Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Kuba Piątek: „Czas na Dakar!”

Kuba Piątek: „Czas na Dakar!”

Z Kubą Piątkiem, zawodnikiem Orlen Teamu, rozmawiał Maciej Magiera. Motór: […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Kuba Piątek: „Czas na Dakar!”

Kuba Piątek: „Czas na Dakar!”

Z Kubą Piątkiem, zawodnikiem Orlen Teamu, rozmawiał Maciej Magiera. Motór: […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Kuba Piątek: „Czas na Dakar!”

Kuba Piątek: „Czas na Dakar!”

Z Kubą Piątkiem, zawodnikiem Orlen Teamu, rozmawiał Maciej Magiera. Motór: […]

Mateusz Cieślak

Z Kubą Piątkiem, zawodnikiem Orlen Teamu, rozmawiał Maciej Magiera.

Motór: Kuba, gratulujemy drugiego tytułu Mistrza Świata Juniorów w rajdach Cross Country. Był to realny cel na ten sezon czy może plan minimum?
Kuba Piątek: To był plan pół minimum, bo wiedzieliśmy, że w tym roku pojawi się większa konkurencja w tej klasyfikacji, sprawdzani są nowi zawodnicy przez zespoły fabryczne. W tym roku jechałem jako obrońca trofeum, więc już była jakaś presja, musiałem mocno się sprężać na każdych zawodach. Przez to popełniłem więcej błędów niż w zeszłym roku. Teraz udało się wygrać trzy rundy w mistrzostwach świata, w tamtym roku nie wygrałem, więc na pewno w klasyfikacji juniorów jest progres. Przede wszystkim to są mistrzostwa świata seniorów, a ta klasyfikacja juniorów jest jakby dodatkową. Ja patrzyłem na wynik, jaki osiągnąłem w rajdzie ogólnie, a te były dość niezłe, wygrana w Rajdzie Faraonów była wielką niespodzianką. Ogólnie należy się cieszyć, zająłem szóste miejsce w seniorach i wygrałem w juniorach, więc uważam sezon za bardzo udany.

Udany, ale też trudny ze względu na upadki jakie zaliczyłeś oraz chorobę chociażby z ostatniego rajdu. Czy tych trudności w tym sezonie rzeczywiście było więcej niż w poprzednim?
Na pewno było dużo więcej. W zeszłym roku jechałem na kompletnym luzie i tych błędów się wystrzegałem, bo też takie było założenie, że w każdym rajdzie muszę dojechać do mety bezpiecznie, nie wywracać się. Teraz już te założenia były inne, trzeba było walczyć o wynik i często przy tej walce pojawiały się jakieś błędy, jakieś wywrotki, więc było dużo trudniej, pojawiły się też niestety defekty motocykla. Na ostatnim rajdzie w Maroku rozkręcił mi się motocykl praktycznie kompletnie, w każdej chwili mógł się rozjechać na dwa i byłoby po rajdzie. Na Sardynii miałem problem z oponami, przez co też musiałem się wycofać z jednego dnia rywalizacji. Na pewno było dużo trudniej, dlatego tym bardziej się cieszę, że udało się to przezwyciężyć i ten wynik osiągnąć.

Kuba Piątek Dakar

Czy to prawda, że wraz z zakończeniem Dakaru rozpoczynają się przygotowania do kolejnego?
Może są dwa dni przerwy, musisz dojść do siebie. Ale po tych dwóch dniach zaczynasz myśleć o kolejnym Dakarze, analizujesz to, co zrobiłeś na poprzednim, co wyszło, a co nie wyszło, jak to zrobić, żeby przyszły poszedł jeszcze lepiej i powolutku zaczynasz wdrażać się w plan treningowy, żeby na następnym Dakarze jeszcze polepszyć swój rezultat.

Rozumiem, że starty w mistrzostwach były bezpośrednimi przygotowaniami do Dakaru. Jak będą one wyglądały teraz, na ostatniej prostej?
Przeprowadzam się do Hiszpanii, bo tam są lepsze warunki do trenowania. W tej chwili w Polsce jest już ciapa, błoto, a tego nie ma na Dakarze. W Hiszpanii będę przygotowywał się po okiem najlepszych: Jordiego Viladomsa oraz Armanda Monleóna, więc jest to czołówka z Dakaru. Będę razem z nimi trenował i poświęcę się zarówno przygotowaniom kondycyjnym, fizycznym jak i jeździe na motocyklu. Teraz listopad będzie dla mnie ciężkim fizycznie miesiącem, grudzień to już będzie zwolnienie tego wszystkiego, święta to już typowy relaks i potem wylot do Buenos Aires.

Co myślisz o tym, że w najbliższym Dakarze pojedziecie tylko przez Argentynę i Boliwię? Czy rajd coś na tym straci?
Szkoda, bo mnie się akurat podobało Chile, zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Tam mieliśmy do czynienia z pustynią Atakamą, teraz jej nie będzie. Na pewno nie straci, bo w tej chwili odpowiedzialny za trasę jest Marc Coma i, znając go, na pewno nie będzie nam odpuszczał i nie będzie chciał zrobić jakiejś łatwiejszej trasy dla motocyklistów, wręcz przeciwnie, teraz jak już zakończył karierę motocyklową, to będzie chciał się bardziej odegrać w stylu: „A teraz wam pokażę” (śmiech). Spodziewam się bardzo trudnego rajdu, zresztą on zawsze jest trudny i raczej jak ma się zmienić to chyba tylko na gorsze.

Dakar będzie już twoją drugą imprezą, czego się spodziewasz, czego od siebie wymagasz, jaki jest plan minimum na ten rajd?
Dajmy minimum miesiąc, by te plany ustalić, mniej więcej wiem, w jakim miejscu teraz jestem po ostatnim Rajdzie Maroka. Jeszcze ta strata do czołówki jest, ale mam miesiąc na nadrobienie zaległości. Na pewno muszę teraz dojechać do mety. W zeszłym roku się nie udało, teraz nie ma już miejsca na błąd. Myślę, że na ten moment miejsce w 20 jest w moim zasięgu. Zobaczymy, jak się to wszystko potoczy. Na pewno będzie jeden taki odcinek, który będzie przesądzał o rywalizacji, na którym odpadnie sporo zawodników i na tym odcinku mam nadzieje pokazać się z dobrej strony i rozstrzygnąć rywalizację na swoją korzyść.

Czy do Ameryki Południowej dociera wsparcie od kibiców z Lublina?
Mega wsparcie! Podczas rajdu jestem skupiony tylko na rajdzie i żyję w swoim własnym świecie, ale przed rajdem w zeszłym roku miałem mnóstwo wiadomości na Facebooku, otrzymałem mnóstwo smsów i maili z życzeniami powodzenia. Widzę, że sporo ludzi z Lublina i Lubelszczyzny mi kibicuje, za co bardzo dziękuję. Mam nadzieję, że odwdzięczę im się za to jak najlepszym występem.


Tags: akademy, dakar, hanesco, jakub, kuba, lublin, motocyklista, orlen, piątek, polski, pustynia, rajd, reprezentant, team

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Z Kubą Piątkiem, zawodnikiem Orlen Teamu, rozmawiał Maciej Magiera.

Motór: Kuba, gratulujemy drugiego tytułu Mistrza Świata Juniorów w rajdach Cross Country. Był to realny cel na ten sezon czy może plan minimum?
Kuba Piątek: To był plan pół minimum, bo wiedzieliśmy, że w tym roku pojawi się większa konkurencja w tej klasyfikacji, sprawdzani są nowi zawodnicy przez zespoły fabryczne. W tym roku jechałem jako obrońca trofeum, więc już była jakaś presja, musiałem mocno się sprężać na każdych zawodach. Przez to popełniłem więcej błędów niż w zeszłym roku. Teraz udało się wygrać trzy rundy w mistrzostwach świata, w tamtym roku nie wygrałem, więc na pewno w klasyfikacji juniorów jest progres. Przede wszystkim to są mistrzostwa świata seniorów, a ta klasyfikacja juniorów jest jakby dodatkową. Ja patrzyłem na wynik, jaki osiągnąłem w rajdzie ogólnie, a te były dość niezłe, wygrana w Rajdzie Faraonów była wielką niespodzianką. Ogólnie należy się cieszyć, zająłem szóste miejsce w seniorach i wygrałem w juniorach, więc uważam sezon za bardzo udany.

Udany, ale też trudny ze względu na upadki jakie zaliczyłeś oraz chorobę chociażby z ostatniego rajdu. Czy tych trudności w tym sezonie rzeczywiście było więcej niż w poprzednim?
Na pewno było dużo więcej. W zeszłym roku jechałem na kompletnym luzie i tych błędów się wystrzegałem, bo też takie było założenie, że w każdym rajdzie muszę dojechać do mety bezpiecznie, nie wywracać się. Teraz już te założenia były inne, trzeba było walczyć o wynik i często przy tej walce pojawiały się jakieś błędy, jakieś wywrotki, więc było dużo trudniej, pojawiły się też niestety defekty motocykla. Na ostatnim rajdzie w Maroku rozkręcił mi się motocykl praktycznie kompletnie, w każdej chwili mógł się rozjechać na dwa i byłoby po rajdzie. Na Sardynii miałem problem z oponami, przez co też musiałem się wycofać z jednego dnia rywalizacji. Na pewno było dużo trudniej, dlatego tym bardziej się cieszę, że udało się to przezwyciężyć i ten wynik osiągnąć.

Kuba Piątek Dakar

Czy to prawda, że wraz z zakończeniem Dakaru rozpoczynają się przygotowania do kolejnego?
Może są dwa dni przerwy, musisz dojść do siebie. Ale po tych dwóch dniach zaczynasz myśleć o kolejnym Dakarze, analizujesz to, co zrobiłeś na poprzednim, co wyszło, a co nie wyszło, jak to zrobić, żeby przyszły poszedł jeszcze lepiej i powolutku zaczynasz wdrażać się w plan treningowy, żeby na następnym Dakarze jeszcze polepszyć swój rezultat.

Rozumiem, że starty w mistrzostwach były bezpośrednimi przygotowaniami do Dakaru. Jak będą one wyglądały teraz, na ostatniej prostej?
Przeprowadzam się do Hiszpanii, bo tam są lepsze warunki do trenowania. W tej chwili w Polsce jest już ciapa, błoto, a tego nie ma na Dakarze. W Hiszpanii będę przygotowywał się po okiem najlepszych: Jordiego Viladomsa oraz Armanda Monleóna, więc jest to czołówka z Dakaru. Będę razem z nimi trenował i poświęcę się zarówno przygotowaniom kondycyjnym, fizycznym jak i jeździe na motocyklu. Teraz listopad będzie dla mnie ciężkim fizycznie miesiącem, grudzień to już będzie zwolnienie tego wszystkiego, święta to już typowy relaks i potem wylot do Buenos Aires.

Co myślisz o tym, że w najbliższym Dakarze pojedziecie tylko przez Argentynę i Boliwię? Czy rajd coś na tym straci?
Szkoda, bo mnie się akurat podobało Chile, zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Tam mieliśmy do czynienia z pustynią Atakamą, teraz jej nie będzie. Na pewno nie straci, bo w tej chwili odpowiedzialny za trasę jest Marc Coma i, znając go, na pewno nie będzie nam odpuszczał i nie będzie chciał zrobić jakiejś łatwiejszej trasy dla motocyklistów, wręcz przeciwnie, teraz jak już zakończył karierę motocyklową, to będzie chciał się bardziej odegrać w stylu: „A teraz wam pokażę” (śmiech). Spodziewam się bardzo trudnego rajdu, zresztą on zawsze jest trudny i raczej jak ma się zmienić to chyba tylko na gorsze.

Dakar będzie już twoją drugą imprezą, czego się spodziewasz, czego od siebie wymagasz, jaki jest plan minimum na ten rajd?
Dajmy minimum miesiąc, by te plany ustalić, mniej więcej wiem, w jakim miejscu teraz jestem po ostatnim Rajdzie Maroka. Jeszcze ta strata do czołówki jest, ale mam miesiąc na nadrobienie zaległości. Na pewno muszę teraz dojechać do mety. W zeszłym roku się nie udało, teraz nie ma już miejsca na błąd. Myślę, że na ten moment miejsce w 20 jest w moim zasięgu. Zobaczymy, jak się to wszystko potoczy. Na pewno będzie jeden taki odcinek, który będzie przesądzał o rywalizacji, na którym odpadnie sporo zawodników i na tym odcinku mam nadzieje pokazać się z dobrej strony i rozstrzygnąć rywalizację na swoją korzyść.

Czy do Ameryki Południowej dociera wsparcie od kibiców z Lublina?
Mega wsparcie! Podczas rajdu jestem skupiony tylko na rajdzie i żyję w swoim własnym świecie, ale przed rajdem w zeszłym roku miałem mnóstwo wiadomości na Facebooku, otrzymałem mnóstwo smsów i maili z życzeniami powodzenia. Widzę, że sporo ludzi z Lublina i Lubelszczyzny mi kibicuje, za co bardzo dziękuję. Mam nadzieję, że odwdzięczę im się za to jak najlepszym występem.


Tags: akademy, dakar, hanesco, jakub, kuba, lublin, motocyklista, orlen, piątek, polski, pustynia, rajd, reprezentant, team
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    09:23
  • Marek Szkopek wywiad: „Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

    Marek Szkopek wywiad: „Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

    13:58
  • Marek Cieślak wywiad: „Trzeba umieć zdobyć zaufanie”

    Marek Cieślak wywiad: „Trzeba umieć zdobyć zaufanie”

    19:52|0 Comments
  • KUBA PRZYGOŃSKI wywiad | o przyszłości i byciu na topie

    KUBA PRZYGOŃSKI wywiad | o przyszłości i byciu na topie

    08:44|0 Comments
  • KAWASAKI RACING | 5 minut z: Akira Yanagawa

    KAWASAKI RACING | 5 minut z: Akira Yanagawa

    12:27|0 Comments
  • Janusz Czapliński: Buntownik z wyboru

    Janusz Czapliński: Buntownik z wyboru

    16:33|0 Comments
  • RAFAŁ SONIK wywiad | „10 pytań do…”

    RAFAŁ SONIK wywiad | „10 pytań do…”

    12:48|0 Comments
  • Kuba Piątek Dakar 2017 | Dam z siebie wszystko!   

    Kuba Piątek Dakar 2017 | Dam z siebie wszystko!  

    19:25|0 Comments
  • Marek Wyrzykowski: „Ogranicza nas jedynie technika”

    Marek Wyrzykowski: „Ogranicza nas jedynie technika”

    17:16|0 Comments
  • Monika KATANKA Jaworska – dziewczyna, która nie boi się prędkości

    Monika KATANKA Jaworska – dziewczyna, która nie boi się prędkości

    18:26|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    09:23
  • Marek Szkopek wywiad: „Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

    Marek Szkopek wywiad: „Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

    13:58
  • Marek Cieślak wywiad: „Trzeba umieć zdobyć zaufanie”

    Marek Cieślak wywiad: „Trzeba umieć zdobyć zaufanie”

    19:52|0 Comments
  • KUBA PRZYGOŃSKI wywiad | o przyszłości i byciu na topie

    KUBA PRZYGOŃSKI wywiad | o przyszłości i byciu na topie

    08:44|0 Comments
  • KAWASAKI RACING | 5 minut z: Akira Yanagawa

    KAWASAKI RACING | 5 minut z: Akira Yanagawa

    12:27|0 Comments
  • Janusz Czapliński: Buntownik z wyboru

    Janusz Czapliński: Buntownik z wyboru

    16:33|0 Comments
  • RAFAŁ SONIK wywiad | „10 pytań do…”

    RAFAŁ SONIK wywiad | „10 pytań do…”

    12:48|0 Comments
  • Kuba Piątek Dakar 2017 | Dam z siebie wszystko!   

    Kuba Piątek Dakar 2017 | Dam z siebie wszystko!  

    19:25|0 Comments
  • Marek Wyrzykowski: „Ogranicza nas jedynie technika”

    Marek Wyrzykowski: „Ogranicza nas jedynie technika”

    17:16|0 Comments
  • Monika KATANKA Jaworska – dziewczyna, która nie boi się prędkości

    Monika KATANKA Jaworska – dziewczyna, która nie boi się prędkości

    18:26|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry