Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Koenigsegg Regera – szwedzki megacar
Strona główna » Koenigsegg Regera – szwedzki megacar

Koenigsegg Regera – szwedzki megacar

Koenigsegg Regera | Gdy w styczniu 2007 roku Steve Jobs […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Koenigsegg Regera – szwedzki megacar

Koenigsegg Regera – szwedzki megacar

Koenigsegg Regera | Gdy w styczniu 2007 roku Steve Jobs […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Koenigsegg Regera – szwedzki megacar

Koenigsegg Regera – szwedzki megacar

Koenigsegg Regera | Gdy w styczniu 2007 roku Steve Jobs […]

Mateusz Cieślak

Koenigsegg Regera |

Gdy w styczniu 2007 roku Steve Jobs przedstawiał światu pierwszego iPhone’a, trzon jego wystąpienia stanowiło omawianie rewolucyjnego interfejsu i sposobu jego obsługi.

Rozwiązania zastosowane w pierwszym telefonie z nadgryzionym jabłkiem były proste i intuicyjne, a jednocześnie całkowicie odmienne od ówcześnie wykorzystywanych. Oglądając wystąpienie Jobsa, trudno nie odnieść wrażenia, że przypomina ono przyspieszony kurs obsługi smartfona na uniwersytecie trzeciego wieku. Jednak euforia i oklaski towarzyszące omawianym rozwiązaniom przypominają, że dla uczestników prezentacji otwierały się nowe perspektywy technologicznych możliwości. Dekadę później kierunek nakreślony przez Apple jest kontynuowany przez wszystkich producentów obecnych na rynku.

Tekst: Andrzej Bzowski, foto: Koenigsegg

Koenigsegg Regera – historia

W motoryzacyjnym świecie również nie brakuje wizjonerskich pomysłów. Jedną z ciekawszych postaci jest z pewnością Christian von Koenigsegg, założyciel szwedzkiej manufaktury produkującej jedne z najszybszych aut na świecie. Jego firma powstała w 1994 roku, gdy jej założyciel miał zaledwie 22 lata. Marzenie o tworzeniu najszybszych pojazdów dopuszczonych do ruchu drogowego towarzyszyło mu od wczesnego dzieciństwa. Dziś auta z Ängelholm to jedne z najbardziej zaawansowanych technologicznie supersamochodów, czego najlepszym przykładem jest najnowszy model – Koenigsegg Regera.

Prototyp Koenigsegg Regera po raz pierwszy został zaprezentowany światu podczas targów w Genewie w 2015 roku. Od tamtego czasu projekt auta nabierał cech samochodu produkcyjnego, a efekt finalny w postaci dwóch aut przeznaczonych dla klientów można było oglądać na tegorocznym stoisku Koengisegga w Genewie.

Koenigsegg Regera |

Koenigsegg Regera – szwedzki megacar

Koenigsegg Regera #2

Koenigsegg Regera – liczby i osiągi

Samochód to suma potężnej mocy i rewolucyjnych rozwiązań, których próżno szukać u konkurencji. Podstawę napędu stanowi benzynowe serce o ośmiu komorach, połączonych w kształt litery V.

Pomimo stosunkowo niedużej pojemności pięciu litrów, za sprawą dwóch turbosprężarek jednostka generuje niebotyczną moc 1100 KM

Na każdy litr pojemności przypada 220 KM, co oznacza nową granicę downsizingu dla jednostki benzynowej. By Koenigsegg Regera przemieszczał się możliwie najsprawniej, jednostkę benzynową uzupełniają trzy silniki elektryczne. Dwa z nich znajdują się bezpośrednio przy tylnych kołach i zapewniają niezbędne wsparcie w dolnym zakresie obrotów. Trzeci silnik umieszczono przy wale korbowym i pełni on funkcję m.in. rozrusznika i prądnicy. Elektryczny wspomagacz to dodatkowe 700 KM, czyli więcej niż łączna moc silników elektrycznych zastosowanych w McLarenie P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918. Po połączeniu tradycyjnej benzynowej V8 z elektrycznym dopalaczem otrzymano zespół napędowy zdolny przekazać na koła  sumaryczną moc 1500 KM i ponad 2000 Nm momentu obrotowego, co stawia Koenigsegga w jednym rzędzie z zauważalnie cięższym Bugatti Chiron. Kluczową funkcję tej hybrydowej układance pełni autorskie rozwiązanie łączące wszystkie komponenty napędowe auta, nazwane Koenigsegg Direct Drive.

W telegraficznym skrócie: Regera nie ma klasycznej skrzyni biegów

Zastosowano stałe przełożenie ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Dzięki rezygnacji ze skrzyni biegów nie tylko znacząco poprawiono efektywność przeniesienia napędu, ale także zachowano niską masę nieprzekraczającą 1500 kg. Christian von Koengisegg porównuje Regerę do Tesli, jednak w szwedzkim projekcie do dyspozycji kierowcy oddano dodatkowo benzynową jednostkę o mocy przekraczającej 1000 KM. W rezultacie rozpędzenie do „setki” zajmuje Koenigsegg’owi Regera 2,8 sekundy, od 0 do 300 km/h 10,9 sekundy a przyspieszenie od 0 do 400 km/h  potrwa mniej niż 20 sekund. Dodatkowo producent zapewnia, że sprint od 150 km/h do 250 km/h to zaledwie 3,2 sekundy.

Koenigsegg Regera |

Koenigsegg Regera – szwedzki megacar

Koenigsegg Regera #3 | www.koenigsegg.com

Koenigsegg Regera – polski akcent

Na koniec nie może zabraknąć polskiego akcentu. Mało osób wie, że oficjalnym kierowcą testowym w Koenigseggu jest Robert Serwański, Polak zamieszkujący na stałe w Szwecji. Zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną zapewniło mu zwycięstwo w serii wyścigów Mazdy Mx-5. Jako że produkcja Koenigsegga mieści się w dawnych hangarach lotniczych, jazdy testowe odbywają się na rozległej przestrzeni pasa startowego. Od czasu do czasu przerywane są ze względu na starty i lądowania prywatnych odrzutowców. To zdecydowanie najczęstszy środek transportu klientów tej marki.


REGULARNIE ŚLEDZIMY DLA WAS GORĄCE NOWOŚCI W ŚWIECIE SUPERSAMOCHODÓW –

 

ZAJRZYJCIE TUTAJ:

www.motormag.pl/category/home/supersamochody/

Tags: koenigsegg, Koenigsegg Regera, Koenigsegg Regera – szwedzki megacar, Koenigsegg Regera dane techniczne, Koenigsegg Regera osiągi, regera, regera r, supersamochody

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Koenigsegg Regera |

Gdy w styczniu 2007 roku Steve Jobs przedstawiał światu pierwszego iPhone’a, trzon jego wystąpienia stanowiło omawianie rewolucyjnego interfejsu i sposobu jego obsługi.

Rozwiązania zastosowane w pierwszym telefonie z nadgryzionym jabłkiem były proste i intuicyjne, a jednocześnie całkowicie odmienne od ówcześnie wykorzystywanych. Oglądając wystąpienie Jobsa, trudno nie odnieść wrażenia, że przypomina ono przyspieszony kurs obsługi smartfona na uniwersytecie trzeciego wieku. Jednak euforia i oklaski towarzyszące omawianym rozwiązaniom przypominają, że dla uczestników prezentacji otwierały się nowe perspektywy technologicznych możliwości. Dekadę później kierunek nakreślony przez Apple jest kontynuowany przez wszystkich producentów obecnych na rynku.

Tekst: Andrzej Bzowski, foto: Koenigsegg

Koenigsegg Regera – historia

W motoryzacyjnym świecie również nie brakuje wizjonerskich pomysłów. Jedną z ciekawszych postaci jest z pewnością Christian von Koenigsegg, założyciel szwedzkiej manufaktury produkującej jedne z najszybszych aut na świecie. Jego firma powstała w 1994 roku, gdy jej założyciel miał zaledwie 22 lata. Marzenie o tworzeniu najszybszych pojazdów dopuszczonych do ruchu drogowego towarzyszyło mu od wczesnego dzieciństwa. Dziś auta z Ängelholm to jedne z najbardziej zaawansowanych technologicznie supersamochodów, czego najlepszym przykładem jest najnowszy model – Koenigsegg Regera.

Prototyp Koenigsegg Regera po raz pierwszy został zaprezentowany światu podczas targów w Genewie w 2015 roku. Od tamtego czasu projekt auta nabierał cech samochodu produkcyjnego, a efekt finalny w postaci dwóch aut przeznaczonych dla klientów można było oglądać na tegorocznym stoisku Koengisegga w Genewie.

Koenigsegg Regera |

Koenigsegg Regera – szwedzki megacar

Koenigsegg Regera #2

Koenigsegg Regera – liczby i osiągi

Samochód to suma potężnej mocy i rewolucyjnych rozwiązań, których próżno szukać u konkurencji. Podstawę napędu stanowi benzynowe serce o ośmiu komorach, połączonych w kształt litery V.

Pomimo stosunkowo niedużej pojemności pięciu litrów, za sprawą dwóch turbosprężarek jednostka generuje niebotyczną moc 1100 KM

Na każdy litr pojemności przypada 220 KM, co oznacza nową granicę downsizingu dla jednostki benzynowej. By Koenigsegg Regera przemieszczał się możliwie najsprawniej, jednostkę benzynową uzupełniają trzy silniki elektryczne. Dwa z nich znajdują się bezpośrednio przy tylnych kołach i zapewniają niezbędne wsparcie w dolnym zakresie obrotów. Trzeci silnik umieszczono przy wale korbowym i pełni on funkcję m.in. rozrusznika i prądnicy. Elektryczny wspomagacz to dodatkowe 700 KM, czyli więcej niż łączna moc silników elektrycznych zastosowanych w McLarenie P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918. Po połączeniu tradycyjnej benzynowej V8 z elektrycznym dopalaczem otrzymano zespół napędowy zdolny przekazać na koła  sumaryczną moc 1500 KM i ponad 2000 Nm momentu obrotowego, co stawia Koenigsegga w jednym rzędzie z zauważalnie cięższym Bugatti Chiron. Kluczową funkcję tej hybrydowej układance pełni autorskie rozwiązanie łączące wszystkie komponenty napędowe auta, nazwane Koenigsegg Direct Drive.

W telegraficznym skrócie: Regera nie ma klasycznej skrzyni biegów

Zastosowano stałe przełożenie ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Dzięki rezygnacji ze skrzyni biegów nie tylko znacząco poprawiono efektywność przeniesienia napędu, ale także zachowano niską masę nieprzekraczającą 1500 kg. Christian von Koengisegg porównuje Regerę do Tesli, jednak w szwedzkim projekcie do dyspozycji kierowcy oddano dodatkowo benzynową jednostkę o mocy przekraczającej 1000 KM. W rezultacie rozpędzenie do „setki” zajmuje Koenigsegg’owi Regera 2,8 sekundy, od 0 do 300 km/h 10,9 sekundy a przyspieszenie od 0 do 400 km/h  potrwa mniej niż 20 sekund. Dodatkowo producent zapewnia, że sprint od 150 km/h do 250 km/h to zaledwie 3,2 sekundy.

Koenigsegg Regera |

Koenigsegg Regera – szwedzki megacar

Koenigsegg Regera #3 | www.koenigsegg.com

Koenigsegg Regera – polski akcent

Na koniec nie może zabraknąć polskiego akcentu. Mało osób wie, że oficjalnym kierowcą testowym w Koenigseggu jest Robert Serwański, Polak zamieszkujący na stałe w Szwecji. Zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną zapewniło mu zwycięstwo w serii wyścigów Mazdy Mx-5. Jako że produkcja Koenigsegga mieści się w dawnych hangarach lotniczych, jazdy testowe odbywają się na rozległej przestrzeni pasa startowego. Od czasu do czasu przerywane są ze względu na starty i lądowania prywatnych odrzutowców. To zdecydowanie najczęstszy środek transportu klientów tej marki.


REGULARNIE ŚLEDZIMY DLA WAS GORĄCE NOWOŚCI W ŚWIECIE SUPERSAMOCHODÓW –

 

ZAJRZYJCIE TUTAJ:

www.motormag.pl/category/home/supersamochody/

Tags: koenigsegg, Koenigsegg Regera, Koenigsegg Regera – szwedzki megacar, Koenigsegg Regera dane techniczne, Koenigsegg Regera osiągi, regera, regera r, supersamochody

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

10 grudnia 2020
Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

14 października 2020
Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

10 września 2020
Jaguar F-Type P300 test – Koci los

Jaguar F-Type P300 test – Koci los

4 września 2020
Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

25 sierpnia 2020|0 Comments
Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

6 sierpnia 2020
Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

29 lipca 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

10 grudnia 2020
Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

14 października 2020
Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

10 września 2020
Jaguar F-Type P300 test – Koci los

Jaguar F-Type P300 test – Koci los

4 września 2020
Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

25 sierpnia 2020|0 Comments
Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

6 sierpnia 2020
Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

29 lipca 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry