Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Nowa Skoda Octavia sylwetka
Strona główna » Nowa Skoda Octavia 2020. Znamy szczegóły!

Nowa Skoda Octavia 2020. Znamy szczegóły!

Pod koniec zeszłego miesiąca na rynku pojawił się Volkswagen Golf […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Nowa Skoda Octavia 2020. Znamy szczegóły!

Nowa Skoda Octavia 2020. Znamy szczegóły!

Pod koniec zeszłego miesiąca na rynku pojawił się Volkswagen Golf […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Nowa Skoda Octavia 2020. Znamy szczegóły!

Nowa Skoda Octavia 2020. Znamy szczegóły!

Pod koniec zeszłego miesiąca na rynku pojawił się Volkswagen Golf […]

Magazyn Motór

Pod koniec zeszłego miesiąca na rynku pojawił się Volkswagen Golf ósmej generacji. Teraz przyszła pora na kolejną nowość w grupie VAG. Nowa Skoda Octavia – bo o niej mowa –  znajduje się wśród dziesięciu najlepiej sprzedających aut w europie. Co więcej, jej odmiana kombi jest już liderem wśród tego typu nadwozi na Starym Kontynencie. Czym zaskakuje nas czwarta generacja?

Tekst: Kacper Majdan, foto: Skoda

Silniki

W tym miejscu mógłbym odesłać Was do newsa o nowym Golfie, ponieważ – jak można było się spodziewać – zmian w tej materii nie uświadczymy. Stawkę otworzy 1.0 TSI o mocy 110 KM. Dla osób, które spokojnie przemieszczają się z punktu A do B, ta jednostka będzie wystarczająca. Kierowcy, którym w większym stopniu zależy na dynamice, powinni zdecydować się na silnik 1.5 TSI lub 2.0 TSI, generujący 190 KM. 

Dla grupy VAG, jak i jej klientów, nadal bardzo ważną rolę pełnią diesle. Nie jest więc zaskoczeniem, że nowa Skoda Octavia dostanie (również znane) 1.6 i 2.0 TDI w mocy od 116 KM do 200 KM. Do wyboru będzie zarówno przekładnia manualna, jak i automatyczna (DSG). W niedalekiej przyszłości pownniśmy zobaczyć odmianę RS, która została już złapana na ulicznych testach.

Na niektórych rynkach zobaczymy Octavię napędzaną gazem ziemnym G-TEC. Oprócz tego swój debiut w Skodzie będzie mieć także technologia miękkiej hybrydy, która również pojawiła się w nowym Golfie. Co warto podkreślić, podobnie jak w poprzedniej wersji tak i w tej, nie zabraknie opcjonalnego napędu na wszystkie koła.

Podobnie jak Superb IV czy Golf GTE, nowa Octavia będzie oferowana z hybrydowym systemem plug-in o mocy 204 KM i 350 Nm. To wszystko dzięki silnikowi benzynowemu 1,4 TSI połączonemu z silnikiem elektrycznym.

Zobacz również: Nowy Volkswagen Golf

Nowa Skoda Octavia przód

Wnętrze

Wewnątrz rewolucji nie znajdziemy. O ile w porównaniu do trzeciej generacji czeskiego kombi zmieniło się dużo, to sam projekt ma wiele nawiązań do pokazanego niedawno Volkswagena Golfa. Zawsze uważałem, że Skoda powinna mieć inne atuty niż oryginalność. Chodzi oczywiście o praktyczność. Całe szczęście w tym aspekcie wszystko jest tak, jak powinno.

640 litrów z podniesionymi tylnymi siedzeniami daje jedną z największych pojemności w segmencie (nawet auto klasy wyżej nie powstydziłoby się takiego rozmiaru). Nowa Skoda Octavia jest o 22 mm dłuższa i 15 mm szersza, co przekłada się na jeszcze więcej miejsca dla pasażerów z tyłu.

Nowa Skoda Octavia wnętrze

Wyposażenie

Podobnie jak odświeżona Skoda Superb, nowa Octavia może pochwalić się wyświetlaczem head-up, 3-strefową klimatyzacją czy reflektorami full-LED Matrix. Przed kierowcą znajdą się wirtualne zegary o przekątnej 10,25 cala. Ekran środkowy wahać będzie się od 8,25 do 10 cali, w zależności od wersji wyposażenia.

Jazdę kierowcy umilić ma nowa, dwuramienna kierownica (podobna do stosowanej w Mercedesie klasy S), ambientowe oświetlenie czy system audio Canton.

Nowa Skoda Octavia

Cena

Ceny nowej Octavii powinny pojawić się w grudniu, sprzedaż ruszy na początku przyszłego roku.

Zaobserwuj nas na naszym nowym koncie na Twitterze!

Tags: Nowa Skoda Octavia 2020, skoda, Skoda Octavia, TDI, vag, volkswagen golf

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Pod koniec zeszłego miesiąca na rynku pojawił się Volkswagen Golf ósmej generacji. Teraz przyszła pora na kolejną nowość w grupie VAG. Nowa Skoda Octavia – bo o niej mowa –  znajduje się wśród dziesięciu najlepiej sprzedających aut w europie. Co więcej, jej odmiana kombi jest już liderem wśród tego typu nadwozi na Starym Kontynencie. Czym zaskakuje nas czwarta generacja?

Tekst: Kacper Majdan, foto: Skoda

Silniki

W tym miejscu mógłbym odesłać Was do newsa o nowym Golfie, ponieważ – jak można było się spodziewać – zmian w tej materii nie uświadczymy. Stawkę otworzy 1.0 TSI o mocy 110 KM. Dla osób, które spokojnie przemieszczają się z punktu A do B, ta jednostka będzie wystarczająca. Kierowcy, którym w większym stopniu zależy na dynamice, powinni zdecydować się na silnik 1.5 TSI lub 2.0 TSI, generujący 190 KM. 

Dla grupy VAG, jak i jej klientów, nadal bardzo ważną rolę pełnią diesle. Nie jest więc zaskoczeniem, że nowa Skoda Octavia dostanie (również znane) 1.6 i 2.0 TDI w mocy od 116 KM do 200 KM. Do wyboru będzie zarówno przekładnia manualna, jak i automatyczna (DSG). W niedalekiej przyszłości pownniśmy zobaczyć odmianę RS, która została już złapana na ulicznych testach.

Na niektórych rynkach zobaczymy Octavię napędzaną gazem ziemnym G-TEC. Oprócz tego swój debiut w Skodzie będzie mieć także technologia miękkiej hybrydy, która również pojawiła się w nowym Golfie. Co warto podkreślić, podobnie jak w poprzedniej wersji tak i w tej, nie zabraknie opcjonalnego napędu na wszystkie koła.

Podobnie jak Superb IV czy Golf GTE, nowa Octavia będzie oferowana z hybrydowym systemem plug-in o mocy 204 KM i 350 Nm. To wszystko dzięki silnikowi benzynowemu 1,4 TSI połączonemu z silnikiem elektrycznym.

Zobacz również: Nowy Volkswagen Golf

Nowa Skoda Octavia przód

Wnętrze

Wewnątrz rewolucji nie znajdziemy. O ile w porównaniu do trzeciej generacji czeskiego kombi zmieniło się dużo, to sam projekt ma wiele nawiązań do pokazanego niedawno Volkswagena Golfa. Zawsze uważałem, że Skoda powinna mieć inne atuty niż oryginalność. Chodzi oczywiście o praktyczność. Całe szczęście w tym aspekcie wszystko jest tak, jak powinno.

640 litrów z podniesionymi tylnymi siedzeniami daje jedną z największych pojemności w segmencie (nawet auto klasy wyżej nie powstydziłoby się takiego rozmiaru). Nowa Skoda Octavia jest o 22 mm dłuższa i 15 mm szersza, co przekłada się na jeszcze więcej miejsca dla pasażerów z tyłu.

Nowa Skoda Octavia wnętrze

Wyposażenie

Podobnie jak odświeżona Skoda Superb, nowa Octavia może pochwalić się wyświetlaczem head-up, 3-strefową klimatyzacją czy reflektorami full-LED Matrix. Przed kierowcą znajdą się wirtualne zegary o przekątnej 10,25 cala. Ekran środkowy wahać będzie się od 8,25 do 10 cali, w zależności od wersji wyposażenia.

Jazdę kierowcy umilić ma nowa, dwuramienna kierownica (podobna do stosowanej w Mercedesie klasy S), ambientowe oświetlenie czy system audio Canton.

Nowa Skoda Octavia

Cena

Ceny nowej Octavii powinny pojawić się w grudniu, sprzedaż ruszy na początku przyszłego roku.

Zaobserwuj nas na naszym nowym koncie na Twitterze!

Tags: Nowa Skoda Octavia 2020, skoda, Skoda Octavia, TDI, vag, volkswagen golf
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry