Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Icona Vulcano
Strona główna » Supersamochody: Icona Vulcano Titanium

Supersamochody: Icona Vulcano Titanium

Icona Vulcano | W słowniku języka polskiego, szukając definicji słowa […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Supersamochody: Icona Vulcano Titanium

Supersamochody: Icona Vulcano Titanium

Icona Vulcano | W słowniku języka polskiego, szukając definicji słowa […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Supersamochody: Icona Vulcano Titanium

Supersamochody: Icona Vulcano Titanium

Icona Vulcano | W słowniku języka polskiego, szukając definicji słowa […]

Mateusz Cieślak

Icona Vulcano | W słowniku języka polskiego, szukając definicji słowa „cykl”, natrafiamy na dwa możliwe znaczenia. Według pierwszego, cyklem nazywamy szereg czynności lub zjawisk tworzących zamkniętą całość rozwojową powtarzających się okresowo. Jednak cykl może być także szeregiem audycji, utworów literackich powiązanych ze sobą treściowo tworzących jedną całość. I właśnie w tę drugą definicję idealnie wpasowuje się pierwszy (Motór)cykl. Pojawi się w nim dziesięć supersamochodów, o których istnieniu prawdopodobnie nigdy nie słyszałeś, a powinieneś.

Tekst: Andrzej Bzowski, foto: Icona Vulcano

Icona Vulcano – auto z tytanu

Naszą podróż w poszukiwaniu najbardziej unikatowych superaut zaczniemy od Półwyspu Apenińskiego. I wcale nie po to, by kolejny raz odwiedzić Maranello czy Modenę. Nasz dzisiejszy bohater, Icona Vulcano, to wytwór szerzej nieznanej firmy z Włoch. Pierwszy koncept został zaprezentowany w Szanghaju w 2013 roku, wzbudzając powszechne zainteresowanie. Wszystko to za sprawą trzeciego członu nazwy pojawiającego się w niektórych materiałach prasowych – Titanium.

Jest to pierwszy na świecie samochód, którego nadwozie wykonano z tytanu

Dlaczego zdecydowano się na ten materiał? Cóż, powodów jest kilka. Icona Vulcano

Po pierwsze, lekkość połączona z wysoką wytrzymałością. Tytan jest lżejszy od stali o około 45%, jednocześnie charakteryzuje się najwyższym stosunkiem odporności mechanicznej do ciężaru. Po drugie, nie koroduje. Po trzecie, świetnie znosi wysokie temperatury. Z tych względów od lat stosowany jest np. w lotnictwie. Przykłady można mnożyć, jednak najbardziej spektakularnym jest najszybszy samolot będący w czynnej służbie w siłach powietrznych – Lockheed SR-71 Blackbird. I to właśnie on zainspirował projektantów Icona Vulcano. icona-vulcano-6

Dlaczego jednak dopiero teraz powstaje pierwsze tytanowe auto? Cena tytanu jako surowca jest bardzo wysoka, a sam materiał ekstremalnie trudny w obróbce. Stworzenie pierwszej tytanowej karoserii zajęło 10000 roboczogodzin, a proces łączenia poszczególnych elementów odbywał się w próżni. Ta tytaniczna praca i nietuzinkowość zastosowanego materiału została podkreślona przez brak jakiekolwiek powłoki lakierniczej na aucie. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia, by przekonać się, jak dobra to była decyzja. Icona Vulcano

Icona Vulcano – silnik

Zatrzymajmy się przez chwilę przy tym, co kryje się w środku tytanowego monstrum. Wbrew hucznym zapowiedziom z 2013 roku o mieszanym, spalinowo–hybrydowym napędzie, do pracy zaprzęgnięto klasyczną jednostkę spalinową.Za wprawianie w ruch odpowiedzialny jest amerykański silnik – LS9 z Corvetty ZR1. Dla przypomnienia: 8 cylindrów spotykających się pod kątem 90 stopni o łącznej pojemności 6,2 litrów. W sprawnym przerabianiu mieszanki paliwo-powietrznej na konie mechaniczne pomocą służy mechaniczny kompresor. Silnik na potrzeby Vulcana został wzmocniony do 670 KM i 840 Nm, co przekłada się na zaledwie 2,8 sekundy potrzebne wskazówce prędkościomierza do przemierzenia łuku pomiędzy 0 a 100. Prędkość maksymalna to przeszło 350 km/h. O sprawne wytracanie szybkości dbają ceramiczne tarcze hamulcowe. W teorii taki zestaw powinien pokonać Nürburgring w 7 minut i 20 sekund.

I niestety na teorii raczej się skończy, bo póki co powstał tylko jeden egzemplarz.

Icona Vulcano

Na dodatek miał on zostać sprzedany na imprezie Salon Privé, odbywającej się na początku września w pałacu Blenheim w hrabstwie Oxfordshire. Przewidywana cena – 2,5 mln dolarów. Za tę wywrotkę pieniędzy kupujesz pewność, że nikt nie zaparkuje identycznego auta obok, obojętnie w jakim miejscu na świecie byś nie był. Czy są jednak tańsze sposoby na wejście w posiadanie tytanowego przedmiotu? Oczywiście, na przykład zegarek. Jest lekki, odporny na wszystko, wytrzymały. Nie uczula. Tańszą alternatywą pozostaje pospolita pokrzywa, która także zawiera dużo tego drogocennego pierwiastka. Icona Vulcano

Tags: Icona, Icona Vulcano, Icona Vulcano Titanium, superauta, supersamochody, titanium, Vulcano

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Icona Vulcano | W słowniku języka polskiego, szukając definicji słowa „cykl”, natrafiamy na dwa możliwe znaczenia. Według pierwszego, cyklem nazywamy szereg czynności lub zjawisk tworzących zamkniętą całość rozwojową powtarzających się okresowo. Jednak cykl może być także szeregiem audycji, utworów literackich powiązanych ze sobą treściowo tworzących jedną całość. I właśnie w tę drugą definicję idealnie wpasowuje się pierwszy (Motór)cykl. Pojawi się w nim dziesięć supersamochodów, o których istnieniu prawdopodobnie nigdy nie słyszałeś, a powinieneś.

Tekst: Andrzej Bzowski, foto: Icona Vulcano

Icona Vulcano – auto z tytanu

Naszą podróż w poszukiwaniu najbardziej unikatowych superaut zaczniemy od Półwyspu Apenińskiego. I wcale nie po to, by kolejny raz odwiedzić Maranello czy Modenę. Nasz dzisiejszy bohater, Icona Vulcano, to wytwór szerzej nieznanej firmy z Włoch. Pierwszy koncept został zaprezentowany w Szanghaju w 2013 roku, wzbudzając powszechne zainteresowanie. Wszystko to za sprawą trzeciego członu nazwy pojawiającego się w niektórych materiałach prasowych – Titanium.

Jest to pierwszy na świecie samochód, którego nadwozie wykonano z tytanu

Dlaczego zdecydowano się na ten materiał? Cóż, powodów jest kilka. Icona Vulcano

Po pierwsze, lekkość połączona z wysoką wytrzymałością. Tytan jest lżejszy od stali o około 45%, jednocześnie charakteryzuje się najwyższym stosunkiem odporności mechanicznej do ciężaru. Po drugie, nie koroduje. Po trzecie, świetnie znosi wysokie temperatury. Z tych względów od lat stosowany jest np. w lotnictwie. Przykłady można mnożyć, jednak najbardziej spektakularnym jest najszybszy samolot będący w czynnej służbie w siłach powietrznych – Lockheed SR-71 Blackbird. I to właśnie on zainspirował projektantów Icona Vulcano. icona-vulcano-6

Dlaczego jednak dopiero teraz powstaje pierwsze tytanowe auto? Cena tytanu jako surowca jest bardzo wysoka, a sam materiał ekstremalnie trudny w obróbce. Stworzenie pierwszej tytanowej karoserii zajęło 10000 roboczogodzin, a proces łączenia poszczególnych elementów odbywał się w próżni. Ta tytaniczna praca i nietuzinkowość zastosowanego materiału została podkreślona przez brak jakiekolwiek powłoki lakierniczej na aucie. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia, by przekonać się, jak dobra to była decyzja. Icona Vulcano

Icona Vulcano – silnik

Zatrzymajmy się przez chwilę przy tym, co kryje się w środku tytanowego monstrum. Wbrew hucznym zapowiedziom z 2013 roku o mieszanym, spalinowo–hybrydowym napędzie, do pracy zaprzęgnięto klasyczną jednostkę spalinową.Za wprawianie w ruch odpowiedzialny jest amerykański silnik – LS9 z Corvetty ZR1. Dla przypomnienia: 8 cylindrów spotykających się pod kątem 90 stopni o łącznej pojemności 6,2 litrów. W sprawnym przerabianiu mieszanki paliwo-powietrznej na konie mechaniczne pomocą służy mechaniczny kompresor. Silnik na potrzeby Vulcana został wzmocniony do 670 KM i 840 Nm, co przekłada się na zaledwie 2,8 sekundy potrzebne wskazówce prędkościomierza do przemierzenia łuku pomiędzy 0 a 100. Prędkość maksymalna to przeszło 350 km/h. O sprawne wytracanie szybkości dbają ceramiczne tarcze hamulcowe. W teorii taki zestaw powinien pokonać Nürburgring w 7 minut i 20 sekund.

I niestety na teorii raczej się skończy, bo póki co powstał tylko jeden egzemplarz.

Icona Vulcano

Na dodatek miał on zostać sprzedany na imprezie Salon Privé, odbywającej się na początku września w pałacu Blenheim w hrabstwie Oxfordshire. Przewidywana cena – 2,5 mln dolarów. Za tę wywrotkę pieniędzy kupujesz pewność, że nikt nie zaparkuje identycznego auta obok, obojętnie w jakim miejscu na świecie byś nie był. Czy są jednak tańsze sposoby na wejście w posiadanie tytanowego przedmiotu? Oczywiście, na przykład zegarek. Jest lekki, odporny na wszystko, wytrzymały. Nie uczula. Tańszą alternatywą pozostaje pospolita pokrzywa, która także zawiera dużo tego drogocennego pierwiastka. Icona Vulcano

Tags: Icona, Icona Vulcano, Icona Vulcano Titanium, superauta, supersamochody, titanium, Vulcano
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    11:50
  • Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    18:13
  • Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    12:06
  • Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    11:31
  • Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    18:36|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    12:16

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    11:50
  • Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    18:13
  • Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    12:06
  • Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    11:31
  • Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    18:36|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    12:16

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry