Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi | test / opinie

Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi | test / opinie

Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi opinie / test | Henry […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi | test / opinie

Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi | test / opinie

Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi opinie / test | Henry […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi | test / opinie

Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi | test / opinie

Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi opinie / test | Henry […]

Sebastian Mądrachowski

Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi opinie / test |

Henry Ford poprosił kiedyś fachowca w dziedzinie wydajności pracy o ocenę swojej firmy. Przez kilka tygodni ekspert wszystko sprawdzał, wszędzie zaglądał, aż w końcu wydał opinię.

Fabryka Forda działała jak należy z jednym tylko, małym, wyjątkiem:

  • „To tamten człowiek w hali” – pokazał ekspert – „Kiedy przechodzę obok jego gabinetu, widzę, że leży wyciągnięty z nogami na biurku i zażywa drzemki. On marnuje pańskie pieniądze, panie Ford”.
  • „Ten człowiek?” – zapytał Ford – „Kiedyś wpadł na pomysł, dzięki któremu oszczędziliśmy miliony dolarów, a jego nogi znajdowały się wtedy dokładnie w tym samym miejscu, co teraz”.

Ta anegdota pokazuje, jak ważna dla Forda była kreatywność. Testując nowe Mondeo, miałem okazję zobaczyć ile z takiego nastawienia wciąż pozostało w samochodach tej marki.

tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

Auta projektowane za oceanem nie zawsze trafiają w gust europejskiego kierowcy. Gabaryty wydają się niedopasowane do naszych ulic, nie podobają się proste wnętrza, a już na pewno wszyscy narzekamy na wysokie spalanie i słabe prowadzenie. Ciekawe, że żadnej z tych rzeczy nie powiedziałbym o poprzednich modelach Forda Mondeo. Były ładne, ładnie się starzały, miały wygodne wnętrza i genialne prowadzenie. Poprzeczka dla nowego modelu była ustawiona całkiem wysoko.

ford mondeo mk5 2.0 tdci red

Ford Mondeo Mk5 opinie | 2.0 Tdci

Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi test – pierwszy kontakt

Wszyscy, których pytałem, mówili, że wygląda świetnie. Część widziała w nim przód z Aston Martina, linię BMW 5 GT (!) i tył z Jaguara. Każdy miał chyba trochę racji, ale wynika to raczej z faktu, że samochód u nas pojawia się z lekkim opóźnieniem. Ford Mondeo Mk5 debiutował w 2012 roku w Detroit i praktycznie od razu wszedł do sprzedaży na amerykańskim rynku pod nazwą Fusion. Europa musiała czekać 3 lata, a przez ten czas mieliśmy okazję oswoić się z wyglądem Astona, BMW i Jaguara.

Swoją drogą ciekawe, że samochód klasy średniej wyższej na pierwszy rzut oka przywołuje skojarzenia z autami klasy premium.

ford mondeo mk5 2.0 tdci red

Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi test – wnętrze

Wnętrze wygodne, ale nie spodziewałem się niczego innego. Zaskakuje za to, że miejsca w środku jest aż tak dużo. Samochody rosną. Modele, które jeszcze 10 lat temu były średnich rozmiarów, teraz dają tyle przestrzeni, ile dekadę temu zarezerwowane było dla flagowych limuzyn segmentu premium. Aż strach pomyśleć, jak wielkie byłoby dziś Scorpio.

Wykończenie świetne, chociaż Ford Mondeo Mk5 w porównaniu z poprzednią, 4 generacją Mondeo, ma nieco bardziej stonowane wnętrze i nie robi już takiego wrażenia. Postęp widać w wytłumieniu kabiny. W poprzednim Mondeo jazda z wysokimi prędkościami oznaczała spory szum w środku. Na Fordzie Mondeo Mk5 prędkości 200+ nie robią w ogóle wrażenia.

Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi – spalanie

Zrobiony jest do jeżdżenia w trasie i to widać choćby po zestrojeniu skrzyni. Ford Mondeo 2.0 TDCi praktycznie nie ma jedynki, za to szóstka jest naprawdę użyteczna. Ze świateł ruszamy powoli, ale już 120 km/h trzymamy, mając niecałe 2000 obrotów i wciąż moment obrotowy pod pedałem. Spalanie z komputera: 5.7 l/100 km w trasie, w mieście ok. 8.

Auto jechane „na poważnie” pali 9-10l/100km i do takiej jazdy polecałbym raczej 240 konną benzynę.

ford mondeo mk5 2.0 tdci red

Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi tył

Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi – prowadzenie

150 KM w dieslu, 240 KM w benzynie, geometria zawieszenia ta sama – ten samochód trzyma się drogi jak wszystkie Fordy, które pracowały na renomę zawieszeń tej marki. Możemy jechać w zakręcie szybciej, niż pozwalają nam hamulce w głowie.

Po dwugodzinnej trasie samochód zauważył, że zaczynam szarpać kierownicą (omijałem doły) i wyświetlił na zegarach sugestię, że „powinienem odpocząć, bo wydaję się zmęczony”. Zignorowałem. Po kilku minutach wyświetlił większy komunikat, że teraz już na pewno muszę stanąć, bo coś ze mną jest nie halo. Chciałem zignorować, ale komunikatu już nie dało się skasować. Łatwiej było zrobić przerwę na papierosa, niż kłócić się z samochodem. Śmieszne, ale nie znamy dnia i godziny, kiedy takie głupstwo może okazać się przydatne.

ford mondeo mk5 2.0 tdci red

Ford Mondeo Mk5 opinie | 2.0 Tdci 150 / 180

Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi – cena

Najwyższy czas porozmawiać o pieniądzach. Egzemplarz, którym jeździłem (w pełni wyposażony Ford Mondeo 2.0 TDCi) kosztuje ok. 117 tys. zł. Mam za mało miejsca, żeby wymieniać elementy wyposażenia, więc prościej będzie napisać, że jest wszystko, a nawet kilka drobiazgów (start&stop), których bez straty dla auta mogłoby nie być. Na szczęście da się je wyłączyć.

Przeglądałem cenniki samochodów tej klasy i za podobnie doposażone auto niemieckiego producenta trzeba liczyć się z wydatkiem kilkanaście tysięcy wyższym.

Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi – test / opinie / podsumowanie

Każdy samochód ma plusy dodatnie i plusy ujemne. Ford Mondeo Mk5 największe wrażenie robi komfortem i prowadzeniem, a najmniej przekonuje nawigacją, której nikt nie nauczył mówić po polsku.

Rozwiązanie jest proste – nie kupować fabrycznej navi i cieszyć się jazdą.

Słowo Mondeo pochodzi od słowa mundus, które oznacza po łacinie „świat” i dobrze, że Ford wypuścił ten samochód. Świat naprawdę jest lepszy, kiedy ktoś wciąż robi pojemne, dobrze wyglądające i świetnie jeżdżące sedany.

ford mondeo mk5 2.0 tdci red

Mondeo MK5 | opinie

Tags: carrara, ford, ford mondeo 2015, ford mondeo mk5 opinie, ford monedo mk5, lublin, mondeo, mondeo mk5 test, nowy ford mondeo, sebastian mądrachowski, test

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi opinie / test |

Henry Ford poprosił kiedyś fachowca w dziedzinie wydajności pracy o ocenę swojej firmy. Przez kilka tygodni ekspert wszystko sprawdzał, wszędzie zaglądał, aż w końcu wydał opinię.

Fabryka Forda działała jak należy z jednym tylko, małym, wyjątkiem:

  • „To tamten człowiek w hali” – pokazał ekspert – „Kiedy przechodzę obok jego gabinetu, widzę, że leży wyciągnięty z nogami na biurku i zażywa drzemki. On marnuje pańskie pieniądze, panie Ford”.
  • „Ten człowiek?” – zapytał Ford – „Kiedyś wpadł na pomysł, dzięki któremu oszczędziliśmy miliony dolarów, a jego nogi znajdowały się wtedy dokładnie w tym samym miejscu, co teraz”.

Ta anegdota pokazuje, jak ważna dla Forda była kreatywność. Testując nowe Mondeo, miałem okazję zobaczyć ile z takiego nastawienia wciąż pozostało w samochodach tej marki.

tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

Auta projektowane za oceanem nie zawsze trafiają w gust europejskiego kierowcy. Gabaryty wydają się niedopasowane do naszych ulic, nie podobają się proste wnętrza, a już na pewno wszyscy narzekamy na wysokie spalanie i słabe prowadzenie. Ciekawe, że żadnej z tych rzeczy nie powiedziałbym o poprzednich modelach Forda Mondeo. Były ładne, ładnie się starzały, miały wygodne wnętrza i genialne prowadzenie. Poprzeczka dla nowego modelu była ustawiona całkiem wysoko.

ford mondeo mk5 2.0 tdci red

Ford Mondeo Mk5 opinie | 2.0 Tdci

Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi test – pierwszy kontakt

Wszyscy, których pytałem, mówili, że wygląda świetnie. Część widziała w nim przód z Aston Martina, linię BMW 5 GT (!) i tył z Jaguara. Każdy miał chyba trochę racji, ale wynika to raczej z faktu, że samochód u nas pojawia się z lekkim opóźnieniem. Ford Mondeo Mk5 debiutował w 2012 roku w Detroit i praktycznie od razu wszedł do sprzedaży na amerykańskim rynku pod nazwą Fusion. Europa musiała czekać 3 lata, a przez ten czas mieliśmy okazję oswoić się z wyglądem Astona, BMW i Jaguara.

Swoją drogą ciekawe, że samochód klasy średniej wyższej na pierwszy rzut oka przywołuje skojarzenia z autami klasy premium.

ford mondeo mk5 2.0 tdci red

Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi test – wnętrze

Wnętrze wygodne, ale nie spodziewałem się niczego innego. Zaskakuje za to, że miejsca w środku jest aż tak dużo. Samochody rosną. Modele, które jeszcze 10 lat temu były średnich rozmiarów, teraz dają tyle przestrzeni, ile dekadę temu zarezerwowane było dla flagowych limuzyn segmentu premium. Aż strach pomyśleć, jak wielkie byłoby dziś Scorpio.

Wykończenie świetne, chociaż Ford Mondeo Mk5 w porównaniu z poprzednią, 4 generacją Mondeo, ma nieco bardziej stonowane wnętrze i nie robi już takiego wrażenia. Postęp widać w wytłumieniu kabiny. W poprzednim Mondeo jazda z wysokimi prędkościami oznaczała spory szum w środku. Na Fordzie Mondeo Mk5 prędkości 200+ nie robią w ogóle wrażenia.

Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi – spalanie

Zrobiony jest do jeżdżenia w trasie i to widać choćby po zestrojeniu skrzyni. Ford Mondeo 2.0 TDCi praktycznie nie ma jedynki, za to szóstka jest naprawdę użyteczna. Ze świateł ruszamy powoli, ale już 120 km/h trzymamy, mając niecałe 2000 obrotów i wciąż moment obrotowy pod pedałem. Spalanie z komputera: 5.7 l/100 km w trasie, w mieście ok. 8.

Auto jechane „na poważnie” pali 9-10l/100km i do takiej jazdy polecałbym raczej 240 konną benzynę.

ford mondeo mk5 2.0 tdci red

Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi tył

Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi – prowadzenie

150 KM w dieslu, 240 KM w benzynie, geometria zawieszenia ta sama – ten samochód trzyma się drogi jak wszystkie Fordy, które pracowały na renomę zawieszeń tej marki. Możemy jechać w zakręcie szybciej, niż pozwalają nam hamulce w głowie.

Po dwugodzinnej trasie samochód zauważył, że zaczynam szarpać kierownicą (omijałem doły) i wyświetlił na zegarach sugestię, że „powinienem odpocząć, bo wydaję się zmęczony”. Zignorowałem. Po kilku minutach wyświetlił większy komunikat, że teraz już na pewno muszę stanąć, bo coś ze mną jest nie halo. Chciałem zignorować, ale komunikatu już nie dało się skasować. Łatwiej było zrobić przerwę na papierosa, niż kłócić się z samochodem. Śmieszne, ale nie znamy dnia i godziny, kiedy takie głupstwo może okazać się przydatne.

ford mondeo mk5 2.0 tdci red

Ford Mondeo Mk5 opinie | 2.0 Tdci 150 / 180

Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi – cena

Najwyższy czas porozmawiać o pieniądzach. Egzemplarz, którym jeździłem (w pełni wyposażony Ford Mondeo 2.0 TDCi) kosztuje ok. 117 tys. zł. Mam za mało miejsca, żeby wymieniać elementy wyposażenia, więc prościej będzie napisać, że jest wszystko, a nawet kilka drobiazgów (start&stop), których bez straty dla auta mogłoby nie być. Na szczęście da się je wyłączyć.

Przeglądałem cenniki samochodów tej klasy i za podobnie doposażone auto niemieckiego producenta trzeba liczyć się z wydatkiem kilkanaście tysięcy wyższym.

Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi – test / opinie / podsumowanie

Każdy samochód ma plusy dodatnie i plusy ujemne. Ford Mondeo Mk5 największe wrażenie robi komfortem i prowadzeniem, a najmniej przekonuje nawigacją, której nikt nie nauczył mówić po polsku.

Rozwiązanie jest proste – nie kupować fabrycznej navi i cieszyć się jazdą.

Słowo Mondeo pochodzi od słowa mundus, które oznacza po łacinie „świat” i dobrze, że Ford wypuścił ten samochód. Świat naprawdę jest lepszy, kiedy ktoś wciąż robi pojemne, dobrze wyglądające i świetnie jeżdżące sedany.

ford mondeo mk5 2.0 tdci red

Mondeo MK5 | opinie

Tags: carrara, ford, ford mondeo 2015, ford mondeo mk5 opinie, ford monedo mk5, lublin, mondeo, mondeo mk5 test, nowy ford mondeo, sebastian mądrachowski, test

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry