Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Piotr Parys Junior: Marzę o wyścigach Porsche

Piotr Parys Junior: Marzę o wyścigach Porsche

Piotr Parys Junior | Jest najmłodszym Międzynarodowym Mistrzem Polski w […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Piotr Parys Junior: Marzę o wyścigach Porsche

Piotr Parys Junior: Marzę o wyścigach Porsche

Piotr Parys Junior | Jest najmłodszym Międzynarodowym Mistrzem Polski w […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Piotr Parys Junior: Marzę o wyścigach Porsche

Piotr Parys Junior: Marzę o wyścigach Porsche

Piotr Parys Junior | Jest najmłodszym Międzynarodowym Mistrzem Polski w […]

Sebastian Mądrachowski

Piotr Parys Junior | Jest najmłodszym Międzynarodowym Mistrzem Polski w kartingowej kategorii KF Junior, wicemistrzem ROTAX Max Challenge Junior MAX, mistrzem Polski serii KIA Lotos Race, a w swoim debiutanckim sezonie w Volkswagen Golf Cup zajął bardzo dobre szóste miejsce. Ma zaledwie 16 lat i warunki, by pójść śladami najlepszych.

Tekst: Wojciech Paprota, foto: Piotr Parys Junior – archiwum

Motór: Czy patrząc na swoje możliwości, a przede wszystkim wiek, jesteś usatysfakcjonowany z tego, gdzie obecnie jesteś jako kierowca wyścigowy?

Piotr Parys: Tak, odczuwam z tego powodu satysfakcję. Uważam, że od kartingu obrałem dla siebie najlepszą możliwą drogę. Kiedy pierwszy raz zetknąłem się z motorsportem, miałem cztery lata, więc nie byłem praktycznie świadom niczego. Bardzo mi się to spodobało i zacząłem jeździć. Zawodowo zacząłem jeździć w wieku siedmiu lat w Holandii, ponieważ tam w tym wieku było możliwe uzyskanie licencji. W Polsce jest to możliwe w wieku ośmiu lat, dlatego pierwsze dwa lata jeździłem za granicą. Miałem bardzo dobry start i wcześnie przerzuciłem się na samochody.

Zacząłem od KIA Lotos Race, czyli pierwszej kategorii, jakiej mogłem się w ogóle dotknąć w wieku 14 lat. Później nie miałem takiego dużego przeskoku, ponieważ przeszedłem do Golfa, gdzie faktycznie można było odczuć zmiany, ale nie aż takie, jakbym przeszedł do jakieś kategorii GT. W międzyczasie byłem na testach 600-konnej Corvette GT4 i stwierdziłem, że przeskok do takiej maszyny byłby zdecydowanie za duży. Ja wszystko robię stopniowo i uważam, że obrałem bardzo dobrą drogę na swoją karierę wyścigową.

Twoje dokonania robią wrażenie, tym bardziej, że masz dopiero 16 lat.

Dotychczasowych osiągnięć nie brałbym jeszcze tak poważnie. Jeśli chodzi o jakieś momenty, które sprawiły, że zdałem sobie sprawę, że faktycznie chcę się temu poświęcić, to było ich dużo – starty we Włoszech, wygranie Pucharu Jesieni czy jedna z rund w Gostyniu, gdzie startowałem w trzech kategoriach i na przestrzeni weekendu brałem udział w 12 wyścigach w dwa dni. Wygrałem 11 na 12, różnymi maszynami z różnymi silnikami i na różnych oponach. Takie sytuacje sprawiają mi olbrzymią radość, kiedy jadę, mam dobry wyścig
i weekend. A kiedy wracam, czuję się spełniony i chce mi się pracować, żeby poprawić się na następny raz. Daje mi to dużą satysfakcję.

Piotr Parys Junior Lublin

Motór: Czym różni się życie szesnastolatka, który jest profesjonalnym kierowcą wyścigowym, od życia normalnego szesnastolatka?

Piotr Parys: Na pewno jest to zupełnie co innego. Ja nie mam za dużo wolnego czasu dla siebie. Gdy inni wychodzą sobie na imprezy, ja muszę z racji obowiązków siedzieć w domu, albo akurat wcale mnie nie ma. Muszę dokonywać wielu wyborów, trening albo impreza, trening albo zabawa. Nie chodzi mi nawet o same treningi na torze, kiedy muszę gdzieś wyjechać, tylko o inne codzienne zajęcia. Ćwiczę z psychologiem, Marcinem Kwiatkowskim, czy moim trenerem personalnym, Markiem Olszewskim, który przygotowuje mnie pod kątem fizycznym w 100 procentach. Muszę wykonywać dużo zadanych przez nich ćwiczeń, które zajmują dużo czasu i są pracochłonne.
W tym czasie inni mogą pójść się bawić.

Piotr Parys Junior Porsche

Jak radzisz sobie z godzeniem obowiązków kierowcy i ucznia?

Chciałbym dobrze zdać maturę, a później skończyć studia. To mój cel w życiu, aby mieć wykształcenie wyższe. Staram się to godzić, ale nieraz nie mogę sobie tego po prostu rozłożyć na cały dzień. Chodzę obecnie do liceum, w którym mam dużo możliwości rozwojowych. Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim, że nauczyciele rozumieją, że uprawiam sport i są dla mnie wyrozumiali. Bardzo pomagają mi ze wszystkim.

Piotr Parys Junior Porsche

Mówisz, że chciałbyś wystartować kiedyś w Formule 1, jednak droga jaką obrałeś prowadzi cię w kierunku wyścigów samochodów z dachem, jak np. WTCC, DTM, WEC czy Porsche Supercup. Gdzie byś chciał się w takim razie w ostateczności znaleźć?

Bardziej kręcą mnie samochody. Czuję się w nich pewniej i bezpieczniej. Z autami mam do tego styczność na co dzień. W tym wieku może jeszcze nie w roli kierowcy, ale i tak się to przydaje. Obecnie nie mogę jednak powiedzieć, że zdecydowanie wolę auta niż bolidy, ponieważ nie miałem jeszcze okazji jeździć jakimkolwiek bolidem jednomiejscowym. Póki co mogę sobie to jedynie wyobrazić i jakoś mam przed tym pewne opory. Tam wszystko wygląda inaczej. Pozycja i otwarty kokpit nie są zachęcające. Jest dużo większe ryzyko ciężkiego wypadku. Jeśli oderwie się jakaś część, np. koło,
i trafi cię w głowę, to będzie naprawdę źle. W historii motorsportu ginęli już przecież z tego powodu. Poza tym bardziej chciałbym wystartować w wyścigu Porsche Supercup, aniżeli w wyścigu GP2, to bardziej ekscytujące.

Piotr Parys Junior Porsche

Motór: Czy uważasz, że mieszkając w Polsce można odpowiednio rozwijać się jako kierowca wyścigowy, czy należy jak najszybciej wyjechać na zachód Europy?

Piotr Parys: Jak się chce, to się da. Patrząc po sobie, to idę obecnie dobrą drogą, realizuję wszystkie punkty po kolei, czyli oznacza to, że się da. Jest to kwestia odpowiedniego zaangażowania się, a nie miejsca zamieszkania. Gdybyś się mnie spytał, czy lepiej jest zostać, czy przykładowo wyjechać do Niemiec, to odpowiedź jest oczywista, że lepiej jest się wynieść. Ja, mieszkając w Polsce, jakoś sobie radzę. Muszę jedynie więcej podróżować.

Jako element sukcesów często wymieniasz wsparcie rodziców.
Uważam, że wsparcie ze strony rodziny jest dla młodego kierowcy podstawą. Osobiście nie byłbym w stanie nic osiągnąć, gdyby nie moi rodzice. Jest to po prostu warunek i absolutna podstawa. Gdyby nie oni, na pewno nie byłbym tu, gdzie jestem i rzuciłbym karierę wyścigową dawno, dawno temu. Nasza relacja jest bardzo zdrowa. Nie czuję od nich żadnej presji i nie cisną mnie na żadne wyniki. Dwa lata temu tata powiedział mi, że koncentrujemy się tylko na treningu. Był to mój pierwszy i drugi sezon, dlatego wcale nie patrzyliśmy na wyniki. Liczyła się tylko praca i zaangażowanie, a jeśli to jest, to wyniki prędzej czy później przyjdą same.

Piotr Parys Junior Lublin

Jakie są twoje plany na przyszłość? Gdzie będziesz się ścigał w przyszłym sezonie?

Marzę o tym, by wystartować w serii Porsche GT3 Cup Challenge Central Europe. Zawsze jest tam mocna stawka i na pewno byłoby z kim rywalizować. Niestety nie jest to takie łatwe, ale do rozpoczęcia sezonu pozostało jeszcze trochę czasu i zobaczymy co się wydarzy. Chciałbym iść dalej w wyścigi Porsche, do Carrery Cup Deutschland, a później może do Supercup. Chciałbym podążać tą drogą.

Piotr Parys Junior Lublin

Tags: cup, golf, junior, kia, lukas, parys, parys sonax, piotr, piotr parys, piotr parys junior, piotr parys lublin, porsche, sonax, vw, wyścigi

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Piotr Parys Junior | Jest najmłodszym Międzynarodowym Mistrzem Polski w kartingowej kategorii KF Junior, wicemistrzem ROTAX Max Challenge Junior MAX, mistrzem Polski serii KIA Lotos Race, a w swoim debiutanckim sezonie w Volkswagen Golf Cup zajął bardzo dobre szóste miejsce. Ma zaledwie 16 lat i warunki, by pójść śladami najlepszych.

Tekst: Wojciech Paprota, foto: Piotr Parys Junior – archiwum

Motór: Czy patrząc na swoje możliwości, a przede wszystkim wiek, jesteś usatysfakcjonowany z tego, gdzie obecnie jesteś jako kierowca wyścigowy?

Piotr Parys: Tak, odczuwam z tego powodu satysfakcję. Uważam, że od kartingu obrałem dla siebie najlepszą możliwą drogę. Kiedy pierwszy raz zetknąłem się z motorsportem, miałem cztery lata, więc nie byłem praktycznie świadom niczego. Bardzo mi się to spodobało i zacząłem jeździć. Zawodowo zacząłem jeździć w wieku siedmiu lat w Holandii, ponieważ tam w tym wieku było możliwe uzyskanie licencji. W Polsce jest to możliwe w wieku ośmiu lat, dlatego pierwsze dwa lata jeździłem za granicą. Miałem bardzo dobry start i wcześnie przerzuciłem się na samochody.

Zacząłem od KIA Lotos Race, czyli pierwszej kategorii, jakiej mogłem się w ogóle dotknąć w wieku 14 lat. Później nie miałem takiego dużego przeskoku, ponieważ przeszedłem do Golfa, gdzie faktycznie można było odczuć zmiany, ale nie aż takie, jakbym przeszedł do jakieś kategorii GT. W międzyczasie byłem na testach 600-konnej Corvette GT4 i stwierdziłem, że przeskok do takiej maszyny byłby zdecydowanie za duży. Ja wszystko robię stopniowo i uważam, że obrałem bardzo dobrą drogę na swoją karierę wyścigową.

Twoje dokonania robią wrażenie, tym bardziej, że masz dopiero 16 lat.

Dotychczasowych osiągnięć nie brałbym jeszcze tak poważnie. Jeśli chodzi o jakieś momenty, które sprawiły, że zdałem sobie sprawę, że faktycznie chcę się temu poświęcić, to było ich dużo – starty we Włoszech, wygranie Pucharu Jesieni czy jedna z rund w Gostyniu, gdzie startowałem w trzech kategoriach i na przestrzeni weekendu brałem udział w 12 wyścigach w dwa dni. Wygrałem 11 na 12, różnymi maszynami z różnymi silnikami i na różnych oponach. Takie sytuacje sprawiają mi olbrzymią radość, kiedy jadę, mam dobry wyścig
i weekend. A kiedy wracam, czuję się spełniony i chce mi się pracować, żeby poprawić się na następny raz. Daje mi to dużą satysfakcję.

Piotr Parys Junior Lublin

Motór: Czym różni się życie szesnastolatka, który jest profesjonalnym kierowcą wyścigowym, od życia normalnego szesnastolatka?

Piotr Parys: Na pewno jest to zupełnie co innego. Ja nie mam za dużo wolnego czasu dla siebie. Gdy inni wychodzą sobie na imprezy, ja muszę z racji obowiązków siedzieć w domu, albo akurat wcale mnie nie ma. Muszę dokonywać wielu wyborów, trening albo impreza, trening albo zabawa. Nie chodzi mi nawet o same treningi na torze, kiedy muszę gdzieś wyjechać, tylko o inne codzienne zajęcia. Ćwiczę z psychologiem, Marcinem Kwiatkowskim, czy moim trenerem personalnym, Markiem Olszewskim, który przygotowuje mnie pod kątem fizycznym w 100 procentach. Muszę wykonywać dużo zadanych przez nich ćwiczeń, które zajmują dużo czasu i są pracochłonne.
W tym czasie inni mogą pójść się bawić.

Piotr Parys Junior Porsche

Jak radzisz sobie z godzeniem obowiązków kierowcy i ucznia?

Chciałbym dobrze zdać maturę, a później skończyć studia. To mój cel w życiu, aby mieć wykształcenie wyższe. Staram się to godzić, ale nieraz nie mogę sobie tego po prostu rozłożyć na cały dzień. Chodzę obecnie do liceum, w którym mam dużo możliwości rozwojowych. Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim, że nauczyciele rozumieją, że uprawiam sport i są dla mnie wyrozumiali. Bardzo pomagają mi ze wszystkim.

Piotr Parys Junior Porsche

Mówisz, że chciałbyś wystartować kiedyś w Formule 1, jednak droga jaką obrałeś prowadzi cię w kierunku wyścigów samochodów z dachem, jak np. WTCC, DTM, WEC czy Porsche Supercup. Gdzie byś chciał się w takim razie w ostateczności znaleźć?

Bardziej kręcą mnie samochody. Czuję się w nich pewniej i bezpieczniej. Z autami mam do tego styczność na co dzień. W tym wieku może jeszcze nie w roli kierowcy, ale i tak się to przydaje. Obecnie nie mogę jednak powiedzieć, że zdecydowanie wolę auta niż bolidy, ponieważ nie miałem jeszcze okazji jeździć jakimkolwiek bolidem jednomiejscowym. Póki co mogę sobie to jedynie wyobrazić i jakoś mam przed tym pewne opory. Tam wszystko wygląda inaczej. Pozycja i otwarty kokpit nie są zachęcające. Jest dużo większe ryzyko ciężkiego wypadku. Jeśli oderwie się jakaś część, np. koło,
i trafi cię w głowę, to będzie naprawdę źle. W historii motorsportu ginęli już przecież z tego powodu. Poza tym bardziej chciałbym wystartować w wyścigu Porsche Supercup, aniżeli w wyścigu GP2, to bardziej ekscytujące.

Piotr Parys Junior Porsche

Motór: Czy uważasz, że mieszkając w Polsce można odpowiednio rozwijać się jako kierowca wyścigowy, czy należy jak najszybciej wyjechać na zachód Europy?

Piotr Parys: Jak się chce, to się da. Patrząc po sobie, to idę obecnie dobrą drogą, realizuję wszystkie punkty po kolei, czyli oznacza to, że się da. Jest to kwestia odpowiedniego zaangażowania się, a nie miejsca zamieszkania. Gdybyś się mnie spytał, czy lepiej jest zostać, czy przykładowo wyjechać do Niemiec, to odpowiedź jest oczywista, że lepiej jest się wynieść. Ja, mieszkając w Polsce, jakoś sobie radzę. Muszę jedynie więcej podróżować.

Jako element sukcesów często wymieniasz wsparcie rodziców.
Uważam, że wsparcie ze strony rodziny jest dla młodego kierowcy podstawą. Osobiście nie byłbym w stanie nic osiągnąć, gdyby nie moi rodzice. Jest to po prostu warunek i absolutna podstawa. Gdyby nie oni, na pewno nie byłbym tu, gdzie jestem i rzuciłbym karierę wyścigową dawno, dawno temu. Nasza relacja jest bardzo zdrowa. Nie czuję od nich żadnej presji i nie cisną mnie na żadne wyniki. Dwa lata temu tata powiedział mi, że koncentrujemy się tylko na treningu. Był to mój pierwszy i drugi sezon, dlatego wcale nie patrzyliśmy na wyniki. Liczyła się tylko praca i zaangażowanie, a jeśli to jest, to wyniki prędzej czy później przyjdą same.

Piotr Parys Junior Lublin

Jakie są twoje plany na przyszłość? Gdzie będziesz się ścigał w przyszłym sezonie?

Marzę o tym, by wystartować w serii Porsche GT3 Cup Challenge Central Europe. Zawsze jest tam mocna stawka i na pewno byłoby z kim rywalizować. Niestety nie jest to takie łatwe, ale do rozpoczęcia sezonu pozostało jeszcze trochę czasu i zobaczymy co się wydarzy. Chciałbym iść dalej w wyścigi Porsche, do Carrery Cup Deutschland, a później może do Supercup. Chciałbym podążać tą drogą.

Piotr Parys Junior Lublin

Tags: cup, golf, junior, kia, lukas, parys, parys sonax, piotr, piotr parys, piotr parys junior, piotr parys lublin, porsche, sonax, vw, wyścigi

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

19 września 2021|0 Comments
Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

19 września 2021|0 Comments
Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry