Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ograniczenia prędkości w Polsce: pisiont w mieście? | Władcy Dróg

Ograniczenia prędkości w Polsce: pisiont w mieście? | Władcy Dróg

18 maja jest w Turkmenistanie Świętem Konstytucji. Tego dnia w […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ograniczenia prędkości w Polsce: pisiont w mieście? | Władcy Dróg

Ograniczenia prędkości w Polsce: pisiont w mieście? | Władcy Dróg

18 maja jest w Turkmenistanie Świętem Konstytucji. Tego dnia w […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ograniczenia prędkości w Polsce: pisiont w mieście? | Władcy Dróg

Ograniczenia prędkości w Polsce: pisiont w mieście? | Władcy Dróg

18 maja jest w Turkmenistanie Świętem Konstytucji. Tego dnia w […]

Sebastian Mądrachowski

18 maja jest w Turkmenistanie Świętem Konstytucji. Tego dnia w roku 1886 rozpoczął swą działalność szpital psychiatryczny w Rybniku, a dwa lata później w Bydgoszczy na drogi wyjechał pierwszy tramwaj konny. Ograniczenia prędkości w Polsce

tekst: Michał Fijałkowski, Tomasz Niedźwiedzki

 

Ograniczenia prędkości w Polsce – obszar zabudowany

Obszar zabudowany to obszar oznaczony specjalnym znakiem – to te czarne domki w prostokącie na białym tle, na widok których każdy wciska hamulec. Miejscowość Szczere Pole to również obszar zabudowany, a za przystankiem, który pamięta czasy Edwarda Gierka, jest idealne miejsce na zaparkowanie srebrno-niebieskiej Kijany z suszarą.

Bezpieczeństwo na drodze jest bardzo ważne i wszystko co służy jego poprawie, zasługuje na akceptację. Dlatego mam pomysł – wprowadźmy ograniczenie prędkości w miastach do 40 km/h, będzie jeszcze bezpieczniej. Nie jest sztuką karać, sztuką jest uczyć i mądrze egzekwować przepisy. Powiedzcie mi, jak można traktować w identyczny sposób kierowcę przekraczającego prędkość w pobliżu szkoły czy przystanku i kierowcę, który na dwujezdniowej drodze w Szczerym Polu zrobił to samo?

Autostrady, pomimo, że można poruszać się na nich z wyższą prędkością, są najbezpieczniejszymi drogami.

Jest tak dlatego, że nie występują tam miejsca kolizyjne. Czy nie można zacząć inwestować w budowę przejść pod/nadziemnych, zamiast odcinkowych pomiarów prędkości? Niech każdy z was odpowie sobie na pytanie, czy kiedykolwiek dostał mandat w miejscu, w którym dochodzi do wypadków. Dalszy komentarz myślę, że zbędny.

Główną przyczyną wypadków jest brak wyobraźni i niepełnosprawność motoryzacyjna. Najprościej ograniczyć prędkość, zmienić system mandatowy, ale co z tego, skoro w głowach części kierowców jest motoryzacyjny Bangladesz. Kierunkowskazy najlepiej włączać po zakończeniu manewru, żółte światło to w sumie jeszcze zielone, a na czerwonym dwa auta mogą spokojnie przejechać. To są przyczyny kolizji, ale żeby je wyeliminować potrzeba więcej pracy, a na to nie ma chęci i czasu.

Najważniejsze jest, żeby kierowcy zaczęli szanować przepisy, jednak ustawodawca i organy wykonawcze robią wszystko, żeby było odwrotnie. Zgadzam się, że prędkość w niektórych częściach miasta i w określonych godzinach powinna być często niższa niż ta określona przepisami, ale tam gdzie można jechać 70/80 niech przepisy na to pozwalają, a obecnie w takich miejscach jest ograniczenie do 50 km/h i polowanie na kierowców.

Motoryzacja rozwija się, systemy bezpieczeństwa są coraz efektywniejsze, droga hamowania jest coraz krótsza, a prędkości maksymalne dozwolone przepisami coraz niższe – czegoś tu nie rozumiem.

Jak mówi stare chińskie powiedzenie „Jest wojna, są straty”.Do kolizji będzie dochodziło, ważne jest, żeby ich skutki minimalizować. Rowerzyści i piesi najczęściej giną na drogach, należy po prostu odseparować ich ruch od ruchu samochodowego.

Czas urlopów, wyjazdów i powrotów – tyle samo startów i lądowań wszystkim życzę. Prędkość powinna być bezpieczna, tzn. taka, jaka pozwala wam na pełną kontrolę sytuacji na drodze oraz zgodna z przepisami. Na koniec pointa… trzeba konia kupić, bo traktor za szybki.

ograniczenia prędkości w Polsce

Tags: 50, dróg, drogowe, godzinę, kierowców, na, ośrodek, pisiąt, przepisy, szkolenia, terenie, władcy, zabudwanym, zmiany

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

18 maja jest w Turkmenistanie Świętem Konstytucji. Tego dnia w roku 1886 rozpoczął swą działalność szpital psychiatryczny w Rybniku, a dwa lata później w Bydgoszczy na drogi wyjechał pierwszy tramwaj konny. Ograniczenia prędkości w Polsce

tekst: Michał Fijałkowski, Tomasz Niedźwiedzki

 

Ograniczenia prędkości w Polsce – obszar zabudowany

Obszar zabudowany to obszar oznaczony specjalnym znakiem – to te czarne domki w prostokącie na białym tle, na widok których każdy wciska hamulec. Miejscowość Szczere Pole to również obszar zabudowany, a za przystankiem, który pamięta czasy Edwarda Gierka, jest idealne miejsce na zaparkowanie srebrno-niebieskiej Kijany z suszarą.

Bezpieczeństwo na drodze jest bardzo ważne i wszystko co służy jego poprawie, zasługuje na akceptację. Dlatego mam pomysł – wprowadźmy ograniczenie prędkości w miastach do 40 km/h, będzie jeszcze bezpieczniej. Nie jest sztuką karać, sztuką jest uczyć i mądrze egzekwować przepisy. Powiedzcie mi, jak można traktować w identyczny sposób kierowcę przekraczającego prędkość w pobliżu szkoły czy przystanku i kierowcę, który na dwujezdniowej drodze w Szczerym Polu zrobił to samo?

Autostrady, pomimo, że można poruszać się na nich z wyższą prędkością, są najbezpieczniejszymi drogami.

Jest tak dlatego, że nie występują tam miejsca kolizyjne. Czy nie można zacząć inwestować w budowę przejść pod/nadziemnych, zamiast odcinkowych pomiarów prędkości? Niech każdy z was odpowie sobie na pytanie, czy kiedykolwiek dostał mandat w miejscu, w którym dochodzi do wypadków. Dalszy komentarz myślę, że zbędny.

Główną przyczyną wypadków jest brak wyobraźni i niepełnosprawność motoryzacyjna. Najprościej ograniczyć prędkość, zmienić system mandatowy, ale co z tego, skoro w głowach części kierowców jest motoryzacyjny Bangladesz. Kierunkowskazy najlepiej włączać po zakończeniu manewru, żółte światło to w sumie jeszcze zielone, a na czerwonym dwa auta mogą spokojnie przejechać. To są przyczyny kolizji, ale żeby je wyeliminować potrzeba więcej pracy, a na to nie ma chęci i czasu.

Najważniejsze jest, żeby kierowcy zaczęli szanować przepisy, jednak ustawodawca i organy wykonawcze robią wszystko, żeby było odwrotnie. Zgadzam się, że prędkość w niektórych częściach miasta i w określonych godzinach powinna być często niższa niż ta określona przepisami, ale tam gdzie można jechać 70/80 niech przepisy na to pozwalają, a obecnie w takich miejscach jest ograniczenie do 50 km/h i polowanie na kierowców.

Motoryzacja rozwija się, systemy bezpieczeństwa są coraz efektywniejsze, droga hamowania jest coraz krótsza, a prędkości maksymalne dozwolone przepisami coraz niższe – czegoś tu nie rozumiem.

Jak mówi stare chińskie powiedzenie „Jest wojna, są straty”.Do kolizji będzie dochodziło, ważne jest, żeby ich skutki minimalizować. Rowerzyści i piesi najczęściej giną na drogach, należy po prostu odseparować ich ruch od ruchu samochodowego.

Czas urlopów, wyjazdów i powrotów – tyle samo startów i lądowań wszystkim życzę. Prędkość powinna być bezpieczna, tzn. taka, jaka pozwala wam na pełną kontrolę sytuacji na drodze oraz zgodna z przepisami. Na koniec pointa… trzeba konia kupić, bo traktor za szybki.

ograniczenia prędkości w Polsce

Tags: 50, dróg, drogowe, godzinę, kierowców, na, ośrodek, pisiąt, przepisy, szkolenia, terenie, władcy, zabudwanym, zmiany

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

29 kwietnia 2021
Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

30 marca 2021
Jak prowadzić auto zimą?

Jak prowadzić auto zimą?

27 stycznia 2021
Korytarz życia – pamiętajmy o bezpieczeństwie!

Korytarz życia – pamiętajmy o bezpieczeństwie!

4 sierpnia 2020
Rozmiary opon przyszłości

Rozmiary opon przyszłości

30 marca 2020
Opony zimowe: mity, fakty, ciekawostki

Opony zimowe: mity, fakty, ciekawostki

20 grudnia 2019
Jak używać świateł do jazdy dziennej?

Jak używać świateł do jazdy dziennej?

5 sierpnia 2019|0 Comments
Jak przygotować auto na wakacje? Przepis na bezpieczną podróż

Jak przygotować auto na wakacje? Przepis na bezpieczną podróż

17 czerwca 2019|0 Comments
Agresja czy kultura? Sprawdź swoje zachowanie na drodze

Agresja czy kultura? Sprawdź swoje zachowanie na drodze

14 czerwca 2019|0 Comments
Schyłek ery antysystemowców

Schyłek ery antysystemowców

6 czerwca 2019|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

29 kwietnia 2021
Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

30 marca 2021
Jak prowadzić auto zimą?

Jak prowadzić auto zimą?

27 stycznia 2021
Korytarz życia – pamiętajmy o bezpieczeństwie!

Korytarz życia – pamiętajmy o bezpieczeństwie!

4 sierpnia 2020
Rozmiary opon przyszłości

Rozmiary opon przyszłości

30 marca 2020
Opony zimowe: mity, fakty, ciekawostki

Opony zimowe: mity, fakty, ciekawostki

20 grudnia 2019
Jak używać świateł do jazdy dziennej?

Jak używać świateł do jazdy dziennej?

5 sierpnia 2019|0 Comments
Jak przygotować auto na wakacje? Przepis na bezpieczną podróż

Jak przygotować auto na wakacje? Przepis na bezpieczną podróż

17 czerwca 2019|0 Comments
Agresja czy kultura? Sprawdź swoje zachowanie na drodze

Agresja czy kultura? Sprawdź swoje zachowanie na drodze

14 czerwca 2019|0 Comments
Schyłek ery antysystemowców

Schyłek ery antysystemowców

6 czerwca 2019|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry