Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Dodge Challenger SRT Hellcat
Strona główna » Dodge Challenger SRT Hellcat – MRRRAU!

Dodge Challenger SRT Hellcat – MRRRAU!

Dodge Challenger SRT Hellcat | Są gazety, które piszą o […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Dodge Challenger SRT Hellcat – MRRRAU!

Dodge Challenger SRT Hellcat – MRRRAU!

Dodge Challenger SRT Hellcat | Są gazety, które piszą o […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Dodge Challenger SRT Hellcat – MRRRAU!

Dodge Challenger SRT Hellcat – MRRRAU!

Dodge Challenger SRT Hellcat | Są gazety, które piszą o […]

Sebastian Mądrachowski

Dodge Challenger SRT Hellcat | Są gazety, które piszą o kociakach. Do artykułów trafiają gorące zdjęcia, a czytelnik z wypiekami na twarzy kartkuje gazetę. Podobnie jest z „Motórem”.

Najgorętszy kociak, jakiego można znaleźć w magazynie motoryzacyjnym, to Dodge Challenger SRT Hellcat. Samochód, który wybucha mózg.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

Dodge Challenger SRT Hellcat – dane techniczne

Hellcat pojawił się na rynku w 2015 roku. Wcześniej Amerykanie opublikowali specyfikację modelu i wtedy też zobaczyliśmy rubrykę „moc”. To był moment, kiedy każdy motoryzacyjny świr zaczął przestępować z nogi na nogę, ślinił się nieprzyzwoicie, a w spodniach zrobiło się al dente.

Hellcat

Dodge Challenger SRT Hellcat | Zniszczenie i pożoga!




6,2 l HEMI z kompresorem generuje 717 koni mechanicznych oraz 881 Nm momentu obrotowego. Wystarczy, żeby w kilka sekund zmielić opony i nasze przeświadczenie, że wiemy, co to są mocne samochody. Jak taka moc sprawdza się na ulicy?

Dodge Challenger SRT Hellcat – jak jeździ?

Decyzję o tym, jak to auto jeździ, podejmujemy jeszcze przed wyjściem z domu, na etapie wyboru kluczyka. Do samochodu dołączony jest kluczyk czarny i czerwony. Pierwszy odpala auto z mapami, które pozwalają silnikowi wykrzesać 500 KM. Drugi, czerwony, uruchamia motor z pełną mocą 717 koni mechanicznych.


Działa to tak: mamy sielankowy nastrój w głowie, to jeździmy 500-konnym, stylowym samochodem. Jeżeli mamy wenę na terror okolicy, wtedy czerwony kluczyk w rękę i ogień.

Dodge Challenger SRT Hellcat

Dodge Challenger SRT Hellcat | 707 KM, 881 Nm

Profilaktycznie można też uprzedzić sąsiadów, żeby ubezpieczyli się od klęsk żywiołowych.

Tornado jest wolniejsze, pożary mniej dymią, a wulkany wybuchają ciszej niż jadący Hellcat

To oznacza, że w okolicy, gdzie pojawia się Challenger SRT, kury przestają się nieść, krowy nie dają mleka, a nastoletnie córki wolą jechać „stopem” niż Oplem Zafirą taty.

Hellcat – co w nim takiego wyjątkowego?

Osiągi, chociaż ważne, nie do końca oddają naturę tego samochodu. Dodge Challenger SRT Hellcat, mimo ekstremalnej mocy, potrafi być normalnym, użytkowym autem. Na co dzień genialnie wybiera nierówności, jest pojemny, wygodny, ma klimatyzację i radio. Wyjątkowe w nim jest to, że z przyspieszeniem, które wyrywa z trampek, wciąż nie powoduje bólów kręgosłupa. Jeździ się nim jak normalnym dużym sedanem. Fakt, że jest najmocniejszym sedanem na rynku, dodaje zabawie jeszcze więcej smaku.

Hellcat | Fot. Artur Woszak

Serce Hellcat’a | Fot. Artur Woszak

Dodge Challenger SRT Hellcat – cena

Ceny w amerykańskim salonie zaczynają się od 230 tys. zł. Koszt maksymalnie doposażonego egzemplarza sięga 300 tys. Cena rośnie zwłaszcza, gdy w grę wchodzi nietypowe malowanie. Moim zdaniem to rozsądne kwoty za samochód, który obraca głowę wszystkich mijanych przechodniów. Co więcej, auto raczej nie będzie bardzo traciło na wartości. Każdy, kto chociaż minimalnie interesuje się samochodami, widząc Challengera, zawsze szuka oznaczenia Hellcat na boku samochodu. Egzemplarze z najmocniejszym silnikiem jakoś nie chcą tanieć. Dodge Challenger SRT Hellcat

Dodge Challenger SRT Hellcat – unikat w czasach masówki?

6,2 l HEMI, które napędza Challengera SRT, montowane jest też w czterodrzwiowym Dodge’u Charger SRT Hellcat, a nawet w SUV-ie – Jeepie Grand Cherokee Hellcat. Szacuje się, że w pierwszym roku produkcji z taśm zjechało nieco ponad 7 tys. egzemplarzy Hellcat’a. To niedużo, biorąc pod uwagę, że jak już Amerykanom uda się zrobić coś fajnego, to cisną na potęgę, żeby zgarnąć z rynku kasę.

Możemy spodziewać się, że liczba Hellcatów, które wyjadą na ulice, nie przekroczy 20 000 sztuk. Dlaczego? Do końca produkcji tego modelu pozostał rok – w 2018 do sprzedaży trafi nowy, mocniejszy Hellcat – model Demon*. Demon to już 808 KM (840 na paliwie wysokooktanowym) i 1044 Nm momentu wyciśnięte z poprawionego 6,2 l HEMI.

Dodge Challenger SRT Hellcat front

Dodge Challenger SRT Hellcat | Przód <3

To oznacza, że Dodge Challenger SRT Hellcat już zawsze będzie samochodem rzadkim. Sama radość, że była okazja się tym autem przejechać, czego i Wam życzę.

* Dodge Challenger SRT Demon nie będzie bardzo różnił się od Hellcata, ale mamy jedno, małe, marzenie. Testowy egzemplarz, który widzicie na zdjęciach, pali gumę do 7 biegu. Jeżeli SRT Demon da radę palić gumę na KAŻDYM biegu w swoim 8-biegowym automacie, to na ziemię zejdzie bóg motoryzacji i zabroni produkcji Toyoty Prius. Trzymajmy kciuki.
Dodge Challenger SRT Hellcat

Dodge Challenger SRT Hellcat | BUUUUURNNN!

Tags: challenger, dodge, dodge challenger srt, Dodge Challenger SRT Hellcat, Dodge Challenger SRT Hellcat – MRRRAU!, hellcat

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Dodge Challenger SRT Hellcat | Są gazety, które piszą o kociakach. Do artykułów trafiają gorące zdjęcia, a czytelnik z wypiekami na twarzy kartkuje gazetę. Podobnie jest z „Motórem”.

Najgorętszy kociak, jakiego można znaleźć w magazynie motoryzacyjnym, to Dodge Challenger SRT Hellcat. Samochód, który wybucha mózg.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

Dodge Challenger SRT Hellcat – dane techniczne

Hellcat pojawił się na rynku w 2015 roku. Wcześniej Amerykanie opublikowali specyfikację modelu i wtedy też zobaczyliśmy rubrykę „moc”. To był moment, kiedy każdy motoryzacyjny świr zaczął przestępować z nogi na nogę, ślinił się nieprzyzwoicie, a w spodniach zrobiło się al dente.

Hellcat

Dodge Challenger SRT Hellcat | Zniszczenie i pożoga!




6,2 l HEMI z kompresorem generuje 717 koni mechanicznych oraz 881 Nm momentu obrotowego. Wystarczy, żeby w kilka sekund zmielić opony i nasze przeświadczenie, że wiemy, co to są mocne samochody. Jak taka moc sprawdza się na ulicy?

Dodge Challenger SRT Hellcat – jak jeździ?

Decyzję o tym, jak to auto jeździ, podejmujemy jeszcze przed wyjściem z domu, na etapie wyboru kluczyka. Do samochodu dołączony jest kluczyk czarny i czerwony. Pierwszy odpala auto z mapami, które pozwalają silnikowi wykrzesać 500 KM. Drugi, czerwony, uruchamia motor z pełną mocą 717 koni mechanicznych.


Działa to tak: mamy sielankowy nastrój w głowie, to jeździmy 500-konnym, stylowym samochodem. Jeżeli mamy wenę na terror okolicy, wtedy czerwony kluczyk w rękę i ogień.

Dodge Challenger SRT Hellcat

Dodge Challenger SRT Hellcat | 707 KM, 881 Nm

Profilaktycznie można też uprzedzić sąsiadów, żeby ubezpieczyli się od klęsk żywiołowych.

Tornado jest wolniejsze, pożary mniej dymią, a wulkany wybuchają ciszej niż jadący Hellcat

To oznacza, że w okolicy, gdzie pojawia się Challenger SRT, kury przestają się nieść, krowy nie dają mleka, a nastoletnie córki wolą jechać „stopem” niż Oplem Zafirą taty.

Hellcat – co w nim takiego wyjątkowego?

Osiągi, chociaż ważne, nie do końca oddają naturę tego samochodu. Dodge Challenger SRT Hellcat, mimo ekstremalnej mocy, potrafi być normalnym, użytkowym autem. Na co dzień genialnie wybiera nierówności, jest pojemny, wygodny, ma klimatyzację i radio. Wyjątkowe w nim jest to, że z przyspieszeniem, które wyrywa z trampek, wciąż nie powoduje bólów kręgosłupa. Jeździ się nim jak normalnym dużym sedanem. Fakt, że jest najmocniejszym sedanem na rynku, dodaje zabawie jeszcze więcej smaku.

Hellcat | Fot. Artur Woszak

Serce Hellcat’a | Fot. Artur Woszak

Dodge Challenger SRT Hellcat – cena

Ceny w amerykańskim salonie zaczynają się od 230 tys. zł. Koszt maksymalnie doposażonego egzemplarza sięga 300 tys. Cena rośnie zwłaszcza, gdy w grę wchodzi nietypowe malowanie. Moim zdaniem to rozsądne kwoty za samochód, który obraca głowę wszystkich mijanych przechodniów. Co więcej, auto raczej nie będzie bardzo traciło na wartości. Każdy, kto chociaż minimalnie interesuje się samochodami, widząc Challengera, zawsze szuka oznaczenia Hellcat na boku samochodu. Egzemplarze z najmocniejszym silnikiem jakoś nie chcą tanieć. Dodge Challenger SRT Hellcat

Dodge Challenger SRT Hellcat – unikat w czasach masówki?

6,2 l HEMI, które napędza Challengera SRT, montowane jest też w czterodrzwiowym Dodge’u Charger SRT Hellcat, a nawet w SUV-ie – Jeepie Grand Cherokee Hellcat. Szacuje się, że w pierwszym roku produkcji z taśm zjechało nieco ponad 7 tys. egzemplarzy Hellcat’a. To niedużo, biorąc pod uwagę, że jak już Amerykanom uda się zrobić coś fajnego, to cisną na potęgę, żeby zgarnąć z rynku kasę.

Możemy spodziewać się, że liczba Hellcatów, które wyjadą na ulice, nie przekroczy 20 000 sztuk. Dlaczego? Do końca produkcji tego modelu pozostał rok – w 2018 do sprzedaży trafi nowy, mocniejszy Hellcat – model Demon*. Demon to już 808 KM (840 na paliwie wysokooktanowym) i 1044 Nm momentu wyciśnięte z poprawionego 6,2 l HEMI.

Dodge Challenger SRT Hellcat front

Dodge Challenger SRT Hellcat | Przód <3

To oznacza, że Dodge Challenger SRT Hellcat już zawsze będzie samochodem rzadkim. Sama radość, że była okazja się tym autem przejechać, czego i Wam życzę.

* Dodge Challenger SRT Demon nie będzie bardzo różnił się od Hellcata, ale mamy jedno, małe, marzenie. Testowy egzemplarz, który widzicie na zdjęciach, pali gumę do 7 biegu. Jeżeli SRT Demon da radę palić gumę na KAŻDYM biegu w swoim 8-biegowym automacie, to na ziemię zejdzie bóg motoryzacji i zabroni produkcji Toyoty Prius. Trzymajmy kciuki.
Dodge Challenger SRT Hellcat

Dodge Challenger SRT Hellcat | BUUUUURNNN!

Tags: challenger, dodge, dodge challenger srt, Dodge Challenger SRT Hellcat, Dodge Challenger SRT Hellcat – MRRRAU!, hellcat
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry