Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Icona Vulcano
Strona główna » Supersamochody: Icona Vulcano Titanium

Supersamochody: Icona Vulcano Titanium

Icona Vulcano | W słowniku języka polskiego, szukając definicji słowa […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Supersamochody: Icona Vulcano Titanium

Supersamochody: Icona Vulcano Titanium

Icona Vulcano | W słowniku języka polskiego, szukając definicji słowa […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Supersamochody: Icona Vulcano Titanium

Supersamochody: Icona Vulcano Titanium

Icona Vulcano | W słowniku języka polskiego, szukając definicji słowa […]

Mateusz Cieślak

Icona Vulcano | W słowniku języka polskiego, szukając definicji słowa „cykl”, natrafiamy na dwa możliwe znaczenia. Według pierwszego, cyklem nazywamy szereg czynności lub zjawisk tworzących zamkniętą całość rozwojową powtarzających się okresowo. Jednak cykl może być także szeregiem audycji, utworów literackich powiązanych ze sobą treściowo tworzących jedną całość. I właśnie w tę drugą definicję idealnie wpasowuje się pierwszy (Motór)cykl. Pojawi się w nim dziesięć supersamochodów, o których istnieniu prawdopodobnie nigdy nie słyszałeś, a powinieneś.

Tekst: Andrzej Bzowski, foto: Icona Vulcano

Icona Vulcano – auto z tytanu

Naszą podróż w poszukiwaniu najbardziej unikatowych superaut zaczniemy od Półwyspu Apenińskiego. I wcale nie po to, by kolejny raz odwiedzić Maranello czy Modenę. Nasz dzisiejszy bohater, Icona Vulcano, to wytwór szerzej nieznanej firmy z Włoch. Pierwszy koncept został zaprezentowany w Szanghaju w 2013 roku, wzbudzając powszechne zainteresowanie. Wszystko to za sprawą trzeciego członu nazwy pojawiającego się w niektórych materiałach prasowych – Titanium.

Jest to pierwszy na świecie samochód, którego nadwozie wykonano z tytanu

Dlaczego zdecydowano się na ten materiał? Cóż, powodów jest kilka. Icona Vulcano

Po pierwsze, lekkość połączona z wysoką wytrzymałością. Tytan jest lżejszy od stali o około 45%, jednocześnie charakteryzuje się najwyższym stosunkiem odporności mechanicznej do ciężaru. Po drugie, nie koroduje. Po trzecie, świetnie znosi wysokie temperatury. Z tych względów od lat stosowany jest np. w lotnictwie. Przykłady można mnożyć, jednak najbardziej spektakularnym jest najszybszy samolot będący w czynnej służbie w siłach powietrznych – Lockheed SR-71 Blackbird. I to właśnie on zainspirował projektantów Icona Vulcano. icona-vulcano-6

Dlaczego jednak dopiero teraz powstaje pierwsze tytanowe auto? Cena tytanu jako surowca jest bardzo wysoka, a sam materiał ekstremalnie trudny w obróbce. Stworzenie pierwszej tytanowej karoserii zajęło 10000 roboczogodzin, a proces łączenia poszczególnych elementów odbywał się w próżni. Ta tytaniczna praca i nietuzinkowość zastosowanego materiału została podkreślona przez brak jakiekolwiek powłoki lakierniczej na aucie. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia, by przekonać się, jak dobra to była decyzja. Icona Vulcano

Icona Vulcano – silnik

Zatrzymajmy się przez chwilę przy tym, co kryje się w środku tytanowego monstrum. Wbrew hucznym zapowiedziom z 2013 roku o mieszanym, spalinowo–hybrydowym napędzie, do pracy zaprzęgnięto klasyczną jednostkę spalinową.Za wprawianie w ruch odpowiedzialny jest amerykański silnik – LS9 z Corvetty ZR1. Dla przypomnienia: 8 cylindrów spotykających się pod kątem 90 stopni o łącznej pojemności 6,2 litrów. W sprawnym przerabianiu mieszanki paliwo-powietrznej na konie mechaniczne pomocą służy mechaniczny kompresor. Silnik na potrzeby Vulcana został wzmocniony do 670 KM i 840 Nm, co przekłada się na zaledwie 2,8 sekundy potrzebne wskazówce prędkościomierza do przemierzenia łuku pomiędzy 0 a 100. Prędkość maksymalna to przeszło 350 km/h. O sprawne wytracanie szybkości dbają ceramiczne tarcze hamulcowe. W teorii taki zestaw powinien pokonać Nürburgring w 7 minut i 20 sekund.

I niestety na teorii raczej się skończy, bo póki co powstał tylko jeden egzemplarz.

Icona Vulcano

Na dodatek miał on zostać sprzedany na imprezie Salon Privé, odbywającej się na początku września w pałacu Blenheim w hrabstwie Oxfordshire. Przewidywana cena – 2,5 mln dolarów. Za tę wywrotkę pieniędzy kupujesz pewność, że nikt nie zaparkuje identycznego auta obok, obojętnie w jakim miejscu na świecie byś nie był. Czy są jednak tańsze sposoby na wejście w posiadanie tytanowego przedmiotu? Oczywiście, na przykład zegarek. Jest lekki, odporny na wszystko, wytrzymały. Nie uczula. Tańszą alternatywą pozostaje pospolita pokrzywa, która także zawiera dużo tego drogocennego pierwiastka. Icona Vulcano

Tags: Icona, Icona Vulcano, Icona Vulcano Titanium, superauta, supersamochody, titanium, Vulcano

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Icona Vulcano | W słowniku języka polskiego, szukając definicji słowa „cykl”, natrafiamy na dwa możliwe znaczenia. Według pierwszego, cyklem nazywamy szereg czynności lub zjawisk tworzących zamkniętą całość rozwojową powtarzających się okresowo. Jednak cykl może być także szeregiem audycji, utworów literackich powiązanych ze sobą treściowo tworzących jedną całość. I właśnie w tę drugą definicję idealnie wpasowuje się pierwszy (Motór)cykl. Pojawi się w nim dziesięć supersamochodów, o których istnieniu prawdopodobnie nigdy nie słyszałeś, a powinieneś.

Tekst: Andrzej Bzowski, foto: Icona Vulcano

Icona Vulcano – auto z tytanu

Naszą podróż w poszukiwaniu najbardziej unikatowych superaut zaczniemy od Półwyspu Apenińskiego. I wcale nie po to, by kolejny raz odwiedzić Maranello czy Modenę. Nasz dzisiejszy bohater, Icona Vulcano, to wytwór szerzej nieznanej firmy z Włoch. Pierwszy koncept został zaprezentowany w Szanghaju w 2013 roku, wzbudzając powszechne zainteresowanie. Wszystko to za sprawą trzeciego członu nazwy pojawiającego się w niektórych materiałach prasowych – Titanium.

Jest to pierwszy na świecie samochód, którego nadwozie wykonano z tytanu

Dlaczego zdecydowano się na ten materiał? Cóż, powodów jest kilka. Icona Vulcano

Po pierwsze, lekkość połączona z wysoką wytrzymałością. Tytan jest lżejszy od stali o około 45%, jednocześnie charakteryzuje się najwyższym stosunkiem odporności mechanicznej do ciężaru. Po drugie, nie koroduje. Po trzecie, świetnie znosi wysokie temperatury. Z tych względów od lat stosowany jest np. w lotnictwie. Przykłady można mnożyć, jednak najbardziej spektakularnym jest najszybszy samolot będący w czynnej służbie w siłach powietrznych – Lockheed SR-71 Blackbird. I to właśnie on zainspirował projektantów Icona Vulcano. icona-vulcano-6

Dlaczego jednak dopiero teraz powstaje pierwsze tytanowe auto? Cena tytanu jako surowca jest bardzo wysoka, a sam materiał ekstremalnie trudny w obróbce. Stworzenie pierwszej tytanowej karoserii zajęło 10000 roboczogodzin, a proces łączenia poszczególnych elementów odbywał się w próżni. Ta tytaniczna praca i nietuzinkowość zastosowanego materiału została podkreślona przez brak jakiekolwiek powłoki lakierniczej na aucie. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia, by przekonać się, jak dobra to była decyzja. Icona Vulcano

Icona Vulcano – silnik

Zatrzymajmy się przez chwilę przy tym, co kryje się w środku tytanowego monstrum. Wbrew hucznym zapowiedziom z 2013 roku o mieszanym, spalinowo–hybrydowym napędzie, do pracy zaprzęgnięto klasyczną jednostkę spalinową.Za wprawianie w ruch odpowiedzialny jest amerykański silnik – LS9 z Corvetty ZR1. Dla przypomnienia: 8 cylindrów spotykających się pod kątem 90 stopni o łącznej pojemności 6,2 litrów. W sprawnym przerabianiu mieszanki paliwo-powietrznej na konie mechaniczne pomocą służy mechaniczny kompresor. Silnik na potrzeby Vulcana został wzmocniony do 670 KM i 840 Nm, co przekłada się na zaledwie 2,8 sekundy potrzebne wskazówce prędkościomierza do przemierzenia łuku pomiędzy 0 a 100. Prędkość maksymalna to przeszło 350 km/h. O sprawne wytracanie szybkości dbają ceramiczne tarcze hamulcowe. W teorii taki zestaw powinien pokonać Nürburgring w 7 minut i 20 sekund.

I niestety na teorii raczej się skończy, bo póki co powstał tylko jeden egzemplarz.

Icona Vulcano

Na dodatek miał on zostać sprzedany na imprezie Salon Privé, odbywającej się na początku września w pałacu Blenheim w hrabstwie Oxfordshire. Przewidywana cena – 2,5 mln dolarów. Za tę wywrotkę pieniędzy kupujesz pewność, że nikt nie zaparkuje identycznego auta obok, obojętnie w jakim miejscu na świecie byś nie był. Czy są jednak tańsze sposoby na wejście w posiadanie tytanowego przedmiotu? Oczywiście, na przykład zegarek. Jest lekki, odporny na wszystko, wytrzymały. Nie uczula. Tańszą alternatywą pozostaje pospolita pokrzywa, która także zawiera dużo tego drogocennego pierwiastka. Icona Vulcano

Tags: Icona, Icona Vulcano, Icona Vulcano Titanium, superauta, supersamochody, titanium, Vulcano

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

10 grudnia 2020
Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

14 października 2020
Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

10 września 2020
Jaguar F-Type P300 test – Koci los

Jaguar F-Type P300 test – Koci los

4 września 2020
Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

25 sierpnia 2020|0 Comments
Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

6 sierpnia 2020
Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

29 lipca 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

10 grudnia 2020
Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

14 października 2020
Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

10 września 2020
Jaguar F-Type P300 test – Koci los

Jaguar F-Type P300 test – Koci los

4 września 2020
Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

25 sierpnia 2020|0 Comments
Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

6 sierpnia 2020
Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

29 lipca 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry