Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Mazda 787B
Strona główna » Aston Martin DB9 VOLANTE

Aston Martin DB9 VOLANTE

Aston Martin DB9 VOLANTE – test | Aston Martin to […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Aston Martin DB9 VOLANTE

Aston Martin DB9 VOLANTE

Aston Martin DB9 VOLANTE – test | Aston Martin to […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Aston Martin DB9 VOLANTE

Aston Martin DB9 VOLANTE

Aston Martin DB9 VOLANTE – test | Aston Martin to […]

Sebastian Mądrachowski

Aston Martin DB9 VOLANTE – test |

Aston Martin to legenda. Przetrzymał obie wojny światowe i wszystkie kryzysy minionego wieku. Kiedy w 1926 roku rodziła się Królowa Elżbieta II, Aston był już trzynastoletnim łobuzem. Przed pięćdziesiątką wygrał Le Mans, a w roku 2004 wypuścił DB9 Volante. Jest tak dobra, że produkuje ją do dzisiaj.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, Foto: Michał Węgrzynek


Aston Martin od ponad stu lat klepany jest w Anglii. W początkowym okresie istnienia marki powstawał ze sporymi trudnościami – właśnie wybuchała I Wojna Światowa i priorytety były inne niż budowa samochodów. Później zmieniali się właściciele, realia rynkowe, ale idea przyświecała ta sama: róbmy samochody, których jakość będzie nie do podrobienia. Budujmy w krótkich seriach, bo przecież ręcznie nie damy rady robić ich za dużo, a cenę ustalmy na kosmicznym poziomie, bo tylko najbogatsi docenią naszą pracę. Efekt?

Aston Martin od początku swojego istnienia wyprodukował mniej samochodów niż przemysł motoryzacyjny z Detroit w pięć godzin. Przyjmuje się, że ponad 75% zbudowanych kiedykolwiek Astonów jest nadal na chodzie.

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

foto: Michał Węgrzynek

Aston Martin DB9 Volante to auto wyjątkowe…

…ale wsiadając do środka trzeba wyrzucić to z głowy. W Gwiezdnych Wojnach Mistrz Yoda, ucząc młodego Skywalkera, powiedział: „Oduczyć się tego, co umiesz, ty musisz” i o to mniej więcej chodzi. Żadnych stereotypów, żadnych porównań, trzeba wsiąść do samochodu i czuć – wtedy przychodzi moc. W przypadku DB9 Volante jest to dokładnie 503 KM i 620 Nm, czyli niecałe 5 sek. do setki i v-max 300 km/h. Potęga 6-litrowego V12.

W warunkach polskiej zimy ciężko jest sprawdzić, jak zachowuje się Aston Martin DB9 Volante przy agresywnej jeździe. Inna kwestia, że nie miałem na to w ogóle ochoty. Wiem jaki potencjał ma ten samochód, więc jadąc zastanawiałem się, jak wyjątkowa jest sytuacja, że sunę DB9 przez zaśnieżony Hrubieszów. Czujecie?

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

Zastanawialiście się kiedyś o czym myśli kosmonauta w rakiecie ustawionej na platformie startowej kosmodromu Bajkonur? Założę się, że o podobnych rzeczach co ja wpięty w fotel DB9 Volante. Tyle że o niego troszczą się komputery, a ja musiałem momentami uważać, żeby nie skleić się z samochodem, z którego Artur i Michał robili zdjęcia. Myśli się o potędze ludzkiej myśli technicznej. O tym, że tworzymy maszyny, które pomagają nam przekraczać bariery jeszcze do niedawna nieosiągalne dla człowieka. Akurat w tym przypadku ze stratą dla kosmonauty, bo jemu nikt nie wyłożył wnętrza rakiety skórą i nie zamontował nagłośnienia za kilkanaście tysięcy funtów.


Te rakietowe porównania nie są przypadkowe. Spójrzmy na układ przeniesienia napędu: V12 zamontowane z przodu, skrzynia automatyczna ZF na tylnej osi, moment przenoszony jest wałem napędowym z włókna węglowego umieszczonym w tubie reakcyjnej odlanej z aluminium. Kawał technologii jak na prosty wał napędowy, prawda? A tak budowany jest każdy element tego auta… Wszystko sprowadza się do tego, że Anglicy stworzyli samochód genialny, który nigdy nie będzie popularny. Dlaczego?

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

foto: Michał Węgrzynek

Po pierwsze, jest ich trochę za mało, żeby każdy z odpowiednim saldem na koncie mógł go w dowolnym momencie kupić. Po drugie, nawet jeżeli kogoś stać, to żeby zainteresować się akurat Astonem, trzeba kochać motoryzację – nie jest to samochód pierwszego wyboru. Wreszcie po trzecie i najważniejsze, trzeba mieć w sobie pierwiastek angielskiego dżentelmena. Coś, co pozwala łączyć elegancję, gust i honorowe współzawodnictwo, a przy okazji nie każe ci niczego udowadniać. Wiem, że ten samochód jest szybszy niż większość innych aut, ale z nikim nie chciałbym się nim ścigać. Wiedziałem to, siedząc za kierownicą, i ta wiedza w 100% wystarcza, żeby się cieszyć mocą DB9 bez deptania gazu. Paradoks.

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

Dobra rada na koniec: jeżeli kiedykolwiek będziecie stali przed wyborem samochodu z najwyższej półki, zawsze kontrolnie sprawdźcie, czy gdzieś nie jest dostępny Aston. Jeżeli się trafi – sprawdźcie to auto. Może się okazać, że kosztuje tyle co nowy niemiecki wynalazek, który po roku jest wart połowę ceny zakupu. Tu dochodzimy do największego i jedynego problemu Astona: jego ceny w ogóle nie chcą spadać. Poza tym, jaka maszyna jest, każdy widzi, a uwierzcie… jeździ jeszcze lepiej niż wygląda.

Aston Martin DB9 Volante tył

Aston Martin DB9 Volante | tył | foto: Michał Węgrzynek


Aston Martin DB9 Volante snow

Aston Martin DB9 Volante w świątecznej odsłonie

Tags: 74 garage, aston, aston martin db9 volante, DB9, herezja garage, martin, sebastian mądrachowski, VOLANTE

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Aston Martin DB9 VOLANTE – test |

Aston Martin to legenda. Przetrzymał obie wojny światowe i wszystkie kryzysy minionego wieku. Kiedy w 1926 roku rodziła się Królowa Elżbieta II, Aston był już trzynastoletnim łobuzem. Przed pięćdziesiątką wygrał Le Mans, a w roku 2004 wypuścił DB9 Volante. Jest tak dobra, że produkuje ją do dzisiaj.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, Foto: Michał Węgrzynek


Aston Martin od ponad stu lat klepany jest w Anglii. W początkowym okresie istnienia marki powstawał ze sporymi trudnościami – właśnie wybuchała I Wojna Światowa i priorytety były inne niż budowa samochodów. Później zmieniali się właściciele, realia rynkowe, ale idea przyświecała ta sama: róbmy samochody, których jakość będzie nie do podrobienia. Budujmy w krótkich seriach, bo przecież ręcznie nie damy rady robić ich za dużo, a cenę ustalmy na kosmicznym poziomie, bo tylko najbogatsi docenią naszą pracę. Efekt?

Aston Martin od początku swojego istnienia wyprodukował mniej samochodów niż przemysł motoryzacyjny z Detroit w pięć godzin. Przyjmuje się, że ponad 75% zbudowanych kiedykolwiek Astonów jest nadal na chodzie.

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

foto: Michał Węgrzynek

Aston Martin DB9 Volante to auto wyjątkowe…

…ale wsiadając do środka trzeba wyrzucić to z głowy. W Gwiezdnych Wojnach Mistrz Yoda, ucząc młodego Skywalkera, powiedział: „Oduczyć się tego, co umiesz, ty musisz” i o to mniej więcej chodzi. Żadnych stereotypów, żadnych porównań, trzeba wsiąść do samochodu i czuć – wtedy przychodzi moc. W przypadku DB9 Volante jest to dokładnie 503 KM i 620 Nm, czyli niecałe 5 sek. do setki i v-max 300 km/h. Potęga 6-litrowego V12.

W warunkach polskiej zimy ciężko jest sprawdzić, jak zachowuje się Aston Martin DB9 Volante przy agresywnej jeździe. Inna kwestia, że nie miałem na to w ogóle ochoty. Wiem jaki potencjał ma ten samochód, więc jadąc zastanawiałem się, jak wyjątkowa jest sytuacja, że sunę DB9 przez zaśnieżony Hrubieszów. Czujecie?

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

Zastanawialiście się kiedyś o czym myśli kosmonauta w rakiecie ustawionej na platformie startowej kosmodromu Bajkonur? Założę się, że o podobnych rzeczach co ja wpięty w fotel DB9 Volante. Tyle że o niego troszczą się komputery, a ja musiałem momentami uważać, żeby nie skleić się z samochodem, z którego Artur i Michał robili zdjęcia. Myśli się o potędze ludzkiej myśli technicznej. O tym, że tworzymy maszyny, które pomagają nam przekraczać bariery jeszcze do niedawna nieosiągalne dla człowieka. Akurat w tym przypadku ze stratą dla kosmonauty, bo jemu nikt nie wyłożył wnętrza rakiety skórą i nie zamontował nagłośnienia za kilkanaście tysięcy funtów.


Te rakietowe porównania nie są przypadkowe. Spójrzmy na układ przeniesienia napędu: V12 zamontowane z przodu, skrzynia automatyczna ZF na tylnej osi, moment przenoszony jest wałem napędowym z włókna węglowego umieszczonym w tubie reakcyjnej odlanej z aluminium. Kawał technologii jak na prosty wał napędowy, prawda? A tak budowany jest każdy element tego auta… Wszystko sprowadza się do tego, że Anglicy stworzyli samochód genialny, który nigdy nie będzie popularny. Dlaczego?

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

foto: Michał Węgrzynek

Po pierwsze, jest ich trochę za mało, żeby każdy z odpowiednim saldem na koncie mógł go w dowolnym momencie kupić. Po drugie, nawet jeżeli kogoś stać, to żeby zainteresować się akurat Astonem, trzeba kochać motoryzację – nie jest to samochód pierwszego wyboru. Wreszcie po trzecie i najważniejsze, trzeba mieć w sobie pierwiastek angielskiego dżentelmena. Coś, co pozwala łączyć elegancję, gust i honorowe współzawodnictwo, a przy okazji nie każe ci niczego udowadniać. Wiem, że ten samochód jest szybszy niż większość innych aut, ale z nikim nie chciałbym się nim ścigać. Wiedziałem to, siedząc za kierownicą, i ta wiedza w 100% wystarcza, żeby się cieszyć mocą DB9 bez deptania gazu. Paradoks.

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

Dobra rada na koniec: jeżeli kiedykolwiek będziecie stali przed wyborem samochodu z najwyższej półki, zawsze kontrolnie sprawdźcie, czy gdzieś nie jest dostępny Aston. Jeżeli się trafi – sprawdźcie to auto. Może się okazać, że kosztuje tyle co nowy niemiecki wynalazek, który po roku jest wart połowę ceny zakupu. Tu dochodzimy do największego i jedynego problemu Astona: jego ceny w ogóle nie chcą spadać. Poza tym, jaka maszyna jest, każdy widzi, a uwierzcie… jeździ jeszcze lepiej niż wygląda.

Aston Martin DB9 Volante tył

Aston Martin DB9 Volante | tył | foto: Michał Węgrzynek


Aston Martin DB9 Volante snow

Aston Martin DB9 Volante w świątecznej odsłonie

Tags: 74 garage, aston, aston martin db9 volante, DB9, herezja garage, martin, sebastian mądrachowski, VOLANTE
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    11:50
  • Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    18:13
  • Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    12:06
  • Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    11:31
  • Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    18:36|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    12:16

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    11:50
  • Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    18:13
  • Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    12:06
  • Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    11:31
  • Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    18:36|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    12:16

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry