Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Hard Enduro Cegielnia main
Strona główna » HARD ENDURO CEGIELNIA | tor, którego zazdrości nam ŚWIAT

HARD ENDURO CEGIELNIA | tor, którego zazdrości nam ŚWIAT

Hard Enduro Cegielnia zyskuje coraz większy rozgłos. Kto by przypuszczał, […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » HARD ENDURO CEGIELNIA | tor, którego zazdrości nam ŚWIAT

HARD ENDURO CEGIELNIA | tor, którego zazdrości nam ŚWIAT

Hard Enduro Cegielnia zyskuje coraz większy rozgłos. Kto by przypuszczał, […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » HARD ENDURO CEGIELNIA | tor, którego zazdrości nam ŚWIAT

HARD ENDURO CEGIELNIA | tor, którego zazdrości nam ŚWIAT

Hard Enduro Cegielnia zyskuje coraz większy rozgłos. Kto by przypuszczał, […]

Magazyn Motór

Hard Enduro Cegielnia zyskuje coraz większy rozgłos. Kto by przypuszczał, że zrujnowany budynek pośrodku niczego może wzbudzać zainteresowanie ludzi na drugim końcu świata.

Film z przejazdu po tym miejscu ma już ponad 4 mln wyświetleń, a jego oglądalność wciąż rośnie. W teorii to tylko budynek po starej cegielni. W praktyce to niesamowity obiekt sportowy, jakiego nie spotkacie nigdzie indziej.

tekst: Adam Dziki Dzik / foto: Piotr Lisowski (fotonmatic.pl)

Hard Enduro Cegielnia to tor przystosowany do jazdy enduro zlokalizowany w małej miejscowości Wierzchowina na Lubelszczyźnie. Inspiracją do stworzenia takiego miejsca była chęć okolicznych motocyklistów, by trenować enduro w bezpiecznych warunkach.

„Chcieliśmy mieć swoje miejsce, gdzie nie będzie nas ganiał wąsaty leśniczy ani nie będą nas prześladowały zakładane przez lokalsów pułapki, takie jak stalowe linki, czy wkopane w ścieżkę gwoździe”

– mówi Damian Bogucki, właściciel toru.

Hard Enduro Cegielnia | Udało się i to lepiej, niż przypuszczali.

Budynek po starej cegielni, wraz z otaczającym go terenem, na pierwszy rzut oka mógł odstraszać. Trzypiętrowa budowla z wysoką halą produkcyjną i piecem do wypalania cegieł, długim na około 70 metrów. Wyglądał jakby czas zatrzymał się tu w latach osiemdziesiątych. Industrialny klimat dopełniały wybite szyby i obdrapane ściany, które zapewniały wrażenia podobne do zwiedzania okolic Czarnobyla.

Jedyny obiekt, który mógłbym porównać do Hard Enduro to miejsce rozgrywania zawodów Regiment 13 w rumuńskich Karpatach. Ostatnim zadaniem zawodników kończących ten mega trudny rajd był przejazd przez opuszczony hotel. Była to jednak impreza wspierana przez Red Bulla, a tor Cegielnia jest w całości efektem pracy kilku zapaleńców. Różnica w środkach kolosalna, a efekty? Oceńcie sami.

Pomysł był, miejsce było, należało więc zakasać rękawy i zabrać się do roboty. W kwietniu 2016 roku powstały wstępne plany trasy, które wkrótce zostały opublikowane w Internecie. Rezultat był zaskakujący. W krótkim czasie pojawili się sponsorzy, a kolejni pasjonaci oferowali pomoc. Zaczęły przyjeżdżać ciężarówki z elementami przeszkód do sekcji super enduro, wśród których były drewniane belki, betonowe kręgi, szpule po kablach, duże opony i głazy.

Hard Enduro Cegielnia | Trasa 1
Hard Enduro Cegielnia | Trasa 2

Hard Enduro Cegielnia | Początki

Dzięki temu pospolitemu ruszeniu już tydzień później odbyły się pierwsze jazdy próbne na motocyklach. Przy wytyczaniu trasy pomagali zawodnicy na co dzień startujący w najcięższych zawodach hard enduro w Europie. „Motocykle Lublin Team” i „Hard Enduro Lublin Squad” wspólnie stworzyli specyfikację toru i od razu testowali elementy, które miały w przyszłości utrudniać jazdę zawodnikom. Na motocyklach mieli poprzypinane piły, siekiery i łopaty po to, by w okolicznych wąwozach karczować ścieżki. Cel był jasny – zrobić trasę urozmaiconą i wymagającą.

Tak też się stało. Opuszczony i zaniedbany teren dawnego zakładu przekształcono w wszechstronny tor hard enduro z możliwością łatwego i szybkiego dostosowania do różnych dyscyplin sportów off-roadowych. Sekcje super enduro na zewnątrz budynku bez problemu można zmienić w trasę motocrossową lub trialową. Sekcje w wąwozach można przerobić dla motocykli przeprawowo-turystycznych, quadów, a nawet samochodów 4×4. Największą gratką pozostaje jednak jazda wewnątrz opuszczonego budynku.

Hard Enduro Cegielnia | Opis trasy

Trasa rozpoczyna się na parterze. Przejeżdżamy przez kilka pomieszczeń, pokonujemy przeszkody z opon, kontynuujemy przejazd po drewnianych rampach, mostkach i wjeżdżamy na piętro. Tam czekają na nas kolejne przeszkody, mkniemy po wąskich pomieszczeniach, aż znajdujemy się na drewnianych pomostach, które pozwalają nam wjechać na sam dach, skąd rozpościera się panorama na cały tor i okolicę.

Na zewnątrz znajdują się kręgi betonowe, przepusty i elementy studzienek, porozstawiane w taki sposób, aby fun z jazdy był jak największy. Oprócz odcinka na dachu, najbardziej widowiskowy jest przejazd po dwudziestometrowym piecu do wypalania cegieł. Wasze umiejętności zostaną sprawdzone także przez liczne konary, belki, podkłady kolejowe czy drewniane rampy. Nikt nie mówił, że będzie lekko!

Hard Enduro Cegielnia | Trasa pomost

Hard Enduro Cegielnia | Trasa/pomost

Cegielnia Wierzchowina była wielokrotnie miejscem imprez terenowych. W dzień przesilenia letniego tradycyjnie jest organizowana „Noc Świętojańska 4×4”. Nocne odcinki specjalne oraz koncerty przyciągają rzesze stałych bywalców. Tutaj odbywają się też „Międzynarodowe Mistrzostwa Lubelszczyzny”, gdzie crossowcy ścigają się w najbardziej popularnych zawodach na Lubelszczyźnie. W okresie wakacji trwają kolonie motocrossowe dla dzieci i młodzieży. Flagową imprezą są zawody „Horror Enduro”, w których rywalizuje czołówka Polski w hard enduro oraz goście z Ukrainy – w tym mistrz Ukrainy, Bogdan Batsyk.

Hard Enduro Cegielnia | Finał

Jeśli zachęciłem was do odwiedzenia Wierzchowiny na Lubelszczyźnie, to na koniec mam jeszcze garść informacji na temat całej bazy. Z każdym miesiącem pojawia się coraz więcej udogodnień dla zawodników. Znajdziecie tu warsztat do naprawy maszyn, myjkę ciśnieniową i wszystko, czego trzeba do integracji: pole namiotowe, grille i paleniska, pokoje do spania, domowe jedzenie w stołówce, boisko czy plac zabaw dla najmłodszych.

Hard Enduro Cegielnia to jeden z najtrudniejszych i najbardziej zróżnicowanych torów off-roadowych w Europie.

To także bardzo klimatyczne miejsce do aktywnego wypoczynku, idealne na grupowe wypady. Jeśli więc masz czasami ochotę rzucić to wszystko i wyjechać w Bieszczady, to polecam zahaczyć po drodze o Wierzchowinę.

Tags: cegielnia, enduro, hard, Hard Enduro, hard enduro cegielnia, Hard Enduro Wierzchowina, hec competition, offroad, Super Enduro, wierzchowina

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hard Enduro Cegielnia zyskuje coraz większy rozgłos. Kto by przypuszczał, że zrujnowany budynek pośrodku niczego może wzbudzać zainteresowanie ludzi na drugim końcu świata.

Film z przejazdu po tym miejscu ma już ponad 4 mln wyświetleń, a jego oglądalność wciąż rośnie. W teorii to tylko budynek po starej cegielni. W praktyce to niesamowity obiekt sportowy, jakiego nie spotkacie nigdzie indziej.

tekst: Adam Dziki Dzik / foto: Piotr Lisowski (fotonmatic.pl)

Hard Enduro Cegielnia to tor przystosowany do jazdy enduro zlokalizowany w małej miejscowości Wierzchowina na Lubelszczyźnie. Inspiracją do stworzenia takiego miejsca była chęć okolicznych motocyklistów, by trenować enduro w bezpiecznych warunkach.

„Chcieliśmy mieć swoje miejsce, gdzie nie będzie nas ganiał wąsaty leśniczy ani nie będą nas prześladowały zakładane przez lokalsów pułapki, takie jak stalowe linki, czy wkopane w ścieżkę gwoździe”

– mówi Damian Bogucki, właściciel toru.

Hard Enduro Cegielnia | Udało się i to lepiej, niż przypuszczali.

Budynek po starej cegielni, wraz z otaczającym go terenem, na pierwszy rzut oka mógł odstraszać. Trzypiętrowa budowla z wysoką halą produkcyjną i piecem do wypalania cegieł, długim na około 70 metrów. Wyglądał jakby czas zatrzymał się tu w latach osiemdziesiątych. Industrialny klimat dopełniały wybite szyby i obdrapane ściany, które zapewniały wrażenia podobne do zwiedzania okolic Czarnobyla.

Jedyny obiekt, który mógłbym porównać do Hard Enduro to miejsce rozgrywania zawodów Regiment 13 w rumuńskich Karpatach. Ostatnim zadaniem zawodników kończących ten mega trudny rajd był przejazd przez opuszczony hotel. Była to jednak impreza wspierana przez Red Bulla, a tor Cegielnia jest w całości efektem pracy kilku zapaleńców. Różnica w środkach kolosalna, a efekty? Oceńcie sami.

Pomysł był, miejsce było, należało więc zakasać rękawy i zabrać się do roboty. W kwietniu 2016 roku powstały wstępne plany trasy, które wkrótce zostały opublikowane w Internecie. Rezultat był zaskakujący. W krótkim czasie pojawili się sponsorzy, a kolejni pasjonaci oferowali pomoc. Zaczęły przyjeżdżać ciężarówki z elementami przeszkód do sekcji super enduro, wśród których były drewniane belki, betonowe kręgi, szpule po kablach, duże opony i głazy.

Hard Enduro Cegielnia | Trasa 1
Hard Enduro Cegielnia | Trasa 2

Hard Enduro Cegielnia | Początki

Dzięki temu pospolitemu ruszeniu już tydzień później odbyły się pierwsze jazdy próbne na motocyklach. Przy wytyczaniu trasy pomagali zawodnicy na co dzień startujący w najcięższych zawodach hard enduro w Europie. „Motocykle Lublin Team” i „Hard Enduro Lublin Squad” wspólnie stworzyli specyfikację toru i od razu testowali elementy, które miały w przyszłości utrudniać jazdę zawodnikom. Na motocyklach mieli poprzypinane piły, siekiery i łopaty po to, by w okolicznych wąwozach karczować ścieżki. Cel był jasny – zrobić trasę urozmaiconą i wymagającą.

Tak też się stało. Opuszczony i zaniedbany teren dawnego zakładu przekształcono w wszechstronny tor hard enduro z możliwością łatwego i szybkiego dostosowania do różnych dyscyplin sportów off-roadowych. Sekcje super enduro na zewnątrz budynku bez problemu można zmienić w trasę motocrossową lub trialową. Sekcje w wąwozach można przerobić dla motocykli przeprawowo-turystycznych, quadów, a nawet samochodów 4×4. Największą gratką pozostaje jednak jazda wewnątrz opuszczonego budynku.

Hard Enduro Cegielnia | Opis trasy

Trasa rozpoczyna się na parterze. Przejeżdżamy przez kilka pomieszczeń, pokonujemy przeszkody z opon, kontynuujemy przejazd po drewnianych rampach, mostkach i wjeżdżamy na piętro. Tam czekają na nas kolejne przeszkody, mkniemy po wąskich pomieszczeniach, aż znajdujemy się na drewnianych pomostach, które pozwalają nam wjechać na sam dach, skąd rozpościera się panorama na cały tor i okolicę.

Na zewnątrz znajdują się kręgi betonowe, przepusty i elementy studzienek, porozstawiane w taki sposób, aby fun z jazdy był jak największy. Oprócz odcinka na dachu, najbardziej widowiskowy jest przejazd po dwudziestometrowym piecu do wypalania cegieł. Wasze umiejętności zostaną sprawdzone także przez liczne konary, belki, podkłady kolejowe czy drewniane rampy. Nikt nie mówił, że będzie lekko!

Hard Enduro Cegielnia | Trasa pomost

Hard Enduro Cegielnia | Trasa/pomost

Cegielnia Wierzchowina była wielokrotnie miejscem imprez terenowych. W dzień przesilenia letniego tradycyjnie jest organizowana „Noc Świętojańska 4×4”. Nocne odcinki specjalne oraz koncerty przyciągają rzesze stałych bywalców. Tutaj odbywają się też „Międzynarodowe Mistrzostwa Lubelszczyzny”, gdzie crossowcy ścigają się w najbardziej popularnych zawodach na Lubelszczyźnie. W okresie wakacji trwają kolonie motocrossowe dla dzieci i młodzieży. Flagową imprezą są zawody „Horror Enduro”, w których rywalizuje czołówka Polski w hard enduro oraz goście z Ukrainy – w tym mistrz Ukrainy, Bogdan Batsyk.

Hard Enduro Cegielnia | Finał

Jeśli zachęciłem was do odwiedzenia Wierzchowiny na Lubelszczyźnie, to na koniec mam jeszcze garść informacji na temat całej bazy. Z każdym miesiącem pojawia się coraz więcej udogodnień dla zawodników. Znajdziecie tu warsztat do naprawy maszyn, myjkę ciśnieniową i wszystko, czego trzeba do integracji: pole namiotowe, grille i paleniska, pokoje do spania, domowe jedzenie w stołówce, boisko czy plac zabaw dla najmłodszych.

Hard Enduro Cegielnia to jeden z najtrudniejszych i najbardziej zróżnicowanych torów off-roadowych w Europie.

To także bardzo klimatyczne miejsce do aktywnego wypoczynku, idealne na grupowe wypady. Jeśli więc masz czasami ochotę rzucić to wszystko i wyjechać w Bieszczady, to polecam zahaczyć po drodze o Wierzchowinę.

Tags: cegielnia, enduro, hard, Hard Enduro, hard enduro cegielnia, Hard Enduro Wierzchowina, hec competition, offroad, Super Enduro, wierzchowina
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

    16:17
  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

    Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

    12:40
  • WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

    WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

    18:24
  • Marek Szkopek wywiad: „Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

    Marek Szkopek wywiad: „Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

    13:58
  • Kawasaki WSBK 2020 | Prezentacja KRT w Barcelonie

    Kawasaki WSBK 2020 | Prezentacja KRT w Barcelonie

    21:52
  • „Wychowani na prasie motoryzacyjnej” | AKCJA

    „Wychowani na prasie motoryzacyjnej” | AKCJA

    09:07|0 Comments
  • Bartosz Zmarzlik mistrzem świata! | Polski Weekend #3

    Bartosz Zmarzlik mistrzem świata! | Polski Weekend #3

    16:51|0 Comments
  • The Distinguished Gentleman’s Ride

    The Distinguished Gentleman’s Ride

    11:20|0 Comments
  • Nowy stadion żużlowy w Lublinie: Znamy oficjalne szczegóły

    Nowy stadion żużlowy w Lublinie: Znamy oficjalne szczegóły

    11:26|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

    16:17
  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

    Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

    12:40
  • WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

    WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

    18:24
  • Marek Szkopek wywiad: „Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

    Marek Szkopek wywiad: „Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

    13:58
  • Kawasaki WSBK 2020 | Prezentacja KRT w Barcelonie

    Kawasaki WSBK 2020 | Prezentacja KRT w Barcelonie

    21:52
  • „Wychowani na prasie motoryzacyjnej” | AKCJA

    „Wychowani na prasie motoryzacyjnej” | AKCJA

    09:07|0 Comments
  • Bartosz Zmarzlik mistrzem świata! | Polski Weekend #3

    Bartosz Zmarzlik mistrzem świata! | Polski Weekend #3

    16:51|0 Comments
  • The Distinguished Gentleman’s Ride

    The Distinguished Gentleman’s Ride

    11:20|0 Comments
  • Nowy stadion żużlowy w Lublinie: Znamy oficjalne szczegóły

    Nowy stadion żużlowy w Lublinie: Znamy oficjalne szczegóły

    11:26|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry