Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Dodge Viper
Strona główna » Dodge Viper GTS: Kochany skur%&el

Dodge Viper GTS: Kochany skur%&el

Dodge Viper to najbardziej wredny, niekomfortowy, hałaśliwy i przesadzony samochód, jaki prowadziłem. Nie wypada nim pojechać po zakupy, do kościoła czy odwieźć dziecko do szkoły. Bardziej pasuje do kogoś, kto specjalizuje się w płatnych morderstwach, porywaniu papieża albo chociaż pracuje w rzeźni dla przyjemności.

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Dodge Viper GTS: Kochany skur%&el

Dodge Viper GTS: Kochany skur%&el

Dodge Viper to najbardziej wredny, niekomfortowy, hałaśliwy i przesadzony samochód, jaki prowadziłem. Nie wypada nim pojechać po zakupy, do kościoła czy odwieźć dziecko do szkoły. Bardziej pasuje do kogoś, kto specjalizuje się w płatnych morderstwach, porywaniu papieża albo chociaż pracuje w rzeźni dla przyjemności.

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Dodge Viper GTS: Kochany skur%&el

Dodge Viper GTS: Kochany skur%&el

Dodge Viper to najbardziej wredny, niekomfortowy, hałaśliwy i przesadzony samochód, jaki prowadziłem. Nie wypada nim pojechać po zakupy, do kościoła czy odwieźć dziecko do szkoły. Bardziej pasuje do kogoś, kto specjalizuje się w płatnych morderstwach, porywaniu papieża albo chociaż pracuje w rzeźni dla przyjemności.

Mateusz Cieślak

Dodge Viper GTS

Dodge Viper – historia

Żeby wam to wytłumaczyć, zacznę od początku. Pierwsze projekty Vipera pojawiły się pod koniec lat 80., kiedy to amerykańska motoryzacja pogrążona była w kryzysie badziewia. Oficjalna prezentacja Dodge’a odbyła się podczas targów w Detroit w 1989 roku, a na jego widok publiczność wymachiwała czekami in blanco. Do sprzedaży trafił w 1992. Nie miał klimatyzacji, ABS-u, nawet dachu. W 1996 roku w końcu pojawiła się wersja coupe oznaczona symbolem GTS, którą miałem „przyjemność” prowadzić. Dodge Viper

Pomysł na ten samochód był prosty – metalowa rama, silnik od ciężarówki i karoseria wzorowana na kształtach Pameli Anderson. Miało to być nowe wcielenie legendarnej Cobry, przy którym pracował sam Carroll Shelby. Misja zakończyła się sukcesem, o czym świadczą wyniki w motorsporcie. Model GTS-R królował w wyścigach klasy GT2 przez pięć kolejnych lat począwszy od roku 1997. Viper wygrywał też w swojej klasie słynny 24-godzinny wyścig na torze w Le Mans w latach 1998–2000.

Dodge Viper – silnik i osiągi

Silnik przed wejściem do produkcji pojechał na kurację odmładzającą do inżynierów Lamborghini, które wówczas należało do koncernu Chrysler, skąd wrócił z aluminiowym blokiem i dodatkową setką koni mechanicznych.

Ostatecznie wyszło 8 litrów pojemności, 10 cylindrów w układzie V, 450 KM i 664 Nm momentu obrotowego. Przyspiesza w 4 sekundy do setki i osiąga 300 km/h prędkości maksymalnej. O spalaniu porozmawiamy innym razem.

Dodge Viper

Dodge Viper – prowadzenie i wrażenia z jazdy

Pozycja za kierownicą jest… dziwna. Pedały przesunięto maksymalnie do lewej strony, żeby zmieścić silnik. Lusterko boczne znajduje się zaledwie 15 cm od kierownicy, a głowa i kolano obija się o coś twardego. Pasy zapinają się od wewnątrz w kierunku drzwi, a podczas wysiadania trzeba uważać na progi, w których ukryte są tłumiki, bo można oparzyć nogę. Ot, normalny samochód. Dodge Viper

Dodge Viper – potęga momentu obrotowego

Skrzynia to sześciobiegowy manual, który nie ma większego znaczenia. Dzięki ogromnej mocy można ruszać nawet z 5. Mimo rozłożenia masy 50:50, Viper jest narowisty jak prawdziwa żmija, przez co nie można go prowadzić jedną ręką. Nie mieści się w koleinach. Pewnie dlatego, że ma prawie dwa metry szerokości, a na tyle założone są opony w rozmiarze 335 (sic!). Na szczęście wystarczy wcisnąć mocniej gaz, by zrobić własne koleiny w asfalcie. Dodge Viper

Dodge Viper – strach się bać

Właśnie, kiedy wciskasz pedał gazu, ryk silnika zatyka uszy, a wibracje wywołują erekcję. Silnik jedzie żwawo już od 1000 obrotów, a przy 2000 zaczyna się armagedon. Przyspieszenie ogłusza całokształtem, ale najlepszy jest moment, kiedy odpuszczasz gaz na wysokich obrotach – wtedy zaczyna się coś, co z pewnością przypomina bombardowanie. Na początku jesteś przerażony, a potem chcesz to szybko powtórzyć. Dodge Viper

Dodge Viper – po wszystkich

Dopiero kiedy z niego wysiądziesz (i jakimś cudem się nie oparzysz), zaczynasz rozumieć, czego udało ci się doświadczyć. Dzisiejsze supersamochody prowadzą się jak dziecko za rękę, a Viper cię kąsa, poniewiera i… uzależnia. To jedna z tych przyjemności w życiu, do których wstydzimy się przyznać. Taki rodzaj samochodu, którego człowiek już nigdy nie wyprodukuje.

Dodge Viper

Tags: 74, 74 garage, amcar, car, dodge, dodge viper, garage, gts, hrubieszów, muscle, viper, viper gts

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Dodge Viper GTS

Dodge Viper – historia

Żeby wam to wytłumaczyć, zacznę od początku. Pierwsze projekty Vipera pojawiły się pod koniec lat 80., kiedy to amerykańska motoryzacja pogrążona była w kryzysie badziewia. Oficjalna prezentacja Dodge’a odbyła się podczas targów w Detroit w 1989 roku, a na jego widok publiczność wymachiwała czekami in blanco. Do sprzedaży trafił w 1992. Nie miał klimatyzacji, ABS-u, nawet dachu. W 1996 roku w końcu pojawiła się wersja coupe oznaczona symbolem GTS, którą miałem „przyjemność” prowadzić. Dodge Viper

Pomysł na ten samochód był prosty – metalowa rama, silnik od ciężarówki i karoseria wzorowana na kształtach Pameli Anderson. Miało to być nowe wcielenie legendarnej Cobry, przy którym pracował sam Carroll Shelby. Misja zakończyła się sukcesem, o czym świadczą wyniki w motorsporcie. Model GTS-R królował w wyścigach klasy GT2 przez pięć kolejnych lat począwszy od roku 1997. Viper wygrywał też w swojej klasie słynny 24-godzinny wyścig na torze w Le Mans w latach 1998–2000.

Dodge Viper – silnik i osiągi

Silnik przed wejściem do produkcji pojechał na kurację odmładzającą do inżynierów Lamborghini, które wówczas należało do koncernu Chrysler, skąd wrócił z aluminiowym blokiem i dodatkową setką koni mechanicznych.

Ostatecznie wyszło 8 litrów pojemności, 10 cylindrów w układzie V, 450 KM i 664 Nm momentu obrotowego. Przyspiesza w 4 sekundy do setki i osiąga 300 km/h prędkości maksymalnej. O spalaniu porozmawiamy innym razem.

Dodge Viper

Dodge Viper – prowadzenie i wrażenia z jazdy

Pozycja za kierownicą jest… dziwna. Pedały przesunięto maksymalnie do lewej strony, żeby zmieścić silnik. Lusterko boczne znajduje się zaledwie 15 cm od kierownicy, a głowa i kolano obija się o coś twardego. Pasy zapinają się od wewnątrz w kierunku drzwi, a podczas wysiadania trzeba uważać na progi, w których ukryte są tłumiki, bo można oparzyć nogę. Ot, normalny samochód. Dodge Viper

Dodge Viper – potęga momentu obrotowego

Skrzynia to sześciobiegowy manual, który nie ma większego znaczenia. Dzięki ogromnej mocy można ruszać nawet z 5. Mimo rozłożenia masy 50:50, Viper jest narowisty jak prawdziwa żmija, przez co nie można go prowadzić jedną ręką. Nie mieści się w koleinach. Pewnie dlatego, że ma prawie dwa metry szerokości, a na tyle założone są opony w rozmiarze 335 (sic!). Na szczęście wystarczy wcisnąć mocniej gaz, by zrobić własne koleiny w asfalcie. Dodge Viper

Dodge Viper – strach się bać

Właśnie, kiedy wciskasz pedał gazu, ryk silnika zatyka uszy, a wibracje wywołują erekcję. Silnik jedzie żwawo już od 1000 obrotów, a przy 2000 zaczyna się armagedon. Przyspieszenie ogłusza całokształtem, ale najlepszy jest moment, kiedy odpuszczasz gaz na wysokich obrotach – wtedy zaczyna się coś, co z pewnością przypomina bombardowanie. Na początku jesteś przerażony, a potem chcesz to szybko powtórzyć. Dodge Viper

Dodge Viper – po wszystkich

Dopiero kiedy z niego wysiądziesz (i jakimś cudem się nie oparzysz), zaczynasz rozumieć, czego udało ci się doświadczyć. Dzisiejsze supersamochody prowadzą się jak dziecko za rękę, a Viper cię kąsa, poniewiera i… uzależnia. To jedna z tych przyjemności w życiu, do których wstydzimy się przyznać. Taki rodzaj samochodu, którego człowiek już nigdy nie wyprodukuje.

Dodge Viper

Tags: 74, 74 garage, amcar, car, dodge, dodge viper, garage, gts, hrubieszów, muscle, viper, viper gts

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

10 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

2 listopada 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

14 października 2020
Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

21 września 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

10 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

2 listopada 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

14 października 2020
Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

21 września 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry