Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Aston Martin Vulcan drogowy
Strona główna » Aston Martin Vulcan | Torowa bestia dopuszczona do ruchu publicznego

Aston Martin Vulcan | Torowa bestia dopuszczona do ruchu publicznego

Aston Martin Vulcan Niewiele samochodów stworzonych z myślą o szybkiej […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Aston Martin Vulcan | Torowa bestia dopuszczona do ruchu publicznego

Aston Martin Vulcan | Torowa bestia dopuszczona do ruchu publicznego

Aston Martin Vulcan Niewiele samochodów stworzonych z myślą o szybkiej […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Aston Martin Vulcan | Torowa bestia dopuszczona do ruchu publicznego

Aston Martin Vulcan | Torowa bestia dopuszczona do ruchu publicznego

Aston Martin Vulcan Niewiele samochodów stworzonych z myślą o szybkiej […]

Magazyn Motór

Aston Martin Vulcan
Niewiele samochodów stworzonych z myślą o szybkiej jeździe i obrotach osiągających czerwone pole na zegarze zyskuje możliwość sprawdzenia się w codziennym użytkowaniu. Jednym z nich jest Aston Martin Vulcan, który pierwotnie miał jeździć jedynie po zamkniętych torach. Ilość 24 egzemplarzy czyni go gratką dla kolekcjonerów. Sam zamysł auta torowego uwolnił wodze fantazji i dał projektantom z Aston Martin Lagonda w Gaydon szerokie możliwości. Vulcan znajdzie się wśród innych supersamochodów w wyścigu Gumball 3000.

Autor: Jakub Bąk | Zdjęcia: Aston Martin Press

Różnica w projektowaniu samochodu torowego polega na tym, że nie istnieje coś takiego jak ograniczenia. Oczywiście, są wymogi ogólnie przyjęte, takie jak dopuszczalny hałas, lecz jest ich mało i są „przyjazne” dla konstruktorów, że łatwo jest się im dostosować. Stworzenie wersji drogowej zabawki na tor było już większym wyzwaniem niż zaprojektowanie nowego samochodu. Trzeba było zmodyfikować rozwiązania stosowane wyłącznie w wyścigówkach tak, aby auto dało sobie radę z codziennymi wyzwaniami.

Aston Martin Vulcan | Przeróbki

Jednym z większych problemów było przystosowanie Astona Martina do jazdy nocą. Bazowe auto nie miało ani kierunkowskazów, ani świateł drogowych – nie przydają się one na torze. Kolejnym problemem okazało się to, co kryje się pod maską z włókna węglowego. Sercem bestii jest siedmiolitrowy wolnossący silnik V12 o mocy 820 KM, który podczas jazdy w mieście nie miałby jak się rozpędzić. Mniejsza prędkość to mniej powietrza do chłodzenia jednostki. Inżynierowie musieli przeprojektować istniejącą chłodnicę, tak by silnik nie przegrzewał się.

Kolejnym problemem na drodze projektantów były właśnie drogi. Asfalt, nawet na zachodzie, nie jest idealnie równy, tak jak tory wyścigowe. Koszty wymiany elementów zawieszenia z włókna węglowego wykończyłyby finansowo także nawet najbogatszego miłośnika Aston Martina. Stąd przeróbki i w tym miejscu auta. Zachowując właściwości jezdne, układ kierowniczy także uległ modyfikacji. Zwiększono promień skrętu kół tak, aby samochód poradził sobie w wąskich uliczkach europejskich starówek. A to jedynie najważniejsze z modyfikacji, które wykonał Aston Martin, aby można było zobaczyć ten samochód na zwykłej ulicy, a nie jedynie w padoku na torze Silverstone. Na szczęście układ wydechowy pozostał bez zmian, dzięki czemu dźwięk z toru przeniósł się na publiczne drogi.

Aston Martin Vulcan | Uliczny wyścig Gumball 3000

Sam pomysł przystosowania samochodu torowego do możliwości jazdy po ogólnodostępnych ulicach jest czymś wielkim, ale tego inżynierom było za mało. Auto wystartuje w wyścigu Gumball 3000 i przejedzie jego całą trasę, czyli 3000 mil, co w przeliczeniu daje prawie 5000 kilometrów w samochodzie, którego wnętrze jest kompletnym przeciwieństwem tego, co zwykle oglądamy w pojazdach spod znaku Astona Martina.

Kierowcą Vulcana w wersji ulicznej będzie YouTuber Mr JWW. James William Walker to jeden z większych twórców motoryzacyjnych na serwisie YouTube. Sam także posiada ciekawe egzemplarze aut, na przykład Ferrari F12 TDF. Nabył je od kolekcjonera, który przez około 2 lata przejechał wozem jedynie 108 mil, z czego większość jedynie do serwisu na kontrolę! Mr JWW w swoim garażu trzyma także Porsche GT3 i Audi RS6. Całą wyprawę Aston Martina na Gumball 3000 będzie można śledzić w social mediach oraz kanale YouTube kierowcy. Niewątpliwie jest to przeżycie, którego mało kto z nas doświadczy, lecz sama realizacja tego przesuwa barierę niemożliwego o kolejny krok. Pozostaje pytanie: co dalej?

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Aston Martin Vulcan
Niewiele samochodów stworzonych z myślą o szybkiej jeździe i obrotach osiągających czerwone pole na zegarze zyskuje możliwość sprawdzenia się w codziennym użytkowaniu. Jednym z nich jest Aston Martin Vulcan, który pierwotnie miał jeździć jedynie po zamkniętych torach. Ilość 24 egzemplarzy czyni go gratką dla kolekcjonerów. Sam zamysł auta torowego uwolnił wodze fantazji i dał projektantom z Aston Martin Lagonda w Gaydon szerokie możliwości. Vulcan znajdzie się wśród innych supersamochodów w wyścigu Gumball 3000.

Autor: Jakub Bąk | Zdjęcia: Aston Martin Press

Różnica w projektowaniu samochodu torowego polega na tym, że nie istnieje coś takiego jak ograniczenia. Oczywiście, są wymogi ogólnie przyjęte, takie jak dopuszczalny hałas, lecz jest ich mało i są „przyjazne” dla konstruktorów, że łatwo jest się im dostosować. Stworzenie wersji drogowej zabawki na tor było już większym wyzwaniem niż zaprojektowanie nowego samochodu. Trzeba było zmodyfikować rozwiązania stosowane wyłącznie w wyścigówkach tak, aby auto dało sobie radę z codziennymi wyzwaniami.

Aston Martin Vulcan | Przeróbki

Jednym z większych problemów było przystosowanie Astona Martina do jazdy nocą. Bazowe auto nie miało ani kierunkowskazów, ani świateł drogowych – nie przydają się one na torze. Kolejnym problemem okazało się to, co kryje się pod maską z włókna węglowego. Sercem bestii jest siedmiolitrowy wolnossący silnik V12 o mocy 820 KM, który podczas jazdy w mieście nie miałby jak się rozpędzić. Mniejsza prędkość to mniej powietrza do chłodzenia jednostki. Inżynierowie musieli przeprojektować istniejącą chłodnicę, tak by silnik nie przegrzewał się.

Kolejnym problemem na drodze projektantów były właśnie drogi. Asfalt, nawet na zachodzie, nie jest idealnie równy, tak jak tory wyścigowe. Koszty wymiany elementów zawieszenia z włókna węglowego wykończyłyby finansowo także nawet najbogatszego miłośnika Aston Martina. Stąd przeróbki i w tym miejscu auta. Zachowując właściwości jezdne, układ kierowniczy także uległ modyfikacji. Zwiększono promień skrętu kół tak, aby samochód poradził sobie w wąskich uliczkach europejskich starówek. A to jedynie najważniejsze z modyfikacji, które wykonał Aston Martin, aby można było zobaczyć ten samochód na zwykłej ulicy, a nie jedynie w padoku na torze Silverstone. Na szczęście układ wydechowy pozostał bez zmian, dzięki czemu dźwięk z toru przeniósł się na publiczne drogi.

Aston Martin Vulcan | Uliczny wyścig Gumball 3000

Sam pomysł przystosowania samochodu torowego do możliwości jazdy po ogólnodostępnych ulicach jest czymś wielkim, ale tego inżynierom było za mało. Auto wystartuje w wyścigu Gumball 3000 i przejedzie jego całą trasę, czyli 3000 mil, co w przeliczeniu daje prawie 5000 kilometrów w samochodzie, którego wnętrze jest kompletnym przeciwieństwem tego, co zwykle oglądamy w pojazdach spod znaku Astona Martina.

Kierowcą Vulcana w wersji ulicznej będzie YouTuber Mr JWW. James William Walker to jeden z większych twórców motoryzacyjnych na serwisie YouTube. Sam także posiada ciekawe egzemplarze aut, na przykład Ferrari F12 TDF. Nabył je od kolekcjonera, który przez około 2 lata przejechał wozem jedynie 108 mil, z czego większość jedynie do serwisu na kontrolę! Mr JWW w swoim garażu trzyma także Porsche GT3 i Audi RS6. Całą wyprawę Aston Martina na Gumball 3000 będzie można śledzić w social mediach oraz kanale YouTube kierowcy. Niewątpliwie jest to przeżycie, którego mało kto z nas doświadczy, lecz sama realizacja tego przesuwa barierę niemożliwego o kolejny krok. Pozostaje pytanie: co dalej?

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry