Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ford GT | Legenda pisana na nowo

Ford GT | Legenda pisana na nowo

Ford GT  | historia powstania, cena, dane techniczne Na początku […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ford GT | Legenda pisana na nowo

Ford GT | Legenda pisana na nowo

Ford GT  | historia powstania, cena, dane techniczne Na początku […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ford GT | Legenda pisana na nowo

Ford GT | Legenda pisana na nowo

Ford GT  | historia powstania, cena, dane techniczne Na początku […]

Sebastian Mądrachowski

Ford GT  | historia powstania, cena, dane techniczne

Na początku lat sześćdziesiątych zespół Scuderia Ferrari zdominował długodystansowy wyścig w Le Mans. Czerwone auta z wierzgającym kucykiem na masce wygrywały przez sześć kolejnych lat tę najbardziej prestiżową, trwającą okrągłą dobę, imprezę. Sukces ma zwykle wielu ojców, a w tym przypadku jednym z nich zapragnął zostać… Henry Ford II.

tekst: Andrzej Bzowski, foto: Ford.com

Postanowił zakupić włoską fabrykę wraz z jej sportowymi triumfami, płacąc osiemnaście milionów dolarów. Na tamte czasy była to ogromna suma, stanowiąca równowartość tysiąca, pachnących nowością, Ferrari 250 GTO. Jednak Enzo Ferrari nie przyjął amerykańskiej propozycji, obawiając się utraty niezależności.

The all-new Ford GT was introduced to journalists from around the world at the North American International Auto Show, January 12, 2015.

Nowy Ford GT ujrzał światło dzienne!

Henry Ford II nie porzucił marzeń o zwycięstwie w Le Mans. Tworzenie zespołu wyścigowego zaczął od zera. Bez auta, bez wyścigowych komponentów, bez doświadczenia w ściganiu się na Starym Kontynencie. Tak właśnie, w bólach, rodziła się wyścigowa legenda – Ford GT40.

On the all-new Ford GT supercar, every slope and shape is designed to minimize drag and optimize downforce, and each surface on the GT is functionally crafted to manage airflow.

Ford GT góry. Piękno w czystej postaci.

Ford GT | Skąd 40 w nazwie modelu?

Liczba czterdzieści trafiła do nazwy bolidu nieprzypadkowo. Tyle dokładnie cali mierzyło auto. Mimo, że Ford GT40 cieszyło się ogromną popularnością, seryjna produkcja zamknęła się na 146 egzemplarzach. W 2003 roku uruchomiono produkcję Forda GT, który do złudzenia przypominał oryginalną „czterdziestkę”. Fabryki zamknęły taśmy produkcyjne cztery lata później, wypuszczając w świat około 4000 egzemplarzy.

The all-new carbon-fiber Ford GT supercar features fully active aerodynamic components to improve braking, handling and stability, including an active rear spoiler keyed to both speed and driver input.

Ford GT | tył

W 2016 roku amerykański koncern ponownie wskrzesi legendę. Zaprezentowany niedawno w Detroit nowy Ford GT był tematem numer jeden podczas targów motoryzacyjnych. Nawet premiera Hondy NSX nie potrafiła odwrócić oczu całego motoryzacyjnego świata od auta z niebieskim owalem na przodzie. Bryła nawiązuje wieloma elementami do kultowego przodka. Niska, muskularna sylwetka z charakterystycznie ściętym tyłem, kształt reflektorów czy ogromne wloty powietrza w masce sprawiają, że nie sposób pomylić tego auta z żadnym innym.

The all-new carbon-fiber Ford GT supercar features rear-wheel drive, a mid-mounted engine, and a sleek, aerodynamic, two-door coupe body shell.

Nośne marketingowo hasło EcoBoost użyto nawet w odniesieniu do najbardziej sportowego Forda. Nie powinno to jednak negatywnie odbić się na osiągach. Tuż za fotelem kierowcy usadowił się silnik o pojemności 3,5 litra, sześciu cylindrach pracujących w układzie V, do których powietrze wdmuchują dwie turbosprężarki. W rezultacie prawa noga kierowcy obsługiwać będzie stado złożone z 600 koni mechanicznych.

Ford GT:

The all-new, carbon-fiber Ford GT supercar will feature a mid-mounted, twin-turbocharged 3.5-liter EcoBoost V6.

Ford, wbrew amerykańskim nawykom żywieniowym, postawił na lekkość. Karoseria Forda GT wykonana będzie z włókna węglowego, co w efekcie przełożyć się ma na jeden z najlepszych współczynników mocy do masy wśród aut produkcyjnych. Jako że nie samymi współczynnikami samochód jeździ, kierowcę wspomagać ma aktywna aerodynamika oraz ceramiczne hamulce od Brembo.

Ford GT | Potrójne zwycięstwo w Le Mans!

Henry Ford II dopiął swego. W 1966 roku trzy pierwsze miejsca w Le Mans zajęły Fordy GT40, przerywając tym samym 6 lat dominacji zespołu Ferrari. Sukces powtórzono trzykrotnie. Historia się jednak na tym nie kończy. Piećdziesiątą rocznicę triumfu Ford świętować będzie w malowniczej Francji w miejscowości położonej nad rzeką Sarthe. Impreza rozpocznie się tradycyjnie o godzinie 15:00, a oczy całego świata przyciągnie tylko jeden uczestnik – nowy Ford GT walczący o zwycięstwo w 24h Le Mans z włoskimi wyścigówkami w kolorze Rosso Corsa.

ford gt gt40 2016 granturismo gulf

Ford GT w najpiękniejszym malowaniu: GULF

Magazyn Motór

Tags: 24h, bzowski, carrara, ford, gt, gt40, le mans, legenda, nowy

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gry

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Ford GT  | historia powstania, cena, dane techniczne

Na początku lat sześćdziesiątych zespół Scuderia Ferrari zdominował długodystansowy wyścig w Le Mans. Czerwone auta z wierzgającym kucykiem na masce wygrywały przez sześć kolejnych lat tę najbardziej prestiżową, trwającą okrągłą dobę, imprezę. Sukces ma zwykle wielu ojców, a w tym przypadku jednym z nich zapragnął zostać… Henry Ford II.

tekst: Andrzej Bzowski, foto: Ford.com

Postanowił zakupić włoską fabrykę wraz z jej sportowymi triumfami, płacąc osiemnaście milionów dolarów. Na tamte czasy była to ogromna suma, stanowiąca równowartość tysiąca, pachnących nowością, Ferrari 250 GTO. Jednak Enzo Ferrari nie przyjął amerykańskiej propozycji, obawiając się utraty niezależności.

The all-new Ford GT was introduced to journalists from around the world at the North American International Auto Show, January 12, 2015.

Nowy Ford GT ujrzał światło dzienne!

Henry Ford II nie porzucił marzeń o zwycięstwie w Le Mans. Tworzenie zespołu wyścigowego zaczął od zera. Bez auta, bez wyścigowych komponentów, bez doświadczenia w ściganiu się na Starym Kontynencie. Tak właśnie, w bólach, rodziła się wyścigowa legenda – Ford GT40.

On the all-new Ford GT supercar, every slope and shape is designed to minimize drag and optimize downforce, and each surface on the GT is functionally crafted to manage airflow.

Ford GT góry. Piękno w czystej postaci.

Ford GT | Skąd 40 w nazwie modelu?

Liczba czterdzieści trafiła do nazwy bolidu nieprzypadkowo. Tyle dokładnie cali mierzyło auto. Mimo, że Ford GT40 cieszyło się ogromną popularnością, seryjna produkcja zamknęła się na 146 egzemplarzach. W 2003 roku uruchomiono produkcję Forda GT, który do złudzenia przypominał oryginalną „czterdziestkę”. Fabryki zamknęły taśmy produkcyjne cztery lata później, wypuszczając w świat około 4000 egzemplarzy.

The all-new carbon-fiber Ford GT supercar features fully active aerodynamic components to improve braking, handling and stability, including an active rear spoiler keyed to both speed and driver input.

Ford GT | tył

W 2016 roku amerykański koncern ponownie wskrzesi legendę. Zaprezentowany niedawno w Detroit nowy Ford GT był tematem numer jeden podczas targów motoryzacyjnych. Nawet premiera Hondy NSX nie potrafiła odwrócić oczu całego motoryzacyjnego świata od auta z niebieskim owalem na przodzie. Bryła nawiązuje wieloma elementami do kultowego przodka. Niska, muskularna sylwetka z charakterystycznie ściętym tyłem, kształt reflektorów czy ogromne wloty powietrza w masce sprawiają, że nie sposób pomylić tego auta z żadnym innym.

The all-new carbon-fiber Ford GT supercar features rear-wheel drive, a mid-mounted engine, and a sleek, aerodynamic, two-door coupe body shell.

Nośne marketingowo hasło EcoBoost użyto nawet w odniesieniu do najbardziej sportowego Forda. Nie powinno to jednak negatywnie odbić się na osiągach. Tuż za fotelem kierowcy usadowił się silnik o pojemności 3,5 litra, sześciu cylindrach pracujących w układzie V, do których powietrze wdmuchują dwie turbosprężarki. W rezultacie prawa noga kierowcy obsługiwać będzie stado złożone z 600 koni mechanicznych.

Ford GT:

The all-new, carbon-fiber Ford GT supercar will feature a mid-mounted, twin-turbocharged 3.5-liter EcoBoost V6.

Ford, wbrew amerykańskim nawykom żywieniowym, postawił na lekkość. Karoseria Forda GT wykonana będzie z włókna węglowego, co w efekcie przełożyć się ma na jeden z najlepszych współczynników mocy do masy wśród aut produkcyjnych. Jako że nie samymi współczynnikami samochód jeździ, kierowcę wspomagać ma aktywna aerodynamika oraz ceramiczne hamulce od Brembo.

Ford GT | Potrójne zwycięstwo w Le Mans!

Henry Ford II dopiął swego. W 1966 roku trzy pierwsze miejsca w Le Mans zajęły Fordy GT40, przerywając tym samym 6 lat dominacji zespołu Ferrari. Sukces powtórzono trzykrotnie. Historia się jednak na tym nie kończy. Piećdziesiątą rocznicę triumfu Ford świętować będzie w malowniczej Francji w miejscowości położonej nad rzeką Sarthe. Impreza rozpocznie się tradycyjnie o godzinie 15:00, a oczy całego świata przyciągnie tylko jeden uczestnik – nowy Ford GT walczący o zwycięstwo w 24h Le Mans z włoskimi wyścigówkami w kolorze Rosso Corsa.

ford gt gt40 2016 granturismo gulf

Ford GT w najpiękniejszym malowaniu: GULF

Magazyn Motór

Tags: 24h, bzowski, carrara, ford, gt, gt40, le mans, legenda, nowy

Gry

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

10 grudnia 2020
Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

14 października 2020
Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

10 września 2020
Jaguar F-Type P300 test – Koci los

Jaguar F-Type P300 test – Koci los

4 września 2020
Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

25 sierpnia 2020|0 Comments
Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

6 sierpnia 2020
Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

29 lipca 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

10 grudnia 2020
Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

14 października 2020
Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

10 września 2020
Jaguar F-Type P300 test – Koci los

Jaguar F-Type P300 test – Koci los

4 września 2020
Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

25 sierpnia 2020|0 Comments
Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

6 sierpnia 2020
Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

29 lipca 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry