Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Dodge Challenger SRT Hellcat
Strona główna » Dodge Challenger SRT Hellcat – MRRRAU!

Dodge Challenger SRT Hellcat – MRRRAU!

Dodge Challenger SRT Hellcat | Są gazety, które piszą o […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Dodge Challenger SRT Hellcat – MRRRAU!

Dodge Challenger SRT Hellcat – MRRRAU!

Dodge Challenger SRT Hellcat | Są gazety, które piszą o […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Dodge Challenger SRT Hellcat – MRRRAU!

Dodge Challenger SRT Hellcat – MRRRAU!

Dodge Challenger SRT Hellcat | Są gazety, które piszą o […]

Sebastian Mądrachowski

Dodge Challenger SRT Hellcat | Są gazety, które piszą o kociakach. Do artykułów trafiają gorące zdjęcia, a czytelnik z wypiekami na twarzy kartkuje gazetę. Podobnie jest z „Motórem”.

Najgorętszy kociak, jakiego można znaleźć w magazynie motoryzacyjnym, to Dodge Challenger SRT Hellcat. Samochód, który wybucha mózg.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

Dodge Challenger SRT Hellcat – dane techniczne

Hellcat pojawił się na rynku w 2015 roku. Wcześniej Amerykanie opublikowali specyfikację modelu i wtedy też zobaczyliśmy rubrykę „moc”. To był moment, kiedy każdy motoryzacyjny świr zaczął przestępować z nogi na nogę, ślinił się nieprzyzwoicie, a w spodniach zrobiło się al dente.

Hellcat

Dodge Challenger SRT Hellcat | Zniszczenie i pożoga!




6,2 l HEMI z kompresorem generuje 717 koni mechanicznych oraz 881 Nm momentu obrotowego. Wystarczy, żeby w kilka sekund zmielić opony i nasze przeświadczenie, że wiemy, co to są mocne samochody. Jak taka moc sprawdza się na ulicy?

Dodge Challenger SRT Hellcat – jak jeździ?

Decyzję o tym, jak to auto jeździ, podejmujemy jeszcze przed wyjściem z domu, na etapie wyboru kluczyka. Do samochodu dołączony jest kluczyk czarny i czerwony. Pierwszy odpala auto z mapami, które pozwalają silnikowi wykrzesać 500 KM. Drugi, czerwony, uruchamia motor z pełną mocą 717 koni mechanicznych.


Działa to tak: mamy sielankowy nastrój w głowie, to jeździmy 500-konnym, stylowym samochodem. Jeżeli mamy wenę na terror okolicy, wtedy czerwony kluczyk w rękę i ogień.

Dodge Challenger SRT Hellcat

Dodge Challenger SRT Hellcat | 707 KM, 881 Nm

Profilaktycznie można też uprzedzić sąsiadów, żeby ubezpieczyli się od klęsk żywiołowych.

Tornado jest wolniejsze, pożary mniej dymią, a wulkany wybuchają ciszej niż jadący Hellcat

To oznacza, że w okolicy, gdzie pojawia się Challenger SRT, kury przestają się nieść, krowy nie dają mleka, a nastoletnie córki wolą jechać „stopem” niż Oplem Zafirą taty.

Hellcat – co w nim takiego wyjątkowego?

Osiągi, chociaż ważne, nie do końca oddają naturę tego samochodu. Dodge Challenger SRT Hellcat, mimo ekstremalnej mocy, potrafi być normalnym, użytkowym autem. Na co dzień genialnie wybiera nierówności, jest pojemny, wygodny, ma klimatyzację i radio. Wyjątkowe w nim jest to, że z przyspieszeniem, które wyrywa z trampek, wciąż nie powoduje bólów kręgosłupa. Jeździ się nim jak normalnym dużym sedanem. Fakt, że jest najmocniejszym sedanem na rynku, dodaje zabawie jeszcze więcej smaku.

Hellcat | Fot. Artur Woszak

Serce Hellcat’a | Fot. Artur Woszak

Dodge Challenger SRT Hellcat – cena

Ceny w amerykańskim salonie zaczynają się od 230 tys. zł. Koszt maksymalnie doposażonego egzemplarza sięga 300 tys. Cena rośnie zwłaszcza, gdy w grę wchodzi nietypowe malowanie. Moim zdaniem to rozsądne kwoty za samochód, który obraca głowę wszystkich mijanych przechodniów. Co więcej, auto raczej nie będzie bardzo traciło na wartości. Każdy, kto chociaż minimalnie interesuje się samochodami, widząc Challengera, zawsze szuka oznaczenia Hellcat na boku samochodu. Egzemplarze z najmocniejszym silnikiem jakoś nie chcą tanieć. Dodge Challenger SRT Hellcat

Dodge Challenger SRT Hellcat – unikat w czasach masówki?

6,2 l HEMI, które napędza Challengera SRT, montowane jest też w czterodrzwiowym Dodge’u Charger SRT Hellcat, a nawet w SUV-ie – Jeepie Grand Cherokee Hellcat. Szacuje się, że w pierwszym roku produkcji z taśm zjechało nieco ponad 7 tys. egzemplarzy Hellcat’a. To niedużo, biorąc pod uwagę, że jak już Amerykanom uda się zrobić coś fajnego, to cisną na potęgę, żeby zgarnąć z rynku kasę.

Możemy spodziewać się, że liczba Hellcatów, które wyjadą na ulice, nie przekroczy 20 000 sztuk. Dlaczego? Do końca produkcji tego modelu pozostał rok – w 2018 do sprzedaży trafi nowy, mocniejszy Hellcat – model Demon*. Demon to już 808 KM (840 na paliwie wysokooktanowym) i 1044 Nm momentu wyciśnięte z poprawionego 6,2 l HEMI.

Dodge Challenger SRT Hellcat front

Dodge Challenger SRT Hellcat | Przód <3

To oznacza, że Dodge Challenger SRT Hellcat już zawsze będzie samochodem rzadkim. Sama radość, że była okazja się tym autem przejechać, czego i Wam życzę.

* Dodge Challenger SRT Demon nie będzie bardzo różnił się od Hellcata, ale mamy jedno, małe, marzenie. Testowy egzemplarz, który widzicie na zdjęciach, pali gumę do 7 biegu. Jeżeli SRT Demon da radę palić gumę na KAŻDYM biegu w swoim 8-biegowym automacie, to na ziemię zejdzie bóg motoryzacji i zabroni produkcji Toyoty Prius. Trzymajmy kciuki.
Dodge Challenger SRT Hellcat

Dodge Challenger SRT Hellcat | BUUUUURNNN!

Tags: challenger, dodge, dodge challenger srt, Dodge Challenger SRT Hellcat, Dodge Challenger SRT Hellcat – MRRRAU!, hellcat

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Dodge Challenger SRT Hellcat | Są gazety, które piszą o kociakach. Do artykułów trafiają gorące zdjęcia, a czytelnik z wypiekami na twarzy kartkuje gazetę. Podobnie jest z „Motórem”.

Najgorętszy kociak, jakiego można znaleźć w magazynie motoryzacyjnym, to Dodge Challenger SRT Hellcat. Samochód, który wybucha mózg.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

Dodge Challenger SRT Hellcat – dane techniczne

Hellcat pojawił się na rynku w 2015 roku. Wcześniej Amerykanie opublikowali specyfikację modelu i wtedy też zobaczyliśmy rubrykę „moc”. To był moment, kiedy każdy motoryzacyjny świr zaczął przestępować z nogi na nogę, ślinił się nieprzyzwoicie, a w spodniach zrobiło się al dente.

Hellcat

Dodge Challenger SRT Hellcat | Zniszczenie i pożoga!




6,2 l HEMI z kompresorem generuje 717 koni mechanicznych oraz 881 Nm momentu obrotowego. Wystarczy, żeby w kilka sekund zmielić opony i nasze przeświadczenie, że wiemy, co to są mocne samochody. Jak taka moc sprawdza się na ulicy?

Dodge Challenger SRT Hellcat – jak jeździ?

Decyzję o tym, jak to auto jeździ, podejmujemy jeszcze przed wyjściem z domu, na etapie wyboru kluczyka. Do samochodu dołączony jest kluczyk czarny i czerwony. Pierwszy odpala auto z mapami, które pozwalają silnikowi wykrzesać 500 KM. Drugi, czerwony, uruchamia motor z pełną mocą 717 koni mechanicznych.


Działa to tak: mamy sielankowy nastrój w głowie, to jeździmy 500-konnym, stylowym samochodem. Jeżeli mamy wenę na terror okolicy, wtedy czerwony kluczyk w rękę i ogień.

Dodge Challenger SRT Hellcat

Dodge Challenger SRT Hellcat | 707 KM, 881 Nm

Profilaktycznie można też uprzedzić sąsiadów, żeby ubezpieczyli się od klęsk żywiołowych.

Tornado jest wolniejsze, pożary mniej dymią, a wulkany wybuchają ciszej niż jadący Hellcat

To oznacza, że w okolicy, gdzie pojawia się Challenger SRT, kury przestają się nieść, krowy nie dają mleka, a nastoletnie córki wolą jechać „stopem” niż Oplem Zafirą taty.

Hellcat – co w nim takiego wyjątkowego?

Osiągi, chociaż ważne, nie do końca oddają naturę tego samochodu. Dodge Challenger SRT Hellcat, mimo ekstremalnej mocy, potrafi być normalnym, użytkowym autem. Na co dzień genialnie wybiera nierówności, jest pojemny, wygodny, ma klimatyzację i radio. Wyjątkowe w nim jest to, że z przyspieszeniem, które wyrywa z trampek, wciąż nie powoduje bólów kręgosłupa. Jeździ się nim jak normalnym dużym sedanem. Fakt, że jest najmocniejszym sedanem na rynku, dodaje zabawie jeszcze więcej smaku.

Hellcat | Fot. Artur Woszak

Serce Hellcat’a | Fot. Artur Woszak

Dodge Challenger SRT Hellcat – cena

Ceny w amerykańskim salonie zaczynają się od 230 tys. zł. Koszt maksymalnie doposażonego egzemplarza sięga 300 tys. Cena rośnie zwłaszcza, gdy w grę wchodzi nietypowe malowanie. Moim zdaniem to rozsądne kwoty za samochód, który obraca głowę wszystkich mijanych przechodniów. Co więcej, auto raczej nie będzie bardzo traciło na wartości. Każdy, kto chociaż minimalnie interesuje się samochodami, widząc Challengera, zawsze szuka oznaczenia Hellcat na boku samochodu. Egzemplarze z najmocniejszym silnikiem jakoś nie chcą tanieć. Dodge Challenger SRT Hellcat

Dodge Challenger SRT Hellcat – unikat w czasach masówki?

6,2 l HEMI, które napędza Challengera SRT, montowane jest też w czterodrzwiowym Dodge’u Charger SRT Hellcat, a nawet w SUV-ie – Jeepie Grand Cherokee Hellcat. Szacuje się, że w pierwszym roku produkcji z taśm zjechało nieco ponad 7 tys. egzemplarzy Hellcat’a. To niedużo, biorąc pod uwagę, że jak już Amerykanom uda się zrobić coś fajnego, to cisną na potęgę, żeby zgarnąć z rynku kasę.

Możemy spodziewać się, że liczba Hellcatów, które wyjadą na ulice, nie przekroczy 20 000 sztuk. Dlaczego? Do końca produkcji tego modelu pozostał rok – w 2018 do sprzedaży trafi nowy, mocniejszy Hellcat – model Demon*. Demon to już 808 KM (840 na paliwie wysokooktanowym) i 1044 Nm momentu wyciśnięte z poprawionego 6,2 l HEMI.

Dodge Challenger SRT Hellcat front

Dodge Challenger SRT Hellcat | Przód <3

To oznacza, że Dodge Challenger SRT Hellcat już zawsze będzie samochodem rzadkim. Sama radość, że była okazja się tym autem przejechać, czego i Wam życzę.

* Dodge Challenger SRT Demon nie będzie bardzo różnił się od Hellcata, ale mamy jedno, małe, marzenie. Testowy egzemplarz, który widzicie na zdjęciach, pali gumę do 7 biegu. Jeżeli SRT Demon da radę palić gumę na KAŻDYM biegu w swoim 8-biegowym automacie, to na ziemię zejdzie bóg motoryzacji i zabroni produkcji Toyoty Prius. Trzymajmy kciuki.
Dodge Challenger SRT Hellcat

Dodge Challenger SRT Hellcat | BUUUUURNNN!

Tags: challenger, dodge, dodge challenger srt, Dodge Challenger SRT Hellcat, Dodge Challenger SRT Hellcat – MRRRAU!, hellcat

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry