Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Aston Martin Vulcan drogowy
Strona główna » Aston Martin Vulcan | Torowa bestia dopuszczona do ruchu publicznego

Aston Martin Vulcan | Torowa bestia dopuszczona do ruchu publicznego

Aston Martin Vulcan Niewiele samochodów stworzonych z myślą o szybkiej […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Aston Martin Vulcan | Torowa bestia dopuszczona do ruchu publicznego

Aston Martin Vulcan | Torowa bestia dopuszczona do ruchu publicznego

Aston Martin Vulcan Niewiele samochodów stworzonych z myślą o szybkiej […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Aston Martin Vulcan | Torowa bestia dopuszczona do ruchu publicznego

Aston Martin Vulcan | Torowa bestia dopuszczona do ruchu publicznego

Aston Martin Vulcan Niewiele samochodów stworzonych z myślą o szybkiej […]

Magazyn Motór

Aston Martin Vulcan
Niewiele samochodów stworzonych z myślą o szybkiej jeździe i obrotach osiągających czerwone pole na zegarze zyskuje możliwość sprawdzenia się w codziennym użytkowaniu. Jednym z nich jest Aston Martin Vulcan, który pierwotnie miał jeździć jedynie po zamkniętych torach. Ilość 24 egzemplarzy czyni go gratką dla kolekcjonerów. Sam zamysł auta torowego uwolnił wodze fantazji i dał projektantom z Aston Martin Lagonda w Gaydon szerokie możliwości. Vulcan znajdzie się wśród innych supersamochodów w wyścigu Gumball 3000.

Autor: Jakub Bąk | Zdjęcia: Aston Martin Press

Różnica w projektowaniu samochodu torowego polega na tym, że nie istnieje coś takiego jak ograniczenia. Oczywiście, są wymogi ogólnie przyjęte, takie jak dopuszczalny hałas, lecz jest ich mało i są „przyjazne” dla konstruktorów, że łatwo jest się im dostosować. Stworzenie wersji drogowej zabawki na tor było już większym wyzwaniem niż zaprojektowanie nowego samochodu. Trzeba było zmodyfikować rozwiązania stosowane wyłącznie w wyścigówkach tak, aby auto dało sobie radę z codziennymi wyzwaniami.

Aston Martin Vulcan | Przeróbki

Jednym z większych problemów było przystosowanie Astona Martina do jazdy nocą. Bazowe auto nie miało ani kierunkowskazów, ani świateł drogowych – nie przydają się one na torze. Kolejnym problemem okazało się to, co kryje się pod maską z włókna węglowego. Sercem bestii jest siedmiolitrowy wolnossący silnik V12 o mocy 820 KM, który podczas jazdy w mieście nie miałby jak się rozpędzić. Mniejsza prędkość to mniej powietrza do chłodzenia jednostki. Inżynierowie musieli przeprojektować istniejącą chłodnicę, tak by silnik nie przegrzewał się.

Kolejnym problemem na drodze projektantów były właśnie drogi. Asfalt, nawet na zachodzie, nie jest idealnie równy, tak jak tory wyścigowe. Koszty wymiany elementów zawieszenia z włókna węglowego wykończyłyby finansowo także nawet najbogatszego miłośnika Aston Martina. Stąd przeróbki i w tym miejscu auta. Zachowując właściwości jezdne, układ kierowniczy także uległ modyfikacji. Zwiększono promień skrętu kół tak, aby samochód poradził sobie w wąskich uliczkach europejskich starówek. A to jedynie najważniejsze z modyfikacji, które wykonał Aston Martin, aby można było zobaczyć ten samochód na zwykłej ulicy, a nie jedynie w padoku na torze Silverstone. Na szczęście układ wydechowy pozostał bez zmian, dzięki czemu dźwięk z toru przeniósł się na publiczne drogi.

Aston Martin Vulcan | Uliczny wyścig Gumball 3000

Sam pomysł przystosowania samochodu torowego do możliwości jazdy po ogólnodostępnych ulicach jest czymś wielkim, ale tego inżynierom było za mało. Auto wystartuje w wyścigu Gumball 3000 i przejedzie jego całą trasę, czyli 3000 mil, co w przeliczeniu daje prawie 5000 kilometrów w samochodzie, którego wnętrze jest kompletnym przeciwieństwem tego, co zwykle oglądamy w pojazdach spod znaku Astona Martina.

Kierowcą Vulcana w wersji ulicznej będzie YouTuber Mr JWW. James William Walker to jeden z większych twórców motoryzacyjnych na serwisie YouTube. Sam także posiada ciekawe egzemplarze aut, na przykład Ferrari F12 TDF. Nabył je od kolekcjonera, który przez około 2 lata przejechał wozem jedynie 108 mil, z czego większość jedynie do serwisu na kontrolę! Mr JWW w swoim garażu trzyma także Porsche GT3 i Audi RS6. Całą wyprawę Aston Martina na Gumball 3000 będzie można śledzić w social mediach oraz kanale YouTube kierowcy. Niewątpliwie jest to przeżycie, którego mało kto z nas doświadczy, lecz sama realizacja tego przesuwa barierę niemożliwego o kolejny krok. Pozostaje pytanie: co dalej?

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Aston Martin Vulcan
Niewiele samochodów stworzonych z myślą o szybkiej jeździe i obrotach osiągających czerwone pole na zegarze zyskuje możliwość sprawdzenia się w codziennym użytkowaniu. Jednym z nich jest Aston Martin Vulcan, który pierwotnie miał jeździć jedynie po zamkniętych torach. Ilość 24 egzemplarzy czyni go gratką dla kolekcjonerów. Sam zamysł auta torowego uwolnił wodze fantazji i dał projektantom z Aston Martin Lagonda w Gaydon szerokie możliwości. Vulcan znajdzie się wśród innych supersamochodów w wyścigu Gumball 3000.

Autor: Jakub Bąk | Zdjęcia: Aston Martin Press

Różnica w projektowaniu samochodu torowego polega na tym, że nie istnieje coś takiego jak ograniczenia. Oczywiście, są wymogi ogólnie przyjęte, takie jak dopuszczalny hałas, lecz jest ich mało i są „przyjazne” dla konstruktorów, że łatwo jest się im dostosować. Stworzenie wersji drogowej zabawki na tor było już większym wyzwaniem niż zaprojektowanie nowego samochodu. Trzeba było zmodyfikować rozwiązania stosowane wyłącznie w wyścigówkach tak, aby auto dało sobie radę z codziennymi wyzwaniami.

Aston Martin Vulcan | Przeróbki

Jednym z większych problemów było przystosowanie Astona Martina do jazdy nocą. Bazowe auto nie miało ani kierunkowskazów, ani świateł drogowych – nie przydają się one na torze. Kolejnym problemem okazało się to, co kryje się pod maską z włókna węglowego. Sercem bestii jest siedmiolitrowy wolnossący silnik V12 o mocy 820 KM, który podczas jazdy w mieście nie miałby jak się rozpędzić. Mniejsza prędkość to mniej powietrza do chłodzenia jednostki. Inżynierowie musieli przeprojektować istniejącą chłodnicę, tak by silnik nie przegrzewał się.

Kolejnym problemem na drodze projektantów były właśnie drogi. Asfalt, nawet na zachodzie, nie jest idealnie równy, tak jak tory wyścigowe. Koszty wymiany elementów zawieszenia z włókna węglowego wykończyłyby finansowo także nawet najbogatszego miłośnika Aston Martina. Stąd przeróbki i w tym miejscu auta. Zachowując właściwości jezdne, układ kierowniczy także uległ modyfikacji. Zwiększono promień skrętu kół tak, aby samochód poradził sobie w wąskich uliczkach europejskich starówek. A to jedynie najważniejsze z modyfikacji, które wykonał Aston Martin, aby można było zobaczyć ten samochód na zwykłej ulicy, a nie jedynie w padoku na torze Silverstone. Na szczęście układ wydechowy pozostał bez zmian, dzięki czemu dźwięk z toru przeniósł się na publiczne drogi.

Aston Martin Vulcan | Uliczny wyścig Gumball 3000

Sam pomysł przystosowania samochodu torowego do możliwości jazdy po ogólnodostępnych ulicach jest czymś wielkim, ale tego inżynierom było za mało. Auto wystartuje w wyścigu Gumball 3000 i przejedzie jego całą trasę, czyli 3000 mil, co w przeliczeniu daje prawie 5000 kilometrów w samochodzie, którego wnętrze jest kompletnym przeciwieństwem tego, co zwykle oglądamy w pojazdach spod znaku Astona Martina.

Kierowcą Vulcana w wersji ulicznej będzie YouTuber Mr JWW. James William Walker to jeden z większych twórców motoryzacyjnych na serwisie YouTube. Sam także posiada ciekawe egzemplarze aut, na przykład Ferrari F12 TDF. Nabył je od kolekcjonera, który przez około 2 lata przejechał wozem jedynie 108 mil, z czego większość jedynie do serwisu na kontrolę! Mr JWW w swoim garażu trzyma także Porsche GT3 i Audi RS6. Całą wyprawę Aston Martina na Gumball 3000 będzie można śledzić w social mediach oraz kanale YouTube kierowcy. Niewątpliwie jest to przeżycie, którego mało kto z nas doświadczy, lecz sama realizacja tego przesuwa barierę niemożliwego o kolejny krok. Pozostaje pytanie: co dalej?

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

19 września 2021|0 Comments
Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

19 września 2021|0 Comments
Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry