Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Koenigsegg Regera – szwedzki megacar
Strona główna » Koenigsegg Regera – szwedzki megacar

Koenigsegg Regera – szwedzki megacar

Koenigsegg Regera | Gdy w styczniu 2007 roku Steve Jobs […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Koenigsegg Regera – szwedzki megacar

Koenigsegg Regera – szwedzki megacar

Koenigsegg Regera | Gdy w styczniu 2007 roku Steve Jobs […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Koenigsegg Regera – szwedzki megacar

Koenigsegg Regera – szwedzki megacar

Koenigsegg Regera | Gdy w styczniu 2007 roku Steve Jobs […]

Mateusz Cieślak

Koenigsegg Regera |

Gdy w styczniu 2007 roku Steve Jobs przedstawiał światu pierwszego iPhone’a, trzon jego wystąpienia stanowiło omawianie rewolucyjnego interfejsu i sposobu jego obsługi.

Rozwiązania zastosowane w pierwszym telefonie z nadgryzionym jabłkiem były proste i intuicyjne, a jednocześnie całkowicie odmienne od ówcześnie wykorzystywanych. Oglądając wystąpienie Jobsa, trudno nie odnieść wrażenia, że przypomina ono przyspieszony kurs obsługi smartfona na uniwersytecie trzeciego wieku. Jednak euforia i oklaski towarzyszące omawianym rozwiązaniom przypominają, że dla uczestników prezentacji otwierały się nowe perspektywy technologicznych możliwości. Dekadę później kierunek nakreślony przez Apple jest kontynuowany przez wszystkich producentów obecnych na rynku.

Tekst: Andrzej Bzowski, foto: Koenigsegg

Koenigsegg Regera – historia

W motoryzacyjnym świecie również nie brakuje wizjonerskich pomysłów. Jedną z ciekawszych postaci jest z pewnością Christian von Koenigsegg, założyciel szwedzkiej manufaktury produkującej jedne z najszybszych aut na świecie. Jego firma powstała w 1994 roku, gdy jej założyciel miał zaledwie 22 lata. Marzenie o tworzeniu najszybszych pojazdów dopuszczonych do ruchu drogowego towarzyszyło mu od wczesnego dzieciństwa. Dziś auta z Ängelholm to jedne z najbardziej zaawansowanych technologicznie supersamochodów, czego najlepszym przykładem jest najnowszy model – Koenigsegg Regera.

Prototyp Koenigsegg Regera po raz pierwszy został zaprezentowany światu podczas targów w Genewie w 2015 roku. Od tamtego czasu projekt auta nabierał cech samochodu produkcyjnego, a efekt finalny w postaci dwóch aut przeznaczonych dla klientów można było oglądać na tegorocznym stoisku Koengisegga w Genewie.

Koenigsegg Regera |

Koenigsegg Regera – szwedzki megacar

Koenigsegg Regera #2

Koenigsegg Regera – liczby i osiągi

Samochód to suma potężnej mocy i rewolucyjnych rozwiązań, których próżno szukać u konkurencji. Podstawę napędu stanowi benzynowe serce o ośmiu komorach, połączonych w kształt litery V.

Pomimo stosunkowo niedużej pojemności pięciu litrów, za sprawą dwóch turbosprężarek jednostka generuje niebotyczną moc 1100 KM

Na każdy litr pojemności przypada 220 KM, co oznacza nową granicę downsizingu dla jednostki benzynowej. By Koenigsegg Regera przemieszczał się możliwie najsprawniej, jednostkę benzynową uzupełniają trzy silniki elektryczne. Dwa z nich znajdują się bezpośrednio przy tylnych kołach i zapewniają niezbędne wsparcie w dolnym zakresie obrotów. Trzeci silnik umieszczono przy wale korbowym i pełni on funkcję m.in. rozrusznika i prądnicy. Elektryczny wspomagacz to dodatkowe 700 KM, czyli więcej niż łączna moc silników elektrycznych zastosowanych w McLarenie P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918. Po połączeniu tradycyjnej benzynowej V8 z elektrycznym dopalaczem otrzymano zespół napędowy zdolny przekazać na koła  sumaryczną moc 1500 KM i ponad 2000 Nm momentu obrotowego, co stawia Koenigsegga w jednym rzędzie z zauważalnie cięższym Bugatti Chiron. Kluczową funkcję tej hybrydowej układance pełni autorskie rozwiązanie łączące wszystkie komponenty napędowe auta, nazwane Koenigsegg Direct Drive.

W telegraficznym skrócie: Regera nie ma klasycznej skrzyni biegów

Zastosowano stałe przełożenie ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Dzięki rezygnacji ze skrzyni biegów nie tylko znacząco poprawiono efektywność przeniesienia napędu, ale także zachowano niską masę nieprzekraczającą 1500 kg. Christian von Koengisegg porównuje Regerę do Tesli, jednak w szwedzkim projekcie do dyspozycji kierowcy oddano dodatkowo benzynową jednostkę o mocy przekraczającej 1000 KM. W rezultacie rozpędzenie do „setki” zajmuje Koenigsegg’owi Regera 2,8 sekundy, od 0 do 300 km/h 10,9 sekundy a przyspieszenie od 0 do 400 km/h  potrwa mniej niż 20 sekund. Dodatkowo producent zapewnia, że sprint od 150 km/h do 250 km/h to zaledwie 3,2 sekundy.

Koenigsegg Regera |

Koenigsegg Regera – szwedzki megacar

Koenigsegg Regera #3 | www.koenigsegg.com

Koenigsegg Regera – polski akcent

Na koniec nie może zabraknąć polskiego akcentu. Mało osób wie, że oficjalnym kierowcą testowym w Koenigseggu jest Robert Serwański, Polak zamieszkujący na stałe w Szwecji. Zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną zapewniło mu zwycięstwo w serii wyścigów Mazdy Mx-5. Jako że produkcja Koenigsegga mieści się w dawnych hangarach lotniczych, jazdy testowe odbywają się na rozległej przestrzeni pasa startowego. Od czasu do czasu przerywane są ze względu na starty i lądowania prywatnych odrzutowców. To zdecydowanie najczęstszy środek transportu klientów tej marki.


REGULARNIE ŚLEDZIMY DLA WAS GORĄCE NOWOŚCI W ŚWIECIE SUPERSAMOCHODÓW –

 

ZAJRZYJCIE TUTAJ:

www.motormag.pl/category/home/supersamochody/

Tags: koenigsegg, Koenigsegg Regera, Koenigsegg Regera – szwedzki megacar, Koenigsegg Regera dane techniczne, Koenigsegg Regera osiągi, regera, regera r, supersamochody

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Koenigsegg Regera |

Gdy w styczniu 2007 roku Steve Jobs przedstawiał światu pierwszego iPhone’a, trzon jego wystąpienia stanowiło omawianie rewolucyjnego interfejsu i sposobu jego obsługi.

Rozwiązania zastosowane w pierwszym telefonie z nadgryzionym jabłkiem były proste i intuicyjne, a jednocześnie całkowicie odmienne od ówcześnie wykorzystywanych. Oglądając wystąpienie Jobsa, trudno nie odnieść wrażenia, że przypomina ono przyspieszony kurs obsługi smartfona na uniwersytecie trzeciego wieku. Jednak euforia i oklaski towarzyszące omawianym rozwiązaniom przypominają, że dla uczestników prezentacji otwierały się nowe perspektywy technologicznych możliwości. Dekadę później kierunek nakreślony przez Apple jest kontynuowany przez wszystkich producentów obecnych na rynku.

Tekst: Andrzej Bzowski, foto: Koenigsegg

Koenigsegg Regera – historia

W motoryzacyjnym świecie również nie brakuje wizjonerskich pomysłów. Jedną z ciekawszych postaci jest z pewnością Christian von Koenigsegg, założyciel szwedzkiej manufaktury produkującej jedne z najszybszych aut na świecie. Jego firma powstała w 1994 roku, gdy jej założyciel miał zaledwie 22 lata. Marzenie o tworzeniu najszybszych pojazdów dopuszczonych do ruchu drogowego towarzyszyło mu od wczesnego dzieciństwa. Dziś auta z Ängelholm to jedne z najbardziej zaawansowanych technologicznie supersamochodów, czego najlepszym przykładem jest najnowszy model – Koenigsegg Regera.

Prototyp Koenigsegg Regera po raz pierwszy został zaprezentowany światu podczas targów w Genewie w 2015 roku. Od tamtego czasu projekt auta nabierał cech samochodu produkcyjnego, a efekt finalny w postaci dwóch aut przeznaczonych dla klientów można było oglądać na tegorocznym stoisku Koengisegga w Genewie.

Koenigsegg Regera |

Koenigsegg Regera – szwedzki megacar

Koenigsegg Regera #2

Koenigsegg Regera – liczby i osiągi

Samochód to suma potężnej mocy i rewolucyjnych rozwiązań, których próżno szukać u konkurencji. Podstawę napędu stanowi benzynowe serce o ośmiu komorach, połączonych w kształt litery V.

Pomimo stosunkowo niedużej pojemności pięciu litrów, za sprawą dwóch turbosprężarek jednostka generuje niebotyczną moc 1100 KM

Na każdy litr pojemności przypada 220 KM, co oznacza nową granicę downsizingu dla jednostki benzynowej. By Koenigsegg Regera przemieszczał się możliwie najsprawniej, jednostkę benzynową uzupełniają trzy silniki elektryczne. Dwa z nich znajdują się bezpośrednio przy tylnych kołach i zapewniają niezbędne wsparcie w dolnym zakresie obrotów. Trzeci silnik umieszczono przy wale korbowym i pełni on funkcję m.in. rozrusznika i prądnicy. Elektryczny wspomagacz to dodatkowe 700 KM, czyli więcej niż łączna moc silników elektrycznych zastosowanych w McLarenie P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918. Po połączeniu tradycyjnej benzynowej V8 z elektrycznym dopalaczem otrzymano zespół napędowy zdolny przekazać na koła  sumaryczną moc 1500 KM i ponad 2000 Nm momentu obrotowego, co stawia Koenigsegga w jednym rzędzie z zauważalnie cięższym Bugatti Chiron. Kluczową funkcję tej hybrydowej układance pełni autorskie rozwiązanie łączące wszystkie komponenty napędowe auta, nazwane Koenigsegg Direct Drive.

W telegraficznym skrócie: Regera nie ma klasycznej skrzyni biegów

Zastosowano stałe przełożenie ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Dzięki rezygnacji ze skrzyni biegów nie tylko znacząco poprawiono efektywność przeniesienia napędu, ale także zachowano niską masę nieprzekraczającą 1500 kg. Christian von Koengisegg porównuje Regerę do Tesli, jednak w szwedzkim projekcie do dyspozycji kierowcy oddano dodatkowo benzynową jednostkę o mocy przekraczającej 1000 KM. W rezultacie rozpędzenie do „setki” zajmuje Koenigsegg’owi Regera 2,8 sekundy, od 0 do 300 km/h 10,9 sekundy a przyspieszenie od 0 do 400 km/h  potrwa mniej niż 20 sekund. Dodatkowo producent zapewnia, że sprint od 150 km/h do 250 km/h to zaledwie 3,2 sekundy.

Koenigsegg Regera |

Koenigsegg Regera – szwedzki megacar

Koenigsegg Regera #3 | www.koenigsegg.com

Koenigsegg Regera – polski akcent

Na koniec nie może zabraknąć polskiego akcentu. Mało osób wie, że oficjalnym kierowcą testowym w Koenigseggu jest Robert Serwański, Polak zamieszkujący na stałe w Szwecji. Zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną zapewniło mu zwycięstwo w serii wyścigów Mazdy Mx-5. Jako że produkcja Koenigsegga mieści się w dawnych hangarach lotniczych, jazdy testowe odbywają się na rozległej przestrzeni pasa startowego. Od czasu do czasu przerywane są ze względu na starty i lądowania prywatnych odrzutowców. To zdecydowanie najczęstszy środek transportu klientów tej marki.


REGULARNIE ŚLEDZIMY DLA WAS GORĄCE NOWOŚCI W ŚWIECIE SUPERSAMOCHODÓW –

 

ZAJRZYJCIE TUTAJ:

www.motormag.pl/category/home/supersamochody/

Tags: koenigsegg, Koenigsegg Regera, Koenigsegg Regera – szwedzki megacar, Koenigsegg Regera dane techniczne, Koenigsegg Regera osiągi, regera, regera r, supersamochody
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    11:50
  • Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    18:13
  • Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    12:06
  • Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    11:31
  • Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    18:36|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    12:16

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    11:50
  • Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    18:13
  • Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    12:06
  • Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    11:31
  • Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    18:36|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    12:16

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry