Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Arrinera Hussarya – polski supersamochód?

Arrinera Hussarya – polski supersamochód?

Arrinera Hussarya | W 1195 roku rozegrała się jedna z […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Arrinera Hussarya – polski supersamochód?

Arrinera Hussarya – polski supersamochód?

Arrinera Hussarya | W 1195 roku rozegrała się jedna z […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Arrinera Hussarya – polski supersamochód?

Arrinera Hussarya – polski supersamochód?

Arrinera Hussarya | W 1195 roku rozegrała się jedna z […]

Sebastian Mądrachowski

Arrinera Hussarya | W 1195 roku rozegrała się jedna z najkrwawszych i największych bitew w okresie rozbicia dzielnicowego – Bitwa nad Mozgawą. Powodem wybuchu tego konfliktu był wybór na księcia krakowskiego Leszka Białego, który w momencie objęcia „stołka” liczył sobie 9 wiosen. Co to ma wspólnego z motoryzacją? Otóż 1195… milimetrów wysokości mierzyć będzie supersamochód z Polski. Supersamochód, który ma przemieszczać wskazówkę prędkościomierza między wartościami 100 i 200 km/h w niespełna 9 sekund!

tekst: Andrzej Bzowski, foto: Arrinera Hussarya

Arrinera Hussarya – silnik

Nawiązanie do odległej przeszłości zagościło nieprzypadkowo. Debiutanckie auto firmy Arrinera Automotive nosić ma nazwę Hussarya, upamiętniając tym samym najwspanialszą jednostkę zbrojną w historii polskiego oręża. Jednak zamiast żelaza i piór w ruch poszedł kevlar, tytan i włókno węglowe. Konie z krwi i kości zastąpi całkiem spore stado ich mechanicznych odpowiedników. A wszystko za sprawą doładowanego V8 o mocy 650KM i pojemności 6,2 l ze stajni GM, służącym m.in. do napędzania kultowej Corvetty ZR1.



Umieszczenie tak mocnego serca w aucie ważącym 1300 kg może przyczynić się do powstania zmarszczek mimicznych na twarzy właściciela, których powodem będzie zbyt szeroki i częsty uśmiech.

Arrinera Hussarya - osiągi

Suche liczby mówią same za siebie – 3,2 sekundy do 100 km/h, prędkość maksymalna 340 km/h. Łącznikiem między wałem napędowym, a silnikiem będzie sześciobiegowa skrzynia włoskiej firmy Cima, na co dzień goszcząca w autach takich firm jak Koenigsegg czy Pagani. I to z całkiem dobrym, jeśli nie rewelacyjnym, skutkiem. We wnętrzu zaprojektowanym przez Luc&Andre pojawić ma się ekran wyświetlający obraz z kamery termowizyjnej, a o skuteczne wytracanie prędkości zadba aerodynamiczny hamulec.

Arrinera Hussarya polski supercar
Arrinera Hussarya - projekt

Jednym z współtwórców projektu jest Lee Nobel, założyciel Nobel Automotive. Anglik włożył dużo pracy w zaprojektowanie ramy polskiego superauta. Brał także udział w serii testów Hussaryi, które odbyły się w październiku na lotnisku w Ułężu. Jeśli to nazwisko słyszycie pierwszy raz w życiu, to szczerze polecam odrobić pracę domową. M400, M15 czy M600 to jedne z najlepszych i zarazem najdzikszych aut wyprodukowanych przez brytyjskie manufaktury.

Auto od samego początku budzi mnóstwo emocji. Niestety, często skrajnie negatywnych. Prowadziły one do krytyki, którą ciężko było określić przymiotnikiem „konstruktywna”. Firma oskarżana była o budowanie repliki auta, korzystanie z gotowych elementów z popularnych aut, a nawet próby wyłudzenia pieniędzy od akcjonariuszy projektem, który istnieje tylko na papierze. Sprawa miała swój finał w sądzie i zakończyła się wyrokiem korzystnym dla Arrinera Automotive.

Arrinera Hussarya polski supercar
Kiedy w 1683 roku husaria ruszyła do ataku pod Wiedniem, sprzymierzone wojska przerwały natarcie, by podziwiać szarżę polskiej jazdy. Czy my także będziemy mogli zatrzymać się na chwilę, by zachwycić się widokiem przejeżdżającej Arrinery Hussarya? Dotychczas ponad 30 aut zamówionych zostało przez klientów z Polski.

Arrinera Hussarya polski supercar



Magazyn Motór

Tags: arrinera, automotive, bzowski, hussarya, polish, supercar

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Arrinera Hussarya | W 1195 roku rozegrała się jedna z najkrwawszych i największych bitew w okresie rozbicia dzielnicowego – Bitwa nad Mozgawą. Powodem wybuchu tego konfliktu był wybór na księcia krakowskiego Leszka Białego, który w momencie objęcia „stołka” liczył sobie 9 wiosen. Co to ma wspólnego z motoryzacją? Otóż 1195… milimetrów wysokości mierzyć będzie supersamochód z Polski. Supersamochód, który ma przemieszczać wskazówkę prędkościomierza między wartościami 100 i 200 km/h w niespełna 9 sekund!

tekst: Andrzej Bzowski, foto: Arrinera Hussarya

Arrinera Hussarya – silnik

Nawiązanie do odległej przeszłości zagościło nieprzypadkowo. Debiutanckie auto firmy Arrinera Automotive nosić ma nazwę Hussarya, upamiętniając tym samym najwspanialszą jednostkę zbrojną w historii polskiego oręża. Jednak zamiast żelaza i piór w ruch poszedł kevlar, tytan i włókno węglowe. Konie z krwi i kości zastąpi całkiem spore stado ich mechanicznych odpowiedników. A wszystko za sprawą doładowanego V8 o mocy 650KM i pojemności 6,2 l ze stajni GM, służącym m.in. do napędzania kultowej Corvetty ZR1.



Umieszczenie tak mocnego serca w aucie ważącym 1300 kg może przyczynić się do powstania zmarszczek mimicznych na twarzy właściciela, których powodem będzie zbyt szeroki i częsty uśmiech.

Arrinera Hussarya - osiągi

Suche liczby mówią same za siebie – 3,2 sekundy do 100 km/h, prędkość maksymalna 340 km/h. Łącznikiem między wałem napędowym, a silnikiem będzie sześciobiegowa skrzynia włoskiej firmy Cima, na co dzień goszcząca w autach takich firm jak Koenigsegg czy Pagani. I to z całkiem dobrym, jeśli nie rewelacyjnym, skutkiem. We wnętrzu zaprojektowanym przez Luc&Andre pojawić ma się ekran wyświetlający obraz z kamery termowizyjnej, a o skuteczne wytracanie prędkości zadba aerodynamiczny hamulec.

Arrinera Hussarya polski supercar
Arrinera Hussarya - projekt

Jednym z współtwórców projektu jest Lee Nobel, założyciel Nobel Automotive. Anglik włożył dużo pracy w zaprojektowanie ramy polskiego superauta. Brał także udział w serii testów Hussaryi, które odbyły się w październiku na lotnisku w Ułężu. Jeśli to nazwisko słyszycie pierwszy raz w życiu, to szczerze polecam odrobić pracę domową. M400, M15 czy M600 to jedne z najlepszych i zarazem najdzikszych aut wyprodukowanych przez brytyjskie manufaktury.

Auto od samego początku budzi mnóstwo emocji. Niestety, często skrajnie negatywnych. Prowadziły one do krytyki, którą ciężko było określić przymiotnikiem „konstruktywna”. Firma oskarżana była o budowanie repliki auta, korzystanie z gotowych elementów z popularnych aut, a nawet próby wyłudzenia pieniędzy od akcjonariuszy projektem, który istnieje tylko na papierze. Sprawa miała swój finał w sądzie i zakończyła się wyrokiem korzystnym dla Arrinera Automotive.

Arrinera Hussarya polski supercar
Kiedy w 1683 roku husaria ruszyła do ataku pod Wiedniem, sprzymierzone wojska przerwały natarcie, by podziwiać szarżę polskiej jazdy. Czy my także będziemy mogli zatrzymać się na chwilę, by zachwycić się widokiem przejeżdżającej Arrinery Hussarya? Dotychczas ponad 30 aut zamówionych zostało przez klientów z Polski.

Arrinera Hussarya polski supercar



Magazyn Motór

Tags: arrinera, automotive, bzowski, hussarya, polish, supercar
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    11:50
  • Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    18:13
  • Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    12:06
  • Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    11:31
  • Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    18:36|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    12:16

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    11:50
  • Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    18:13
  • Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    12:06
  • Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    11:31
  • Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    18:36|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    12:16

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry