Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Bugatti Chiron
Strona główna » Bugatti Chiron: Kto da więcej?

Bugatti Chiron: Kto da więcej?

Człowieka, który pragnie wpasować się w profil przeciętnego posiadacza auta […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Bugatti Chiron: Kto da więcej?

Bugatti Chiron: Kto da więcej?

Człowieka, który pragnie wpasować się w profil przeciętnego posiadacza auta […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Bugatti Chiron: Kto da więcej?

Bugatti Chiron: Kto da więcej?

Człowieka, który pragnie wpasować się w profil przeciętnego posiadacza auta […]

Mateusz Cieślak

Człowieka, który pragnie wpasować się w profil przeciętnego posiadacza auta marki Bugatti, czeka mnóstwo wydatków. Oprócz garażu wypełnionego po brzegi 84 samochodami, w jego oświadczeniu majątkowym powinny się znaleźć trzy samoloty odrzutowe, trzy helikoptery i jacht. Na szczęście zaledwie jeden. Przy tej pokaźnej kolekcji wydanie 2,4 mln euro, bo tyle kosztuje nowy Bugatti Chiron, wydaje się już tylko drobiazgiem. Dlatego z 500 planowanych aut jedna trzecia została zarezerwowana przed premierą w Genewie.

Tekst: Andrzej Bzowski, foto: Bugatti

Przyjście na świat Veyrona w 2005 roku na stałe przewróciło motoryzacyjny świat do góry kołami. Pokonanie granicy 400 km/h w produkcyjnym aucie wydawało się daleko poza zasięgiem technologii, jaka obecna była w całym motoryzacyjnym przemyśle. Bugatti, przy wsparciu zaplecza VW, udało się wyprodukować nietuzinkowe auto, które nagięło zasady fizyki na swoją korzyść. Nic jednak nie trwa wiecznie, a klienci czekali na godnego następcę.Bugatti Chiron

Inżynierowie wzięli na warsztat niemal doskonały hipersamochód, mając za zadanie poprawę osiągów na prawie każdym polu. Dokładnie obejrzeli każdą część, by wprowadzić możliwe usprawnienia i zaserwować motoryzacji kolejny przeskok do przyszłości. Zacznijmy od silnika. Jest to sprawdzona W16 o pojemności 8,0 litrów, wspomagana resuscytatorem z czterech powiększonych turbosprężarek. Dwie z nich pomagają rozpędzić 16 cylindrów do 3800 obrotów, kiedy kolejne dwie turbiny dostarczają dodatkowy haust powietrza.

Bugatti Chiron hybrydą nie będzie.

Bugatti nie sięgnęło po modny ostatnio elektryczny doping, głównie ze względu na nieunikniony ciężar i konieczność upchnięcia dodatkowych urządzeń w skąpo skrojonym nadwoziu. Nowy, tytanowy wydech waży 20 kilogramów, co według speców z Bugatti jest wyjątkowo niską wartością w porównaniu do podobnych, 16-cylindrowych jednostek. I pewnie tak jest, bo któż inny stosuje takie silnikowe kolosy, stocznie? Cztery końcówki wydechu zabudowano w pas tylny, dwie wykorzystywane są jako rodzaj dodatkowego dyfuzora zwiększającego siłę docisku.

Bugatti ChironBugatti Chiron – silnik

Dzięki wszystkim zmianom moc silnika podskoczyła do niebagatelnych 1500 KM i 1600 Nm momentu obrotowego. Te wartości pozwalają wierzyć, że analogowy, wyskalowany do 500 km/h prędkościomierz nie znalazł się we wnętrzu przez przypadek. Rozpędzenie się do 100 km/h zajmuje Chironowi niespełna 2,5 sekundy. 0–200 km/h to kwestia 6,5 sekundy. A gdy Seat Ibiza z 75-konnym dieslem pod maską doczłapie się do setki w 13,6 sekundy, Bugatti będzie już poruszało się z prędkością 300 km/h.

Elektroniczny kaganiec wersji produkcyjnej ogranicza prędkość maksymalną do 420 km/h, ale już teraz mówi się o wersji Super Sport, którą Bugatti spróbuje pobić własny rekord sprzed lat.

Bugatti Chiron – masa

Zarówno przestrzenna rama, do której mocowany jest układ napędowy, jak i nadwozie wykonane jest z włókna węglowego. Zwiększono sztywność konstrukcji, uzyskując poziom charakteryzujący klasę prototypów LMP1 startujących w Le Mans. Mimo to nie udało się utrzymać masy startowej protoplasty, Chiron waży aż 1995 kg.Bugatti ChironAgresywna stylistyka niesie za sobą wiele praktycznych rozwiązań. Przednie, poczwórne lampy diodowe otoczone są wlotami pozwalającymi ochłonąć tarczom hamulcowym, z kolei charakterystyczne błotniki w kształcie litery C zasilają jednostkę napędową powietrzem niezbędnym do sprawnej pracy. Układ chłodzenia mieści 50 litrów płynu, który swoim krążeniem pomaga wystudzić ten jeżdżący wytwornik ciepła. Przetłoczenie idące przez oś samochodu wspomaga stabilność podczas podróży z prędkościami powszechnie uważanymi za niebezpieczne. Wysoką cenę może też tłumaczyć obecność drogocennych materiałów – membrany głośników wykonane są z jednokaratowego diamentu, z kolei emblematy to lite srebro. Żadnych półśrodków.Bugatti Chiron

Na koniec jeszcze parę słów o tym, skąd nazwa dla najnowszego króla prędkości. Bugatti kontynuuje tradycję nazywania swoich aut nazwiskami zasłużonych firmie kierowców. Po Veyronie przyszedł czas na Louisa Chirona. Zanim zaczął pracować dla zespołu fabrycznego i wygrywać wszystko, co było do wygrania, Louis pracował jako towarzysz do tańca dla bogatych, samotnych pań w Hotel de Paris w Monaco. Swoje obowiązki wykonywał na tyle rzetelnie, że jedna z zachwyconych partnerek sprezentowała mu Bugatti, zaczynając tym samym jego wyścigową karierę. Cóż, kojarzycie dobrą szkołę tańca w Lublinie?

Tags: bugatti, chiron, supercar, supersamochód, veyron

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Człowieka, który pragnie wpasować się w profil przeciętnego posiadacza auta marki Bugatti, czeka mnóstwo wydatków. Oprócz garażu wypełnionego po brzegi 84 samochodami, w jego oświadczeniu majątkowym powinny się znaleźć trzy samoloty odrzutowe, trzy helikoptery i jacht. Na szczęście zaledwie jeden. Przy tej pokaźnej kolekcji wydanie 2,4 mln euro, bo tyle kosztuje nowy Bugatti Chiron, wydaje się już tylko drobiazgiem. Dlatego z 500 planowanych aut jedna trzecia została zarezerwowana przed premierą w Genewie.

Tekst: Andrzej Bzowski, foto: Bugatti

Przyjście na świat Veyrona w 2005 roku na stałe przewróciło motoryzacyjny świat do góry kołami. Pokonanie granicy 400 km/h w produkcyjnym aucie wydawało się daleko poza zasięgiem technologii, jaka obecna była w całym motoryzacyjnym przemyśle. Bugatti, przy wsparciu zaplecza VW, udało się wyprodukować nietuzinkowe auto, które nagięło zasady fizyki na swoją korzyść. Nic jednak nie trwa wiecznie, a klienci czekali na godnego następcę.Bugatti Chiron

Inżynierowie wzięli na warsztat niemal doskonały hipersamochód, mając za zadanie poprawę osiągów na prawie każdym polu. Dokładnie obejrzeli każdą część, by wprowadzić możliwe usprawnienia i zaserwować motoryzacji kolejny przeskok do przyszłości. Zacznijmy od silnika. Jest to sprawdzona W16 o pojemności 8,0 litrów, wspomagana resuscytatorem z czterech powiększonych turbosprężarek. Dwie z nich pomagają rozpędzić 16 cylindrów do 3800 obrotów, kiedy kolejne dwie turbiny dostarczają dodatkowy haust powietrza.

Bugatti Chiron hybrydą nie będzie.

Bugatti nie sięgnęło po modny ostatnio elektryczny doping, głównie ze względu na nieunikniony ciężar i konieczność upchnięcia dodatkowych urządzeń w skąpo skrojonym nadwoziu. Nowy, tytanowy wydech waży 20 kilogramów, co według speców z Bugatti jest wyjątkowo niską wartością w porównaniu do podobnych, 16-cylindrowych jednostek. I pewnie tak jest, bo któż inny stosuje takie silnikowe kolosy, stocznie? Cztery końcówki wydechu zabudowano w pas tylny, dwie wykorzystywane są jako rodzaj dodatkowego dyfuzora zwiększającego siłę docisku.

Bugatti ChironBugatti Chiron – silnik

Dzięki wszystkim zmianom moc silnika podskoczyła do niebagatelnych 1500 KM i 1600 Nm momentu obrotowego. Te wartości pozwalają wierzyć, że analogowy, wyskalowany do 500 km/h prędkościomierz nie znalazł się we wnętrzu przez przypadek. Rozpędzenie się do 100 km/h zajmuje Chironowi niespełna 2,5 sekundy. 0–200 km/h to kwestia 6,5 sekundy. A gdy Seat Ibiza z 75-konnym dieslem pod maską doczłapie się do setki w 13,6 sekundy, Bugatti będzie już poruszało się z prędkością 300 km/h.

Elektroniczny kaganiec wersji produkcyjnej ogranicza prędkość maksymalną do 420 km/h, ale już teraz mówi się o wersji Super Sport, którą Bugatti spróbuje pobić własny rekord sprzed lat.

Bugatti Chiron – masa

Zarówno przestrzenna rama, do której mocowany jest układ napędowy, jak i nadwozie wykonane jest z włókna węglowego. Zwiększono sztywność konstrukcji, uzyskując poziom charakteryzujący klasę prototypów LMP1 startujących w Le Mans. Mimo to nie udało się utrzymać masy startowej protoplasty, Chiron waży aż 1995 kg.Bugatti ChironAgresywna stylistyka niesie za sobą wiele praktycznych rozwiązań. Przednie, poczwórne lampy diodowe otoczone są wlotami pozwalającymi ochłonąć tarczom hamulcowym, z kolei charakterystyczne błotniki w kształcie litery C zasilają jednostkę napędową powietrzem niezbędnym do sprawnej pracy. Układ chłodzenia mieści 50 litrów płynu, który swoim krążeniem pomaga wystudzić ten jeżdżący wytwornik ciepła. Przetłoczenie idące przez oś samochodu wspomaga stabilność podczas podróży z prędkościami powszechnie uważanymi za niebezpieczne. Wysoką cenę może też tłumaczyć obecność drogocennych materiałów – membrany głośników wykonane są z jednokaratowego diamentu, z kolei emblematy to lite srebro. Żadnych półśrodków.Bugatti Chiron

Na koniec jeszcze parę słów o tym, skąd nazwa dla najnowszego króla prędkości. Bugatti kontynuuje tradycję nazywania swoich aut nazwiskami zasłużonych firmie kierowców. Po Veyronie przyszedł czas na Louisa Chirona. Zanim zaczął pracować dla zespołu fabrycznego i wygrywać wszystko, co było do wygrania, Louis pracował jako towarzysz do tańca dla bogatych, samotnych pań w Hotel de Paris w Monaco. Swoje obowiązki wykonywał na tyle rzetelnie, że jedna z zachwyconych partnerek sprezentowała mu Bugatti, zaczynając tym samym jego wyścigową karierę. Cóż, kojarzycie dobrą szkołę tańca w Lublinie?

Tags: bugatti, chiron, supercar, supersamochód, veyron
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    11:50
  • Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    18:13
  • Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    12:06
  • Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    11:31
  • Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    18:36|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    12:16

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    11:50
  • Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    18:13
  • Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    12:06
  • Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    11:31
  • Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    18:36|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    12:16

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry