Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Rimac C Two
Strona główna » Rimac C Two – chorwacki szok elektryczny!

Rimac C Two – chorwacki szok elektryczny!

W wojnie pomiędzy nowoczesnymi elektrykami a oldschoolowymi spalinówkami, elektryczny obóz […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Rimac C Two – chorwacki szok elektryczny!

Rimac C Two – chorwacki szok elektryczny!

W wojnie pomiędzy nowoczesnymi elektrykami a oldschoolowymi spalinówkami, elektryczny obóz […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Rimac C Two – chorwacki szok elektryczny!

Rimac C Two – chorwacki szok elektryczny!

W wojnie pomiędzy nowoczesnymi elektrykami a oldschoolowymi spalinówkami, elektryczny obóz […]

Mateusz Cieślak

W wojnie pomiędzy nowoczesnymi elektrykami a oldschoolowymi spalinówkami, elektryczny obóz ma nowe działo ciężkiego kalibru. Oto kosmicznie mocny Rimac C Two!

tekst: Mateusz Malec, foto: Rimac

Rimac C Two | Wygląd

W procesie projektowania Rimaca C Two kierowano się zasadą szeroko i nisko. Z przodu mamy długą, agresywnie zarysowaną maskę z masywnymi błotnikami. Następnie kabinę pasażerską, gdzie na drzwiach oraz tylnych błotnikach zamontowano aktywne wloty powietrza. Same drzwi otwierają się do góry na wzór tych z McLarena P1. Takie rozwiązanie pozwala na wygodne wsiadanie i wysiadanie. Linia dachu schodzi łagodnie ku agresywnie zaprojektowanemu tyłowi z dużym, aktywnym spojlerem. Jak na elektryka przystało, nie zajdziemy tu końcówek wydechu. Tak zbudowane auto może pochwalić się współczynnikiem oporu powietrza równym 0.28. Dla porównania Ferrari LaFerrari osiągnęło wynik 0.30. Rimac C Two

Rimac C Two | Wyposażenie

Jak na koncept przystało C2 jest wyposażone w najnowocześniejsze nowinki technologiczne. Nie znajdziemy tu kluczyka. Do odpalenia auta wystarczy nasz uśmiech, ponieważ auto wyposażone jest w system rozpoznawania twarzy. Jeśli chodzi o jazdę, to będą czuwać nad nami systemy typu asystent jazdy, asystent zmiany pasa ruchu, aktywny tempomat, monitor martwego pola, czy kontrola wychyłu. Do tego auto będzie samo się prowadzić, dzięki 8 kamerom, 2 detektorom linii, 6 radarom i 12 ultrasonicznym czujnikom. Acha, no i udało się wygospodarować miejsce na coś, czego nie ma Hennessey Venom F5… uchwyty na napoje.

Rimac C Two | Wnętrze

Wnętrze może się podobać. Na pokładzie znajdziemy fotele z alcantary, wielofunkcyjną kierownicę. Nie ma tu jednak żadnych klasycznych instrumentów analogowych. Ekrany, wszędzie ekrany. A dokładnie jest ich 6. Odpowiadają za instrumenty, klimatyzację, nawigację oraz telemetrię.

Rimac C Two wnętrze

Rimac C Two | Dane techniczne i osiągi

Przejdźmy do poważnych rzeczy. Rimac C Two został oparty na platformie „monocoque chassis”, a całość została wykonana z włókna węglowego. Pozwala to na ekstremalną redukcję masy oraz wytrzymałość większą niż w przypadku stali czy aluminium. W celu poprawy sztywności i wyważenia karoserii baterie zostały wcielone w strukturę auta.

Do napędu służą 4 elektryczne silniki, które generują moc 1914 KM i 2300 Nm momentu obrotowego. Wszystko to zasilają chłodzone cieczą akumulatory o mocy 120 kWh. Napęd trafia na wszystkie koła, a o dobry kontakt z podłożem dbają specjalnie zaprojektowane dla tego potwora opony Pirelli. Teraz najlepsze: osiągi. Czas do 100 km/h liczony metodą „one-foot-start” to 1.85 s, a prędkość maksymalna to 415 km/h! Zasięg jaki oferuje Rimac to 650 km z prędkościami autostradowymi.

Rimac C Two | Podsumowanie

Rimac C Two jest bezsprzecznie największym konkurentem Tesli Roadster. Niesamowity design, oszałamiające osiągi oraz zastosowane technologie czynią z tego auta obiekt pożądania nawet dla mnie- wielkiego fana i zwolennika dużych doładowanych V8. Jeśli tak ma wyglądać przyszłość jestem zdecydowanie na tak, a ta ma nastąpić już w 2019 roku.

Tags: elektryk, koncept, konkurent tesli, prototyp, rekord prędkości, rimac, Rimac C Two, supercar, supersamochód

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

W wojnie pomiędzy nowoczesnymi elektrykami a oldschoolowymi spalinówkami, elektryczny obóz ma nowe działo ciężkiego kalibru. Oto kosmicznie mocny Rimac C Two!

tekst: Mateusz Malec, foto: Rimac

Rimac C Two | Wygląd

W procesie projektowania Rimaca C Two kierowano się zasadą szeroko i nisko. Z przodu mamy długą, agresywnie zarysowaną maskę z masywnymi błotnikami. Następnie kabinę pasażerską, gdzie na drzwiach oraz tylnych błotnikach zamontowano aktywne wloty powietrza. Same drzwi otwierają się do góry na wzór tych z McLarena P1. Takie rozwiązanie pozwala na wygodne wsiadanie i wysiadanie. Linia dachu schodzi łagodnie ku agresywnie zaprojektowanemu tyłowi z dużym, aktywnym spojlerem. Jak na elektryka przystało, nie zajdziemy tu końcówek wydechu. Tak zbudowane auto może pochwalić się współczynnikiem oporu powietrza równym 0.28. Dla porównania Ferrari LaFerrari osiągnęło wynik 0.30. Rimac C Two

Rimac C Two | Wyposażenie

Jak na koncept przystało C2 jest wyposażone w najnowocześniejsze nowinki technologiczne. Nie znajdziemy tu kluczyka. Do odpalenia auta wystarczy nasz uśmiech, ponieważ auto wyposażone jest w system rozpoznawania twarzy. Jeśli chodzi o jazdę, to będą czuwać nad nami systemy typu asystent jazdy, asystent zmiany pasa ruchu, aktywny tempomat, monitor martwego pola, czy kontrola wychyłu. Do tego auto będzie samo się prowadzić, dzięki 8 kamerom, 2 detektorom linii, 6 radarom i 12 ultrasonicznym czujnikom. Acha, no i udało się wygospodarować miejsce na coś, czego nie ma Hennessey Venom F5… uchwyty na napoje.

Rimac C Two | Wnętrze

Wnętrze może się podobać. Na pokładzie znajdziemy fotele z alcantary, wielofunkcyjną kierownicę. Nie ma tu jednak żadnych klasycznych instrumentów analogowych. Ekrany, wszędzie ekrany. A dokładnie jest ich 6. Odpowiadają za instrumenty, klimatyzację, nawigację oraz telemetrię.

Rimac C Two wnętrze

Rimac C Two | Dane techniczne i osiągi

Przejdźmy do poważnych rzeczy. Rimac C Two został oparty na platformie „monocoque chassis”, a całość została wykonana z włókna węglowego. Pozwala to na ekstremalną redukcję masy oraz wytrzymałość większą niż w przypadku stali czy aluminium. W celu poprawy sztywności i wyważenia karoserii baterie zostały wcielone w strukturę auta.

Do napędu służą 4 elektryczne silniki, które generują moc 1914 KM i 2300 Nm momentu obrotowego. Wszystko to zasilają chłodzone cieczą akumulatory o mocy 120 kWh. Napęd trafia na wszystkie koła, a o dobry kontakt z podłożem dbają specjalnie zaprojektowane dla tego potwora opony Pirelli. Teraz najlepsze: osiągi. Czas do 100 km/h liczony metodą „one-foot-start” to 1.85 s, a prędkość maksymalna to 415 km/h! Zasięg jaki oferuje Rimac to 650 km z prędkościami autostradowymi.

Rimac C Two | Podsumowanie

Rimac C Two jest bezsprzecznie największym konkurentem Tesli Roadster. Niesamowity design, oszałamiające osiągi oraz zastosowane technologie czynią z tego auta obiekt pożądania nawet dla mnie- wielkiego fana i zwolennika dużych doładowanych V8. Jeśli tak ma wyglądać przyszłość jestem zdecydowanie na tak, a ta ma nastąpić już w 2019 roku.

Tags: elektryk, koncept, konkurent tesli, prototyp, rekord prędkości, rimac, Rimac C Two, supercar, supersamochód
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry