiast Piróga wywołała do tablicy Pirata.

Pirat rat Tigra Rat Rust Rost Stance


Rat Tigra – jak to się zaczęło?

Nie wiedziała jeszcze wtedy, że wcale tak bardzo się nie pomyliła. Długie dredy, kolczyki, broda, tatuaże – z czasem rzeczywiście upodobnił się do bohatera filmu „Piraci z Karaibów”, podobno nieświadomie. A na statek, chociaż bardziej kuter, a właściwie małą tratwę, wybrał sobie Opla Tigrę.

Trafili na siebie przez przypadek. Kiedy pięć lat temu Daniel siedział z kolegami w barze, poradził jednemu z nich, żeby zrobił swój samochód w stylu pokrytego rdzą rata. Ten popukał się w czoło i powiedział: „Sam sobie zrób”. No i zrobił.

rat Pirat Tigra Rat Rust Rost Stance

W tym celu odkupił od znajomego Tigrę. Miała kierownicę po złej stronie i, choć trudno w to uwierzyć, wyglądała jeszcze gorzej niż teraz. Prace tuningowe odbywały się u babci Pirata. Tarcze do szlifierki zdzierające lakier zużywały się równie szybko, co butelki piwa. Bywało, że Opel zsuwał się z podnośnika i wpadał do babcinego ogródka, niszcząc świeżo opielone grządki. A przecież można go było zakopać.

rat Pirat Tigra Rat Rust Rost StanceRat Tigra – zmiany, zmiany

W ciągu tych pięciu lat Tigra przywdziewała sezonowe body kity. Były zielone felgi, stickerbomby, kolorowe felgi, pickupowa klapa (która mi podobała się najbardziej), czerwone felgi, walizka na dachu, a ostatnio także i rower, który jednak Daniel szybko zdjął, bo nie podobał się mamie kolegi. Teraz chce odejść od nieco cukierkowego wizerunku swojego auta na rzecz ciemnych kolorów, brudu i jeszcze większego „zeszczurzenia”.

rat Pirat Tigra Rat Rust Rost Stance

Rat Tigra – rust, rat, rost style

Kolejna, niezrozumiała dla zwykłego Kowalskiego rzecz, to prześwit. Wysokość wydechu i zderzaka nad poziomem asfaltu wynosi około 2 cm, a bywało, o zgrozo, nawet mniej. Dlaczego tak nisko? Bo niżej już się nie da. To maksimum dla zawieszenia z Alledrogo, przy którym nie trzeba przerabiać amortyzatorów.

Gdy ktoś pyta, jak tym jeździć po nierównych lubelskich ulicach, odpowiada wymijająco: „Zawsze z kamienną twarzą”.

Styl Tigry wywołuje skrajne emocje. Jej właściciel może pochwalić się licznymi pucharami, zdobytymi na różnych zlotach i imprezach w całej Polsce. Na ulicy spotyka się z uśmiechami i machaniem przechodniów, ale zdarzają się też wyrazy dezaprobaty dla rost style’u. Pewnego razu po wyjściu z domu Daniel zobaczył na masce swojego zardzewiałego Opla obfitego pawia, jakiego zostawił mu nieznajomy. Widocznie był wyjątkowo zniesmaczony.

Rat Pirat Tigra Rat Rust Rost Stance

Jak zapewnia Pirat, Tigra, mimo wielu wad, ma u niego dożywocie i zapewne jeszcze nie raz zaskoczy lubelską publiczność. Jak to się mówi: stara miłość nie rdzewieje, chociaż w tym przypadku to chyba nie najlepsze określenie.

Rat Pirat Tigra Rat Rust Rost Stance

Tags: cultstyle, daniel, gleba, low, lublin, nocą, opel, pirat, piróg, prodakszyn, rat, rost, stance, tigra, włodawa

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
- 20%
jaguar e-type rysunek plakat

Rysunek Jaguar E-Type tryptyk

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

19 września 2021|0 Comments
Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

19 września 2021|0 Comments
Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry