Suzuki Ignis 4×4 2017 – opinie, test, dane techniczne |
Rodzice chcą, by ich dziecko odziedziczyło po członkach rodziny najlepsze możliwe cechy. Urodę po mamie, inteligencję po tacie, poczucie humoru babci i najlepiej jeszcze smykałkę do interesów po dziadku. Takie dziecko zrobiło sobie właśnie Suzuki.
Tekst: Mateusz Mądrachowski, Foto: Artur Woszak
Z terenówkami Suzuki mamy do czynienia od lat. Sprawdzone napędy, dobre właściwości jezdne, rozsądna cena. Tradycja jest, więc kiedy w ręce dostaliśmy najnowsze Suzuki Ignis 4×4 (model FF21S) apetyty były duże. Suzuki Ignis 4×4 2017 to „mini crossover SUV”. Łączy cechy małego miejskiego auta, kombi oraz pojazdu terenowego. Taki mały Leonardo da Vinci zabłąkany między segmentem A i B.
Suzuki Ignis 4×4 2017 opinie | Napęd
Suzuki oferuje w tym maluchu napęd na cztery koła ALLGRIP. Pojedzie tam gdzie Vitara, czy Jimny III, byle bez przesady. Dołączanie napędu tylnej osi następuje poprzez sprzęgło wiskotyczne, a to nie przepada za długotrwałym obciążeniem.
Upraszczając: Suzuki Ignis 4×4 skutecznie grzeje gdzie chcemy z rozkładem momentu 50/50 na obie osie. Tylko nie za długo, bo przegrzejemy wiskozę.
Suzuki Ignis 4×4 2017 opinie | Wymiary
A Igniska kusi. Suzuki Ignis ma aż 18 cm prześwitu, czyli tyle co BMW X5 e70 i więcej niż nowa Kia Sportage. Do tego auto wyposażone jest w kontrolę zjazdu i wspomaganie ruszania pod górę, a wszystko to zamknięte w lekkiej, filigranowej budzie. Rozstaw osi to zaledwie 2435mm.
Pełne wymiary Suzuki Ignis 4×4 2017:
– długość 3,700 mm
– szerokość 1,660 mm
– wysokość 1,595 mm
Suzuki Ignis 4×4 2017 opinie | Silnik / masa, dane techniczne
Suzuki Ignis napędzany jest tylko jednym silnikiem – benzynowym 1.2 litra. Co prawda większą pojemność ma nawet butelka wody mineralnej, ale ten motor naprawdę daje radę. Przede wszystkim dlatego, że Ignis, w zależności od wyposażenia, waży tylko 810-920 kg. Silnik woli wyższe obroty, dzięki czemu możemy wyprzedzać kierowców z uśmiechem na ustach. Japończycy wracają do korzeni.
Suzuki Ignis 4×4 2017 – spalanie
Za zmianę biegów odpowiada 5-biegowy automat lub 5-biegowy manual. Jeździliśmy tym drugim i jest OK.
Przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym Suzuki Ignis spalał ok. 6,5 litra benzyny na 100km, a przy dobrym wietrze leciał 170 km/h.
Ładnie jak na pudełko zapałek na kołach. W środku mogłoby być nieco ciszej, ale taki już urok małych, lekkich samochodów. Wnętrze jest za to urządzone ciekawie.
Suzuki Ignis opinie | Wnętrze
W środku jest… oryginalnie. Tu plastik biały, tam ciemny, gdzieniegdzie pomarańczowy, rączki a’la stal nierdzewna, a nad zegarami karbon, a co! Miejsca jest dużo. Suzuki Ignis to najmniejszy SUV na rynku, ale wciąż SUV – pojemności nie ma co porównywać z małymi autami miejskimi. Igniska jest wysoka, ma przestrzeń i z wewnątrz sprawia wrażenie większej niż jest. To duży plus, jeżeli oczekujemy od samochodu nieco więcej niż bycia zwykłym toczydłem. No i radio Kenwood gra naprawdę ładnie.
Suzuki Ignis 2017 | cena nowego
Ceny Suzuki Ignis mocno uzależnione są od wyposażenia.
Ignis z manualną skrzynią i napędem na przód kosztuje 49 900 zł.
Auto z automatem dostaniemy tylko łącznie z pakietem wyposażenia Premium i tu cena wynosi 58 900 zł (tak samo wyposażony Ignis z manualem kosztuje 54 900 zł).
Podobnie ma się sprawa z napędem 4×4. Czteronapęd dostępny jest tylko w Suzuki Ignis z pakietem wyposażenia Premium, a ceny zaczynają się od 61 900 zł. Dla porównania, najtańszy Fiat Panda 4×4 kosztuje 59 900 zł. Różnica w cenie bierze się z opłat importowych na samochody japońskie – od opłat celnych jeszcze nikt nie uciekł. Czy za japońską technologię warto dopłacić?
Suzuki Ignis opinie – 1.2 4×4 2017 podsumowanie
Podsumujmy. Suzuki zrobiło sobie dziecko, które odziedziczyło sporo po swoich przodkach. Czarne słupki przypominają te ze Swifta, kratka na boku maski z Vitary, znaczek adidasa na tylnych błotnikach z modelu Suzuki Fronte Coupe. Za kilka lat zobaczymy na kogo wyrośnie i jak będzie się spisywał. Poprzednie modele Ignisa są lubiane i chwalone za wytrzymałość, zobaczymy jak będzie teraz. Na razie wiemy, że to auto ma charakter i potrafi odgryźć się konkurencji. Być realną przeciwwagą dla dużych SUV-ów, które ledwo mieszczą się na miejskich parkingach? Naszym zdaniem to już naprawdę dużo.
DANE TECHNICZNE Suzuki Ignis 4WD (4×4) 2016 | |
Silnik / Pojemność | benzyna wolnossąca / 1242 cm³ |
Układ / Liczba zaworów | R4 / 16 |
Moc maksymalna | 66 kW (90 KM) / 6000 obr/min |
Moment obrotowy | 120 Nm / 4400 obr/min |
Zawieszenie przód | kolumny McPhersona |
Zawieszenie tył | oś sztywna z wahaczami wleczonymi i sprężynami śrubowymi |
Napęd | 4×4 |
Skrzynia biegów | manualna, 5 biegów |
Prędkość maksymalna | 180 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,2 s |
Zużycie paliwa (miasto/trasa/mieszany) | brak pomiarów własnych (według producenta 5,9 / 4,5 / 5,0) |
Długość / Szerokość / Wysokość | 3700 / 1660 / 1595 mm |
Rozstaw osi | 2435 mm |
Masa własna / Dopuszczalna | 870 / 1330 kg |
Bagażnik w standardzie | 204 l |
Bagażnik po złożeniu siedzeń | 490l (do linii okien) |
Pojemność zbiornika paliwa | 30 l (wersja 2WD ma 32 l) |
EKSPLOATACJA I CENA | |
Gwarancja mechaniczna | 2 lata |
Przeglądy | według wskazań komputera |
Cena wersji podstawowej | 49 900 zł (2WD, Comfort) |
Cena wersji testowanej | 61 900 zł (4WD, Premium) |
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Suzuki Ignis 4×4 2017 – opinie, test, dane techniczne |
Rodzice chcą, by ich dziecko odziedziczyło po członkach rodziny najlepsze możliwe cechy. Urodę po mamie, inteligencję po tacie, poczucie humoru babci i najlepiej jeszcze smykałkę do interesów po dziadku. Takie dziecko zrobiło sobie właśnie Suzuki.
Tekst: Mateusz Mądrachowski, Foto: Artur Woszak
Z terenówkami Suzuki mamy do czynienia od lat. Sprawdzone napędy, dobre właściwości jezdne, rozsądna cena. Tradycja jest, więc kiedy w ręce dostaliśmy najnowsze Suzuki Ignis 4×4 (model FF21S) apetyty były duże. Suzuki Ignis 4×4 2017 to „mini crossover SUV”. Łączy cechy małego miejskiego auta, kombi oraz pojazdu terenowego. Taki mały Leonardo da Vinci zabłąkany między segmentem A i B.
Suzuki Ignis 4×4 2017 opinie | Napęd
Suzuki oferuje w tym maluchu napęd na cztery koła ALLGRIP. Pojedzie tam gdzie Vitara, czy Jimny III, byle bez przesady. Dołączanie napędu tylnej osi następuje poprzez sprzęgło wiskotyczne, a to nie przepada za długotrwałym obciążeniem.
Upraszczając: Suzuki Ignis 4×4 skutecznie grzeje gdzie chcemy z rozkładem momentu 50/50 na obie osie. Tylko nie za długo, bo przegrzejemy wiskozę.
Suzuki Ignis 4×4 2017 opinie | Wymiary
A Igniska kusi. Suzuki Ignis ma aż 18 cm prześwitu, czyli tyle co BMW X5 e70 i więcej niż nowa Kia Sportage. Do tego auto wyposażone jest w kontrolę zjazdu i wspomaganie ruszania pod górę, a wszystko to zamknięte w lekkiej, filigranowej budzie. Rozstaw osi to zaledwie 2435mm.
Pełne wymiary Suzuki Ignis 4×4 2017:
– długość 3,700 mm
– szerokość 1,660 mm
– wysokość 1,595 mm
Suzuki Ignis 4×4 2017 opinie | Silnik / masa, dane techniczne
Suzuki Ignis napędzany jest tylko jednym silnikiem – benzynowym 1.2 litra. Co prawda większą pojemność ma nawet butelka wody mineralnej, ale ten motor naprawdę daje radę. Przede wszystkim dlatego, że Ignis, w zależności od wyposażenia, waży tylko 810-920 kg. Silnik woli wyższe obroty, dzięki czemu możemy wyprzedzać kierowców z uśmiechem na ustach. Japończycy wracają do korzeni.
Suzuki Ignis 4×4 2017 – spalanie
Za zmianę biegów odpowiada 5-biegowy automat lub 5-biegowy manual. Jeździliśmy tym drugim i jest OK.
Przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym Suzuki Ignis spalał ok. 6,5 litra benzyny na 100km, a przy dobrym wietrze leciał 170 km/h.
Ładnie jak na pudełko zapałek na kołach. W środku mogłoby być nieco ciszej, ale taki już urok małych, lekkich samochodów. Wnętrze jest za to urządzone ciekawie.
Suzuki Ignis opinie | Wnętrze
W środku jest… oryginalnie. Tu plastik biały, tam ciemny, gdzieniegdzie pomarańczowy, rączki a’la stal nierdzewna, a nad zegarami karbon, a co! Miejsca jest dużo. Suzuki Ignis to najmniejszy SUV na rynku, ale wciąż SUV – pojemności nie ma co porównywać z małymi autami miejskimi. Igniska jest wysoka, ma przestrzeń i z wewnątrz sprawia wrażenie większej niż jest. To duży plus, jeżeli oczekujemy od samochodu nieco więcej niż bycia zwykłym toczydłem. No i radio Kenwood gra naprawdę ładnie.
Suzuki Ignis 2017 | cena nowego
Ceny Suzuki Ignis mocno uzależnione są od wyposażenia.
Ignis z manualną skrzynią i napędem na przód kosztuje 49 900 zł.
Auto z automatem dostaniemy tylko łącznie z pakietem wyposażenia Premium i tu cena wynosi 58 900 zł (tak samo wyposażony Ignis z manualem kosztuje 54 900 zł).
Podobnie ma się sprawa z napędem 4×4. Czteronapęd dostępny jest tylko w Suzuki Ignis z pakietem wyposażenia Premium, a ceny zaczynają się od 61 900 zł. Dla porównania, najtańszy Fiat Panda 4×4 kosztuje 59 900 zł. Różnica w cenie bierze się z opłat importowych na samochody japońskie – od opłat celnych jeszcze nikt nie uciekł. Czy za japońską technologię warto dopłacić?
Suzuki Ignis opinie – 1.2 4×4 2017 podsumowanie
Podsumujmy. Suzuki zrobiło sobie dziecko, które odziedziczyło sporo po swoich przodkach. Czarne słupki przypominają te ze Swifta, kratka na boku maski z Vitary, znaczek adidasa na tylnych błotnikach z modelu Suzuki Fronte Coupe. Za kilka lat zobaczymy na kogo wyrośnie i jak będzie się spisywał. Poprzednie modele Ignisa są lubiane i chwalone za wytrzymałość, zobaczymy jak będzie teraz. Na razie wiemy, że to auto ma charakter i potrafi odgryźć się konkurencji. Być realną przeciwwagą dla dużych SUV-ów, które ledwo mieszczą się na miejskich parkingach? Naszym zdaniem to już naprawdę dużo.
DANE TECHNICZNE Suzuki Ignis 4WD (4×4) 2016 | |
Silnik / Pojemność | benzyna wolnossąca / 1242 cm³ |
Układ / Liczba zaworów | R4 / 16 |
Moc maksymalna | 66 kW (90 KM) / 6000 obr/min |
Moment obrotowy | 120 Nm / 4400 obr/min |
Zawieszenie przód | kolumny McPhersona |
Zawieszenie tył | oś sztywna z wahaczami wleczonymi i sprężynami śrubowymi |
Napęd | 4×4 |
Skrzynia biegów | manualna, 5 biegów |
Prędkość maksymalna | 180 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,2 s |
Zużycie paliwa (miasto/trasa/mieszany) | brak pomiarów własnych (według producenta 5,9 / 4,5 / 5,0) |
Długość / Szerokość / Wysokość | 3700 / 1660 / 1595 mm |
Rozstaw osi | 2435 mm |
Masa własna / Dopuszczalna | 870 / 1330 kg |
Bagażnik w standardzie | 204 l |
Bagażnik po złożeniu siedzeń | 490l (do linii okien) |
Pojemność zbiornika paliwa | 30 l (wersja 2WD ma 32 l) |
EKSPLOATACJA I CENA | |
Gwarancja mechaniczna | 2 lata |
Przeglądy | według wskazań komputera |
Cena wersji podstawowej | 49 900 zł (2WD, Comfort) |
Cena wersji testowanej | 61 900 zł (4WD, Premium) |