Każdego kogo zapienił tytuł – uspokajamy: już jeżdżącym benzyniakom nikt filtra cząstek stałych montował nie będzie. Za to nowe samochody to już zupełnie inna bajka. Od 2017 roku VW będzie wstawiał filtr DPF w silniku benzynowym w każdym swoim samochodzie.
tekst: Mor / informacja prasowa
Grupa Volkswagen pracuje nad zmniejszeniem uciążliwości silników benzynowych dla środowiska naturalnego. Dlatego zdecydowano o zastosowaniu na szeroką skalę filtra cząstek stałych do aut z silnikiem benzynowym. Tzw. filtr cząstek benzyny (GPF) od 2017 roku montowany będzie we wszystkich modelach grupy VAG napędzanych silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny – TSI i TFSI. Dzięki temu emisja drobnych cząstek sadzy zostanie zredukowana o 90%.
Filtr DPF w silniku benzynowym – od kiedy?
Do 2022 roku liczba samochodów grupy VAG wyposażonych w tę technologię może wynieść nawet siedem milionów. Proces wdrażania do produkcji silników z filtrem cząstek stałych benzyny rozpocznie się w czerwcu 2017 roku. Pierwszy filtr DPF w benzynie ruszy z uruchomieniem produkcji 1,4-litrowego silnika TSI, przeznaczonego do napędu nowego Volkswagena Tiguana. Nowe Audi A5 też będzie już wyposażone w filtr DPF w silniku benzynowym 2.0 TFSI. Rozwiązanie to będzie stosowane we wszystkich kolejnych generacjach silników i w następnych modelach.
Filtr cząstek stałych do silników Diesla jest rozwiązaniem, które stosuje się od dawna. Dr Ulrich Eichhorn, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Grupy Volkswagen: „W wyniku potrzeby dalszego wzrostu wydajności silników przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO2, w nowoczesnych silnikach benzynowych konieczne jest zastosowanie filtra cząstek stałych w standardzie, aby osiągnąć wymagany poziom emisji.”
Instytucje badawcze wykazały, że silniki Diesla i benzynowe produkowane przez grupę Volkswagen zaliczają się do najczystszych jednostek napędowych na rynku. W badaniach emisji spalin w 440 najpopularniejszych modelach na świecie, samochody produkowane przez grupę Volkswagen zajęły wysokie pozycje. Pierwsze miejsce w kategoriach silników benzynowych EU 6, silników benzynowych EU 5 i samochodów hybrydowych EU 6.
Najlepsze sześć silników Diesla spełniających normę EU 6 również zastosowano w samochodach Volkswagena, Audi i Skody.
Filtr DPF w silniku benzynowym to już niestety pewna przyszłość.
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Każdego kogo zapienił tytuł – uspokajamy: już jeżdżącym benzyniakom nikt filtra cząstek stałych montował nie będzie. Za to nowe samochody to już zupełnie inna bajka. Od 2017 roku VW będzie wstawiał filtr DPF w silniku benzynowym w każdym swoim samochodzie.
tekst: Mor / informacja prasowa
Grupa Volkswagen pracuje nad zmniejszeniem uciążliwości silników benzynowych dla środowiska naturalnego. Dlatego zdecydowano o zastosowaniu na szeroką skalę filtra cząstek stałych do aut z silnikiem benzynowym. Tzw. filtr cząstek benzyny (GPF) od 2017 roku montowany będzie we wszystkich modelach grupy VAG napędzanych silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny – TSI i TFSI. Dzięki temu emisja drobnych cząstek sadzy zostanie zredukowana o 90%.
Filtr DPF w silniku benzynowym – od kiedy?
Do 2022 roku liczba samochodów grupy VAG wyposażonych w tę technologię może wynieść nawet siedem milionów. Proces wdrażania do produkcji silników z filtrem cząstek stałych benzyny rozpocznie się w czerwcu 2017 roku. Pierwszy filtr DPF w benzynie ruszy z uruchomieniem produkcji 1,4-litrowego silnika TSI, przeznaczonego do napędu nowego Volkswagena Tiguana. Nowe Audi A5 też będzie już wyposażone w filtr DPF w silniku benzynowym 2.0 TFSI. Rozwiązanie to będzie stosowane we wszystkich kolejnych generacjach silników i w następnych modelach.
Filtr cząstek stałych do silników Diesla jest rozwiązaniem, które stosuje się od dawna. Dr Ulrich Eichhorn, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Grupy Volkswagen: „W wyniku potrzeby dalszego wzrostu wydajności silników przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO2, w nowoczesnych silnikach benzynowych konieczne jest zastosowanie filtra cząstek stałych w standardzie, aby osiągnąć wymagany poziom emisji.”
Instytucje badawcze wykazały, że silniki Diesla i benzynowe produkowane przez grupę Volkswagen zaliczają się do najczystszych jednostek napędowych na rynku. W badaniach emisji spalin w 440 najpopularniejszych modelach na świecie, samochody produkowane przez grupę Volkswagen zajęły wysokie pozycje. Pierwsze miejsce w kategoriach silników benzynowych EU 6, silników benzynowych EU 5 i samochodów hybrydowych EU 6.
Najlepsze sześć silników Diesla spełniających normę EU 6 również zastosowano w samochodach Volkswagena, Audi i Skody.
Filtr DPF w silniku benzynowym to już niestety pewna przyszłość.