Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
bac mono grafen
Strona główna » Grafen w samochodzie? BAC Mono pokazał swoją wyścigówkę!

Grafen w samochodzie? BAC Mono pokazał swoją wyścigówkę!

Grafen w samochodzie – pierwsze konstrukcje | Briggs Automotive Company […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Grafen w samochodzie? BAC Mono pokazał swoją wyścigówkę!

Grafen w samochodzie? BAC Mono pokazał swoją wyścigówkę!

Grafen w samochodzie – pierwsze konstrukcje | Briggs Automotive Company […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Grafen w samochodzie? BAC Mono pokazał swoją wyścigówkę!

Grafen w samochodzie? BAC Mono pokazał swoją wyścigówkę!

Grafen w samochodzie – pierwsze konstrukcje | Briggs Automotive Company […]

Mateusz Cieślak

Grafen w samochodzie – pierwsze konstrukcje |

Briggs Automotive Company – BAC, mała brytyjska manufaktura spod Liverpoolu, pokazała światu najnowszą wersję swojej jednomiejscowej wyścigówki. Nie byłoby w tym nic ekscytującego, gdyby nie fakt, że do konstrukcji poszycia auta wykorzystano grafen.

tekst: Mor, foto: BAC
grafen w samochodzie

BAC Mono – grafen w samochodzie | Struktura

BAC deklaruje, że grafen użyty przy budowie elementów samochodu jest o 20% lżejszy od włókna węglowego i ponad 200 razy mocniejszy niż analogiczne elementy wykonane ze stali. Za unikatowymi właściwościami materiału stoi struktura składająca się z 1-atomowej warstwy węgla, której cząsteczki ułożone są w idealny, przypominający plaster miodu, wzór.

BAC Mono jest drugim autem w którym użyto tego materiału. W przemyśle motoryzacyjnym grafen zadebiutował w 2014 roku w wersji produkcyjnej samochodu Spania GTA.

BAC Mono – grafen w samochodzie |  przyszłość wyścigów?

BAC Mono światło dzienne ujrzał w 2011 roku. To jednomiejscowy samochód wyścigowy, który powstał we współpracy konstruktorów Coswortha, Sachsa, AP Racing i Kumho Tires. Zbudowany głównie z włókna węglowego opartego o stalową ramę, napędzany jest 2.3-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem Costwortha o mocy 285KM i prawie 300Nm momentu obrotowego. Masa gotowego do jazdy samochodu to… 540kg.

BAC Mono – grafen w samochodzie | Dane techniczne

Auto przyspiesza od 0 do 100km/h w 2.8 sek. i osiąga maksymalną prędkość 274km/h. Na torze testowym brytyjskiej telewizji BBC, BAC Mono uzyskał czas 1:14.3, co dało mu pierwsze miejsce wśród samochodów testowanych na ulicznych oponach.

W procesie produkcji każdy egzemplarz dopasowywany jest do potrzeb właściciela. Wielkość siedzenia, zasięg pedałów i pozycja kierownicy mocowane są w oparciu o budowę przyszłego kierowcy.

BAC Mono - grafen w samochodzie | Przód

BAC Mono – grafen w samochodzie | Przód

2016-bac-mono-fitted-with-rear-wheel-arches-made-from-graphene_100560093_l 2016-bac-mono-fitted-with-rear-wheel-arches-made-from-graphene_100560091_l 2016-bac-mono-fitted-with-rear-wheel-arches-made-from-graphene_100560092_lgrafen w aucie - BAC MONO

BAC Mono – grafen w samochodzie | Tył
Tags: bac mono, carbon, grafen, grafen w motoryzacji, grafen w samochodzie, graphene

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Grafen w samochodzie – pierwsze konstrukcje |

Briggs Automotive Company – BAC, mała brytyjska manufaktura spod Liverpoolu, pokazała światu najnowszą wersję swojej jednomiejscowej wyścigówki. Nie byłoby w tym nic ekscytującego, gdyby nie fakt, że do konstrukcji poszycia auta wykorzystano grafen.

tekst: Mor, foto: BAC
grafen w samochodzie

BAC Mono – grafen w samochodzie | Struktura

BAC deklaruje, że grafen użyty przy budowie elementów samochodu jest o 20% lżejszy od włókna węglowego i ponad 200 razy mocniejszy niż analogiczne elementy wykonane ze stali. Za unikatowymi właściwościami materiału stoi struktura składająca się z 1-atomowej warstwy węgla, której cząsteczki ułożone są w idealny, przypominający plaster miodu, wzór.

BAC Mono jest drugim autem w którym użyto tego materiału. W przemyśle motoryzacyjnym grafen zadebiutował w 2014 roku w wersji produkcyjnej samochodu Spania GTA.

BAC Mono – grafen w samochodzie |  przyszłość wyścigów?

BAC Mono światło dzienne ujrzał w 2011 roku. To jednomiejscowy samochód wyścigowy, który powstał we współpracy konstruktorów Coswortha, Sachsa, AP Racing i Kumho Tires. Zbudowany głównie z włókna węglowego opartego o stalową ramę, napędzany jest 2.3-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem Costwortha o mocy 285KM i prawie 300Nm momentu obrotowego. Masa gotowego do jazdy samochodu to… 540kg.

BAC Mono – grafen w samochodzie | Dane techniczne

Auto przyspiesza od 0 do 100km/h w 2.8 sek. i osiąga maksymalną prędkość 274km/h. Na torze testowym brytyjskiej telewizji BBC, BAC Mono uzyskał czas 1:14.3, co dało mu pierwsze miejsce wśród samochodów testowanych na ulicznych oponach.

W procesie produkcji każdy egzemplarz dopasowywany jest do potrzeb właściciela. Wielkość siedzenia, zasięg pedałów i pozycja kierownicy mocowane są w oparciu o budowę przyszłego kierowcy.

BAC Mono - grafen w samochodzie | Przód

BAC Mono – grafen w samochodzie | Przód

2016-bac-mono-fitted-with-rear-wheel-arches-made-from-graphene_100560093_l 2016-bac-mono-fitted-with-rear-wheel-arches-made-from-graphene_100560091_l 2016-bac-mono-fitted-with-rear-wheel-arches-made-from-graphene_100560092_lgrafen w aucie - BAC MONO

BAC Mono – grafen w samochodzie | Tył
Tags: bac mono, carbon, grafen, grafen w motoryzacji, grafen w samochodzie, graphene
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    11:50
  • Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    18:13
  • Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    12:06
  • Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    11:31
  • Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    18:36|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    12:16

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    11:50
  • Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    18:13
  • Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    12:06
  • Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    11:31
  • Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    18:36|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    12:16

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry