Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Hard Enduro Cegielnia main
Strona główna » HARD ENDURO CEGIELNIA | tor, którego zazdrości nam ŚWIAT

HARD ENDURO CEGIELNIA | tor, którego zazdrości nam ŚWIAT

Hard Enduro Cegielnia zyskuje coraz większy rozgłos. Kto by przypuszczał, […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » HARD ENDURO CEGIELNIA | tor, którego zazdrości nam ŚWIAT

HARD ENDURO CEGIELNIA | tor, którego zazdrości nam ŚWIAT

Hard Enduro Cegielnia zyskuje coraz większy rozgłos. Kto by przypuszczał, […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » HARD ENDURO CEGIELNIA | tor, którego zazdrości nam ŚWIAT

HARD ENDURO CEGIELNIA | tor, którego zazdrości nam ŚWIAT

Hard Enduro Cegielnia zyskuje coraz większy rozgłos. Kto by przypuszczał, […]

Magazyn Motór

Hard Enduro Cegielnia zyskuje coraz większy rozgłos. Kto by przypuszczał, że zrujnowany budynek pośrodku niczego może wzbudzać zainteresowanie ludzi na drugim końcu świata.

Film z przejazdu po tym miejscu ma już ponad 4 mln wyświetleń, a jego oglądalność wciąż rośnie. W teorii to tylko budynek po starej cegielni. W praktyce to niesamowity obiekt sportowy, jakiego nie spotkacie nigdzie indziej.

tekst: Adam Dziki Dzik / foto: Piotr Lisowski (fotonmatic.pl)

Hard Enduro Cegielnia to tor przystosowany do jazdy enduro zlokalizowany w małej miejscowości Wierzchowina na Lubelszczyźnie. Inspiracją do stworzenia takiego miejsca była chęć okolicznych motocyklistów, by trenować enduro w bezpiecznych warunkach.

„Chcieliśmy mieć swoje miejsce, gdzie nie będzie nas ganiał wąsaty leśniczy ani nie będą nas prześladowały zakładane przez lokalsów pułapki, takie jak stalowe linki, czy wkopane w ścieżkę gwoździe”

– mówi Damian Bogucki, właściciel toru.

Hard Enduro Cegielnia | Udało się i to lepiej, niż przypuszczali.

Budynek po starej cegielni, wraz z otaczającym go terenem, na pierwszy rzut oka mógł odstraszać. Trzypiętrowa budowla z wysoką halą produkcyjną i piecem do wypalania cegieł, długim na około 70 metrów. Wyglądał jakby czas zatrzymał się tu w latach osiemdziesiątych. Industrialny klimat dopełniały wybite szyby i obdrapane ściany, które zapewniały wrażenia podobne do zwiedzania okolic Czarnobyla.

Jedyny obiekt, który mógłbym porównać do Hard Enduro to miejsce rozgrywania zawodów Regiment 13 w rumuńskich Karpatach. Ostatnim zadaniem zawodników kończących ten mega trudny rajd był przejazd przez opuszczony hotel. Była to jednak impreza wspierana przez Red Bulla, a tor Cegielnia jest w całości efektem pracy kilku zapaleńców. Różnica w środkach kolosalna, a efekty? Oceńcie sami.

Pomysł był, miejsce było, należało więc zakasać rękawy i zabrać się do roboty. W kwietniu 2016 roku powstały wstępne plany trasy, które wkrótce zostały opublikowane w Internecie. Rezultat był zaskakujący. W krótkim czasie pojawili się sponsorzy, a kolejni pasjonaci oferowali pomoc. Zaczęły przyjeżdżać ciężarówki z elementami przeszkód do sekcji super enduro, wśród których były drewniane belki, betonowe kręgi, szpule po kablach, duże opony i głazy.

Hard Enduro Cegielnia | Trasa 1
Hard Enduro Cegielnia | Trasa 2

Hard Enduro Cegielnia | Początki

Dzięki temu pospolitemu ruszeniu już tydzień później odbyły się pierwsze jazdy próbne na motocyklach. Przy wytyczaniu trasy pomagali zawodnicy na co dzień startujący w najcięższych zawodach hard enduro w Europie. „Motocykle Lublin Team” i „Hard Enduro Lublin Squad” wspólnie stworzyli specyfikację toru i od razu testowali elementy, które miały w przyszłości utrudniać jazdę zawodnikom. Na motocyklach mieli poprzypinane piły, siekiery i łopaty po to, by w okolicznych wąwozach karczować ścieżki. Cel był jasny – zrobić trasę urozmaiconą i wymagającą.

Tak też się stało. Opuszczony i zaniedbany teren dawnego zakładu przekształcono w wszechstronny tor hard enduro z możliwością łatwego i szybkiego dostosowania do różnych dyscyplin sportów off-roadowych. Sekcje super enduro na zewnątrz budynku bez problemu można zmienić w trasę motocrossową lub trialową. Sekcje w wąwozach można przerobić dla motocykli przeprawowo-turystycznych, quadów, a nawet samochodów 4×4. Największą gratką pozostaje jednak jazda wewnątrz opuszczonego budynku.

Hard Enduro Cegielnia | Opis trasy

Trasa rozpoczyna się na parterze. Przejeżdżamy przez kilka pomieszczeń, pokonujemy przeszkody z opon, kontynuujemy przejazd po drewnianych rampach, mostkach i wjeżdżamy na piętro. Tam czekają na nas kolejne przeszkody, mkniemy po wąskich pomieszczeniach, aż znajdujemy się na drewnianych pomostach, które pozwalają nam wjechać na sam dach, skąd rozpościera się panorama na cały tor i okolicę.

Na zewnątrz znajdują się kręgi betonowe, przepusty i elementy studzienek, porozstawiane w taki sposób, aby fun z jazdy był jak największy. Oprócz odcinka na dachu, najbardziej widowiskowy jest przejazd po dwudziestometrowym piecu do wypalania cegieł. Wasze umiejętności zostaną sprawdzone także przez liczne konary, belki, podkłady kolejowe czy drewniane rampy. Nikt nie mówił, że będzie lekko!

Hard Enduro Cegielnia | Trasa pomost

Hard Enduro Cegielnia | Trasa/pomost

Cegielnia Wierzchowina była wielokrotnie miejscem imprez terenowych. W dzień przesilenia letniego tradycyjnie jest organizowana „Noc Świętojańska 4×4”. Nocne odcinki specjalne oraz koncerty przyciągają rzesze stałych bywalców. Tutaj odbywają się też „Międzynarodowe Mistrzostwa Lubelszczyzny”, gdzie crossowcy ścigają się w najbardziej popularnych zawodach na Lubelszczyźnie. W okresie wakacji trwają kolonie motocrossowe dla dzieci i młodzieży. Flagową imprezą są zawody „Horror Enduro”, w których rywalizuje czołówka Polski w hard enduro oraz goście z Ukrainy – w tym mistrz Ukrainy, Bogdan Batsyk.

Hard Enduro Cegielnia | Finał

Jeśli zachęciłem was do odwiedzenia Wierzchowiny na Lubelszczyźnie, to na koniec mam jeszcze garść informacji na temat całej bazy. Z każdym miesiącem pojawia się coraz więcej udogodnień dla zawodników. Znajdziecie tu warsztat do naprawy maszyn, myjkę ciśnieniową i wszystko, czego trzeba do integracji: pole namiotowe, grille i paleniska, pokoje do spania, domowe jedzenie w stołówce, boisko czy plac zabaw dla najmłodszych.

Hard Enduro Cegielnia to jeden z najtrudniejszych i najbardziej zróżnicowanych torów off-roadowych w Europie.

To także bardzo klimatyczne miejsce do aktywnego wypoczynku, idealne na grupowe wypady. Jeśli więc masz czasami ochotę rzucić to wszystko i wyjechać w Bieszczady, to polecam zahaczyć po drodze o Wierzchowinę.

Tags: cegielnia, enduro, hard, Hard Enduro, hard enduro cegielnia, Hard Enduro Wierzchowina, hec competition, offroad, Super Enduro, wierzchowina

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Hard Enduro Cegielnia zyskuje coraz większy rozgłos. Kto by przypuszczał, że zrujnowany budynek pośrodku niczego może wzbudzać zainteresowanie ludzi na drugim końcu świata.

Film z przejazdu po tym miejscu ma już ponad 4 mln wyświetleń, a jego oglądalność wciąż rośnie. W teorii to tylko budynek po starej cegielni. W praktyce to niesamowity obiekt sportowy, jakiego nie spotkacie nigdzie indziej.

tekst: Adam Dziki Dzik / foto: Piotr Lisowski (fotonmatic.pl)

Hard Enduro Cegielnia to tor przystosowany do jazdy enduro zlokalizowany w małej miejscowości Wierzchowina na Lubelszczyźnie. Inspiracją do stworzenia takiego miejsca była chęć okolicznych motocyklistów, by trenować enduro w bezpiecznych warunkach.

„Chcieliśmy mieć swoje miejsce, gdzie nie będzie nas ganiał wąsaty leśniczy ani nie będą nas prześladowały zakładane przez lokalsów pułapki, takie jak stalowe linki, czy wkopane w ścieżkę gwoździe”

– mówi Damian Bogucki, właściciel toru.

Hard Enduro Cegielnia | Udało się i to lepiej, niż przypuszczali.

Budynek po starej cegielni, wraz z otaczającym go terenem, na pierwszy rzut oka mógł odstraszać. Trzypiętrowa budowla z wysoką halą produkcyjną i piecem do wypalania cegieł, długim na około 70 metrów. Wyglądał jakby czas zatrzymał się tu w latach osiemdziesiątych. Industrialny klimat dopełniały wybite szyby i obdrapane ściany, które zapewniały wrażenia podobne do zwiedzania okolic Czarnobyla.

Jedyny obiekt, który mógłbym porównać do Hard Enduro to miejsce rozgrywania zawodów Regiment 13 w rumuńskich Karpatach. Ostatnim zadaniem zawodników kończących ten mega trudny rajd był przejazd przez opuszczony hotel. Była to jednak impreza wspierana przez Red Bulla, a tor Cegielnia jest w całości efektem pracy kilku zapaleńców. Różnica w środkach kolosalna, a efekty? Oceńcie sami.

Pomysł był, miejsce było, należało więc zakasać rękawy i zabrać się do roboty. W kwietniu 2016 roku powstały wstępne plany trasy, które wkrótce zostały opublikowane w Internecie. Rezultat był zaskakujący. W krótkim czasie pojawili się sponsorzy, a kolejni pasjonaci oferowali pomoc. Zaczęły przyjeżdżać ciężarówki z elementami przeszkód do sekcji super enduro, wśród których były drewniane belki, betonowe kręgi, szpule po kablach, duże opony i głazy.

Hard Enduro Cegielnia | Trasa 1
Hard Enduro Cegielnia | Trasa 2

Hard Enduro Cegielnia | Początki

Dzięki temu pospolitemu ruszeniu już tydzień później odbyły się pierwsze jazdy próbne na motocyklach. Przy wytyczaniu trasy pomagali zawodnicy na co dzień startujący w najcięższych zawodach hard enduro w Europie. „Motocykle Lublin Team” i „Hard Enduro Lublin Squad” wspólnie stworzyli specyfikację toru i od razu testowali elementy, które miały w przyszłości utrudniać jazdę zawodnikom. Na motocyklach mieli poprzypinane piły, siekiery i łopaty po to, by w okolicznych wąwozach karczować ścieżki. Cel był jasny – zrobić trasę urozmaiconą i wymagającą.

Tak też się stało. Opuszczony i zaniedbany teren dawnego zakładu przekształcono w wszechstronny tor hard enduro z możliwością łatwego i szybkiego dostosowania do różnych dyscyplin sportów off-roadowych. Sekcje super enduro na zewnątrz budynku bez problemu można zmienić w trasę motocrossową lub trialową. Sekcje w wąwozach można przerobić dla motocykli przeprawowo-turystycznych, quadów, a nawet samochodów 4×4. Największą gratką pozostaje jednak jazda wewnątrz opuszczonego budynku.

Hard Enduro Cegielnia | Opis trasy

Trasa rozpoczyna się na parterze. Przejeżdżamy przez kilka pomieszczeń, pokonujemy przeszkody z opon, kontynuujemy przejazd po drewnianych rampach, mostkach i wjeżdżamy na piętro. Tam czekają na nas kolejne przeszkody, mkniemy po wąskich pomieszczeniach, aż znajdujemy się na drewnianych pomostach, które pozwalają nam wjechać na sam dach, skąd rozpościera się panorama na cały tor i okolicę.

Na zewnątrz znajdują się kręgi betonowe, przepusty i elementy studzienek, porozstawiane w taki sposób, aby fun z jazdy był jak największy. Oprócz odcinka na dachu, najbardziej widowiskowy jest przejazd po dwudziestometrowym piecu do wypalania cegieł. Wasze umiejętności zostaną sprawdzone także przez liczne konary, belki, podkłady kolejowe czy drewniane rampy. Nikt nie mówił, że będzie lekko!

Hard Enduro Cegielnia | Trasa pomost

Hard Enduro Cegielnia | Trasa/pomost

Cegielnia Wierzchowina była wielokrotnie miejscem imprez terenowych. W dzień przesilenia letniego tradycyjnie jest organizowana „Noc Świętojańska 4×4”. Nocne odcinki specjalne oraz koncerty przyciągają rzesze stałych bywalców. Tutaj odbywają się też „Międzynarodowe Mistrzostwa Lubelszczyzny”, gdzie crossowcy ścigają się w najbardziej popularnych zawodach na Lubelszczyźnie. W okresie wakacji trwają kolonie motocrossowe dla dzieci i młodzieży. Flagową imprezą są zawody „Horror Enduro”, w których rywalizuje czołówka Polski w hard enduro oraz goście z Ukrainy – w tym mistrz Ukrainy, Bogdan Batsyk.

Hard Enduro Cegielnia | Finał

Jeśli zachęciłem was do odwiedzenia Wierzchowiny na Lubelszczyźnie, to na koniec mam jeszcze garść informacji na temat całej bazy. Z każdym miesiącem pojawia się coraz więcej udogodnień dla zawodników. Znajdziecie tu warsztat do naprawy maszyn, myjkę ciśnieniową i wszystko, czego trzeba do integracji: pole namiotowe, grille i paleniska, pokoje do spania, domowe jedzenie w stołówce, boisko czy plac zabaw dla najmłodszych.

Hard Enduro Cegielnia to jeden z najtrudniejszych i najbardziej zróżnicowanych torów off-roadowych w Europie.

To także bardzo klimatyczne miejsce do aktywnego wypoczynku, idealne na grupowe wypady. Jeśli więc masz czasami ochotę rzucić to wszystko i wyjechać w Bieszczady, to polecam zahaczyć po drodze o Wierzchowinę.

Tags: cegielnia, enduro, hard, Hard Enduro, hard enduro cegielnia, Hard Enduro Wierzchowina, hec competition, offroad, Super Enduro, wierzchowina

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

2 listopada 2021
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

7 grudnia 2020
WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

18 października 2020
Marek Szkopek wywiad: “Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

Marek Szkopek wywiad: “Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

16 września 2020
Kawasaki WSBK 2020 | Prezentacja KRT w Barcelonie

Kawasaki WSBK 2020 | Prezentacja KRT w Barcelonie

8 lutego 2020
“Wychowani na prasie motoryzacyjnej” | AKCJA

“Wychowani na prasie motoryzacyjnej” | AKCJA

23 października 2019|0 Comments
Bartosz Zmarzlik mistrzem świata! | Polski Weekend #3

Bartosz Zmarzlik mistrzem świata! | Polski Weekend #3

6 października 2019|0 Comments
The Distinguished Gentleman’s Ride

The Distinguished Gentleman’s Ride

27 września 2019|0 Comments
Nowy stadion żużlowy w Lublinie: Znamy oficjalne szczegóły

Nowy stadion żużlowy w Lublinie: Znamy oficjalne szczegóły

4 września 2019|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

2 listopada 2021
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

7 grudnia 2020
WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

18 października 2020
Marek Szkopek wywiad: “Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

Marek Szkopek wywiad: “Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

16 września 2020
Kawasaki WSBK 2020 | Prezentacja KRT w Barcelonie

Kawasaki WSBK 2020 | Prezentacja KRT w Barcelonie

8 lutego 2020
“Wychowani na prasie motoryzacyjnej” | AKCJA

“Wychowani na prasie motoryzacyjnej” | AKCJA

23 października 2019|0 Comments
Bartosz Zmarzlik mistrzem świata! | Polski Weekend #3

Bartosz Zmarzlik mistrzem świata! | Polski Weekend #3

6 października 2019|0 Comments
The Distinguished Gentleman’s Ride

The Distinguished Gentleman’s Ride

27 września 2019|0 Comments
Nowy stadion żużlowy w Lublinie: Znamy oficjalne szczegóły

Nowy stadion żużlowy w Lublinie: Znamy oficjalne szczegóły

4 września 2019|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry