Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Filip Nivette zakręt
Strona główna » Filip Nivette | 10 pytań do… WYWIAD

Filip Nivette | 10 pytań do… WYWIAD

Filip Nivette | Z rajdowym Mistrzem Polski 2017 rozmawiał Mateusz […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Filip Nivette | 10 pytań do… WYWIAD

Filip Nivette | 10 pytań do… WYWIAD

Filip Nivette | Z rajdowym Mistrzem Polski 2017 rozmawiał Mateusz […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Filip Nivette | 10 pytań do… WYWIAD

Filip Nivette | 10 pytań do… WYWIAD

Filip Nivette | Z rajdowym Mistrzem Polski 2017 rozmawiał Mateusz […]

Magazyn Motór

Filip Nivette | Z rajdowym Mistrzem Polski 2017 rozmawiał Mateusz Cieślak.

  1. W sezonie 2018 miały być starty w Mistrzostwach Europy, tymczasem widzimy Mistrza Polski jeżdżącego Fiestą Proto w klasie Open N. Dlaczego?

Filip Nivette: Niestety jest to sport, w którym bardzo dużo zależy od pieniędzy. W tym sezonie nie byłem już w stanie, razem z zespołem partnerów, finansować tak dużego przedsięwzięcia jak ERC. Cały czas czekamy na decyzję firm, z którymi mam zamiar współpracować, ale decyzje te są przesuwane. Jak widać nawet Kajetanowicz, Mistrz Europy, startuje od połowy sezonu, bo też nie był w stanie zebrać budżetu. Mam nadzieję, że na Rajdzie Polski pojawimy się już w nowych barwach.

  1. Czy pieniądze naprawdę są najważniejsze w motorsporcie? Czy umiejętności mają jeszcze jakieś znaczenie?

Być może w wyścigach mają mniejsze znaczenie, ale w rajdach cały czas są fundamentalne. Popatrzmy na tych najbogatszych, którzy startowali w Mistrzostwach Polski – nie zdobyli tytułów samym budżetem. W rajdach umiejętności są podstawą, tak zwaną wkładką między kierownicą a fotelem, a samochód to drugorzędna rzecz. Jest to wciąż sport wieloczynnikowy i wszystko musi zagrać, żeby ten tytuł zdobyć. Musi być świetny zespół, doskonały pilot, no i trzeba być, po prostu, szybkim kierowcą.

  1. Skoro zaczęliśmy rozmowę od pieniędzy, to ile kosztują starty w ERC w porównaniu do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski?

W porównaniu z dzisiejszym RSMP budżet musi być trzy razy większy. Wynajęcie samochodu, zespołu, starty czy treningi są porównywalne, ale ilość kilometrów jest trzy razy większa niż w Mistrzostwach Polski, co ma wpływ na całą logistykę przewiezienia samochodu, zespołu, dolecenia samolotem na miejsce. Trzeba mieć trzy razy większy budżet.

Filip Nivette | 10 pytań do… WYWIAD

Filip Nivette start

Filip Nivette | Na starcie Rajdu Nadwiślańskiego

  1. Umiejętności też można pomnożyć razy trzy w ERC?

Chciałbym… (śmiech) Na pewno jest silniejsza konkurencja, bo im dłuższe rajdy, im trudniejsze trasy, tym kierowca bardziej się rozwija, a jego szybkość rośnie.

  1. Co jest takiego, że biznes nie wspiera rajdów? Czy to rajdy straciły na znaczeniu, czy pieniądze jakoś omijają właśnie tę dyscyplinę?

Jest to bardzo drogi sport, w który bawić się mogą tylko potężne koncerny. We Francji czy we Włoszech to federacje, takie jak Polski Związek Motorowy, wspierają kierowców. Jak widzą, że ktoś zdobywa tytuł, ma talent i jeździ szybko, to po prostu pomagają i sami do tych firm się odzywają. Wtedy taki zawodnik znajduje się na zupełnie innej pozycji podczas rozmowy ze sponsorem. W Polsce zawodnik musi szukać pieniędzy w firmach prywatnych, które niechętnie je wydają, a negocjacje z firmami państwowymi są bardzo trudne.

  1. A może jest to wina poziomu jaki reprezentuje RSMP? Jak ocenia Pan kondycję polskiego championatu?

W tym sezonie mamy w stawce aż osiem samochodów R5, więc wygląda to, jakby pieniądze były. Moim zdaniem wszystko idzie w dobrą stronę, a już na pewno jest lepiej, niż było pięć lat temu.

Filip Nivette | 10 pytań do… WYWIAD

Filip Nivette odcinek

Filip Nivette | Odcinek specjalny

  1. Wydaje się, że zainteresowanie rajdami w Polsce spadło do poziomu jedynie samego środowiska. Kowalski rajdami się nie interesuje, a przecież jeszcze 20 lat temu był to sport prawie narodowy.

Zmieniły się czasy, zmienili się też ludzie, którzy dzisiaj mniej wychodzą z domów, wszystko mogą znaleźć w Internecie. Z mojej perspektywy nie brakuje kibiców, widzę ich i czuję wsparcie. Natomiast pod koniec lat 90., kiedy Krzysiek Hołowczyc z Wiślakiem zdobywali Mistrzostwo Europy, to rzeczywiście Polacy żyli tym sportem. Powodów takiej zmiany jest wiele, na czele ze wspomnianym Internetem i zmianą sposobu kibicowania, a kolejną sprawą są samochody. W tamtych latach na trasach widzieliśmy topowe odmiany takich aut jak: Toyota Celica, Ford Escort czy Lancia Delta. Były to samochody niespotykane na polskich ulicach, więc żeby coś takiego zobaczyć, trzeba było wybrać się na zawody. Dzisiaj trzeba urozmaicać życie kibicowi podczas rajdu, organizować pikniki rodzinne, strefy dla dzieci, telebimy i całą masę innych atrakcji. Myślę, że po prostu zmieniły się czasy, ale zainteresowanie nie spadło.

  1. Jak można poprawić RSMP oraz urozmaicić rajdy w Polsce?

Przede wszystkim w rajdy musiałby się włączyć rząd oraz Polski Związek Motorowy. Ta dyscyplina potrzebuje większego wsparcia medialnego, transmisji telewizyjnych. Przykładem powinien być dla nas cykl ERC, w którym jest wielu dobrych kierowców, są fajne rajdy, a to wszystko opiera się na transmisjach oraz relacjach Eurosportu, który pokazuje to milionom ludzi. Bez telewizji byłoby dużo gorzej.

  1. Czy rajdy na poziomie ERC to jest szczyt marzeń Filipa Nivette’a?

Są jeszcze Mistrzostwa Świata, ale to już faktycznie sfera marzeń. Natomiast pełny sezon startów w ERC byłby dzisiaj dla mnie wymarzonym prezentem. Przy okazji chciałbym podziękować kibicom za ich wsparcie, transparenty, komentarze. To wszystko jest dla mnie bardzo miłe i bardzo ważne, bo trzyma na duchu – warto walczyć i próbować zrobić coś więcej.

Filip Nivette | 10 pytań do… WYWIAD

  1. Najlepsza cecha Filipa Nivette’a za kierownicą?

Filip Nivette: Inteligencja i szybkość. Szybkość miałem od zawsze, z czasem musiałem ją tylko opanować. A że również szybko myślę podczas jazdy, wychodzi na to, że najważniejszą moją cechą za kierownicą jest wciąż szybkość. (śmiech)

Filip Nivette fabia

 

Tags: 10 pytań do, erc, Filip Nivette, nivette, rajd nadwiślański, rajdy, rsmp, skoda, wrc, wywiad

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Filip Nivette | Z rajdowym Mistrzem Polski 2017 rozmawiał Mateusz Cieślak.

  1. W sezonie 2018 miały być starty w Mistrzostwach Europy, tymczasem widzimy Mistrza Polski jeżdżącego Fiestą Proto w klasie Open N. Dlaczego?

Filip Nivette: Niestety jest to sport, w którym bardzo dużo zależy od pieniędzy. W tym sezonie nie byłem już w stanie, razem z zespołem partnerów, finansować tak dużego przedsięwzięcia jak ERC. Cały czas czekamy na decyzję firm, z którymi mam zamiar współpracować, ale decyzje te są przesuwane. Jak widać nawet Kajetanowicz, Mistrz Europy, startuje od połowy sezonu, bo też nie był w stanie zebrać budżetu. Mam nadzieję, że na Rajdzie Polski pojawimy się już w nowych barwach.

  1. Czy pieniądze naprawdę są najważniejsze w motorsporcie? Czy umiejętności mają jeszcze jakieś znaczenie?

Być może w wyścigach mają mniejsze znaczenie, ale w rajdach cały czas są fundamentalne. Popatrzmy na tych najbogatszych, którzy startowali w Mistrzostwach Polski – nie zdobyli tytułów samym budżetem. W rajdach umiejętności są podstawą, tak zwaną wkładką między kierownicą a fotelem, a samochód to drugorzędna rzecz. Jest to wciąż sport wieloczynnikowy i wszystko musi zagrać, żeby ten tytuł zdobyć. Musi być świetny zespół, doskonały pilot, no i trzeba być, po prostu, szybkim kierowcą.

  1. Skoro zaczęliśmy rozmowę od pieniędzy, to ile kosztują starty w ERC w porównaniu do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski?

W porównaniu z dzisiejszym RSMP budżet musi być trzy razy większy. Wynajęcie samochodu, zespołu, starty czy treningi są porównywalne, ale ilość kilometrów jest trzy razy większa niż w Mistrzostwach Polski, co ma wpływ na całą logistykę przewiezienia samochodu, zespołu, dolecenia samolotem na miejsce. Trzeba mieć trzy razy większy budżet.

Filip Nivette | 10 pytań do… WYWIAD

Filip Nivette start

Filip Nivette | Na starcie Rajdu Nadwiślańskiego

  1. Umiejętności też można pomnożyć razy trzy w ERC?

Chciałbym… (śmiech) Na pewno jest silniejsza konkurencja, bo im dłuższe rajdy, im trudniejsze trasy, tym kierowca bardziej się rozwija, a jego szybkość rośnie.

  1. Co jest takiego, że biznes nie wspiera rajdów? Czy to rajdy straciły na znaczeniu, czy pieniądze jakoś omijają właśnie tę dyscyplinę?

Jest to bardzo drogi sport, w który bawić się mogą tylko potężne koncerny. We Francji czy we Włoszech to federacje, takie jak Polski Związek Motorowy, wspierają kierowców. Jak widzą, że ktoś zdobywa tytuł, ma talent i jeździ szybko, to po prostu pomagają i sami do tych firm się odzywają. Wtedy taki zawodnik znajduje się na zupełnie innej pozycji podczas rozmowy ze sponsorem. W Polsce zawodnik musi szukać pieniędzy w firmach prywatnych, które niechętnie je wydają, a negocjacje z firmami państwowymi są bardzo trudne.

  1. A może jest to wina poziomu jaki reprezentuje RSMP? Jak ocenia Pan kondycję polskiego championatu?

W tym sezonie mamy w stawce aż osiem samochodów R5, więc wygląda to, jakby pieniądze były. Moim zdaniem wszystko idzie w dobrą stronę, a już na pewno jest lepiej, niż było pięć lat temu.

Filip Nivette | 10 pytań do… WYWIAD

Filip Nivette odcinek

Filip Nivette | Odcinek specjalny

  1. Wydaje się, że zainteresowanie rajdami w Polsce spadło do poziomu jedynie samego środowiska. Kowalski rajdami się nie interesuje, a przecież jeszcze 20 lat temu był to sport prawie narodowy.

Zmieniły się czasy, zmienili się też ludzie, którzy dzisiaj mniej wychodzą z domów, wszystko mogą znaleźć w Internecie. Z mojej perspektywy nie brakuje kibiców, widzę ich i czuję wsparcie. Natomiast pod koniec lat 90., kiedy Krzysiek Hołowczyc z Wiślakiem zdobywali Mistrzostwo Europy, to rzeczywiście Polacy żyli tym sportem. Powodów takiej zmiany jest wiele, na czele ze wspomnianym Internetem i zmianą sposobu kibicowania, a kolejną sprawą są samochody. W tamtych latach na trasach widzieliśmy topowe odmiany takich aut jak: Toyota Celica, Ford Escort czy Lancia Delta. Były to samochody niespotykane na polskich ulicach, więc żeby coś takiego zobaczyć, trzeba było wybrać się na zawody. Dzisiaj trzeba urozmaicać życie kibicowi podczas rajdu, organizować pikniki rodzinne, strefy dla dzieci, telebimy i całą masę innych atrakcji. Myślę, że po prostu zmieniły się czasy, ale zainteresowanie nie spadło.

  1. Jak można poprawić RSMP oraz urozmaicić rajdy w Polsce?

Przede wszystkim w rajdy musiałby się włączyć rząd oraz Polski Związek Motorowy. Ta dyscyplina potrzebuje większego wsparcia medialnego, transmisji telewizyjnych. Przykładem powinien być dla nas cykl ERC, w którym jest wielu dobrych kierowców, są fajne rajdy, a to wszystko opiera się na transmisjach oraz relacjach Eurosportu, który pokazuje to milionom ludzi. Bez telewizji byłoby dużo gorzej.

  1. Czy rajdy na poziomie ERC to jest szczyt marzeń Filipa Nivette’a?

Są jeszcze Mistrzostwa Świata, ale to już faktycznie sfera marzeń. Natomiast pełny sezon startów w ERC byłby dzisiaj dla mnie wymarzonym prezentem. Przy okazji chciałbym podziękować kibicom za ich wsparcie, transparenty, komentarze. To wszystko jest dla mnie bardzo miłe i bardzo ważne, bo trzyma na duchu – warto walczyć i próbować zrobić coś więcej.

Filip Nivette | 10 pytań do… WYWIAD

  1. Najlepsza cecha Filipa Nivette’a za kierownicą?

Filip Nivette: Inteligencja i szybkość. Szybkość miałem od zawsze, z czasem musiałem ją tylko opanować. A że również szybko myślę podczas jazdy, wychodzi na to, że najważniejszą moją cechą za kierownicą jest wciąż szybkość. (śmiech)

Filip Nivette fabia

 

Tags: 10 pytań do, erc, Filip Nivette, nivette, rajd nadwiślański, rajdy, rsmp, skoda, wrc, wywiad

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

20 września 2021
Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

2 maja 2021
Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

25 marca 2021
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

30 grudnia 2020
Sam na sam z… Akira Nakai San

Sam na sam z… Akira Nakai San

23 grudnia 2020
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

30 października 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

20 września 2021
Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

2 maja 2021
Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

25 marca 2021
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

30 grudnia 2020
Sam na sam z… Akira Nakai San

Sam na sam z… Akira Nakai San

23 grudnia 2020
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

30 października 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry