Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ograniczenia prędkości w Polsce: pisiont w mieście? | Władcy Dróg

Ograniczenia prędkości w Polsce: pisiont w mieście? | Władcy Dróg

18 maja jest w Turkmenistanie Świętem Konstytucji. Tego dnia w […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ograniczenia prędkości w Polsce: pisiont w mieście? | Władcy Dróg

Ograniczenia prędkości w Polsce: pisiont w mieście? | Władcy Dróg

18 maja jest w Turkmenistanie Świętem Konstytucji. Tego dnia w […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ograniczenia prędkości w Polsce: pisiont w mieście? | Władcy Dróg

Ograniczenia prędkości w Polsce: pisiont w mieście? | Władcy Dróg

18 maja jest w Turkmenistanie Świętem Konstytucji. Tego dnia w […]

Sebastian Mądrachowski

18 maja jest w Turkmenistanie Świętem Konstytucji. Tego dnia w roku 1886 rozpoczął swą działalność szpital psychiatryczny w Rybniku, a dwa lata później w Bydgoszczy na drogi wyjechał pierwszy tramwaj konny. Ograniczenia prędkości w Polsce

tekst: Michał Fijałkowski, Tomasz Niedźwiedzki

 

Ograniczenia prędkości w Polsce – obszar zabudowany

Obszar zabudowany to obszar oznaczony specjalnym znakiem – to te czarne domki w prostokącie na białym tle, na widok których każdy wciska hamulec. Miejscowość Szczere Pole to również obszar zabudowany, a za przystankiem, który pamięta czasy Edwarda Gierka, jest idealne miejsce na zaparkowanie srebrno-niebieskiej Kijany z suszarą.

Bezpieczeństwo na drodze jest bardzo ważne i wszystko co służy jego poprawie, zasługuje na akceptację. Dlatego mam pomysł – wprowadźmy ograniczenie prędkości w miastach do 40 km/h, będzie jeszcze bezpieczniej. Nie jest sztuką karać, sztuką jest uczyć i mądrze egzekwować przepisy. Powiedzcie mi, jak można traktować w identyczny sposób kierowcę przekraczającego prędkość w pobliżu szkoły czy przystanku i kierowcę, który na dwujezdniowej drodze w Szczerym Polu zrobił to samo?

Autostrady, pomimo, że można poruszać się na nich z wyższą prędkością, są najbezpieczniejszymi drogami.

Jest tak dlatego, że nie występują tam miejsca kolizyjne. Czy nie można zacząć inwestować w budowę przejść pod/nadziemnych, zamiast odcinkowych pomiarów prędkości? Niech każdy z was odpowie sobie na pytanie, czy kiedykolwiek dostał mandat w miejscu, w którym dochodzi do wypadków. Dalszy komentarz myślę, że zbędny.

Główną przyczyną wypadków jest brak wyobraźni i niepełnosprawność motoryzacyjna. Najprościej ograniczyć prędkość, zmienić system mandatowy, ale co z tego, skoro w głowach części kierowców jest motoryzacyjny Bangladesz. Kierunkowskazy najlepiej włączać po zakończeniu manewru, żółte światło to w sumie jeszcze zielone, a na czerwonym dwa auta mogą spokojnie przejechać. To są przyczyny kolizji, ale żeby je wyeliminować potrzeba więcej pracy, a na to nie ma chęci i czasu.

Najważniejsze jest, żeby kierowcy zaczęli szanować przepisy, jednak ustawodawca i organy wykonawcze robią wszystko, żeby było odwrotnie. Zgadzam się, że prędkość w niektórych częściach miasta i w określonych godzinach powinna być często niższa niż ta określona przepisami, ale tam gdzie można jechać 70/80 niech przepisy na to pozwalają, a obecnie w takich miejscach jest ograniczenie do 50 km/h i polowanie na kierowców.

Motoryzacja rozwija się, systemy bezpieczeństwa są coraz efektywniejsze, droga hamowania jest coraz krótsza, a prędkości maksymalne dozwolone przepisami coraz niższe – czegoś tu nie rozumiem.

Jak mówi stare chińskie powiedzenie „Jest wojna, są straty”.Do kolizji będzie dochodziło, ważne jest, żeby ich skutki minimalizować. Rowerzyści i piesi najczęściej giną na drogach, należy po prostu odseparować ich ruch od ruchu samochodowego.

Czas urlopów, wyjazdów i powrotów – tyle samo startów i lądowań wszystkim życzę. Prędkość powinna być bezpieczna, tzn. taka, jaka pozwala wam na pełną kontrolę sytuacji na drodze oraz zgodna z przepisami. Na koniec pointa… trzeba konia kupić, bo traktor za szybki.

ograniczenia prędkości w Polsce

Tags: 50, dróg, drogowe, godzinę, kierowców, na, ośrodek, pisiąt, przepisy, szkolenia, terenie, władcy, zabudwanym, zmiany

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

18 maja jest w Turkmenistanie Świętem Konstytucji. Tego dnia w roku 1886 rozpoczął swą działalność szpital psychiatryczny w Rybniku, a dwa lata później w Bydgoszczy na drogi wyjechał pierwszy tramwaj konny. Ograniczenia prędkości w Polsce

tekst: Michał Fijałkowski, Tomasz Niedźwiedzki

 

Ograniczenia prędkości w Polsce – obszar zabudowany

Obszar zabudowany to obszar oznaczony specjalnym znakiem – to te czarne domki w prostokącie na białym tle, na widok których każdy wciska hamulec. Miejscowość Szczere Pole to również obszar zabudowany, a za przystankiem, który pamięta czasy Edwarda Gierka, jest idealne miejsce na zaparkowanie srebrno-niebieskiej Kijany z suszarą.

Bezpieczeństwo na drodze jest bardzo ważne i wszystko co służy jego poprawie, zasługuje na akceptację. Dlatego mam pomysł – wprowadźmy ograniczenie prędkości w miastach do 40 km/h, będzie jeszcze bezpieczniej. Nie jest sztuką karać, sztuką jest uczyć i mądrze egzekwować przepisy. Powiedzcie mi, jak można traktować w identyczny sposób kierowcę przekraczającego prędkość w pobliżu szkoły czy przystanku i kierowcę, który na dwujezdniowej drodze w Szczerym Polu zrobił to samo?

Autostrady, pomimo, że można poruszać się na nich z wyższą prędkością, są najbezpieczniejszymi drogami.

Jest tak dlatego, że nie występują tam miejsca kolizyjne. Czy nie można zacząć inwestować w budowę przejść pod/nadziemnych, zamiast odcinkowych pomiarów prędkości? Niech każdy z was odpowie sobie na pytanie, czy kiedykolwiek dostał mandat w miejscu, w którym dochodzi do wypadków. Dalszy komentarz myślę, że zbędny.

Główną przyczyną wypadków jest brak wyobraźni i niepełnosprawność motoryzacyjna. Najprościej ograniczyć prędkość, zmienić system mandatowy, ale co z tego, skoro w głowach części kierowców jest motoryzacyjny Bangladesz. Kierunkowskazy najlepiej włączać po zakończeniu manewru, żółte światło to w sumie jeszcze zielone, a na czerwonym dwa auta mogą spokojnie przejechać. To są przyczyny kolizji, ale żeby je wyeliminować potrzeba więcej pracy, a na to nie ma chęci i czasu.

Najważniejsze jest, żeby kierowcy zaczęli szanować przepisy, jednak ustawodawca i organy wykonawcze robią wszystko, żeby było odwrotnie. Zgadzam się, że prędkość w niektórych częściach miasta i w określonych godzinach powinna być często niższa niż ta określona przepisami, ale tam gdzie można jechać 70/80 niech przepisy na to pozwalają, a obecnie w takich miejscach jest ograniczenie do 50 km/h i polowanie na kierowców.

Motoryzacja rozwija się, systemy bezpieczeństwa są coraz efektywniejsze, droga hamowania jest coraz krótsza, a prędkości maksymalne dozwolone przepisami coraz niższe – czegoś tu nie rozumiem.

Jak mówi stare chińskie powiedzenie „Jest wojna, są straty”.Do kolizji będzie dochodziło, ważne jest, żeby ich skutki minimalizować. Rowerzyści i piesi najczęściej giną na drogach, należy po prostu odseparować ich ruch od ruchu samochodowego.

Czas urlopów, wyjazdów i powrotów – tyle samo startów i lądowań wszystkim życzę. Prędkość powinna być bezpieczna, tzn. taka, jaka pozwala wam na pełną kontrolę sytuacji na drodze oraz zgodna z przepisami. Na koniec pointa… trzeba konia kupić, bo traktor za szybki.

ograniczenia prędkości w Polsce

Tags: 50, dróg, drogowe, godzinę, kierowców, na, ośrodek, pisiąt, przepisy, szkolenia, terenie, władcy, zabudwanym, zmiany
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

    22:55
  • Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

    20:19
  • Jak prowadzić auto zimą?

    Jak prowadzić auto zimą?

    17:07
  • Korytarz życia – pamiętajmy o bezpieczeństwie!

    Korytarz życia – pamiętajmy o bezpieczeństwie!

    13:35
  • Rozmiary opon przyszłości

    Rozmiary opon przyszłości

    09:50
  • Opony zimowe: mity, fakty, ciekawostki

    Opony zimowe: mity, fakty, ciekawostki

    09:19
  • Jak używać świateł do jazdy dziennej?

    Jak używać świateł do jazdy dziennej?

    12:54|0 Comments
  • Jak przygotować auto na wakacje? Przepis na bezpieczną podróż

    Jak przygotować auto na wakacje? Przepis na bezpieczną podróż

    10:25|0 Comments
  • Agresja czy kultura? Sprawdź swoje zachowanie na drodze

    Agresja czy kultura? Sprawdź swoje zachowanie na drodze

    12:08|0 Comments
  • Schyłek ery antysystemowców

    Schyłek ery antysystemowców

    10:50|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

    22:55
  • Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

    20:19
  • Jak prowadzić auto zimą?

    Jak prowadzić auto zimą?

    17:07
  • Korytarz życia – pamiętajmy o bezpieczeństwie!

    Korytarz życia – pamiętajmy o bezpieczeństwie!

    13:35
  • Rozmiary opon przyszłości

    Rozmiary opon przyszłości

    09:50
  • Opony zimowe: mity, fakty, ciekawostki

    Opony zimowe: mity, fakty, ciekawostki

    09:19
  • Jak używać świateł do jazdy dziennej?

    Jak używać świateł do jazdy dziennej?

    12:54|0 Comments
  • Jak przygotować auto na wakacje? Przepis na bezpieczną podróż

    Jak przygotować auto na wakacje? Przepis na bezpieczną podróż

    10:25|0 Comments
  • Agresja czy kultura? Sprawdź swoje zachowanie na drodze

    Agresja czy kultura? Sprawdź swoje zachowanie na drodze

    12:08|0 Comments
  • Schyłek ery antysystemowców

    Schyłek ery antysystemowców

    10:50|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry