Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Mazda 787B
Strona główna » Aston Martin DB9 VOLANTE

Aston Martin DB9 VOLANTE

Aston Martin DB9 VOLANTE – test | Aston Martin to […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Aston Martin DB9 VOLANTE

Aston Martin DB9 VOLANTE

Aston Martin DB9 VOLANTE – test | Aston Martin to […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Aston Martin DB9 VOLANTE

Aston Martin DB9 VOLANTE

Aston Martin DB9 VOLANTE – test | Aston Martin to […]

Sebastian Mądrachowski

Aston Martin DB9 VOLANTE – test |

Aston Martin to legenda. Przetrzymał obie wojny światowe i wszystkie kryzysy minionego wieku. Kiedy w 1926 roku rodziła się Królowa Elżbieta II, Aston był już trzynastoletnim łobuzem. Przed pięćdziesiątką wygrał Le Mans, a w roku 2004 wypuścił DB9 Volante. Jest tak dobra, że produkuje ją do dzisiaj.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, Foto: Michał Węgrzynek


Aston Martin od ponad stu lat klepany jest w Anglii. W początkowym okresie istnienia marki powstawał ze sporymi trudnościami – właśnie wybuchała I Wojna Światowa i priorytety były inne niż budowa samochodów. Później zmieniali się właściciele, realia rynkowe, ale idea przyświecała ta sama: róbmy samochody, których jakość będzie nie do podrobienia. Budujmy w krótkich seriach, bo przecież ręcznie nie damy rady robić ich za dużo, a cenę ustalmy na kosmicznym poziomie, bo tylko najbogatsi docenią naszą pracę. Efekt?

Aston Martin od początku swojego istnienia wyprodukował mniej samochodów niż przemysł motoryzacyjny z Detroit w pięć godzin. Przyjmuje się, że ponad 75% zbudowanych kiedykolwiek Astonów jest nadal na chodzie.

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

foto: Michał Węgrzynek

Aston Martin DB9 Volante to auto wyjątkowe…

…ale wsiadając do środka trzeba wyrzucić to z głowy. W Gwiezdnych Wojnach Mistrz Yoda, ucząc młodego Skywalkera, powiedział: „Oduczyć się tego, co umiesz, ty musisz” i o to mniej więcej chodzi. Żadnych stereotypów, żadnych porównań, trzeba wsiąść do samochodu i czuć – wtedy przychodzi moc. W przypadku DB9 Volante jest to dokładnie 503 KM i 620 Nm, czyli niecałe 5 sek. do setki i v-max 300 km/h. Potęga 6-litrowego V12.

W warunkach polskiej zimy ciężko jest sprawdzić, jak zachowuje się Aston Martin DB9 Volante przy agresywnej jeździe. Inna kwestia, że nie miałem na to w ogóle ochoty. Wiem jaki potencjał ma ten samochód, więc jadąc zastanawiałem się, jak wyjątkowa jest sytuacja, że sunę DB9 przez zaśnieżony Hrubieszów. Czujecie?

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

Zastanawialiście się kiedyś o czym myśli kosmonauta w rakiecie ustawionej na platformie startowej kosmodromu Bajkonur? Założę się, że o podobnych rzeczach co ja wpięty w fotel DB9 Volante. Tyle że o niego troszczą się komputery, a ja musiałem momentami uważać, żeby nie skleić się z samochodem, z którego Artur i Michał robili zdjęcia. Myśli się o potędze ludzkiej myśli technicznej. O tym, że tworzymy maszyny, które pomagają nam przekraczać bariery jeszcze do niedawna nieosiągalne dla człowieka. Akurat w tym przypadku ze stratą dla kosmonauty, bo jemu nikt nie wyłożył wnętrza rakiety skórą i nie zamontował nagłośnienia za kilkanaście tysięcy funtów.


Te rakietowe porównania nie są przypadkowe. Spójrzmy na układ przeniesienia napędu: V12 zamontowane z przodu, skrzynia automatyczna ZF na tylnej osi, moment przenoszony jest wałem napędowym z włókna węglowego umieszczonym w tubie reakcyjnej odlanej z aluminium. Kawał technologii jak na prosty wał napędowy, prawda? A tak budowany jest każdy element tego auta… Wszystko sprowadza się do tego, że Anglicy stworzyli samochód genialny, który nigdy nie będzie popularny. Dlaczego?

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

foto: Michał Węgrzynek

Po pierwsze, jest ich trochę za mało, żeby każdy z odpowiednim saldem na koncie mógł go w dowolnym momencie kupić. Po drugie, nawet jeżeli kogoś stać, to żeby zainteresować się akurat Astonem, trzeba kochać motoryzację – nie jest to samochód pierwszego wyboru. Wreszcie po trzecie i najważniejsze, trzeba mieć w sobie pierwiastek angielskiego dżentelmena. Coś, co pozwala łączyć elegancję, gust i honorowe współzawodnictwo, a przy okazji nie każe ci niczego udowadniać. Wiem, że ten samochód jest szybszy niż większość innych aut, ale z nikim nie chciałbym się nim ścigać. Wiedziałem to, siedząc za kierownicą, i ta wiedza w 100% wystarcza, żeby się cieszyć mocą DB9 bez deptania gazu. Paradoks.

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

Dobra rada na koniec: jeżeli kiedykolwiek będziecie stali przed wyborem samochodu z najwyższej półki, zawsze kontrolnie sprawdźcie, czy gdzieś nie jest dostępny Aston. Jeżeli się trafi – sprawdźcie to auto. Może się okazać, że kosztuje tyle co nowy niemiecki wynalazek, który po roku jest wart połowę ceny zakupu. Tu dochodzimy do największego i jedynego problemu Astona: jego ceny w ogóle nie chcą spadać. Poza tym, jaka maszyna jest, każdy widzi, a uwierzcie… jeździ jeszcze lepiej niż wygląda.

Aston Martin DB9 Volante tył

Aston Martin DB9 Volante | tył | foto: Michał Węgrzynek


Aston Martin DB9 Volante snow

Aston Martin DB9 Volante w świątecznej odsłonie

Tags: 74 garage, aston, aston martin db9 volante, DB9, herezja garage, martin, sebastian mądrachowski, VOLANTE

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Aston Martin DB9 VOLANTE – test |

Aston Martin to legenda. Przetrzymał obie wojny światowe i wszystkie kryzysy minionego wieku. Kiedy w 1926 roku rodziła się Królowa Elżbieta II, Aston był już trzynastoletnim łobuzem. Przed pięćdziesiątką wygrał Le Mans, a w roku 2004 wypuścił DB9 Volante. Jest tak dobra, że produkuje ją do dzisiaj.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, Foto: Michał Węgrzynek


Aston Martin od ponad stu lat klepany jest w Anglii. W początkowym okresie istnienia marki powstawał ze sporymi trudnościami – właśnie wybuchała I Wojna Światowa i priorytety były inne niż budowa samochodów. Później zmieniali się właściciele, realia rynkowe, ale idea przyświecała ta sama: róbmy samochody, których jakość będzie nie do podrobienia. Budujmy w krótkich seriach, bo przecież ręcznie nie damy rady robić ich za dużo, a cenę ustalmy na kosmicznym poziomie, bo tylko najbogatsi docenią naszą pracę. Efekt?

Aston Martin od początku swojego istnienia wyprodukował mniej samochodów niż przemysł motoryzacyjny z Detroit w pięć godzin. Przyjmuje się, że ponad 75% zbudowanych kiedykolwiek Astonów jest nadal na chodzie.

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

foto: Michał Węgrzynek

Aston Martin DB9 Volante to auto wyjątkowe…

…ale wsiadając do środka trzeba wyrzucić to z głowy. W Gwiezdnych Wojnach Mistrz Yoda, ucząc młodego Skywalkera, powiedział: „Oduczyć się tego, co umiesz, ty musisz” i o to mniej więcej chodzi. Żadnych stereotypów, żadnych porównań, trzeba wsiąść do samochodu i czuć – wtedy przychodzi moc. W przypadku DB9 Volante jest to dokładnie 503 KM i 620 Nm, czyli niecałe 5 sek. do setki i v-max 300 km/h. Potęga 6-litrowego V12.

W warunkach polskiej zimy ciężko jest sprawdzić, jak zachowuje się Aston Martin DB9 Volante przy agresywnej jeździe. Inna kwestia, że nie miałem na to w ogóle ochoty. Wiem jaki potencjał ma ten samochód, więc jadąc zastanawiałem się, jak wyjątkowa jest sytuacja, że sunę DB9 przez zaśnieżony Hrubieszów. Czujecie?

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

Zastanawialiście się kiedyś o czym myśli kosmonauta w rakiecie ustawionej na platformie startowej kosmodromu Bajkonur? Założę się, że o podobnych rzeczach co ja wpięty w fotel DB9 Volante. Tyle że o niego troszczą się komputery, a ja musiałem momentami uważać, żeby nie skleić się z samochodem, z którego Artur i Michał robili zdjęcia. Myśli się o potędze ludzkiej myśli technicznej. O tym, że tworzymy maszyny, które pomagają nam przekraczać bariery jeszcze do niedawna nieosiągalne dla człowieka. Akurat w tym przypadku ze stratą dla kosmonauty, bo jemu nikt nie wyłożył wnętrza rakiety skórą i nie zamontował nagłośnienia za kilkanaście tysięcy funtów.


Te rakietowe porównania nie są przypadkowe. Spójrzmy na układ przeniesienia napędu: V12 zamontowane z przodu, skrzynia automatyczna ZF na tylnej osi, moment przenoszony jest wałem napędowym z włókna węglowego umieszczonym w tubie reakcyjnej odlanej z aluminium. Kawał technologii jak na prosty wał napędowy, prawda? A tak budowany jest każdy element tego auta… Wszystko sprowadza się do tego, że Anglicy stworzyli samochód genialny, który nigdy nie będzie popularny. Dlaczego?

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

foto: Michał Węgrzynek

Po pierwsze, jest ich trochę za mało, żeby każdy z odpowiednim saldem na koncie mógł go w dowolnym momencie kupić. Po drugie, nawet jeżeli kogoś stać, to żeby zainteresować się akurat Astonem, trzeba kochać motoryzację – nie jest to samochód pierwszego wyboru. Wreszcie po trzecie i najważniejsze, trzeba mieć w sobie pierwiastek angielskiego dżentelmena. Coś, co pozwala łączyć elegancję, gust i honorowe współzawodnictwo, a przy okazji nie każe ci niczego udowadniać. Wiem, że ten samochód jest szybszy niż większość innych aut, ale z nikim nie chciałbym się nim ścigać. Wiedziałem to, siedząc za kierownicą, i ta wiedza w 100% wystarcza, żeby się cieszyć mocą DB9 bez deptania gazu. Paradoks.

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

Aston Martin DB9 Volante foto: Michał Węgrzynek

Dobra rada na koniec: jeżeli kiedykolwiek będziecie stali przed wyborem samochodu z najwyższej półki, zawsze kontrolnie sprawdźcie, czy gdzieś nie jest dostępny Aston. Jeżeli się trafi – sprawdźcie to auto. Może się okazać, że kosztuje tyle co nowy niemiecki wynalazek, który po roku jest wart połowę ceny zakupu. Tu dochodzimy do największego i jedynego problemu Astona: jego ceny w ogóle nie chcą spadać. Poza tym, jaka maszyna jest, każdy widzi, a uwierzcie… jeździ jeszcze lepiej niż wygląda.

Aston Martin DB9 Volante tył

Aston Martin DB9 Volante | tył | foto: Michał Węgrzynek


Aston Martin DB9 Volante snow

Aston Martin DB9 Volante w świątecznej odsłonie

Tags: 74 garage, aston, aston martin db9 volante, DB9, herezja garage, martin, sebastian mądrachowski, VOLANTE

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

10 grudnia 2020
Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

14 października 2020
Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

10 września 2020
Jaguar F-Type P300 test – Koci los

Jaguar F-Type P300 test – Koci los

4 września 2020
Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

25 sierpnia 2020|0 Comments
Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

6 sierpnia 2020
Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

29 lipca 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

10 grudnia 2020
Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

14 października 2020
Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

10 września 2020
Jaguar F-Type P300 test – Koci los

Jaguar F-Type P300 test – Koci los

4 września 2020
Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

25 sierpnia 2020|0 Comments
Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

6 sierpnia 2020
Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

29 lipca 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry