Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Englishman (Japanese) in Poland – vol. 2

Englishman (Japanese) in Poland – vol. 2

Rejestracja Anglika w Polsce! | Kilka numerów temu rozpisywałem się […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Englishman (Japanese) in Poland – vol. 2

Englishman (Japanese) in Poland – vol. 2

Rejestracja Anglika w Polsce! | Kilka numerów temu rozpisywałem się […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Englishman (Japanese) in Poland – vol. 2

Englishman (Japanese) in Poland – vol. 2

Rejestracja Anglika w Polsce! | Kilka numerów temu rozpisywałem się […]

Sebastian Mądrachowski

Rejestracja Anglika w Polsce! | Kilka numerów temu rozpisywałem się o błogosławieństwie, jakie na nas spadło, czyli o możliwości rejestracji „anglików” i innych aut typu Right-Hand-Drive w Polsce. Od tamtej pory przepłynęło trochę wody w Bystrzycy, zrobiło się głośno o różnych trybunałach, ale… dokonało się! Europejski Trybunał Sprawiedliwości udowodnił, że Polska musi zezwalać na rejestrację Anglików.

tekst: Daniel Pirat Piróg

 

Rejestracja Anglika – skutki

Jak się spodziewaliśmy, Polacy nie zaczęli masowo kupować angielskich trupów. W samym Lublinie nie zauważyłem jeszcze żadnego (słownie: nul) pojazdu na naszych blachach z kierownicą nie po chrześcijańskiej stronie. Temat rejestracji auta RHD postanowiłem sprawdzić zatem na własnej skórze…

Żeby próbować zarejestrować auto z kierownicą po prawej stronie najpierw musimy je kupić. Na tym etapie dobrze zajrzeć w Eurotax, by z panem zza którejś wody spisać umowę na odpowiednią kwotę, której nie podważy nam Urząd Celny. Jeśli kupiliśmy auto z Kraju Kwitnącej Wiśni w roczniku 95+, dochodzi nam „nielegalny” w Polsce numer VIN. Ten zalegalizuje nam raczej „z automatu” minister właściwy ds. transportu, do którego wysłać musimy podanie o odstępstwo od warunku technicznego jakim jest nr VIN. Warto zrobić to na tym etapie, bo na decyzję niektórzy czekają nawet pół roku.

Skupmy się na najprostszej opcji, czyli na aucie zarejestrowanym w Wielkiej Brytanii. Najpierw płacimy akcyzę i tłumaczymy dokumenty. Jeżeli umowę mamy dwujęzyczną (po polsku i angielsku), zostaje nam przetłumaczenie dowodu V5, a przysięgłego tłumacza znajdziemy 5–10 minut drogi od swojego domu. Jeśli dokumenty przyozdobione są japońskimi hieroglifami, będzie nieco trudniej, ale temat też jest do przeskoczenia.

Rejestracja Anglika – akcyza

Sama akcyza zasługuje na oddzielny akapit. O ile samochód był w Eurotaxie i wartość na naszej umowie zgadza się +/- z tabelą, deklaracja nie zostanie zakwestionowana. Z błogosławieństwem, jakim jest rejestracja Anglika, wiąże się niestety bardzo duży minus. Auta z kierownicą nie po tej stronie warte są od tej pory tyle co Europejczyki i, z reguły, brana pod uwagę jest możliwie najbogatsza wersja. Wartość mojego auta, co z pewnego punktu widzenia było dość miłe, wyliczono na początku na sześciocyfrową kwotę…

Rejestracja Anglika – przegląd techniczny, wymagania

Kolejnym aspektem jest przystosowanie pojazdu do przeglądu rejestracyjnego. Tu wymagań jest kilka. Pierwsza sprawa i najważniejsza to zmiana lamp przednich na europejskie lub przerobienie przesłon, aby świeciły w drzewa, a nie w oczy jadącym z naprzeciwka. Gdy auto świeci jak należy, zabieramy się za licznik, który prędkość pokazywać ma w standardowej w naszych stronach mierze. Przełożyć na chrześcijańską stronę musimy także tylne światło przeciwmgłowe, a na samym już badaniu technicznym okaże się, czy w bocznych lusterkach widzimy wystarczająco dużo, czy trzeba z nimi coś zrobić… Ten zapis jest bezsensowny i martwy, bo siedzimy przecież po drugiej stronie, więc z jakiej paki mielibyśmy mieć „nasze” lusterka? W przypadku „japońca” na przegląd jedziemy już z decyzją ministra w sprawie zbyt krótkiego numeru VIN.

Jeśli auto przeszło przegląd, została nam sama rejestracja wehikułu, ubezpieczenie i kilka standardowych, jak w przypadku „normalnego” samochodu, opłat. Tyle. Chyba że mając dowód w ręce dowiecie się, że musicie go zwrócić, bo auto nie ma jakiejś tam homologacji…
Powodzenia!




Magazyn Motór korki w Lublinie - Rejestracja Anglika i Japończyka w Polsce

Tags: anglik, kierownica z prawej, rejestracja

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Rejestracja Anglika w Polsce! | Kilka numerów temu rozpisywałem się o błogosławieństwie, jakie na nas spadło, czyli o możliwości rejestracji „anglików” i innych aut typu Right-Hand-Drive w Polsce. Od tamtej pory przepłynęło trochę wody w Bystrzycy, zrobiło się głośno o różnych trybunałach, ale… dokonało się! Europejski Trybunał Sprawiedliwości udowodnił, że Polska musi zezwalać na rejestrację Anglików.

tekst: Daniel Pirat Piróg

 

Rejestracja Anglika – skutki

Jak się spodziewaliśmy, Polacy nie zaczęli masowo kupować angielskich trupów. W samym Lublinie nie zauważyłem jeszcze żadnego (słownie: nul) pojazdu na naszych blachach z kierownicą nie po chrześcijańskiej stronie. Temat rejestracji auta RHD postanowiłem sprawdzić zatem na własnej skórze…

Żeby próbować zarejestrować auto z kierownicą po prawej stronie najpierw musimy je kupić. Na tym etapie dobrze zajrzeć w Eurotax, by z panem zza którejś wody spisać umowę na odpowiednią kwotę, której nie podważy nam Urząd Celny. Jeśli kupiliśmy auto z Kraju Kwitnącej Wiśni w roczniku 95+, dochodzi nam „nielegalny” w Polsce numer VIN. Ten zalegalizuje nam raczej „z automatu” minister właściwy ds. transportu, do którego wysłać musimy podanie o odstępstwo od warunku technicznego jakim jest nr VIN. Warto zrobić to na tym etapie, bo na decyzję niektórzy czekają nawet pół roku.

Skupmy się na najprostszej opcji, czyli na aucie zarejestrowanym w Wielkiej Brytanii. Najpierw płacimy akcyzę i tłumaczymy dokumenty. Jeżeli umowę mamy dwujęzyczną (po polsku i angielsku), zostaje nam przetłumaczenie dowodu V5, a przysięgłego tłumacza znajdziemy 5–10 minut drogi od swojego domu. Jeśli dokumenty przyozdobione są japońskimi hieroglifami, będzie nieco trudniej, ale temat też jest do przeskoczenia.

Rejestracja Anglika – akcyza

Sama akcyza zasługuje na oddzielny akapit. O ile samochód był w Eurotaxie i wartość na naszej umowie zgadza się +/- z tabelą, deklaracja nie zostanie zakwestionowana. Z błogosławieństwem, jakim jest rejestracja Anglika, wiąże się niestety bardzo duży minus. Auta z kierownicą nie po tej stronie warte są od tej pory tyle co Europejczyki i, z reguły, brana pod uwagę jest możliwie najbogatsza wersja. Wartość mojego auta, co z pewnego punktu widzenia było dość miłe, wyliczono na początku na sześciocyfrową kwotę…

Rejestracja Anglika – przegląd techniczny, wymagania

Kolejnym aspektem jest przystosowanie pojazdu do przeglądu rejestracyjnego. Tu wymagań jest kilka. Pierwsza sprawa i najważniejsza to zmiana lamp przednich na europejskie lub przerobienie przesłon, aby świeciły w drzewa, a nie w oczy jadącym z naprzeciwka. Gdy auto świeci jak należy, zabieramy się za licznik, który prędkość pokazywać ma w standardowej w naszych stronach mierze. Przełożyć na chrześcijańską stronę musimy także tylne światło przeciwmgłowe, a na samym już badaniu technicznym okaże się, czy w bocznych lusterkach widzimy wystarczająco dużo, czy trzeba z nimi coś zrobić… Ten zapis jest bezsensowny i martwy, bo siedzimy przecież po drugiej stronie, więc z jakiej paki mielibyśmy mieć „nasze” lusterka? W przypadku „japońca” na przegląd jedziemy już z decyzją ministra w sprawie zbyt krótkiego numeru VIN.

Jeśli auto przeszło przegląd, została nam sama rejestracja wehikułu, ubezpieczenie i kilka standardowych, jak w przypadku „normalnego” samochodu, opłat. Tyle. Chyba że mając dowód w ręce dowiecie się, że musicie go zwrócić, bo auto nie ma jakiejś tam homologacji…
Powodzenia!




Magazyn Motór korki w Lublinie - Rejestracja Anglika i Japończyka w Polsce

Tags: anglik, kierownica z prawej, rejestracja
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry