Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
ładowanie samochodów elektrycznych
Strona główna » Zielona fala: KORKI W LUBLINIE | Władcy Dróg

Zielona fala: KORKI W LUBLINIE | Władcy Dróg

Zielona fala! | „Tato! Co to są korki?” – myślicie, […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Zielona fala: KORKI W LUBLINIE | Władcy Dróg

Zielona fala: KORKI W LUBLINIE | Władcy Dróg

Zielona fala! | „Tato! Co to są korki?” – myślicie, […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Zielona fala: KORKI W LUBLINIE | Władcy Dróg

Zielona fala: KORKI W LUBLINIE | Władcy Dróg

Zielona fala! | „Tato! Co to są korki?” – myślicie, […]

Sebastian Mądrachowski

Zielona fala! | „Tato! Co to są korki?” – myślicie, że kiedyś usłyszymy takie pytanie od swoich dzieci?

Jakby to było, gdybyśmy do pracy, szkoły dojeżdżali bez stania w korkach? Marzenia trzeba mieć, a czas pokaże, czy inteligentna sygnalizacja świetlna usprawni jazdę po zatłoczonych miastach. To ona ma analizować zmiany na drodze i.. „myśleć”.

Mamy już iPhona, iPada.. teraz czas na iSkrzyżowanie!

Tekst: Michał Fijałkowski i Tomasz Niedźwiedzki, foto: sxc

Sam system w Lublinie to ponad 60 skrzyżowań i 303 kamery wideo-detekcyjne połączone światłowodem z sygnalizacją świetlną i pętlami indukcyjnymi. Mózgiem operacji jest Centrum Sterowania Ruchem obsługiwane przez zarządzającego, a to nie wszystko – sam system jest inteligentny. Jego zadaniem jest stworzenie priorytetów dla pojazdów komunikacji miejskiej i skrócenie od 10% do 50% czasu przejazdu pomiędzy skrzyżowaniami. Kamery określają natężenie ruchu na poszczególnych pasach, co pozwala dostosować długość zielonej fali do aktualnych potrzeb. System ma być sprzężony z rozkładem jazdy pojazdów komunikacji miejskiej
i wykrywać opóźnienia.

Osoba zarządzająca ruchem dostanie władzę rozładowywania korków w Lublinie, skracając lub wydłużając zielone światło. Trochę niczym Wielki Brat. Przy kolizjach będzie sugerował objazd i informował o aktualnych warunkach na drodze. Ekrany wyświetlą informację jak długo zajmie nam przejechanie danego odcinka miasta lub którędy powinniśmy jechać, żeby się nie zgubić. Pamiętajmy – póki co system się kalibruje, uczy się i ma na to… trzy miesiące.

Zielona fala – czas na odezwę do narodu!

System systemem, pętla pętlą, a kierowca… kierowcą. Żeby system nam pomagał, trzeba przestrzegać kilku zasad.

Dokładne dojeżdżanie do linii zatrzymania, zachowanie od poprzedzającego pojazdu odstępu około 1–1,5 m. Niedokładne zatrzymanie, ślamazarne ruszanie i duże odstępy pomiędzy pojazdami spowodują, że system nie zadziała. Na skrzyżowaniach sterowanych przez sztuczną inteligencję dochodzi również do nieprzewidywalnej zmiany świateł – bądźmy na to gotowi. Koniec dłubania w nosie i pożerania wzrokiem obiektów płci odmiennej. Tej samej zresztą też. Można przyjemniej spędzać czas niż stojąc w korku, tylko trzeba wyzbyć się takiego „ciamciaramcia” drogowego.

Pętla indukcyjna ma za zadanie wykrywać ilu nieszczęśników stoi na czerwonym świetle i reagować. A próbowaliście kiedyś zatrzymać się sami motocyklem na lewoskręcie z Alei Piłsudskiego w Zieloną Trasę? Wówczas pozostaje mieć nadzieję, że jakiś pełno-gabarytowy pojazd zechce jechać tam gdzie my. iSkrzyżowania często nie reagują na zbyt lekki pojazd.

Zielona fala –  pamiętajmy, system się uczy…

Statystycznie, każdy obywatel spędza w korkach 18 minut dziennie. Ten czas w pełni oddaje na zasilanie budżetu państwa bo, jak wyliczyli eksperci, z ceny każdego spalonego litra paliwa 3zł zjada fiskus.

Jesteśmy jak kura znosząca złote jajka, a takiej kurze pętli indukcyjnej na szyję się nie zakłada.

Zielona fala – co by było gdyby…

…korków nie było? Dziura budżetowa osiągnęłaby wielkość świątecznych kumulacji w lotto, a kobiety do pracy przyjeżdżały by nieumalowane. Nie nadążalibyśmy czytać na billboardach o nowych promocjach na karnisze
i doniczki w marketach, nie mówiąc już o tym, że ominęłyby nas promocyjne widoki bieliźnianej mody.

Trzeba się zastanowić, czy na pewno tego chcemy.




wladcy1

Tags: korki lublin

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Zielona fala! | „Tato! Co to są korki?” – myślicie, że kiedyś usłyszymy takie pytanie od swoich dzieci?

Jakby to było, gdybyśmy do pracy, szkoły dojeżdżali bez stania w korkach? Marzenia trzeba mieć, a czas pokaże, czy inteligentna sygnalizacja świetlna usprawni jazdę po zatłoczonych miastach. To ona ma analizować zmiany na drodze i.. „myśleć”.

Mamy już iPhona, iPada.. teraz czas na iSkrzyżowanie!

Tekst: Michał Fijałkowski i Tomasz Niedźwiedzki, foto: sxc

Sam system w Lublinie to ponad 60 skrzyżowań i 303 kamery wideo-detekcyjne połączone światłowodem z sygnalizacją świetlną i pętlami indukcyjnymi. Mózgiem operacji jest Centrum Sterowania Ruchem obsługiwane przez zarządzającego, a to nie wszystko – sam system jest inteligentny. Jego zadaniem jest stworzenie priorytetów dla pojazdów komunikacji miejskiej i skrócenie od 10% do 50% czasu przejazdu pomiędzy skrzyżowaniami. Kamery określają natężenie ruchu na poszczególnych pasach, co pozwala dostosować długość zielonej fali do aktualnych potrzeb. System ma być sprzężony z rozkładem jazdy pojazdów komunikacji miejskiej
i wykrywać opóźnienia.

Osoba zarządzająca ruchem dostanie władzę rozładowywania korków w Lublinie, skracając lub wydłużając zielone światło. Trochę niczym Wielki Brat. Przy kolizjach będzie sugerował objazd i informował o aktualnych warunkach na drodze. Ekrany wyświetlą informację jak długo zajmie nam przejechanie danego odcinka miasta lub którędy powinniśmy jechać, żeby się nie zgubić. Pamiętajmy – póki co system się kalibruje, uczy się i ma na to… trzy miesiące.

Zielona fala – czas na odezwę do narodu!

System systemem, pętla pętlą, a kierowca… kierowcą. Żeby system nam pomagał, trzeba przestrzegać kilku zasad.

Dokładne dojeżdżanie do linii zatrzymania, zachowanie od poprzedzającego pojazdu odstępu około 1–1,5 m. Niedokładne zatrzymanie, ślamazarne ruszanie i duże odstępy pomiędzy pojazdami spowodują, że system nie zadziała. Na skrzyżowaniach sterowanych przez sztuczną inteligencję dochodzi również do nieprzewidywalnej zmiany świateł – bądźmy na to gotowi. Koniec dłubania w nosie i pożerania wzrokiem obiektów płci odmiennej. Tej samej zresztą też. Można przyjemniej spędzać czas niż stojąc w korku, tylko trzeba wyzbyć się takiego „ciamciaramcia” drogowego.

Pętla indukcyjna ma za zadanie wykrywać ilu nieszczęśników stoi na czerwonym świetle i reagować. A próbowaliście kiedyś zatrzymać się sami motocyklem na lewoskręcie z Alei Piłsudskiego w Zieloną Trasę? Wówczas pozostaje mieć nadzieję, że jakiś pełno-gabarytowy pojazd zechce jechać tam gdzie my. iSkrzyżowania często nie reagują na zbyt lekki pojazd.

Zielona fala –  pamiętajmy, system się uczy…

Statystycznie, każdy obywatel spędza w korkach 18 minut dziennie. Ten czas w pełni oddaje na zasilanie budżetu państwa bo, jak wyliczyli eksperci, z ceny każdego spalonego litra paliwa 3zł zjada fiskus.

Jesteśmy jak kura znosząca złote jajka, a takiej kurze pętli indukcyjnej na szyję się nie zakłada.

Zielona fala – co by było gdyby…

…korków nie było? Dziura budżetowa osiągnęłaby wielkość świątecznych kumulacji w lotto, a kobiety do pracy przyjeżdżały by nieumalowane. Nie nadążalibyśmy czytać na billboardach o nowych promocjach na karnisze
i doniczki w marketach, nie mówiąc już o tym, że ominęłyby nas promocyjne widoki bieliźnianej mody.

Trzeba się zastanowić, czy na pewno tego chcemy.




wladcy1

Tags: korki lublin
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry