Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Kuba Piątek: „Czas na Dakar!”

Kuba Piątek: “Czas na Dakar!”

Z Kubą Piątkiem, zawodnikiem Orlen Teamu, rozmawiał Maciej Magiera. Motór: […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Kuba Piątek: „Czas na Dakar!”

Kuba Piątek: “Czas na Dakar!”

Z Kubą Piątkiem, zawodnikiem Orlen Teamu, rozmawiał Maciej Magiera. Motór: […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Kuba Piątek: „Czas na Dakar!”

Kuba Piątek: “Czas na Dakar!”

Z Kubą Piątkiem, zawodnikiem Orlen Teamu, rozmawiał Maciej Magiera. Motór: […]

Mateusz Cieślak

Z Kubą Piątkiem, zawodnikiem Orlen Teamu, rozmawiał Maciej Magiera.

Motór: Kuba, gratulujemy drugiego tytułu Mistrza Świata Juniorów w rajdach Cross Country. Był to realny cel na ten sezon czy może plan minimum?
Kuba Piątek: To był plan pół minimum, bo wiedzieliśmy, że w tym roku pojawi się większa konkurencja w tej klasyfikacji, sprawdzani są nowi zawodnicy przez zespoły fabryczne. W tym roku jechałem jako obrońca trofeum, więc już była jakaś presja, musiałem mocno się sprężać na każdych zawodach. Przez to popełniłem więcej błędów niż w zeszłym roku. Teraz udało się wygrać trzy rundy w mistrzostwach świata, w tamtym roku nie wygrałem, więc na pewno w klasyfikacji juniorów jest progres. Przede wszystkim to są mistrzostwa świata seniorów, a ta klasyfikacja juniorów jest jakby dodatkową. Ja patrzyłem na wynik, jaki osiągnąłem w rajdzie ogólnie, a te były dość niezłe, wygrana w Rajdzie Faraonów była wielką niespodzianką. Ogólnie należy się cieszyć, zająłem szóste miejsce w seniorach i wygrałem w juniorach, więc uważam sezon za bardzo udany.

Udany, ale też trudny ze względu na upadki jakie zaliczyłeś oraz chorobę chociażby z ostatniego rajdu. Czy tych trudności w tym sezonie rzeczywiście było więcej niż w poprzednim?
Na pewno było dużo więcej. W zeszłym roku jechałem na kompletnym luzie i tych błędów się wystrzegałem, bo też takie było założenie, że w każdym rajdzie muszę dojechać do mety bezpiecznie, nie wywracać się. Teraz już te założenia były inne, trzeba było walczyć o wynik i często przy tej walce pojawiały się jakieś błędy, jakieś wywrotki, więc było dużo trudniej, pojawiły się też niestety defekty motocykla. Na ostatnim rajdzie w Maroku rozkręcił mi się motocykl praktycznie kompletnie, w każdej chwili mógł się rozjechać na dwa i byłoby po rajdzie. Na Sardynii miałem problem z oponami, przez co też musiałem się wycofać z jednego dnia rywalizacji. Na pewno było dużo trudniej, dlatego tym bardziej się cieszę, że udało się to przezwyciężyć i ten wynik osiągnąć.

Kuba Piątek Dakar

Czy to prawda, że wraz z zakończeniem Dakaru rozpoczynają się przygotowania do kolejnego?
Może są dwa dni przerwy, musisz dojść do siebie. Ale po tych dwóch dniach zaczynasz myśleć o kolejnym Dakarze, analizujesz to, co zrobiłeś na poprzednim, co wyszło, a co nie wyszło, jak to zrobić, żeby przyszły poszedł jeszcze lepiej i powolutku zaczynasz wdrażać się w plan treningowy, żeby na następnym Dakarze jeszcze polepszyć swój rezultat.

Rozumiem, że starty w mistrzostwach były bezpośrednimi przygotowaniami do Dakaru. Jak będą one wyglądały teraz, na ostatniej prostej?
Przeprowadzam się do Hiszpanii, bo tam są lepsze warunki do trenowania. W tej chwili w Polsce jest już ciapa, błoto, a tego nie ma na Dakarze. W Hiszpanii będę przygotowywał się po okiem najlepszych: Jordiego Viladomsa oraz Armanda Monleóna, więc jest to czołówka z Dakaru. Będę razem z nimi trenował i poświęcę się zarówno przygotowaniom kondycyjnym, fizycznym jak i jeździe na motocyklu. Teraz listopad będzie dla mnie ciężkim fizycznie miesiącem, grudzień to już będzie zwolnienie tego wszystkiego, święta to już typowy relaks i potem wylot do Buenos Aires.

Co myślisz o tym, że w najbliższym Dakarze pojedziecie tylko przez Argentynę i Boliwię? Czy rajd coś na tym straci?
Szkoda, bo mnie się akurat podobało Chile, zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Tam mieliśmy do czynienia z pustynią Atakamą, teraz jej nie będzie. Na pewno nie straci, bo w tej chwili odpowiedzialny za trasę jest Marc Coma i, znając go, na pewno nie będzie nam odpuszczał i nie będzie chciał zrobić jakiejś łatwiejszej trasy dla motocyklistów, wręcz przeciwnie, teraz jak już zakończył karierę motocyklową, to będzie chciał się bardziej odegrać w stylu: „A teraz wam pokażę” (śmiech). Spodziewam się bardzo trudnego rajdu, zresztą on zawsze jest trudny i raczej jak ma się zmienić to chyba tylko na gorsze.

Dakar będzie już twoją drugą imprezą, czego się spodziewasz, czego od siebie wymagasz, jaki jest plan minimum na ten rajd?
Dajmy minimum miesiąc, by te plany ustalić, mniej więcej wiem, w jakim miejscu teraz jestem po ostatnim Rajdzie Maroka. Jeszcze ta strata do czołówki jest, ale mam miesiąc na nadrobienie zaległości. Na pewno muszę teraz dojechać do mety. W zeszłym roku się nie udało, teraz nie ma już miejsca na błąd. Myślę, że na ten moment miejsce w 20 jest w moim zasięgu. Zobaczymy, jak się to wszystko potoczy. Na pewno będzie jeden taki odcinek, który będzie przesądzał o rywalizacji, na którym odpadnie sporo zawodników i na tym odcinku mam nadzieje pokazać się z dobrej strony i rozstrzygnąć rywalizację na swoją korzyść.

Czy do Ameryki Południowej dociera wsparcie od kibiców z Lublina?
Mega wsparcie! Podczas rajdu jestem skupiony tylko na rajdzie i żyję w swoim własnym świecie, ale przed rajdem w zeszłym roku miałem mnóstwo wiadomości na Facebooku, otrzymałem mnóstwo smsów i maili z życzeniami powodzenia. Widzę, że sporo ludzi z Lublina i Lubelszczyzny mi kibicuje, za co bardzo dziękuję. Mam nadzieję, że odwdzięczę im się za to jak najlepszym występem.


Tags: akademy, dakar, hanesco, jakub, kuba, lublin, motocyklista, orlen, piątek, polski, pustynia, rajd, reprezentant, team

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Z Kubą Piątkiem, zawodnikiem Orlen Teamu, rozmawiał Maciej Magiera.

Motór: Kuba, gratulujemy drugiego tytułu Mistrza Świata Juniorów w rajdach Cross Country. Był to realny cel na ten sezon czy może plan minimum?
Kuba Piątek: To był plan pół minimum, bo wiedzieliśmy, że w tym roku pojawi się większa konkurencja w tej klasyfikacji, sprawdzani są nowi zawodnicy przez zespoły fabryczne. W tym roku jechałem jako obrońca trofeum, więc już była jakaś presja, musiałem mocno się sprężać na każdych zawodach. Przez to popełniłem więcej błędów niż w zeszłym roku. Teraz udało się wygrać trzy rundy w mistrzostwach świata, w tamtym roku nie wygrałem, więc na pewno w klasyfikacji juniorów jest progres. Przede wszystkim to są mistrzostwa świata seniorów, a ta klasyfikacja juniorów jest jakby dodatkową. Ja patrzyłem na wynik, jaki osiągnąłem w rajdzie ogólnie, a te były dość niezłe, wygrana w Rajdzie Faraonów była wielką niespodzianką. Ogólnie należy się cieszyć, zająłem szóste miejsce w seniorach i wygrałem w juniorach, więc uważam sezon za bardzo udany.

Udany, ale też trudny ze względu na upadki jakie zaliczyłeś oraz chorobę chociażby z ostatniego rajdu. Czy tych trudności w tym sezonie rzeczywiście było więcej niż w poprzednim?
Na pewno było dużo więcej. W zeszłym roku jechałem na kompletnym luzie i tych błędów się wystrzegałem, bo też takie było założenie, że w każdym rajdzie muszę dojechać do mety bezpiecznie, nie wywracać się. Teraz już te założenia były inne, trzeba było walczyć o wynik i często przy tej walce pojawiały się jakieś błędy, jakieś wywrotki, więc było dużo trudniej, pojawiły się też niestety defekty motocykla. Na ostatnim rajdzie w Maroku rozkręcił mi się motocykl praktycznie kompletnie, w każdej chwili mógł się rozjechać na dwa i byłoby po rajdzie. Na Sardynii miałem problem z oponami, przez co też musiałem się wycofać z jednego dnia rywalizacji. Na pewno było dużo trudniej, dlatego tym bardziej się cieszę, że udało się to przezwyciężyć i ten wynik osiągnąć.

Kuba Piątek Dakar

Czy to prawda, że wraz z zakończeniem Dakaru rozpoczynają się przygotowania do kolejnego?
Może są dwa dni przerwy, musisz dojść do siebie. Ale po tych dwóch dniach zaczynasz myśleć o kolejnym Dakarze, analizujesz to, co zrobiłeś na poprzednim, co wyszło, a co nie wyszło, jak to zrobić, żeby przyszły poszedł jeszcze lepiej i powolutku zaczynasz wdrażać się w plan treningowy, żeby na następnym Dakarze jeszcze polepszyć swój rezultat.

Rozumiem, że starty w mistrzostwach były bezpośrednimi przygotowaniami do Dakaru. Jak będą one wyglądały teraz, na ostatniej prostej?
Przeprowadzam się do Hiszpanii, bo tam są lepsze warunki do trenowania. W tej chwili w Polsce jest już ciapa, błoto, a tego nie ma na Dakarze. W Hiszpanii będę przygotowywał się po okiem najlepszych: Jordiego Viladomsa oraz Armanda Monleóna, więc jest to czołówka z Dakaru. Będę razem z nimi trenował i poświęcę się zarówno przygotowaniom kondycyjnym, fizycznym jak i jeździe na motocyklu. Teraz listopad będzie dla mnie ciężkim fizycznie miesiącem, grudzień to już będzie zwolnienie tego wszystkiego, święta to już typowy relaks i potem wylot do Buenos Aires.

Co myślisz o tym, że w najbliższym Dakarze pojedziecie tylko przez Argentynę i Boliwię? Czy rajd coś na tym straci?
Szkoda, bo mnie się akurat podobało Chile, zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Tam mieliśmy do czynienia z pustynią Atakamą, teraz jej nie będzie. Na pewno nie straci, bo w tej chwili odpowiedzialny za trasę jest Marc Coma i, znając go, na pewno nie będzie nam odpuszczał i nie będzie chciał zrobić jakiejś łatwiejszej trasy dla motocyklistów, wręcz przeciwnie, teraz jak już zakończył karierę motocyklową, to będzie chciał się bardziej odegrać w stylu: „A teraz wam pokażę” (śmiech). Spodziewam się bardzo trudnego rajdu, zresztą on zawsze jest trudny i raczej jak ma się zmienić to chyba tylko na gorsze.

Dakar będzie już twoją drugą imprezą, czego się spodziewasz, czego od siebie wymagasz, jaki jest plan minimum na ten rajd?
Dajmy minimum miesiąc, by te plany ustalić, mniej więcej wiem, w jakim miejscu teraz jestem po ostatnim Rajdzie Maroka. Jeszcze ta strata do czołówki jest, ale mam miesiąc na nadrobienie zaległości. Na pewno muszę teraz dojechać do mety. W zeszłym roku się nie udało, teraz nie ma już miejsca na błąd. Myślę, że na ten moment miejsce w 20 jest w moim zasięgu. Zobaczymy, jak się to wszystko potoczy. Na pewno będzie jeden taki odcinek, który będzie przesądzał o rywalizacji, na którym odpadnie sporo zawodników i na tym odcinku mam nadzieje pokazać się z dobrej strony i rozstrzygnąć rywalizację na swoją korzyść.

Czy do Ameryki Południowej dociera wsparcie od kibiców z Lublina?
Mega wsparcie! Podczas rajdu jestem skupiony tylko na rajdzie i żyję w swoim własnym świecie, ale przed rajdem w zeszłym roku miałem mnóstwo wiadomości na Facebooku, otrzymałem mnóstwo smsów i maili z życzeniami powodzenia. Widzę, że sporo ludzi z Lublina i Lubelszczyzny mi kibicuje, za co bardzo dziękuję. Mam nadzieję, że odwdzięczę im się za to jak najlepszym występem.


Tags: akademy, dakar, hanesco, jakub, kuba, lublin, motocyklista, orlen, piątek, polski, pustynia, rajd, reprezentant, team

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

25 marca 2021
Marek Szkopek wywiad: “Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

Marek Szkopek wywiad: “Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

16 września 2020
Marek Cieślak wywiad: „Trzeba umieć zdobyć zaufanie”

Marek Cieślak wywiad: „Trzeba umieć zdobyć zaufanie”

2 września 2019|0 Comments
KUBA PRZYGOŃSKI wywiad | o przyszłości i byciu na topie

KUBA PRZYGOŃSKI wywiad | o przyszłości i byciu na topie

18 stycznia 2019|0 Comments
KAWASAKI RACING | 5 minut z: Akira Yanagawa

KAWASAKI RACING | 5 minut z: Akira Yanagawa

10 marca 2017|0 Comments
Janusz Czapliński: Buntownik z wyboru

Janusz Czapliński: Buntownik z wyboru

7 stycznia 2017|0 Comments
RAFAŁ SONIK wywiad | “10 pytań do…”

RAFAŁ SONIK wywiad | “10 pytań do…”

5 stycznia 2017|0 Comments
Kuba Piątek Dakar 2017 | Dam z siebie wszystko!   

Kuba Piątek Dakar 2017 | Dam z siebie wszystko!  

15 grudnia 2016|0 Comments
Marek Wyrzykowski: „Ogranicza nas jedynie technika”

Marek Wyrzykowski: „Ogranicza nas jedynie technika”

13 listopada 2016|0 Comments
Monika KATANKA Jaworska – dziewczyna, która nie boi się prędkości

Monika KATANKA Jaworska – dziewczyna, która nie boi się prędkości

5 września 2016|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

25 marca 2021
Marek Szkopek wywiad: “Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

Marek Szkopek wywiad: “Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

16 września 2020
Marek Cieślak wywiad: „Trzeba umieć zdobyć zaufanie”

Marek Cieślak wywiad: „Trzeba umieć zdobyć zaufanie”

2 września 2019|0 Comments
KUBA PRZYGOŃSKI wywiad | o przyszłości i byciu na topie

KUBA PRZYGOŃSKI wywiad | o przyszłości i byciu na topie

18 stycznia 2019|0 Comments
KAWASAKI RACING | 5 minut z: Akira Yanagawa

KAWASAKI RACING | 5 minut z: Akira Yanagawa

10 marca 2017|0 Comments
Janusz Czapliński: Buntownik z wyboru

Janusz Czapliński: Buntownik z wyboru

7 stycznia 2017|0 Comments
RAFAŁ SONIK wywiad | “10 pytań do…”

RAFAŁ SONIK wywiad | “10 pytań do…”

5 stycznia 2017|0 Comments
Kuba Piątek Dakar 2017 | Dam z siebie wszystko!   

Kuba Piątek Dakar 2017 | Dam z siebie wszystko!  

15 grudnia 2016|0 Comments
Marek Wyrzykowski: „Ogranicza nas jedynie technika”

Marek Wyrzykowski: „Ogranicza nas jedynie technika”

13 listopada 2016|0 Comments
Monika KATANKA Jaworska – dziewczyna, która nie boi się prędkości

Monika KATANKA Jaworska – dziewczyna, która nie boi się prędkości

5 września 2016|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry