Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ford GT | Legenda pisana na nowo

Ford GT | Legenda pisana na nowo

Ford GT  | historia powstania, cena, dane techniczne Na początku […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ford GT | Legenda pisana na nowo

Ford GT | Legenda pisana na nowo

Ford GT  | historia powstania, cena, dane techniczne Na początku […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ford GT | Legenda pisana na nowo

Ford GT | Legenda pisana na nowo

Ford GT  | historia powstania, cena, dane techniczne Na początku […]

Sebastian Mądrachowski

Ford GT  | historia powstania, cena, dane techniczne

Na początku lat sześćdziesiątych zespół Scuderia Ferrari zdominował długodystansowy wyścig w Le Mans. Czerwone auta z wierzgającym kucykiem na masce wygrywały przez sześć kolejnych lat tę najbardziej prestiżową, trwającą okrągłą dobę, imprezę. Sukces ma zwykle wielu ojców, a w tym przypadku jednym z nich zapragnął zostać… Henry Ford II.

tekst: Andrzej Bzowski, foto: Ford.com

Postanowił zakupić włoską fabrykę wraz z jej sportowymi triumfami, płacąc osiemnaście milionów dolarów. Na tamte czasy była to ogromna suma, stanowiąca równowartość tysiąca, pachnących nowością, Ferrari 250 GTO. Jednak Enzo Ferrari nie przyjął amerykańskiej propozycji, obawiając się utraty niezależności.

The all-new Ford GT was introduced to journalists from around the world at the North American International Auto Show, January 12, 2015.

Nowy Ford GT ujrzał światło dzienne!

Henry Ford II nie porzucił marzeń o zwycięstwie w Le Mans. Tworzenie zespołu wyścigowego zaczął od zera. Bez auta, bez wyścigowych komponentów, bez doświadczenia w ściganiu się na Starym Kontynencie. Tak właśnie, w bólach, rodziła się wyścigowa legenda – Ford GT40.

On the all-new Ford GT supercar, every slope and shape is designed to minimize drag and optimize downforce, and each surface on the GT is functionally crafted to manage airflow.

Ford GT góry. Piękno w czystej postaci.

Ford GT | Skąd 40 w nazwie modelu?

Liczba czterdzieści trafiła do nazwy bolidu nieprzypadkowo. Tyle dokładnie cali mierzyło auto. Mimo, że Ford GT40 cieszyło się ogromną popularnością, seryjna produkcja zamknęła się na 146 egzemplarzach. W 2003 roku uruchomiono produkcję Forda GT, który do złudzenia przypominał oryginalną „czterdziestkę”. Fabryki zamknęły taśmy produkcyjne cztery lata później, wypuszczając w świat około 4000 egzemplarzy.

The all-new carbon-fiber Ford GT supercar features fully active aerodynamic components to improve braking, handling and stability, including an active rear spoiler keyed to both speed and driver input.

Ford GT | tył

W 2016 roku amerykański koncern ponownie wskrzesi legendę. Zaprezentowany niedawno w Detroit nowy Ford GT był tematem numer jeden podczas targów motoryzacyjnych. Nawet premiera Hondy NSX nie potrafiła odwrócić oczu całego motoryzacyjnego świata od auta z niebieskim owalem na przodzie. Bryła nawiązuje wieloma elementami do kultowego przodka. Niska, muskularna sylwetka z charakterystycznie ściętym tyłem, kształt reflektorów czy ogromne wloty powietrza w masce sprawiają, że nie sposób pomylić tego auta z żadnym innym.

The all-new carbon-fiber Ford GT supercar features rear-wheel drive, a mid-mounted engine, and a sleek, aerodynamic, two-door coupe body shell.

Nośne marketingowo hasło EcoBoost użyto nawet w odniesieniu do najbardziej sportowego Forda. Nie powinno to jednak negatywnie odbić się na osiągach. Tuż za fotelem kierowcy usadowił się silnik o pojemności 3,5 litra, sześciu cylindrach pracujących w układzie V, do których powietrze wdmuchują dwie turbosprężarki. W rezultacie prawa noga kierowcy obsługiwać będzie stado złożone z 600 koni mechanicznych.

Ford GT:

The all-new, carbon-fiber Ford GT supercar will feature a mid-mounted, twin-turbocharged 3.5-liter EcoBoost V6.

Ford, wbrew amerykańskim nawykom żywieniowym, postawił na lekkość. Karoseria Forda GT wykonana będzie z włókna węglowego, co w efekcie przełożyć się ma na jeden z najlepszych współczynników mocy do masy wśród aut produkcyjnych. Jako że nie samymi współczynnikami samochód jeździ, kierowcę wspomagać ma aktywna aerodynamika oraz ceramiczne hamulce od Brembo.

Ford GT | Potrójne zwycięstwo w Le Mans!

Henry Ford II dopiął swego. W 1966 roku trzy pierwsze miejsca w Le Mans zajęły Fordy GT40, przerywając tym samym 6 lat dominacji zespołu Ferrari. Sukces powtórzono trzykrotnie. Historia się jednak na tym nie kończy. Piećdziesiątą rocznicę triumfu Ford świętować będzie w malowniczej Francji w miejscowości położonej nad rzeką Sarthe. Impreza rozpocznie się tradycyjnie o godzinie 15:00, a oczy całego świata przyciągnie tylko jeden uczestnik – nowy Ford GT walczący o zwycięstwo w 24h Le Mans z włoskimi wyścigówkami w kolorze Rosso Corsa.

ford gt gt40 2016 granturismo gulf

Ford GT w najpiękniejszym malowaniu: GULF

Magazyn Motór

Tags: 24h, bzowski, carrara, ford, gt, gt40, le mans, legenda, nowy

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

Ford GT  | historia powstania, cena, dane techniczne

Na początku lat sześćdziesiątych zespół Scuderia Ferrari zdominował długodystansowy wyścig w Le Mans. Czerwone auta z wierzgającym kucykiem na masce wygrywały przez sześć kolejnych lat tę najbardziej prestiżową, trwającą okrągłą dobę, imprezę. Sukces ma zwykle wielu ojców, a w tym przypadku jednym z nich zapragnął zostać… Henry Ford II.

tekst: Andrzej Bzowski, foto: Ford.com

Postanowił zakupić włoską fabrykę wraz z jej sportowymi triumfami, płacąc osiemnaście milionów dolarów. Na tamte czasy była to ogromna suma, stanowiąca równowartość tysiąca, pachnących nowością, Ferrari 250 GTO. Jednak Enzo Ferrari nie przyjął amerykańskiej propozycji, obawiając się utraty niezależności.

The all-new Ford GT was introduced to journalists from around the world at the North American International Auto Show, January 12, 2015.

Nowy Ford GT ujrzał światło dzienne!

Henry Ford II nie porzucił marzeń o zwycięstwie w Le Mans. Tworzenie zespołu wyścigowego zaczął od zera. Bez auta, bez wyścigowych komponentów, bez doświadczenia w ściganiu się na Starym Kontynencie. Tak właśnie, w bólach, rodziła się wyścigowa legenda – Ford GT40.

On the all-new Ford GT supercar, every slope and shape is designed to minimize drag and optimize downforce, and each surface on the GT is functionally crafted to manage airflow.

Ford GT góry. Piękno w czystej postaci.

Ford GT | Skąd 40 w nazwie modelu?

Liczba czterdzieści trafiła do nazwy bolidu nieprzypadkowo. Tyle dokładnie cali mierzyło auto. Mimo, że Ford GT40 cieszyło się ogromną popularnością, seryjna produkcja zamknęła się na 146 egzemplarzach. W 2003 roku uruchomiono produkcję Forda GT, który do złudzenia przypominał oryginalną „czterdziestkę”. Fabryki zamknęły taśmy produkcyjne cztery lata później, wypuszczając w świat około 4000 egzemplarzy.

The all-new carbon-fiber Ford GT supercar features fully active aerodynamic components to improve braking, handling and stability, including an active rear spoiler keyed to both speed and driver input.

Ford GT | tył

W 2016 roku amerykański koncern ponownie wskrzesi legendę. Zaprezentowany niedawno w Detroit nowy Ford GT był tematem numer jeden podczas targów motoryzacyjnych. Nawet premiera Hondy NSX nie potrafiła odwrócić oczu całego motoryzacyjnego świata od auta z niebieskim owalem na przodzie. Bryła nawiązuje wieloma elementami do kultowego przodka. Niska, muskularna sylwetka z charakterystycznie ściętym tyłem, kształt reflektorów czy ogromne wloty powietrza w masce sprawiają, że nie sposób pomylić tego auta z żadnym innym.

The all-new carbon-fiber Ford GT supercar features rear-wheel drive, a mid-mounted engine, and a sleek, aerodynamic, two-door coupe body shell.

Nośne marketingowo hasło EcoBoost użyto nawet w odniesieniu do najbardziej sportowego Forda. Nie powinno to jednak negatywnie odbić się na osiągach. Tuż za fotelem kierowcy usadowił się silnik o pojemności 3,5 litra, sześciu cylindrach pracujących w układzie V, do których powietrze wdmuchują dwie turbosprężarki. W rezultacie prawa noga kierowcy obsługiwać będzie stado złożone z 600 koni mechanicznych.

Ford GT:

The all-new, carbon-fiber Ford GT supercar will feature a mid-mounted, twin-turbocharged 3.5-liter EcoBoost V6.

Ford, wbrew amerykańskim nawykom żywieniowym, postawił na lekkość. Karoseria Forda GT wykonana będzie z włókna węglowego, co w efekcie przełożyć się ma na jeden z najlepszych współczynników mocy do masy wśród aut produkcyjnych. Jako że nie samymi współczynnikami samochód jeździ, kierowcę wspomagać ma aktywna aerodynamika oraz ceramiczne hamulce od Brembo.

Ford GT | Potrójne zwycięstwo w Le Mans!

Henry Ford II dopiął swego. W 1966 roku trzy pierwsze miejsca w Le Mans zajęły Fordy GT40, przerywając tym samym 6 lat dominacji zespołu Ferrari. Sukces powtórzono trzykrotnie. Historia się jednak na tym nie kończy. Piećdziesiątą rocznicę triumfu Ford świętować będzie w malowniczej Francji w miejscowości położonej nad rzeką Sarthe. Impreza rozpocznie się tradycyjnie o godzinie 15:00, a oczy całego świata przyciągnie tylko jeden uczestnik – nowy Ford GT walczący o zwycięstwo w 24h Le Mans z włoskimi wyścigówkami w kolorze Rosso Corsa.

ford gt gt40 2016 granturismo gulf

Ford GT w najpiękniejszym malowaniu: GULF

Magazyn Motór

Tags: 24h, bzowski, carrara, ford, gt, gt40, le mans, legenda, nowy
  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

OSTATNIO DODANE

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 911R

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Audi Quattro S1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • EKO Kolekcja Magazynu Motór

    Magazyn Motór
    150,00 zł 100,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    11:50
  • Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    18:13
  • Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    12:06
  • Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    11:31
  • Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    18:36|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    12:16

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    11:50
  • Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    18:13
  • Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    12:06
  • Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    11:31
  • Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    18:36|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    12:16

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry