Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Ford Focus ST
Strona główna » Ford Focus ST – codzienny kompromis

Ford Focus ST – codzienny kompromis

Ford Focus ST | 250 KM i 345 Nm w […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ford Focus ST – codzienny kompromis

Ford Focus ST – codzienny kompromis

Ford Focus ST | 250 KM i 345 Nm w […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ford Focus ST – codzienny kompromis

Ford Focus ST – codzienny kompromis

Ford Focus ST | 250 KM i 345 Nm w […]

Mateusz Cieślak

Ford Focus ST |

250 KM i 345 Nm w Fordzie Focusie ST – parametry godne najmocniejszej wersji w gamie. I chociaż jest jeszcze mocniejsze RS, to ST wcale nie musi być gorszym wyborem.

Tekst: Dawid Grzymkowski, foto: Artur Woszak

Ford Focus ST | zmiany

Z zewnątrz Ford Focus ST od standardowego różni się jedynie detalami, chociaż od razu widać, że nie jest to potulny hatchback. W oczy rzucają się duży czarny grill z emblematem ST, powiększone wloty powietrza w zderzaku, nakładki progów, zmieniony tylny zderzak z pojedynczą (chociaż na pierwszy rzut oka wyglądającą jak podwójna) końcówką układu wydechowego. Do tego duża lotka na dachu i jeszcze większe 18” felgi. Jeśli zaznaczymy odpowiednią rubrykę na liście opcji dostaniemy też rzucający się w oczy lakier Electric Orange.

Ford Focus ST white

Ford Focus ST | Lepiej jak jest więcej

Ford Focus ST | wnętrze

W środku zmieniono to co najważniejsze. Ford Focus ST wyposażony jest w sportowe, kubełkowe fotele Recaro, dodatkowy zestaw wskaźników na desce rozdzielczej, aluminiowe nakładki na pedały i akcesoryjną kierownicę. Jednak najlepsze dopiero przed nami.

Ford Focus ST | silniki

Do wyboru mamy dwa silniki. Do jednostki benzynowej dołączył diesel o pojemności 2.0 litrów. Diesel jest nieco słabszy (185 KM), ale już moment obrotowy jest wyższy niż w benzynie. To aż 400 Nm – sporo jak na kompakt. W obu wersjach mocy nam nie zabraknie, ale ważne jest też przeniesienie jej na asfalt.

Ford Focus ST napędzany jest tylko przez przednią oś i niestety nie mamy tutaj szpery.

Pomaga za to zawieszenie, które w wersji ST jest nieco twardsze niż w zwykłym Focusie. Względem standardowej wersji zmianie uległy układ kierowniczy i układ stabilizacji toru jazdy ESC, który w ST ma trzy tryby pracy. Pozwala on na zmianę stopnia ingerencji systemu, aż do jego całkowitego wyłączenia. Do dyspozycji mamy też 6-stopniową manualną skrzynię biegów.

Ford Focus ST selfie

Ford Focus ST | Blessing

Ford Focus ST oferowany jest w dwóch wersjach nadwozia: 5-drzwiowy hatchback i praktyczne kombi, którego próżno szukać w wersji RS. Tym co różni Forda Focusa ST od mocniejszego brata jest również zawieszenie, które nie jest zestrojone tak sztywno. Silnik powinien mieć też rozsądny apetyt na paliwo, w szczególności w wersji z dieslem pod maską.

Ford Focus ST jest więc autem, które da nam sporo radości. Pozwoli dobrze bawić się w zakrętach, ale nie wypadną nam plomby z zębów, jeśli droga nie będzie idealna. Bez problemu zabierze na pokład cztery osoby i ich bagaż, a kiedy będzie trzeba, na światłach ruszy jako pierwszy.

Dzięki, Ford Carrara!

Ford Focus ST | dane techniczne, spalanie:

FOCUS ST DANE TECHNICZNE
Cena115 300 zł
KonkurenciOpel Astra OPC, VW Golf GTI
Silnikbenzynowy, R4, 2.0 turbo
Moc/w zakresie250 KM/5500 obr/min
0-100 km/h6,5 s
Prędkość maksymalna248 km/h
Zużycie paliwa7,2 l/100 km
Emisja CO2169 g/km
Silnikpoj. skokowa 2000 cm3, maksymalny moment obrotowy 360 Nm w zakresie 2000-4500 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szer. x wys. 4362 x 1823 x 1484 mm, rozstaw osi 2648 mm, masa własna 1362 kg, poj. bagażnika 277-363*/1148 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l
Ford Focus ST

Ładne, prawda?

ford carrara

Tags: focus st, focus st dane techniczne, focus st opinie, ford, test

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Ford Focus ST |

250 KM i 345 Nm w Fordzie Focusie ST – parametry godne najmocniejszej wersji w gamie. I chociaż jest jeszcze mocniejsze RS, to ST wcale nie musi być gorszym wyborem.

Tekst: Dawid Grzymkowski, foto: Artur Woszak

Ford Focus ST | zmiany

Z zewnątrz Ford Focus ST od standardowego różni się jedynie detalami, chociaż od razu widać, że nie jest to potulny hatchback. W oczy rzucają się duży czarny grill z emblematem ST, powiększone wloty powietrza w zderzaku, nakładki progów, zmieniony tylny zderzak z pojedynczą (chociaż na pierwszy rzut oka wyglądającą jak podwójna) końcówką układu wydechowego. Do tego duża lotka na dachu i jeszcze większe 18” felgi. Jeśli zaznaczymy odpowiednią rubrykę na liście opcji dostaniemy też rzucający się w oczy lakier Electric Orange.

Ford Focus ST white

Ford Focus ST | Lepiej jak jest więcej

Ford Focus ST | wnętrze

W środku zmieniono to co najważniejsze. Ford Focus ST wyposażony jest w sportowe, kubełkowe fotele Recaro, dodatkowy zestaw wskaźników na desce rozdzielczej, aluminiowe nakładki na pedały i akcesoryjną kierownicę. Jednak najlepsze dopiero przed nami.

Ford Focus ST | silniki

Do wyboru mamy dwa silniki. Do jednostki benzynowej dołączył diesel o pojemności 2.0 litrów. Diesel jest nieco słabszy (185 KM), ale już moment obrotowy jest wyższy niż w benzynie. To aż 400 Nm – sporo jak na kompakt. W obu wersjach mocy nam nie zabraknie, ale ważne jest też przeniesienie jej na asfalt.

Ford Focus ST napędzany jest tylko przez przednią oś i niestety nie mamy tutaj szpery.

Pomaga za to zawieszenie, które w wersji ST jest nieco twardsze niż w zwykłym Focusie. Względem standardowej wersji zmianie uległy układ kierowniczy i układ stabilizacji toru jazdy ESC, który w ST ma trzy tryby pracy. Pozwala on na zmianę stopnia ingerencji systemu, aż do jego całkowitego wyłączenia. Do dyspozycji mamy też 6-stopniową manualną skrzynię biegów.

Ford Focus ST selfie

Ford Focus ST | Blessing

Ford Focus ST oferowany jest w dwóch wersjach nadwozia: 5-drzwiowy hatchback i praktyczne kombi, którego próżno szukać w wersji RS. Tym co różni Forda Focusa ST od mocniejszego brata jest również zawieszenie, które nie jest zestrojone tak sztywno. Silnik powinien mieć też rozsądny apetyt na paliwo, w szczególności w wersji z dieslem pod maską.

Ford Focus ST jest więc autem, które da nam sporo radości. Pozwoli dobrze bawić się w zakrętach, ale nie wypadną nam plomby z zębów, jeśli droga nie będzie idealna. Bez problemu zabierze na pokład cztery osoby i ich bagaż, a kiedy będzie trzeba, na światłach ruszy jako pierwszy.

Dzięki, Ford Carrara!

Ford Focus ST | dane techniczne, spalanie:

FOCUS ST DANE TECHNICZNE
Cena115 300 zł
KonkurenciOpel Astra OPC, VW Golf GTI
Silnikbenzynowy, R4, 2.0 turbo
Moc/w zakresie250 KM/5500 obr/min
0-100 km/h6,5 s
Prędkość maksymalna248 km/h
Zużycie paliwa7,2 l/100 km
Emisja CO2169 g/km
Silnikpoj. skokowa 2000 cm3, maksymalny moment obrotowy 360 Nm w zakresie 2000-4500 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szer. x wys. 4362 x 1823 x 1484 mm, rozstaw osi 2648 mm, masa własna 1362 kg, poj. bagażnika 277-363*/1148 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l
Ford Focus ST

Ładne, prawda?

ford carrara

Tags: focus st, focus st dane techniczne, focus st opinie, ford, test

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

  • Rysunki

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
- 20%
jaguar e-type rysunek plakat

Rysunek Jaguar E-Type tryptyk

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry