Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
lubelskie klasyki nocą
Strona główna » Lubelskie Klasyki Nocą: miejsce łączące pokolenia

Lubelskie Klasyki Nocą: miejsce łączące pokolenia

Lubelskie Klasyki Nocą | W erze postępu technologicznego, w Lublinie […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Lubelskie Klasyki Nocą: miejsce łączące pokolenia

Lubelskie Klasyki Nocą: miejsce łączące pokolenia

Lubelskie Klasyki Nocą | W erze postępu technologicznego, w Lublinie […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Lubelskie Klasyki Nocą: miejsce łączące pokolenia

Lubelskie Klasyki Nocą: miejsce łączące pokolenia

Lubelskie Klasyki Nocą | W erze postępu technologicznego, w Lublinie […]

Mateusz Cieślak

Lubelskie Klasyki Nocą |

W erze postępu technologicznego, w Lublinie jest jeszcze miejsce, gdzie można poczuć ducha dawnej motoryzacji. Lubelskie Klasyki Nocą to kultowe już spotkania fanów czterech kółek. Impreza organizowana jest od 2012 roku.

Tekst: Maciej Magiera, foto: Michał Węgrzynek

Lubelskie Klasyki Nocą to przede wszystkim miejsce łączące pokolenia, gdzie ojciec i syn mogą wspólnie zobaczyć czym jeździł dziadek i jak bardzo na przestrzeni kilkudziesięciu lat zmieniała się motoryzacja.

lubelskie klasyki nocą spotkanie

Kliknij w zdjęcie, aby dowiedzieć się więcej o tym Porsche 911 Targa

Lubelskie Klasyki Nocą – początki

Inicjatorem spotkań jest Krzysiek Żurawski, który pomysł spotkań oldtimerów, youngtimerów i aut wyjątkowych przeszczepił na lubelski grunt z Krakowa. Na pierwszy spot, wiosną 2012 roku, przyjechało 65 samochodów, a akcję rozpropagowano za pomocą mediów społecznościowych.

Ideą spotkań jest zrzeszenie wszystkich miłośników starych aut, bez względu na ich cenę. Przyjechać może każdy, czy to samochodem przedwojennym za kilkadziesiąt tysięcy złotych, czy też maluchem za kilka stówek. Motoryzacja w tym wypadku jest kluczem do poznania nowych ludzi, zawiązania znajomości, a także zobaczenia wyjątkowych samochodów.

lubelskie klasyki nocą auta

Kliknij w zdjęcie, aby dowiedzieć się więcej o tym BMW 635 CSI

Lubelskie Klasyki Nocą – gdzie?

Pierwszą lokalizacją spotkań był parking przy lubelskim Tesco. Następnie motoryzacyjni zapaleńcy przenieśli się pod galerię Olimp, jednak i tam nie zagrzali miejsca na długo. Trzecią miejscówką był parking przy Globusie. Niestety spotkania przeszkadzały mieszkańcom okolicznych bloków, więc Klasyki przeniosły się pod Arenę Lublin. Tu miejsca jest aż nadto i nikt się nie skarży.

Lubelskie Klasyki Nocą – selekcja

Podczas spotkań panuje porządek dzięki selekcji samochodów – górną granicą wpuszczanych aut jest rok produkcji, datowany na grudzień ’89. To jednak płynna granica, ponieważ wstęp mają też współczesne auta egzotyczne i amerykańskie. Średnio na każdym spocie jest około 100 samochodów i co chwilę pojawiają się nowe perełki. Obok licznie zgromadzonych dużych fiatów, maluchów, polonezów i mercedesów stają takie rarytasy jak GAZ Czajka, BMW 850i, Ferrari Mondial oraz Chevrolet Corvette C3.

lubelskie klasyki nocą lokalizacje gdzie

Nie brakuje egzotyków…

Dodatkowo, co drugi tydzień klasyki przejeżdżają ulicami miasta, wywołując miłe zaskoczenie przechodniów. Nowością w tym sezonie są szkolenia na lubelskim ODTJ dla właścicieli zabytkowych pojazdów. Jak mówi Krzysztof Żurawski:

„Starsze pojazdy niestety nie dysponują taką techniką jak najnowsze auta, stąd też, w różnych kryzysowych sytuacjach na drodze, wymagają od kierowcy większych umiejętności”

Lubelskie Klasyki Nocą – zimowa przerwa

Niestety lato zmierza ku końcowi, podobnie jak tegoroczne spotkania z lubelskimi klasykami. Auta, w zdecydowanej większości przypadków, będą zimować w ciepłych garażach. Organizatorzy już myślą nad programem na kolejny sezon: „Na pewno będziemy chcieli zorganizować rozpoczęcie i zakończenie sezonu motoryzacyjnego w Lublinie oraz nadal będą prowadzone szkolenia w ODTJ. Chcemy też zorganizować kilka imprez w mieście, ale tutaj sporo zależy od władz miasta i sponsorów”.

zachód słońca na zlocie

Lubelskie Klasyki Nocą – zachód słońca

Każde spotkanie Lubelskich Klasyków Nocą to świetna okazja, by zabrać ze sobą rodziców czy dziadków, przypomnieć sobie, czym jeździli dawniej i jakie historie się z tym wiążą. W końcu samochody to nośnik wielu wspomnień, a oglądanie tylu egzemplarzy sprzed lat na jednym parkingu będzie przypominać wspólne oglądanie zdjęć. Tylko będzie jeszcze fajniej.

zlot samochodów klasycznych w lublinie LKN

Zlot samochodów klasycznych w Lublinie

Tags: arena lublin, klasyki lubelskie, lkn, lubelskie klasyki, lubelskie klasyki nocą, lublin, samochody, spot, zabytki

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Lubelskie Klasyki Nocą |

W erze postępu technologicznego, w Lublinie jest jeszcze miejsce, gdzie można poczuć ducha dawnej motoryzacji. Lubelskie Klasyki Nocą to kultowe już spotkania fanów czterech kółek. Impreza organizowana jest od 2012 roku.

Tekst: Maciej Magiera, foto: Michał Węgrzynek

Lubelskie Klasyki Nocą to przede wszystkim miejsce łączące pokolenia, gdzie ojciec i syn mogą wspólnie zobaczyć czym jeździł dziadek i jak bardzo na przestrzeni kilkudziesięciu lat zmieniała się motoryzacja.

lubelskie klasyki nocą spotkanie

Kliknij w zdjęcie, aby dowiedzieć się więcej o tym Porsche 911 Targa

Lubelskie Klasyki Nocą – początki

Inicjatorem spotkań jest Krzysiek Żurawski, który pomysł spotkań oldtimerów, youngtimerów i aut wyjątkowych przeszczepił na lubelski grunt z Krakowa. Na pierwszy spot, wiosną 2012 roku, przyjechało 65 samochodów, a akcję rozpropagowano za pomocą mediów społecznościowych.

Ideą spotkań jest zrzeszenie wszystkich miłośników starych aut, bez względu na ich cenę. Przyjechać może każdy, czy to samochodem przedwojennym za kilkadziesiąt tysięcy złotych, czy też maluchem za kilka stówek. Motoryzacja w tym wypadku jest kluczem do poznania nowych ludzi, zawiązania znajomości, a także zobaczenia wyjątkowych samochodów.

lubelskie klasyki nocą auta

Kliknij w zdjęcie, aby dowiedzieć się więcej o tym BMW 635 CSI

Lubelskie Klasyki Nocą – gdzie?

Pierwszą lokalizacją spotkań był parking przy lubelskim Tesco. Następnie motoryzacyjni zapaleńcy przenieśli się pod galerię Olimp, jednak i tam nie zagrzali miejsca na długo. Trzecią miejscówką był parking przy Globusie. Niestety spotkania przeszkadzały mieszkańcom okolicznych bloków, więc Klasyki przeniosły się pod Arenę Lublin. Tu miejsca jest aż nadto i nikt się nie skarży.

Lubelskie Klasyki Nocą – selekcja

Podczas spotkań panuje porządek dzięki selekcji samochodów – górną granicą wpuszczanych aut jest rok produkcji, datowany na grudzień ’89. To jednak płynna granica, ponieważ wstęp mają też współczesne auta egzotyczne i amerykańskie. Średnio na każdym spocie jest około 100 samochodów i co chwilę pojawiają się nowe perełki. Obok licznie zgromadzonych dużych fiatów, maluchów, polonezów i mercedesów stają takie rarytasy jak GAZ Czajka, BMW 850i, Ferrari Mondial oraz Chevrolet Corvette C3.

lubelskie klasyki nocą lokalizacje gdzie

Nie brakuje egzotyków…

Dodatkowo, co drugi tydzień klasyki przejeżdżają ulicami miasta, wywołując miłe zaskoczenie przechodniów. Nowością w tym sezonie są szkolenia na lubelskim ODTJ dla właścicieli zabytkowych pojazdów. Jak mówi Krzysztof Żurawski:

„Starsze pojazdy niestety nie dysponują taką techniką jak najnowsze auta, stąd też, w różnych kryzysowych sytuacjach na drodze, wymagają od kierowcy większych umiejętności”

Lubelskie Klasyki Nocą – zimowa przerwa

Niestety lato zmierza ku końcowi, podobnie jak tegoroczne spotkania z lubelskimi klasykami. Auta, w zdecydowanej większości przypadków, będą zimować w ciepłych garażach. Organizatorzy już myślą nad programem na kolejny sezon: „Na pewno będziemy chcieli zorganizować rozpoczęcie i zakończenie sezonu motoryzacyjnego w Lublinie oraz nadal będą prowadzone szkolenia w ODTJ. Chcemy też zorganizować kilka imprez w mieście, ale tutaj sporo zależy od władz miasta i sponsorów”.

zachód słońca na zlocie

Lubelskie Klasyki Nocą – zachód słońca

Każde spotkanie Lubelskich Klasyków Nocą to świetna okazja, by zabrać ze sobą rodziców czy dziadków, przypomnieć sobie, czym jeździli dawniej i jakie historie się z tym wiążą. W końcu samochody to nośnik wielu wspomnień, a oglądanie tylu egzemplarzy sprzed lat na jednym parkingu będzie przypominać wspólne oglądanie zdjęć. Tylko będzie jeszcze fajniej.

zlot samochodów klasycznych w lublinie LKN

Zlot samochodów klasycznych w Lublinie

Tags: arena lublin, klasyki lubelskie, lkn, lubelskie klasyki, lubelskie klasyki nocą, lublin, samochody, spot, zabytki
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry