Jeep Grand Cherokee opinie, spalanie. test, cena, dane techniczne |
Jeep Grand Cherokee to król segmentu SUV. Dlaczego? Bo sam go stworzył. Rzecz miała miejsce w 1962 roku, kiedy to Jeep wypuścił pierwsze w historii luksusowe 4×4.
Range Rover pojawił się dopiero siedem lat później. W 1992 roku Jeep zmienił mu nazwę z Wagoneer na Grand Cherokee. Obecnie sprzedawana jest jego czwarta generacja, która europejskim klientom powinna spodobać się najbardziej.
Tekst: Dawid Grzymkowski, Mor / Foto: Artur Woszak
Przez tych kilka generacji zmieniło się całkiem dużo nie tylko w charakterystyce auta.
JEEP GRAND CHEROKEE opinie, spalanie, dane techniczne | Ewolucja
Jeep Grand Cherokee opinie miał dobre, ale z modelu na model różnice są coraz większe. Odkąd FIAT przejął Jeepa w 2014 roku, sporo zmieniło się też w kwestii wykończenia wnętrza modelu Cherokee. Materiały są miękkie, elementy dobrze spasowane, a całość zyskała szczyptę włoskiego stylu. Nie znajdziemy tu beżowych połaci plastiku i równie beżowych foteli (chyba, że bardzo chcemy, bo są w opcji). Mamy za to sporo skóry, również na desce rozdzielczej, drewnopodobną frakturę i dobre plastiki.
JEEP GRAND CHEROKEE opinie, test, dane techniczne | Przestrzeń
Miejsca z przodu nie brakuje. Z tyłu wyższy pasażer miejsca ma trochę mniej, ale pamiętajmy – to wciąż duży suv. Nie ma powodu do narzekań.
Jeep Grand Cherokee opinie, test | wymiary: | |
---|---|
Długość [mm] | 4822–4875 |
Szerokość [mm] | 1943 |
Pojemność bagażnika [l] | 457–782 |
JEEP GRAND CHEROKEE opinie, test, dane techniczne | Silnik
Pod maską naszego testowego egzemplarza pracuje 3-litrowy silnik wysokoprężny. Motor ma 6 cylindrów, a dźwięk przypomina raczej dużą benzynę, niż typowego diesla.
Pod prawą stopą znajduje się 250 KM i aż 570 Nm.
Grand Cherokee może nie ma ramy i reduktora, ale jeśli wybierzesz wersję wyposażenia Overland lub Summit dostaniesz w standardzie pneumatyczne zawieszenie i regulowany prześwit wynoszący maksymalnie 271 mm (lub nawet 287 mm, bo w tym miejscu Jeep gubi się w zeznaniach). Standardem w tych wersjach jest napęd Quadra-Drive, który przy tylnej osi ma elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. W wersji Trailhawk dostaniemy jeszcze opony typu All-Terrain i zmienione zderzaki. W każdej z wersji mamy do wyboru 5 trybów jazdy (Auto, Śnieg, Piasek, Błoto, Skały).
JEEP GRAND CHEROKEE opinie, test, dane techniczne | 2016, Cena
Cena za nowego Jeepa Grand Cherokee 2016 z dieselem pod maską startuje od 236 600 zł.
Najtańsza wersja z benzyną kosztuje 271 600 zł z wyższym pakietem wyposażenia. Topowa odmiana Jeepa Grand Cherokee to SRT z silnikiem HEMI V8 6.4 ma aż 468 KM. Za SRT trzeba zapłacić 375 700 zł.
JEEP GRAND CHEROKEE 2016 | Podsumowanie, opinia
Załóżmy, że szukasz samochodu eleganckiego. Chciałbyś, żeby samochodem dobrze jeździło się na co dzień i potrzebujesz auta, którym bez stresu pokonasz miejskie dziury. Załóżmy też, że samochód którego potrzebujesz musi być pojemny, dynamiczny i dobrze, gdyby sprawnie radził sobie w terenie. Jeep Grand Cherokee 2016 pasuje idealnie.
Nasza testówka to bardzo bogato wyposażona wersja SUMMIT. Waży 2400 kg i naprawdę dobrze radzi sobie w terenie. Do tego nieprawdopodobnie dobrze jeździ po zakrętach i genialnie hamuje.
Jest rozsądną alternatywą dla niemieckich SUV-ów. BMW, Audi czy Mercedes być może są bardziej prestiżowe, ale kosztują też minimum 15 % więcej. Czy warto? Odpowiedz sobie sam.
JEEP GRAND CHEROKEE opinie – dane techniczne:
Silnik: | Drzwi: | Skrzynia: | Paliwo: | Moc: | V max [km/h]: | 0-100 km/h [s]: |
---|---|---|---|---|---|---|
3.6 V6 | 5 | ASB | Benz. | 285KM | 206 | 9,1 |
3.6 V6 | 5 | ASB | Benz. | 286KM | 206 | 8,3 |
5.7 V8 | 5 | ASB | Benz. | 352KM | 224 | 8,7 |
6.4 V8 SRT8 | 5 | ASB | Benz. | 468KM | 257 | 5,0 |
3.0 CRD | 5 | ASB | Diesel | 190KM | 191 | 10,2 |
3.0 CRD | 5 | ASB | Diesel | 241KM | 202 | 8,2 |
3.0 CRD | 5 | ASB | Diesel | 250KM | 202 | 8,2 |
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Jeep Grand Cherokee opinie, spalanie. test, cena, dane techniczne |
Jeep Grand Cherokee to król segmentu SUV. Dlaczego? Bo sam go stworzył. Rzecz miała miejsce w 1962 roku, kiedy to Jeep wypuścił pierwsze w historii luksusowe 4×4.
Range Rover pojawił się dopiero siedem lat później. W 1992 roku Jeep zmienił mu nazwę z Wagoneer na Grand Cherokee. Obecnie sprzedawana jest jego czwarta generacja, która europejskim klientom powinna spodobać się najbardziej.
Tekst: Dawid Grzymkowski, Mor / Foto: Artur Woszak
Przez tych kilka generacji zmieniło się całkiem dużo nie tylko w charakterystyce auta.
JEEP GRAND CHEROKEE opinie, spalanie, dane techniczne | Ewolucja
Jeep Grand Cherokee opinie miał dobre, ale z modelu na model różnice są coraz większe. Odkąd FIAT przejął Jeepa w 2014 roku, sporo zmieniło się też w kwestii wykończenia wnętrza modelu Cherokee. Materiały są miękkie, elementy dobrze spasowane, a całość zyskała szczyptę włoskiego stylu. Nie znajdziemy tu beżowych połaci plastiku i równie beżowych foteli (chyba, że bardzo chcemy, bo są w opcji). Mamy za to sporo skóry, również na desce rozdzielczej, drewnopodobną frakturę i dobre plastiki.
JEEP GRAND CHEROKEE opinie, test, dane techniczne | Przestrzeń
Miejsca z przodu nie brakuje. Z tyłu wyższy pasażer miejsca ma trochę mniej, ale pamiętajmy – to wciąż duży suv. Nie ma powodu do narzekań.
Jeep Grand Cherokee opinie, test | wymiary: | |
---|---|
Długość [mm] | 4822–4875 |
Szerokość [mm] | 1943 |
Pojemność bagażnika [l] | 457–782 |
JEEP GRAND CHEROKEE opinie, test, dane techniczne | Silnik
Pod maską naszego testowego egzemplarza pracuje 3-litrowy silnik wysokoprężny. Motor ma 6 cylindrów, a dźwięk przypomina raczej dużą benzynę, niż typowego diesla.
Pod prawą stopą znajduje się 250 KM i aż 570 Nm.
Grand Cherokee może nie ma ramy i reduktora, ale jeśli wybierzesz wersję wyposażenia Overland lub Summit dostaniesz w standardzie pneumatyczne zawieszenie i regulowany prześwit wynoszący maksymalnie 271 mm (lub nawet 287 mm, bo w tym miejscu Jeep gubi się w zeznaniach). Standardem w tych wersjach jest napęd Quadra-Drive, który przy tylnej osi ma elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. W wersji Trailhawk dostaniemy jeszcze opony typu All-Terrain i zmienione zderzaki. W każdej z wersji mamy do wyboru 5 trybów jazdy (Auto, Śnieg, Piasek, Błoto, Skały).
JEEP GRAND CHEROKEE opinie, test, dane techniczne | 2016, Cena
Cena za nowego Jeepa Grand Cherokee 2016 z dieselem pod maską startuje od 236 600 zł.
Najtańsza wersja z benzyną kosztuje 271 600 zł z wyższym pakietem wyposażenia. Topowa odmiana Jeepa Grand Cherokee to SRT z silnikiem HEMI V8 6.4 ma aż 468 KM. Za SRT trzeba zapłacić 375 700 zł.
JEEP GRAND CHEROKEE 2016 | Podsumowanie, opinia
Załóżmy, że szukasz samochodu eleganckiego. Chciałbyś, żeby samochodem dobrze jeździło się na co dzień i potrzebujesz auta, którym bez stresu pokonasz miejskie dziury. Załóżmy też, że samochód którego potrzebujesz musi być pojemny, dynamiczny i dobrze, gdyby sprawnie radził sobie w terenie. Jeep Grand Cherokee 2016 pasuje idealnie.
Nasza testówka to bardzo bogato wyposażona wersja SUMMIT. Waży 2400 kg i naprawdę dobrze radzi sobie w terenie. Do tego nieprawdopodobnie dobrze jeździ po zakrętach i genialnie hamuje.
Jest rozsądną alternatywą dla niemieckich SUV-ów. BMW, Audi czy Mercedes być może są bardziej prestiżowe, ale kosztują też minimum 15 % więcej. Czy warto? Odpowiedz sobie sam.
JEEP GRAND CHEROKEE opinie – dane techniczne:
Silnik: | Drzwi: | Skrzynia: | Paliwo: | Moc: | V max [km/h]: | 0-100 km/h [s]: |
---|---|---|---|---|---|---|
3.6 V6 | 5 | ASB | Benz. | 285KM | 206 | 9,1 |
3.6 V6 | 5 | ASB | Benz. | 286KM | 206 | 8,3 |
5.7 V8 | 5 | ASB | Benz. | 352KM | 224 | 8,7 |
6.4 V8 SRT8 | 5 | ASB | Benz. | 468KM | 257 | 5,0 |
3.0 CRD | 5 | ASB | Diesel | 190KM | 191 | 10,2 |
3.0 CRD | 5 | ASB | Diesel | 241KM | 202 | 8,2 |
3.0 CRD | 5 | ASB | Diesel | 250KM | 202 | 8,2 |